ସମ୍ପାଦକୀୟ |

ଭାଜପାର ଆଦର୍ଶ କ’ଣ

ଭାଜପାର ଆଦର୍ଶ କ’ଣ
ଆକାର ପଟେଲ ପ୍ରଧାନମନ୍ତ୍ରୀଙ୍କର କିଛି ଆଦର୍ଶ ଅଛି କି? ଆପଣ ଏହାକୁ ଏକ ଅଦ୍ଭୁତ ପ୍ରଶ୍ନ ବୋଲି ଭାବିପାରନ୍ତି, କାରଣ ତାଙ୍କ ଦଳର ଓ୍ବେବ୍‌ସାଇଟ୍‌ ଏକ ଆଦର୍ଶର ପ୍ରଚାର କରୁଛି, ଯାହାର ନାମ ‘ହିନ୍ଦୁତ୍ୱ’। କିନ୍ତୁ ଏବେ ଏ ପ୍ରଶ୍ନ ପଚାରିବାର ଆବଶ୍ୟକତା ଅଛି, କାରଣ ଆମର ଜଣେ ଅତି ବିଜ୍ଞ ରାଜନେତା କହିଛନ୍ତି ଯେ, ତାଙ୍କଦଳର କୌଣସି ଯଥାର୍ଥ ଆଦର୍ଶ ନାହିଁ। ଏକ ବିଜ୍‌ନେସ୍‌ ଡେଲି ପକ୍ଷରୁ ପୂର୍ବତନ ଅର୍ଥମନ୍ତ୍ରୀ ପି. ଚିଦାମ୍ବରମ୍‌ଙ୍କୁ ପ୍ରଶ୍ନ କରାଯାଇଥିଲା- ଏକ ଜନମଙ୍ଗଳ ରାଷ୍ଟ୍ରରେ ଶିକ୍ଷା, ସ୍ବାସ୍ଥ୍ୟ, ସମାନତା, ବ୍ୟବସାୟିକ ସ୍ବଚ୍ଛନ୍ଦତା ଆଦିର ଉତ୍କର୍ଷ ସାଧନରେ ରାଷ୍ଟ୍ରର ଭୂମିକା କ’ଣ ହେବା ଉଚିତ, ସେ ନେଇ ଭାଜପାର ଦାର୍ଶନିକ ସ୍ଥିତି ଦୃଷ୍ଟିରୁ ସେ ଉକ୍ତ ଦଳକୁ କେଉଁ ସ୍ଥାନରେ ରଖିବେ? ଏହା ଏକ ସରଳ ପ୍ରଶ୍ନ ନୁହେଁ। ବ୍ୟବସାୟିକ ସ୍ବଚ୍ଛନ୍ଦତା (Laissez-faire) ମାନେ ବିନା ସରକାରୀ ହସ୍ତକ୍ଷେପରେ ବ୍ୟବସାୟୀମାନେ ସ୍ବଚ୍ଛନ୍ଦରେ ବ୍ୟବସାୟ କରିବା। ଆୟନ ର଼୍ୟାଣ୍ଡ ପରି ଲେଖକଙ୍କ ମତରେ ଏହା ଏପରି ଏକ ସମାଜର ଚିତ୍ର ବହନ କରେ ଯେଉଁଠି ପୁଞ୍ଜିପତିମାନେ ପ୍ରତିଯୋଗିତା ମାଧ୍ୟମରେ ସମାଜକୁ ଉନ୍ନତ କରିତୋଳନ୍ତି। ସରକାର ସେଥିରେ ହସ୍ତକ୍ଷେପ କରନ୍ତି ନାହିଁ। ଏପରି କି ଶିକ୍ଷା, ସ୍ବାସ୍ଥ୍ୟ ପରି କ୍ଷେତ୍ରକୁ ସରକାର ଘରୋଇ ସଂସ୍ଥା ଉପରେ ଛାଡ଼ିଦିଅନ୍ତି ଏବଂ ନାଗରିକମାନେ ନିଜର ସୁରକ୍ଷା ନିଜେ କରନ୍ତି। ୨୦୧୪ ନିର୍ବାଚନ ପ୍ରଚାର ସମୟରେ ମନେକରାଯାଉଥିଲା ଯେ, ମୋଦି ସମ୍ଭବତଃ ଏପରି ବ୍ୟବସ୍ଥା ସପକ୍ଷରେ ଅଛନ୍ତି, ଯାହା କଂଗ୍ରେସର ସମାଜବାଦଠାରୁ ଅଲଗା। କିନ୍ତୁ ଗତ ତିନିବର୍ଷ ଭିତରେ କଂଗ୍ରେସର ମନ୍‌ରେଗା ଇତ୍ୟାଦି ଭଳି ସମାଜବାଦୀ ଯୋଜନା, ଯାହାକୁ ମୋଦି ବନ୍ଦ କରିଦେବେ ବୋଲି କହୁଥିଲେ, ତାହାକୁ ସେ ଅଧିକ ଦୃଢ଼ଭାବରେ ଧରିରଖିଛନ୍ତି। ମନେହୁଏ ରାଷ୍ଟ୍ରର ଭୂମିକା ସମ୍ପର୍କରେ ଉପା ସରକାରର ଆଭିମୁଖ୍ୟ ଯାହା ଥିଲା, ଏନ୍‌ଡିଏ ସରକାରର ଆଭିମୁଖ୍ୟ ତା’ଠାରୁ କିଛି ବି ଭିନ୍ନ ନୁହେଁ। ସେଥିପାଇଁ ଭାଜପାର କୌଣସି ନିଜସ୍ବ ଆଦର୍ଶ ନାହିଁ ବୋଲି ଚିଦାମ୍ବରମ୍‌ କହିଥିଲେ। ସେ କହିଲେ ଯେ, ଭାଜପାର କୌଣସି ମୂଳ ଅର୍ଥନୈତିକ ଆଦର୍ଶ ନାହିଁ। ଏହାର ମୂଳ ଆଦର୍ଶ ହେଉଛି କେବଳ ହିନ୍ଦୁତ୍ୱ। ଯଦିଚ ମୁଁ ଜଣେ କଂଗ୍ରେସ ଭୋଟର ନୁହେଁ, ତଥାପି ମୁଁ ଭାବୁଛି ଚିଦାମ୍ବରମ୍‌ଙ୍କ କଥାର ସାରବତ୍ତା ବୁଝିବାକୁ ଚେଷ୍ଟା କରିବା ଉଚିତ। ସେ କହିଲେ ଯେ, କଂଗ୍ରେସର ଆଭିମୁଖ୍ୟ ଠିକ୍‌ ଥିଲେ ହେଁ ଯୋଜନାଗୁଡ଼ିକର ରୂପାୟନରେ ଅନେକ ଦୋଷତ୍ରୁଟି ଥିବା ସେ ସ୍ବୀକାର କରନ୍ତି। ମାତ୍ର କଂଗ୍ରେସ ତିନି ଚାରିଟା ପ୍ରସଙ୍ଗ ଉପରେ ବେଶି ଜୋର ଦେଇଛି, ଯେଉଁଥିରୁ ତା’ର ମୂଳ ଆଦର୍ଶ ବୁଝିହେଉଛି। ପ୍ରଥମତଃ ଭୋକରେ କେହି ମରିବା ଉଚିତ ନୁହେଁ। ସେଥିପାଇଁ କଂଗ୍ରେସ ମନ୍‌ରେଗା ଏବଂ ଜାତୀୟ ଖାଦ୍ୟ ସୁରକ୍ଷା ଆଇନ ପ୍ରଣୟନ କଲା। ଅନ୍ୟ ପ୍ରସଙ୍ଗଗୁଡ଼ିକ ହେଉଛି: ଗର୍ଭବତୀ ଓ ସ୍ତନ୍ୟଦାୟୀ ମହିଳା, ୫ ବର୍ଷରୁ କମ୍‌ ଶିଶୁଙ୍କ ସ୍ବାସ୍ଥ୍ୟ, ଟିକାକରଣ ଏବଂ ଜାତୀୟ ଗ୍ରାମୀଣ ସ୍ବାସ୍ଥ୍ୟ ମିଶନ୍‌। ଏଥିରୁ କଂଗ୍ରେସର ବିଶ୍ୱାସ ଓ ଆଦର୍ଶ ବୁଝାପଡ଼େ। କିନ୍ତୁ ମୋଦିଙ୍କ ଦୃଷ୍ଟିଭଙ୍ଗୀରେ ଏପରି କୌଣସି ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ଆଭିମୁଖ୍ୟ ନାହିଁ ବୋଲି ଚିଦାମ୍ବରମ୍‌ କହିଛନ୍ତି। ଗୋରଖପୁରରେ ୨୮୨ ଶିଶୁ ମରିଗଲେ, ଅଥଚ ତାହା କେନ୍ଦ୍ର ସରକାର ବା ଉତ୍ତରପ୍ରଦେଶ ସରକାର ଉପରେ କିଛି ପ୍ରଭାବ ପକାଇଲା ନାହିଁ। ଦୀପାବଳିରେ ବାରାଣସୀରେ ଦୀପ ଜାଳିବା ଏବଂ ମନ୍ଦିର ନିର୍ମାଣ କରିବା ସେମାନଙ୍କ ପାଇଁ ଶିଶୁ ଓ ମାତୃ ମୃତ୍ୟୁ, ଅପୁଷ୍ଟି ଓ କ୍ଷୁଧାଠାରୁ ଅଧିକ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ବୋଲି ଚିଦାମ୍ବରମ୍‌ ଅଭିଯୋଗ କରିଛନ୍ତି। ତେବେ ତା’ର ମାନେ ନୁହେଁ ଯେ, ଉତ୍ତମ ଶାସନ ପ୍ରଦାନ କ୍ଷେତ୍ରରେ ଉପା ଏନ୍‌ଡିଏଠାରୁ ଭଲ ଥିଲା- ଚିଦାମ୍ବରମ୍‌ ତାଙ୍କ ସରକାରର ଦୋଷଦୁର୍ବଳତାକୁ ବି ସ୍ବୀକାର କରିଛନ୍ତି। ପ୍ରଶ୍ନ ହେଉଛି: ଭାଜପା ଓ ପ୍ରଧାନମନ୍ତ୍ରୀ ମୋଦିଙ୍କର ନିଜସ୍ବ କିଛି ସ୍ବତନ୍ତ୍ର