Odisha Elections 2024

ବକ୍ତାଙ୍କ ବକ୍ତୃତା

ରବିନାରାୟଣ ସାମଲ

ସ୍ୱାଧୀନତା ଦିବସ ଓ ସାଧାରଣତନ୍ତ୍ର ଦିବସ ବାଦ୍‌ ମହାପୁରୁଷଙ୍କ ଜୟନ୍ତୀ ଦେଶରେ ପାଳିତ ହୁଏ। ଏଥିରେ ସ୍ବାଧୀନତା ସଂଗ୍ରାମୀ ତଥା ମହାପୁରୁଷଙ୍କ କଥା କେଉଁଠି କେମିତି ନାମକୁମାତ୍ର ସ୍ମରଣ କରାଯାଏ। ଏଥିରୁ ଆମ ନୂତନ ପିଢ଼ି ଜାଣିବେ କ’ଣ? ବହୁ ବର୍ଷ ଧରି ଏହି ପରମ୍ପରା ଚାଲିଆସିଛି। ନୂତନ ପିଢ଼ି ଉଦ୍‌ବୁଦ୍ଧ ହେଲା ଭଳି ପ୍ରସଙ୍ଗ ବକ୍ତାଙ୍କ ତୁଣ୍ଡରୁ ଶୁଣିବାକୁ ମିଳୁନାହିଁ। ଏହାବ୍ୟତୀତ ବହୁ ସଭାରେ ବକ୍ତାମାନେ ବିଶ୍ୱ ଇତିହାସ କଥା କେବେ ବି ଉଦ୍ଧୃତ କରିବାର ଶୁଣାଯାଏ ନାହିଁ। ମାତ୍ର ଇତିହାସ ବିନା ସଭ୍ୟତା ଯେ ଶିଖର ଛୁଇଁପାରିବ ନାହିଁ, ଏକଥା ମନେରଖିବା ଉଚିତ।
ବୈଜ୍ଞାନିକ ଉଦ୍ଭାବନ ଓ ଆବିଷ୍କାର ବିନା ମାନବ ସଭ୍ୟତା ତିଷ୍ଠି ପାରିବ ନାହିଁ, ଏକଥା ସମସ୍ତେ ଊଣାଅଧିକେ ଜାଣନ୍ତି। କରୋନା ମହାମାରୀର ବ୍ୟାପକତାକୁ ପର୍ଯ୍ୟାଲୋଚନା କଲେ, ଏକଥା ସହଜରେ ଜଣାପଡ଼େ। ମାତ୍ର ସଭାସମିତିରେ ମଞ୍ଚ ମଣ୍ଡନ କରୁଥିବା ବକ୍ତାମାନେ ବିଜ୍ଞାନ ଓ ବୈଜ୍ଞାନିକ ସତ୍ୟ ଉପରେ ପଦେହେଲେ କେବେ ଆଲୋଚନା କରୁଥିବାର ଶୁଣାଯାଏ ନାହିଁ। ରାମାୟଣ, ମହାଭାରତ ପରି ପୁରାଣ ଶାସ୍ତ୍ରରୁ ଯେଉଁମାନେ ଉଦାହରଣ ଦେଇ ଫେଣେଇଫାଣେଇ ଅବତାରଣା କରିପାରନ୍ତି, ଆମମାନଙ୍କ ବିଚାରରେ ସେ ବଡ଼ ବକ୍ତା ଏବଂ ସଭାସମିତିରେ ସେମାନଙ୍କର ଚାହିଦା ଅଧିକ ଥିବା ଦେଖିବାକୁ ମିଳେ। ଯଥାର୍ଥତା ଥାଉ ବା ନ ଥାଉ, ଶ୍ରୋତାମାନେ ଶୁଣୁଥାଆନ୍ତୁ ବା ଶୁଣୁ ନ ଥାଆନ୍ତୁ, ଗୋଟିଏ ତାଳି ବାଜିଲେ ସମବେତ ଶ୍ରୋତାମାନଙ୍କର ଅନ୍ୟମନସ୍କତାରୁ ହଜାର ତାଳି ବାଜିଯାଏ।
ବର୍ଷକ ବାର ମାସ କେଉଁଠି ନା କେଉଁଠି ଧର୍ମସଭାମାନ ଅନୁଷ୍ଠିତ ହୁଏ। ଏହି ଧର୍ମସଭାକୁ କେତେଜଣ ନିଜର ଜୀବିକା ରୂପେ ବି ଗ୍ରହଣ କରିଆସିଛନ୍ତି। ଆଧ୍ୟାମତ୍ିକବାଦରେ ବିଶ୍ୱାସ କରୁଥିବା ଶ୍ରୋତାମାନେ ସେହି ଧର୍ମସଭାରେ ରୁଣ୍ଡ ହୁଅନ୍ତି। ମାତ୍ର ସଭା ଶେଷ ହେବା ସାଙ୍ଗେସାଙ୍ଗେ ଆଧ୍ୟାମତ୍ିକତା ସେଇଠି ଶେଷ ହୁଏ। ପ୍ରବଚନ ଶୁଣି ସେମାନଙ୍କର ଆମତ୍ା ଯେ ଶୁଦ୍ଧ ହୁଏ, ଏକଥା ବିଶ୍ୱାସ କରି ହୁଏ ନାହିଁ। ସେମାନଙ୍କ ଚରିତ୍ର ଓ ଚାଲିଚଳଣରେ କୌଣସି ପରିବର୍ତ୍ତନ ପରିଲକ୍ଷିତ ହୁଏ ନାହିଁ। ଅଧିକାଂଶ ଟିଭି ଚ୍ୟାନେଲ୍‌ରେ ସକାଳେ ସଞ୍ଜେ ଏହି ପ୍ରବଚନ ପରିବେଷଣ ହୁଏ। ବେଶ୍‌ କିଛି ଲୋକ କମେଇ ହୋଇ ମନଧ୍ୟାନ ଦେଇ ଏହାକୁ ଦେଖନ୍ତି। ମାତ୍ର କାର୍ଯ୍ୟକ୍ରମ ଶେଷ ହେଲେ କଥା ସରିଯାଏ। ପ୍ରବଚନ ନୀତିବାଣୀ ତା’ ବାଟରେ, ଶ୍ରୋତା ଦର୍ଶକ ତାଙ୍କ ବାଟରେ।
ଶିବ ଖେରା, ବିବେକ ବିନ୍ଦ୍ରା ଓ ଦୀପକ ଚୋପ୍ରାଙ୍କ ଭଳି କେତେ ଜଣ ମୋଟିଭେସନାଲ୍‌ ସ୍ପିକର୍‌ଙ୍କୁ ଆମେ ମଝିରେ ମଝିରେ ଶୁଣୁ। ଯାଦୁକର ଦର୍ଶକଙ୍କୁ ବିମୋହିତ କଲା ଭଳି ସେମାନେ ନିଜର ଉପସ୍ଥାପନା ଶୈଳୀରେ ଦର୍ଶକଙ୍କୁ ବାନ୍ଧି ରଖନ୍ତି। ସେହି ମୋଟିଭେସନାଲ୍‌ ସ୍ପିକର୍‌ମାନେ ଏଥିରୁ ଭଲ ଆୟ କରୁଥିବା ବେଳେ ଆୟୋଜକମାନେ ବି ଭଲ ଦି’ପଇସା ରୋଜଗାର କରନ୍ତି। ମାତ୍ର ଶ୍ରୋତାମାନଙ୍କ ଭାବବିହ୍ବଳତା ସେହି ଅଡିଟୋରିୟମ୍‌ର ଚାରିକାନ୍ଥ ଭିତରେ ମିଳେଇଯାଏ।
