ସମ୍ପାଦକୀୟ |

ଧର୍ମାଚାରରେ ବିଜ୍ଞାନ

 ଧର୍ମାଚାରରେ ବିଜ୍ଞାନ

ଉପେନ୍ଦ୍ର ବିଶ୍ୱାଳ
ବିଶ୍ୱାସରେ ବନ୍ଧା, ଆସ୍ଥାରେ ଆଶ୍ରିତ ଆମ ଧର୍ମାଚାର ଓ ଆଧ୍ୟାମତ୍ିକତା। ଧ୍ୟାନ-ଧାରଣା, ପୂଜା-ଉପାସନାରେ ଏହା ନିହିତ। ମାତ୍ର ପ୍ରାମାଣିକତାକୁ ନେଇ, ବୌଦ୍ଧିକ ବିଚାରକୁ ନେଇ ବିଜ୍ଞାନ। ବିଜ୍ଞାନ ଓ ଆଧ୍ୟାମତ୍ିକତା ପରସ୍ପର ବିରୋଧୀ ନୁହନ୍ତି। ବରଂ ଆଧ୍ୟାମତ୍ିକତାରେ ହିଁ ନିହିତ ବିଜ୍ଞାନର ସାରବତ୍ତା। ପ୍ରାଚୀନ କାଳରେ ଆମ ପୂର୍ବଜମାନେ ଜଣେ ଜଣେ ପୋଖତ ବିଜ୍ଞାନୀ ଥିଲେ। ବିଜ୍ଞାନର ଗୂଢ଼ ତତ୍ତ୍ୱ ଓ ରହସ୍ୟକୁ ସେମାନେ ଭଲଭାବେ ବୁଝିଥିଲେ, ଯାହାକୁ ଜାଣିବା ଓ ବୁଝିବା ସାଧାରଣ ଲୋକଙ୍କ ପକ୍ଷେ ଅସାଧ୍ୟ ଥିଲା। ଏଣୁ ସେମାନେ ଲୋକ କଲ୍ୟାଣାର୍ଥେ ବିଜ୍ଞାନକୁ ବିନିଯୋଗ କରିଥିଲେ ଆଧ୍ୟାମତ୍ିକତାର ଗଣ୍ଡି ଭିତରେ। ଏଇ ଯେମିତି ମନ୍ଦିରରେ ଘଣ୍ଟି ବଜାଇବାର ବ୍ୟବସ୍ଥା ଓ ମନ୍ଦିରରେ ଦିଅଁ ଦର୍ଶନରେ ପୁଣ୍ୟପ୍ରାପ୍ତିର ପ୍ରଲୁବ୍ଧତା। ଘଣ୍ଟି ଶବ୍ଦରେ ଅନିଷ୍ଟକାରୀ ଜୀବ ଓ ଜୀବାଣୁ ଦୂରେଇ ଯାଆନ୍ତି। ଘଣ୍ଟିି ଶବ୍ଦ ମସ୍ତିଷ୍କରେ ୭ ସେକେଣ୍ଡ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ପ୍ରତିଧ୍ୱନିତ ହୋଇଥାଏ। ଶରୀରରେ ଥିବା ୭ଟି ଶକ୍ତିକେନ୍ଦ୍ର ବା ଆରୋଗ୍ୟ କେନ୍ଦ୍ର (ମୂଳାଧାର ଚକ୍ର, ସ୍ବାଧିଷ୍ଠାନ ଚକ୍ର, ଅନାହତ ଚକ୍ର, ବିଶୁଦ୍ଧ ଚକ୍ର, ଆଜ୍ଞାଚକ୍ର ଓ ସହସ୍ରାର ଚକ୍ର)ଗୁଡ଼ିକୁ ଏହି ଶବ୍ଦ ସକ୍ରିୟ କରାଇଥାଏ, ସେମାନଙ୍କ ମଧ୍ୟରେ ସନ୍ତୁଳନ ରକ୍ଷା କରିଥାଏ। ଘଣ୍ଟିରୁ ଜାତ ଶବ୍ଦ ତରଙ୍ଗାୟିତ ହୋଇ ମସ୍ତିଷ୍କରେ ପ୍ରବାହିତ ହୁଏ ଓ ତାକୁ ଖୁବ୍‌ ସକ୍ରିୟ କରାଏ। ଘଣ୍ଟି ଶବ୍ଦ ମନରୁ ନକାରାମତ୍କ ଭାବନା ଓ ଋଣାମତ୍କ ଊର୍ଜ୍ଜାକୁ ଦୂରେଇ ଦେଇ ସାତ୍ତ୍ୱିକ ଭାବନା ଓ ସକରାମତ୍କ ଊର୍ଜ୍ଜାକୁ ଉଜ୍ଜୀବିତ କରାଇଥାଏ। ମସ୍ତିଷ୍କରେ ରକ୍ତ ସଂଚାଳନ ସକ୍ରିୟ ରହେ। ସେମିିତି ମନ୍ଦିରଗୁଡ଼ିକର ନିର୍ମାଣ ମଧ୍ୟ ହୋଇଥାଏ ଶରୀର ବିଜ୍ଞାନକୁ ଦୃଷ୍ଟିରେ ରଖି। ସୂଚନାଯୋଗ୍ୟ ଯେ ଏ ଜଗତ କେତେକ ତରଙ୍ଗର ସମାହାର ମାତ୍ର। ଏହି ତରଙ୍ଗଗୁଡ଼ିକ ବିଭିନ୍ନ ତରଙ୍ଗ ଦୈର୍ଘ୍ୟ ବା (Wave Length)କୁ ନେଇ ପ୍ରବାହିତ ହେଉଥାଏ। ସେଗୁଡ଼ିକ ହେଲା ଜଡ଼ତରଙ୍ଗ (Physical Wave), ମାନସ ତରଙ୍ଗ (Psychic Wave) ଓ ଭୂମା ତରଙ୍ଗ (Cosmic Wave)। ଜୀବ ଦେହରେ ମାନସ ତରଙ୍ଗ ସହିତ ସମାନ୍ତରତା ବଜାୟ ରଖି ଯେତେବେଳେ ଶରୀର ତରଙ୍ଗ ପ୍ରବାହିତ ହୋଇଥାଏ ତାକୁ ଜୀବନ କହନ୍ତି ଏବଂ ଜଡ଼ ତରଙ୍ଗ ସହିତ ମାନସ ତରଙ୍ଗର ସମାନ୍ତରତାରେ ଯେବେ ବିଚ୍ଛେଦ ଘଟେ ତାକୁ ମୃତ୍ୟୁ କହନ୍ତି। ମନ୍ଦିର ଏଭଳି ସ୍ଥାନରେ ନିର୍ମାଣ ହୋଇଥାଏ, ଯେଉଁଠି ତରଙ୍ଗାୟିତ ଭାବେ ପ୍ରଚୁର ଊର୍ଜ୍ଜା ଉଦ୍‌ଗମ ହେଉଥିବ। ଉତ୍ତର-ଦକ୍ଷିଣ ମେରୁ ଦିଗରୁ ବିଚ୍ଛୁରିତ ବିଦ୍ୟୁତ୍‌-ଚୁମ୍ବକୀୟ ତରଙ୍ଗର ଶକ୍ତି ଅଧିକ ପରିମାଣରେ ଉପଲବ୍ଧ ହେଉଥିବ। ସେହି କ୍ଷେତ୍ରସ୍ଥ କେନ୍ଦ୍ରସ୍ଥଳରେ ହିଁ ଗର୍ଭଗୃହ ସ୍ଥାପନ ହୋଇଥାଏ। ଗର୍ଭଗୃହ ପାଇଁ ଚିହ୍ନିତ ଭୂମିର ନିମ୍ନଦେଶରେ ତମ୍ବାପ୍ଲେଟ୍‌ରେ ବୈଦିକ ମନ୍ତ୍ର ଖୋଦିତ ହୋଇ ପୋତା ଯାଇଥାଏ। ଭୂଗର୍ଭରୁ ଆସୁଥିବା ବିଦ୍ୟୁତ୍‌-ଚୁମ୍ବକୀୟ ତରଙ୍ଗକୁ ଏହି ତମ୍ବାପାତ୍ର ଗ୍ରହଣ କରି