ନୀତି ଓ ଆଦର୍ଶ ଅଛି କି, ଯାହାଦ୍ୱାରା ସେମାନଙ୍କ କାର୍ଯ୍ୟଧାରା ପରିଚାଳିତ ହେଉଛି? ସରକାର ଯେଉଁସବୁ ବଡ଼ ବଡ଼ ପଦକ୍ଷେପ ନେଉଛନ୍ତି, ସେସବୁକୁ ଏକାଠି ବାନ୍ଧି ରଖିବା ପାଇଁ ସେମାନଙ୍କର କୌଣସି ସୁସଙ୍ଗତ ଆଖ୍ୟାନ (coherent narrative) ନାହିଁ ବୋଲି ଚିଦାମ୍ବରମ୍‌ ଯାହା କହିଲେ ତାହା କ’ଣ ଠିକ୍‌? ମେକ୍‌ ଇନ୍‌ ଇଣ୍ଡିଆ, ସ୍ବଚ୍ଛ ଭାରତ, ବିମୁଦ୍ରୀକରଣ, ସର୍ଜିକାଲ ଷ୍ଟ୍ରାଇକ୍‌, ବୁଲେଟ୍‌ ଟ୍ରେନ୍‌, ଷ୍ଟାର୍ଟ ଅପ୍‌ ଇଣ୍ଡିଆ, ଜିଏସ୍‌ଟି: ଏସବୁ କିଛି ବିରାଟ ବା ସମଗ୍ରର ଅଂଶ କି? ନା ଏଗୁଡ଼ିକ ସବୁ ଏକକ ଯୋଜନା, ଯେଉଁଗୁଡ଼ିକ ମଧ୍ୟରେ କିଛି ବି ପାରସ୍ପରିକ ଯୋଗସୂତ୍ର ନାହିଁ? ଏହା ଏକ ଜଟିଳ ପ୍ରଶ୍ନ, ଯାହାର ଉତ୍ତର ଭାଜପା ଭୋଟରଙ୍କ ସମେତ ଆମେ ସମସ୍ତେ ଜାଣିବା ଉଚିତ। କଂଗ୍ରେସର କହିବା ଅନୁସାରେ, ଏହା ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ସମସ୍ୟାଗୁଡ଼ିକ ଉପରେ ଗୁରୁତ୍ୱ ଦେଇଆସିଛି। ସେମାନଙ୍କର ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟ ମହତ୍‌ ହେଲେ ମଧ୍ୟ ଯୋଜନାଗୁଡ଼ିକ ଠିକ୍‌ଭାବେ କାର୍ଯ୍ୟକାରୀ କରିବାରେ ସେମାନେ ଯେ ବିଫଳ ହୋଇଛନ୍ତି, ଏଥିରେ ସନ୍ଦେହ ନାହିଁ। ତେବେ ସେମାନଙ୍କ ପାଳି ସରିଯାଇଛି। ଏବେ ଭାଜପାର ପାଳି: ସେମାନେ କ’ଣ କରିବାକୁ ଚାହୁଁଛନ୍ତି ଏବଂ ସେମାନଙ୍କ ବଡ଼ ଯୋଜନା କ’ଣ ତାହା ଜନସାଧାରଣଙ୍କୁ ବୁଝାଇବା ଦରକାର। ବ୍ୟକ୍ତିଗତ ଭାବରେ ମୁଁ ଭାବୁଛି ଯେ ଚିଦାମ୍ବରମ୍‌ ଭୁଲ୍‌ କହୁଛନ୍ତି। ନିଜର ୫ ବର୍ଷ ବା ୧୦ ବର୍ଷର ସଫଳତା ପାଇଁ ଏନ୍‌ଡିଏର ନିଶ୍ଚିତଭାବେ କିଛି ଧ୍ୟାନକେନ୍ଦ୍ରିତ ଚିନ୍ତାଧାରା ଥିବ। ଯଦି ଭାଜପାର ଆଦର୍ଶ କେବଳ ‘ହିନ୍ଦୁତ୍ୱ’ ହୁଏ, ଯଥା: ଗୋହତ୍ୟା, ମନ୍ଦିର ପ୍ରସଙ୍ଗ, ଲଭ୍‌ ଜିହାଦ ଇତ୍ୟାଦି ଏବଂ ତା’ ସହ ଅର୍ଥନୀତି ଓ ବିଦେଶ ନୀତି ପ୍ରସଙ୍ଗରେ କିଛି ଏଣୁତେଣୁ କାର୍ଯ୍ୟକ୍ରମ ହାତକୁ ନିଅନ୍ତି, ତା’ହେଲେ ତାକୁ ଦେଶର ଦୁର୍ଭାଗ୍ୟ ଛଡ଼ା ଆଉ କିଛି କୁହାଯାଇ ନ ପାରେ। Email: aakar.patel@gmail.com
All Right Reserved By