ଇଚ୍ଛା-ଅନିଚ୍ଛା ସତ୍ତ୍ୱେ ଏମିତି ଗୋଟିଏ ଗୋଟିଏ ସଭା ଆମମାନଙ୍କ ଭାଗରେ ଜୁଟେ। ସୀମା ସରହଦ ନ ମାନି ବକ୍ତା ଅନର୍ଗଳ ଗପିଚାଲନ୍ତି। ଦର୍ଶକମାନଙ୍କ ଧୈର୍ଯ୍ୟ ତଥା ମନସ୍ତତ୍ତ୍ୱକୁ ବୁଝିବାକୁ ସେ ଚେଷ୍ଟା କରନ୍ତି ନାହିଁ। ବାଧ୍ୟ ହୋଇ ସଭାପତି ହସ୍ତକ୍ଷେପ କରନ୍ତି ଏବଂ ବକ୍ତାଙ୍କର ବକ୍ତବ୍ୟରେ ଯବନିକା ପଡ଼େ। ବେଳେବେଳେ ମଞ୍ଚ ତଳେ ପାଲଉଠାଳି ଏକାକୀ ଜଗି ବସିଥିବା ଭଳି ଅବସ୍ଥାକୁ ସଭାଟି ଆସିଯାଏ।
ରାଜନୈତିକ ଦଳଙ୍କ ସଭା ସମାବେଶ କଥା ନ କହିଲେ ଭଲ। ସେଠାରେ ପ୍ରତ୍ୟେକ ଜଣେ ଜଣେ ନେତା। କର୍ମୀ କେହି ନ ଥା’ନ୍ତି। ସମସ୍ତେ କହିବାକୁ ବ୍ୟସ୍ତ ହୁଅନ୍ତି, ଶୁଣିବାକୁ କେହି ନ ଥା’ନ୍ତି। ନେତାଙ୍କୁ ଅପେକ୍ଷା କରି କରି ଅଧାରୁ ଅଧିକ କର୍ମୀ ସଭାସ୍ଥଳ ଛାଡ଼ି ଚାଲିଯାଇଥା’ନ୍ତି। ଅବଶିଷ୍ଟ ଯେଉଁମାନେ ରହିଲେ, ସେମାନଙ୍କ ମଧ୍ୟରୁ ଅଧିକାଂଶଙ୍କୁ ସଭାମଣ୍ଡପରେ ଦେଖିବାକୁ ମିଳେ। ଏଥିପାଇଁ ସେମାନଙ୍କ ମଧ୍ୟରେ ପ୍ରତିଯୋଗିତା ଚାଲେ। ସଭା ସରୁଣୁ ନ ସରୁଣୁ ଖାଦ୍ୟପୁଡ଼ିଆ ପାଇଁ ଧସ୍ତାଧସ୍ତି ବି ହୁଏ।
ସବୁଠାରୁ ବେଶି ଗୁରୁତ୍ୱ ବହନ କରେ ଆଲୋଚନାଚକ୍ର ବା ସେମିନାର। ଏଠାରେ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ସମୟ ଥାଏ, ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ପ୍ରସଙ୍ଗ ଥାଏ, ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ବକ୍ତା ଥାଆନ୍ତି, ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ଶ୍ରୋତା ବି ଥାଆନ୍ତି। ଶୃଙ୍ଖଳାର