ସମ୍ପାଦକୀୟ |

ବିରୋଧୀଙ୍କ ପାଇଁ ମଉକା

ବିରୋଧୀଙ୍କ ପାଇଁ ମଉକା

ଆକାର ପଟେଲ

ଦ୍ୱିତୀୟ ବିଶ୍ୱଯୁଦ୍ଧ ପରଠାରୁ ଦ୍ୱିତୀୟ ଦୀର୍ଘତମ ଅବଧି ଲାଗି ଅର୍ଥନୈତିକ ଅଭିବୃଦ୍ଧି ଜାରି ରହିଥିବାରୁ ଆମେରିକାର ରାଷ୍ଟ୍ରପତି ଡୋନାଲ୍‌ଡ ଟ୍ରମ୍ପ କିଛି ଲୋକପ୍ରିୟତା ଅର୍ଜନ କରିଛନ୍ତି। ଗତ ତ୍ରିମାସୀରେ ଆମେରିକାର ଅର୍ଥନୀତି ୪ ପ୍ରତିଶତ ହାରରେ ଅଭିବୃଦ୍ଧି କରିଥିଲା। ତେବେ ଆମେ ଭାରତୀୟମାନେ ଏଥିରେ ପ୍ରଭାବିତ ନ ହୋଇପାରୁ। କିନ୍ତୁ ସତକଥା ହେଲା, ଆମେରିକା ଅର୍ଥନୀତିର ଆକାର ହେଉଛି ଭାରତର ୧୦ ଗୁଣ, ଯଦିଚ ଏହାର ଲୋକସଂଖ୍ୟା ଭାରତର ୪ ଭାଗରୁ ଭାଗେ। ଏହାର ଅର୍ଥ ଜଣେ ହାରାହାରି ଆମେରିକୀୟ ଜଣେ ହାରାହା...

ଶୀତଳ ସମ୍ପ୍ରଦାୟ

ଶୀତଳ ସମ୍ପ୍ରଦାୟ

ଚିତ୍ରଚରିତ୍ର/ ନିରଞ୍ଜନ ପାଢ଼ୀ

ଯେଉଁ ସମ୍ପ୍ରଦାୟ ସମ୍ପର୍କରେ କଥାଟି କୁହାଯାଉଛି, ସେମାନଙ୍କ ପାଇଁ ‘ଶୀତଳ’ ଶବ୍ଦଟି ବୋଧହୁଏ ସବୁଠାରୁ ସଂଭ୍ରାନ୍ତ ଓ ମାର୍ଜିତ ବିଶେଷଣ। ଏମାନଙ୍କୁ ଶୀତଳ କୁହାଗଲେ ବି ଏମାନେ ଯେ କେବେ ଉଷ୍ମ ହୁଅନ୍ତି ନାହିଁ, ତାହା ନୁହେଁ। ଏମାନେ ଉଷ୍ମ ହୁଅନ୍ତି, ନିଜ ଭିତରେ ଜଳନ୍ତି ଓ ଅନ୍ୟମାନଙ୍କୁ ଜଳାଇବାର ବି ସାମର୍ଥ୍ୟ ରଖନ୍ତି। ୟେ ଉଷ୍ମତା କେବଳ ସୁରକ୍ଷିତ ଥାଏ ନିଜ ପାଇଁ ଓ ନିଜର ଯାବତୀୟ ସ୍ବାର୍ଥସାଧନ ଲାଗି। ମାତ୍ର ଆଖପାଖର ଦୁନିଆରେ ଆତଯାତ ହେଉଥିବା ଅନ୍ୟମାନଙ୍କ ପାଇଁ ଯେତେବେଳେ ଲୋଡ଼ାପଡ଼େ ତାତିଲାପଣ, ସେତେବେଳେ ଏମାନଙ୍କ ଉଷ୍ମ ପୌରୁଷ ଅଚାନକ ଛୁଟିରେ ଚାଲିଯାଏ ଓ ବଦଳରେ ପ୍ରତିଭାତ ହୁଏ ଏକ ହିମ ଶୀତଳ ନିର୍ଜୀବ ବ୍ୟକ୍ତିସତ୍ତା। ମନେହୁଏ, ସତେ ଯେମିତି ମଣିଷଟିଏ ନୁହେଁ ନିଥର କାଠ ଗଣ୍ଡିଟାଏ!...

‘ମିଲ୍‌କମ୍ୟାନ୍‌’ର ରୂପକାର

‘ମିଲ୍‌କମ୍ୟାନ୍‌’ର ରୂପକାର

ବ୍ୟକ୍ତିତ୍ୱ/ଜିତେନ୍ଦ୍ର

ମୋ ଚରିତ୍ରଗୁଡ଼ିକ ମୋ ପାଖକୁ ଆସି ଗପ ଲେଖିବାକୁ ମୋତେ କହନ୍ତି। ଯେତେବେଳ ଯାଏ ସେମାନେ ଆସି ନ ଥାନ୍ତି ସେତେବେଳ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ମୁଁ କିଛି ଲେଖିପାରେ ନାହିଁ। ’ ୨୦୧୮ ‘ମ୍ୟାନ୍‌ ବୁକର’ ପାଇବା ଲାଗି ଉତ୍ତର ଆୟର୍ଲାଣ୍ଡ ଲେଖିକା ଆନ୍ନା ବନର୍‌ସଙ୍କ ନାମ ଘୋଷଣା ହେବା ପରେ ସାମ୍ବାଦିକଙ୍କୁ ସେ ନିଜ ପ୍ରତିକ୍ରିୟାରେ ଉପରିଲିଖିତ ଉକ୍ତି ବାଢ଼ିଥିଲେ। ମ୍ୟାନ୍‌ ବୁକର ପାଇବାରେ ଆନ୍ନା ହେଉଛନ୍ତି ଉତ୍ତର ଆୟାର୍ଲାଣ୍ଡର ପ୍ରଥମ ଲେଖିକ। ଉପନ୍ୟାସ ‘ମିଲ୍‌କମ୍ୟାନ୍‌’ ପାଇଁ ସେ ଏହି ସମ୍ମାନ ପାଇବାକୁ ଯାଉଥିବାରୁ ତାଙ୍କୁ ବିଶ୍ୱବ୍ୟାପୀ ...

ଏଇ ଭାରତରେ

ଏଇ ଭାରତରେ

ଦୃଢ଼ ଇଚ୍ଛାଶକ୍ତି ବଳରେ ଅସାଧ୍ୟ ସାଧନ କରିହୁଏ। ପିଲାଦିନରୁ କୌଣସି କାର୍ଯ୍ୟରେ ରୁଚି ଓ ଅଭ୍ୟାସ ରଖିଥିଲେ ଭବିଷ୍ୟତରେ ଏଥିରେ ସଫଳତା ଲାଭ କରିହୁଏ। ପ୍ରଶଂସା ଓ ପୁରସ୍କାର ବି ମିଳେ। ସେହିପରି ଉଲ୍ଲେଖନୀୟ କୃତିତ୍ୱ ହାସଲ କରିଥିବା ୧୦ବର୍ଷର ବାଳକ ...