ସହିତ ଆଲୋଚନାଚକ୍ର ଶେଷ ହୁଏ। ଅତିଥିମାନଙ୍କ ବକ୍ତବ୍ୟ ଦର୍ଶକମାନଙ୍କ ଉପରେ ପ୍ରଭାବଶାଳୀ ହୁଏ। ସାହିତ୍ୟ ସଭା ବା ସାହିତ୍ୟ ଆସର ଆଉ ଏକ ପ୍ରକାର ଉତ୍ସାହପ୍ରଦ କାର୍ଯ୍ୟକ୍ରମ। କେବଳ ସାହିତ୍ୟପ୍ରେମୀ ବ୍ୟକ୍ତିମାନଙ୍କୁ ଏଠାରେ ହିଁ ଦେଖିବାକୁ ମିଳେ।
ବିଶ୍ୱର ଅଧିକାଂଶ ରାଷ୍ଟ୍ରରେ ଗଣତନ୍ତ୍ର ଶାସନ ଚାଲିଛି। ଏହି ଗଣତନ୍ତ୍ରକୁ ଭଣ୍ଡୁର କରିବା ପାଇଁ ସମାନ୍ତର ଭାବେ ଆତଙ୍କବାଦ ମୁଣ୍ଡ ଟେକୁଛି। ମୌଳବାଦୀ ଓ ସାମ୍ପ୍ରଦାୟିକତାବାଦୀମାନେ ସଭାସମିତି କରି ସାଧାରଣ ଜନତାଙ୍କୁ ହିଂସା ଦ୍ୱେଷ ସୃଷ୍ଟି କରିବାକୁ ପ୍ରବର୍ତ୍ତାଉଛନ୍ତି। ସେମାନଙ୍କ ପ୍ରରୋଚନାରେ କେତେକ ଭଳି ଯାଇ ଅସ୍ତ୍ର ଧାରଣ କରୁଛନ୍ତି। ଦେଶରେ ଅରାଜକତା ସୃଷ୍ଟି ହେଉଛି।
କହିବା ବାହୁଲ୍ୟ ଯେ, ବର୍ତ୍ତମାନ ଦେଶଟା କେବଳ ଭାଷଣରେ ଚାଲିଛି। ତା’ ସତ୍ତ୍ୱେ ସାମାଜିକ ପରିବର୍ତ୍ତନ ପାଇଁ ସଭାସମିତିର ଆବଶ୍ୟକତାକୁ ଏଡ଼ାଇ ଦିଆଯାଇ ପାରିବ ନାହିଁ। ମାତ୍ର ସେହି ସଭାସମିତିଗୁଡ଼ିକ ସୃଜନଶୀଳତାକୁ ଆଧାର କରି ହେବା ଉଚିତ। ବକ୍ତା ଓ ବକ୍ତୃତା ଯେପରି ପରସ୍ପର ଅବିଚ୍ଛେଦ୍ୟ, ବକ୍ତା ଓ ଶ୍ରୋତା ସେହିପରି ପରସ୍ପର ପରିପୂରକ। ଗୋଟିକୁ ଛାଡ଼ି ଅନ୍ୟଟିକୁ ଚିନ୍ତା କରାଯାଇ ପାରିବ ନାହିଁ। ବକ୍ତାମାନେ ସମାଜକୁ ଦିଗ୍‌ଦର୍ଶନ ଦିଅନ୍ତି। ବକ୍ତାଙ୍କ ଆଦର୍ଶରେ ସମାଜ ଅନୁପ୍ରାଣିତ ହୁଏ। ତେଣୁ ବକ୍ତାଙ୍କ ବକ୍ତବ୍ୟ ସର୍ବାଦୌ ଗଠନମୂଳକ ହେବା ଆବଶ୍ୟକ ଏବଂ ଦେଶ ତଥା ସମାଜର ହିତରେ ତାହା ପ୍ରେରଣାଦାୟୀ ହେବା ଅପରିହାର୍ଯ୍ୟ।
ମୋ: ୭୯୭୫୦୪୬୪୮୬