ମାଛଦ୍ୱାରା ପାଦ ଚିକିତ୍ସା

ମାଛଦ୍ୱାରା ପାଦ ଚିକିତ୍ସା

ପରିବେଶ ପରିଚିନ୍ତା/ ମାନେକା ଗାନ୍ଧୀ

କିଛିମାସ ତଳେ ଜଣେ ଯୁବତୀ ନ୍ୟୁୟର୍କରେ ତାଙ୍କ ଡାକ୍ତରଙ୍କ ପାଖକୁ ଯାଇଥିଲେ। ଛଅମାସ ହେଲା ତାଙ୍କ ପାଦ ନଖଗୁଡ଼ିକ କଳାପଡ଼ି ଝଡ଼ିଯାଉଥିଲା। ତାଙ୍କ ପରିବାରରେ ଏମିତି ସମସ୍ୟା ଆଉ କାହାର ନାହିଁ ଏବଂ ତାଙ୍କର ମଧ୍ୟ ଅନ୍ୟ କୌଣସି ରୋଗ ନାହିଁ ବା ଏପରି ଭାବେ ନଖ ପଚିବାର ପାରିବାରିକ ଇତିହାସ ନାହିଁ। ପରୀକ୍ଷାରୁ ଜଣାପଡ଼ିଲା ଯେ, ଛଅମାସ ତଳେ ସେ ମାଛ ଦ୍ୱାରା ପାଦ ଚିକିତ୍ସା (ଫିଶ୍‌ ପେଡିକିଓର) କରାଇଥିଲେ। ମାଛ ହିଁ ତାଙ୍କ ନଖର ମଞ୍ଜଭାଗରେ (ଯେଉଁଠୁ ନଖ କଅଁଳେ) କ୍ଷତ ସୃଷ୍ଟି କରିଛି। ଫଳରେ ଓନିକୋମାଡେସିସ୍‌ (ନଖପଚା ରୋଗ) ସୃଷ୍ଟି ହୋଇଛି ଓ ନଖ କଳାପଡ଼ି ଝଡ଼ିଯାଉଛି। ଆଗକୁ ପରିସ୍ଥିତି ଆହୁରି ଖରାପ ହୋଇପାରେ। ପଚାନଖ ତଳେ ...

ରାଜନେତା ଓ ନାଗରିକ ସମାଜ

ରାଜନେତା ଓ ନାଗରିକ ସମାଜ

ଡ. ସୁବାସ ଚନ୍ଦ୍ର ପାତ୍ର

ଓଡ଼ିଶାର ରାଜନେତାମାନେ ଏକ ସୁସ୍ଥ, ସୁନ୍ଦର ନାଗରିକ ସମାଜ ଗଠନ ସେମାନଙ୍କର ଦାୟିତ୍ୱ ବୋଲି କେବେ ଭାବନ୍ତି ନାହିଁ। କରତାଳି, ପତାକା ଧାରଣ, ମାଗଣା ଇନ୍ଧନରେ ମୋଟର ସାଇକେଲ ଚାଳନା ପାଇଁ ଯୁବଗୋଷ୍ଠୀ ସଂଗ୍ରହ ଏବଂ ଏ ସବୁ ମାଧ୍ୟମରେ ଭୋଟ ସଂଗ୍ରହ ଓ କ୍ଷମତା ଦଖଲ ସେମାନଙ୍କ ମୁଖ୍ୟ କାମ ବୋଲି ସେମାନେ ବିଚାର କରନ୍ତି। ସଂହତିପୂର୍ଣ୍ଣ, ଆଦର୍ଶଭରା ଏକ ତ୍ୟାଗପୂତ ସମାଜ ନିର୍ମାଣ ମଧ୍ୟ ଏକ ରାଜନୈତିକ କର୍ତ୍ତବ୍ୟ ବୋଲି ସେମାନେ ଚିନ୍ତା କରନ୍ତି ନାହିଁ। ତା’ର ପ୍ରମୁଖ କାରଣ କ୍ଷମତାମନସ୍କତା, ସମାଜମନସ୍କତା ବା ରାଷ୍ଟ୍ରମନସ୍କତା ନୁହେଁ।...

ଚନ୍ଦ୍ରରେ ଚିତ୍ରକର

ଚନ୍ଦ୍ରରେ ଚିତ୍ରକର

ଡ. ତୁଷାରକାନ୍ତି ଦାସ

ଦୁଇ ହାତ ପାପୁଲିରେ ଆଞ୍ଜୁଳାଏ ପାଣିରେ ଜହ୍ନକୁ ସେ ଧରିଛି। ସତେ ବା ସେ ଆଞ୍ଜୁଳାଏ ପାଣିରେ ଜହ୍ନଟା ଚିକ୍‌ମିକ୍‌ କରୁଛି- ଚିତ୍ରକରଟିଏ ଆଞ୍ଜୁଳାଏ ପାଣିରେ ଜହ୍ନର ପ୍ରତିବିମ୍ବକୁ କାନ୍‌ଭାସରେ ଉତାରୁଥିବାବେଳେ କେବେ ବି କ’ଣ ଭାବିଥିବ ଜହ୍ନକୁ ଯାଇ ସେଠାରେ ଜହ୍ନର ଛବି ଆଙ୍କିବ ବୋଲି? ହଁ ଆଜ୍ଞା, ଚିତ୍ରକରର ଏ ଭାବନା ସତ୍ୟ ହେବାକୁ ଯାଉଛି। ଆଉ ଆପଣ କହିପାରିବେନି ‘କବି କଳପନା ସରଗ ସିନା ଲୋ ମନ ଭୁଲାଇବା ପାଇଁ’। କାରଣ ଏ କଳ୍ପନା ବାସ୍ତବରେ ପରିଣତ ହେବାକୁ ଯାଉଛି। ଜାପାନୀ କୋଟିପତି ବ୍ୟବସାୟୀ ୟୁସାକୁ ମେଜାଓ୍ବା ୬ ...

ଏଇ ଭାରତରେ

ଏଇ ଭାରତରେ

ଧର୍ମନିରପେକ୍ଷ ଗଣତନ୍ତ୍ର ଦେଶ ଭାରତ । ଏହାର ପ୍ରତିଟି ପର୍ବପର୍ବାଣିରେ ଦେଖିବାକୁ ମିଳେ ସାମ୍ପ୍ରଦାୟିକ ସଦ୍‌ଭାବନାର ନିଆରା ନମୁନା। ବର୍ତ୍ତମାନ ଦେଶର କୋଣ ଅନୁକୋଣରେ ଦଶହରା ଯାକଜମକରେ ପାଳନ କରାଯାଉଛି। ଏଭଳି ସମୟରେ ସର୍ବଧର୍ମ ସମନ୍ବୟର ବାର୍ତ୍ତାବାହକ ସାଜିଛନ୍ତି ପୂର୍ବୋତ୍ତର ରାଜ୍ୟ ଆସାମରେ ହାସିମ୍‌ ଅଲି। ଡାରାଙ୍ଗ୍‌ ଜିଲାର ଡାଲଗାଓଁ ଅଞ୍ଚଳର ହାସିମ୍‌ ଇସଲାମ ଧର୍ମାବଲମ୍ବୀ...

ସମ୍ପାଦକୀୟ/ଚନ୍ଦକା ବଞ୍ଚାଅ

ସମ୍ପାଦକୀୟ/ଚନ୍ଦକା ବଞ୍ଚାଅ

କଟକ ମୁଣ୍ଡଳୀ ନିକଟ ମହାନଦୀରେ ୫ଟି ହାତୀ ଭାସି ଯାଉଥିବା ଖବର ଅକ୍ଟୋବର ୧୫ ସକାଳୁ ବ୍ୟାପିଯିବା ପରେ ଏହି ଦୃଶ୍ୟ ଦେଖିବାକୁ ସ୍ଥାନୀୟ ଅଞ୍ଚଳର ଲୋକଙ୍କ ମଧ୍ୟରେ ଭିଡ଼ ହୋଇଥିଲା। ଏ ବିଷୟରେ ସୂଚନା ପାଇବାରୁ ଆଠଗଡ଼ ଓ ଚନ୍ଦକା ବନଖଣ୍ଡ କର୍ମଚାରୀମାନେ ଘଟଣାସ୍ଥଳରେ ପହଞ୍ଚତ୍ଥିଲେ। ସଙ୍ଗେ ସଙ୍ଗେ ମୁଣ୍ଡଳୀ ବ୍ୟାରେଜ୍‌ର ୪ଟି ଗେଟ୍‌ ବନ୍ଦ କରିଦିଆଯିବାରୁ ଜଳସ୍ରୋତ ହ୍ରାସ ପାଇଥିଲା ଓ ପାଣିରେ ଭାସୁଥିବା ହାତୀ ଉପରକୁ ଉଠି ଆସିଥିଲେ। ...