Enter your email to get our daily news in your inbox.

All Right Reserved By Dharitri.Com

ଏଇ ଭାରତରେ

ସୁନାଗହଣା ପ୍ରତି ସମସ୍ତଙ୍କର ରହିଥାଏ ଭିନ୍ନ ଏକ ଆକର୍ଷଣ। ବର୍ତ୍ତମାନ ପରିସ୍ଥିତିରେ ସୁନାର ମୂଲ୍ୟ ଯେଉଁଭଳି ବୃଦ୍ଧି ପାଉଛି ସେତେବେଳେ ସୁନା ଟିକିଏ ପାଇଁ ଲୋକଙ୍କ...

ଆଦିବାସୀ ମହିଳା ସଶକ୍ତୀକରଣ ଓ ଏଆଇ

ଡ. ଅନ୍ତର୍ଜିତା ନାୟକ   ଆମେ ସମସ୍ତେ ଜାଣୁ ଯେ ଆଦିବାସୀ ସମ୍ପ୍ରଦାୟ ନିଜର ସମୃଦ୍ଧ ସଂସ୍କୃତି ଓ ଐତିହ୍ୟ ଲାଗି ସଦାସର୍ବଦା ଆଗରେ ଓ...

ଭୋଟଦେବା ଓ ନିର୍ବାଚନ ଅଲଗା କଥା

ସହଦେବ ସାହୁ   ଆମ ଦେଶର ରାଜନୈତିକ ଦଳଗୁଡ଼ିକ ଭୋଟରମାନଙ୍କୁ ବୋକା ବନେଇ ଦେଲେଣି, ଗୋଡ଼ତଳେ ଚୋରାବାଲି ଆମକୁ ପାଣିରେ ବୁଡ଼େଇଦେଲାଣି, ତଥାପି ଆମେ (ଭୋଟରମାନେ)...

ସଙ୍କୁଚିତ ସ୍ୱାଧୀନତା

ବେଆଇନ କାର୍ଯ୍ୟକଳାପ ନିବାରଣ ଆଇନ (ୟୁଏପିଏ) ବଳରେ ଦିଲ୍ଲୀ ପୋଲିସ ୭ ମାସ ତଳେ ନ୍ୟୁଜ୍‌କ୍ଲିକ୍‌ର ପ୍ରତିଷ୍ଠାତା ତଥା ମୁଖ୍ୟ ସମ୍ପାଦକ ପ୍ରବୀର ପୁରକାୟସ୍ତଙ୍କୁ ଗିରଫ...

ଏଇ ଭାରତରେ

ଦୃଢ଼ ଇଚ୍ଛାଶକ୍ତି ସଫଳତାର ମୂଳମନ୍ତ୍ର, ଯାହା ପ୍ରମାଣ କରି ଦେଖାଇଛନ୍ତି ବେଙ୍ଗାଲୁରୁର ଡ. କେ.ଏସ୍‌. ରଜାନ୍ନା। ପୋଲିଓ ଆକ୍ରାନ୍ତ ହୋଇ ମାତ୍ର ୧୧ ବର୍ଷ ବୟସରେ...

ଯୋଗ୍ୟ ପ୍ରାର୍ଥୀ

ରବିନାରାୟଣ ସାମଲ ସାଧାରଣ ନିର୍ବାଚନରେ ଯୋଗ୍ୟ ପ୍ରାର୍ଥୀଙ୍କୁ ଚୟନ କରିବା ଏକ ଜଟିଳ କାର୍ଯ୍ୟ। କାରଣ ଅଧିକାଂଶ ଭୋଟର ପ୍ରାର୍ଥୀଙ୍କ ବିଷୟରେ ସବିଶେଷ ଜାଣନ୍ତି ନାହିଁ।...

ରାସ୍ତାକଡ଼ର ଜୀବନ

ଅଧ୍ୟାପକ ନିରଞ୍ଜନ ପାଢ଼ୀ ସମୟ: ଏଇ ବୈଶାଖ ମାସର ମଧ୍ୟାହ୍ନ। ସ୍ଥାନ: ରାଜଧାନୀର ଏକ କଲୋନି ଅଞ୍ଚଳର ରାସ୍ତାକଡ଼। ଦୃଶ୍ୟ: ମୁଣ୍ଡ ଉପରେ ଦାଉ ଦାଉ...

ବ୍ୟର୍ଥ ଏନ୍‌ଏଚ୍‌ଆର୍‌ସି

ଚଳିତ ବର୍ଷ ମେ ୧୩ରେ ‘ଜାତିସଂଘ ସହ ଜଡ଼ିତ ସଂସ୍ଥା ଲଗାତର ଦ୍ୱିତୀୟ ବର୍ଷ ପାଇଁ ଭାରତର ଏନ୍‌ଏଚ୍‌ଆର୍‌ସି ମାନ୍ୟତାକୁ ସ୍ଥଗିତ ରଖିଛି’ ଶୀର୍ଷକ ଖବର...

Advertisement

ଧରିତ୍ରୀ କାର୍ଟୁନ

Archives
Model This Week

ପିଲାଙ୍କ ଧରିତ୍ରୀ

Why Dharitri