ପଶୁବଳି : ଏକ ଅମାନବୀୟ ପରମ୍ପରା

ପଶୁବଳି : ଏକ ଅମାନବୀୟ ପରମ୍ପରା

ଡ. ପ୍ରଫୁଲ୍ଲ କୁମାର ସାହୁ

ଆମ ରାଜ୍ୟରେ ପ୍ରମୁଖ ଦେବୀମନ୍ଦିରଗୁଡ଼ିକରେ ଶାରଦୀୟ ପୂଜାର ଏକ ବିଶେଷ ଅଙ୍ଗ ଥିଲା ପଶୁବଳିପ୍ରଥା। ପ୍ରତିବର୍ଷ ଦଶହରା ବେଳେ ଏସବୁ ଶକ୍ତିପୀଠରେ ଲକ୍ଷ ଲକ୍ଷ ପଶୁପକ୍ଷୀଙ୍କୁ ହତ୍ୟା କରାଯାଉଥିଲା ଅତି ବୀଭତ୍ସ ଭାବରେ। ଏଭଳି ଏକ ଅମାନବୀୟ ପରମ୍ପରା ଉପରେ ନ୍ୟାୟାଳୟର ପ୍ରତିବନ୍ଧକ ଲାଗିବା ପରେ ଅଧିକାଂଶ ଦେବୀ ପୀଠରେ ଏବେ ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ବନ୍ଦ ହୋଇଯାଇଛି ପଶୁବଳି। ଅନ୍ୟ କେତେକ ସ୍ଥାନରେ ଏହା ଲୁଚାଛପାରେ ଚାଲିଛି ପରମ୍ପରା ଦାୟରେ। କାରଣ ସଭ୍ୟତା ଯେତେ ଆଗକୁ ଗଲେ ବି ଅନ୍ଧବିଶ୍ୱାସର ଅନ୍ଧଗଳିରୁ ମୁକୁଳିପାରୁନି ...

ଆସ ମା’ ଦୁର୍ଗେ

ଆସ ମା’ ଦୁର୍ଗେ

ଡ. ଭାଗ୍ୟଲିପି ମଲ୍ଲ

କାଶତଣ୍ଡୀର ଶୁଭ୍ର ମେଳଣରେ ଏବେ ସୃଜନର ମୂର୍ଚ୍ଛନା। ପତଳା କୁହୁଡ଼ିଆ ଆକାଶରେ ଜହ୍ନ ପିନ୍ଧିଛି ଧଳାବଉଦର ମାଳ। ଅଧା ଛାଇ ଅଧା ଆଲୁଅର ଖେଳରେ ଆସକ୍ତ ଧରିତ୍ରୀର ଛାତି। ଆକାଶ ଦେଖୁଛି ମୁହଁ ମାଟିଦର୍ପଣରେ। ଠିକ୍‌ ଏଇ ସମୟରେ ଧରାବତରଣ କରୁଛନ୍ତି ମା’ ଦୁର୍ଗା, ଦୁର୍ଗତିନାଶିନୀ। ତାଙ୍କ ଆଗମନର ଆବାହନୀରେ ଭୂମିରୁ ଆକାଶ, ସବୁଠି ଶୁଭ୍ରତାର ସମାରୋହ। ସକଳ ସୃଷ୍ଟିରେ ଶରତର ମଧୁର ଆଶ୍ଳେଷ। ସେହି ଆଶ୍ଳେଷରେ ସମାହିତ ଶକ୍ତି ଏକ ଦିବ୍ୟ ଅନୁଭବ। ସେ ଶକ୍ତି ଜନ୍ମ ଓ ମୃତ୍ୟୁ, ଯନ୍ତ୍ରଣା ଓ ଆନନ୍ଦର କାରଣ। ତା’ ବିନା କିଛି ସମ୍ଭବ ନୁହେଁ। ତେଣୁ କୁହାଯାଏ ସେ ଜନ୍ମ ଓ ମୃତ୍ୟୁର ଊର୍ଦ୍ଧ୍ୱସ୍ଥ ଏକ ଦିବ୍ୟ ସତ୍ତା। ସକଳ ଚେତନାର ଉତ୍ସ। ଆମେ ଆଜି ସେଇ ଉତ୍ସକୁ ଆହ୍ବାନ କରୁଛୁ। ...

ଏଇ ଭାରତରେ

ଏଇ ଭାରତରେ

ଅନ୍ନଚିନ୍ତା ଚମତ୍କାରା। କ୍ଷୁଧା ଓ ଦାରିଦ୍ର୍ୟରେ ପେଷି ହେଉଥିବା ବ୍ୟକ୍ତି ହିତାହିତ ଜ୍ଞାନ ହରାଇବସେ। କ୍ଷୁଧା ପ୍ରପୀଡ଼ିତ ମା’ ପାଖରେ ସ୍ନେହମମତାର ମୂଲ୍ୟ କିଛି ନାହିଁ। ପିଲାଙ୍କ ଭୋକିଲା ପେଟକୁ ଆହାର ଯୋଗାଇପାରୁ ନ ଥିବା ମା’ ସେମାନଙ୍କ ଦୁଃଖକଷ୍ଟ ସହ୍ୟ କରି ନ ପାରି ବିନାଶ କରିଦେବାକୁ ବି ଇଚ୍ଛାକରେ। ଏପରି ଏକ ଦୁଃଖଦ ଘଟଣା ଗୁଜରାଟର ଅହମଦାବାଦଠାରେ ଘଟିଛି। ଗୁଜରାଟର ଭାବନଗର...