ଚତୁଃପାର୍ଶ୍ୱକୁ ସମ ପରିମାଣରେ ବିଚ୍ଛୁରିତ କରିଥାଏ। ମନ୍ଦିରରେ ଠାକୁରଙ୍କ ଦର୍ଶନ ସାରି ଗର୍ଭଗୃହ ଚାରିପଟରେ ଦକ୍ଷିଣାବର୍ତ୍ତରେ ଘୂରିବା ଫଳରେ ଏହି ତରଙ୍ଗ ସିଧା ଆମ ଶରୀର ମଧ୍ୟକୁ ପ୍ରବେଶ କରିଥାଏ। ଫଳରେ ଶରୀରର ଚକ୍ରଗୁଡ଼ିକ ଖୁବ୍‌ ସକ୍ରିୟ ହୋଇ ଉଠନ୍ତି। ଶରୀରର ରକ୍ତ ସଂଚାଳନ ସନ୍ତୁଳିତ ରହୁଥିବା ବେଳେ ରକ୍ତଚାପ ନିୟନ୍ତ୍ରିତ ହୋଇ ରହେ। ମନରେ ଭକ୍ତିଭାବନା ଜାତ ହେବା ଫଳରେ ବିକାର ଓ ନକାରାମତ୍କ ଚିନ୍ତନଗୁଡ଼ିକ ଦୂରେଇ ଯାଆନ୍ତି। ଫଳରେ ଦେହ ଓ ମନ ସତେଜ ଓ ସୁସ୍ଥ ରହେ। ସେମିତି ଉପବାସ ହେଉଛି ଏକ ପ୍ରକାର ମହୌଷଧି, ଯାହା ସ୍ବାସ୍ଥ୍ୟ ଓ ମନକୁ ଠିକ୍‌ ରଖିବାରେ ସହାୟକ। ଆମ ଶରୀରର ପାକସ୍ଥଳୀ ହେଉଛି ଅଧିକାଂଶ ରୋଗର ନିର୍ଦ୍ଧାରକ। ପାକସ୍ଥଳୀରେ ବିଷାକ୍ତ ଉପାଦାନ ଧୀରେ ଧୀରେ ଜମାଟ ବାନ୍ଧେ। ଯେମିତି ଶରୀରର ବର୍ଜ୍ୟ ବସ୍ତୁଗୁଡ଼ିକୁ ପ୍ରାକୃତିକ ଉପାୟରେ ଦୈନିକ ଆମେ ନିଷ୍କାସନ କରିଥାଉଁ, ସେମିତି ଶରୀରରେ ଗଚ୍ଛିତ ଥିବା ଏହି ଅଦରକାରୀ ଉପାଦାନ ସବୁ ନିୟମିତ ଭାବେ ହଟାଇଦେବା ଉଚିିତ। ପୁନଃ ଅନବରତ କାର୍ଯ୍ୟ କରିଚାଲିଥିବା ପାଚକ ଅଙ୍ଗଗୁଡ଼ିକୁ ମଝିରେ ମଝିରେ ବିଶ୍ରାମ ଦେବା ଜରୁରୀ। ଠିକ୍‌ ଯେମିତି ଯନ୍ତ୍ରପାତିଗୁଡ଼ିକୁ ସୁରକ୍ଷା ଦୃଷ୍ଟିକୋଣରୁ ମଝିରେ ମଝିରେ ସଜଡ଼ା ଯାଇଥାଏ, ପ୍ରିଭେଣ୍ଟିଭ୍‌ ମେଣ୍ଟେନାନ୍‌ସ କରାଯାଇଥାଏ। ଶରୀରକୁ ଖାଦ୍ୟ ନ ଯିବା ଫଳରେ ଗଚ୍ଛିତ ଥିବା ଏହି ଉପାଦାନଗୁଡ଼ିକ ପ୍ରାକୃତିକ କ୍ରିୟାରେ ନିଷ୍କାସିତ ହୋଇଯାଏ। ଶରୀରବିଜ୍ଞାନୀଙ୍କ ମତ ଅନୁଯାୟୀ ଆମ ଶରୀର ପ୍ରାୟ ୮୦ ଭାଗ ତରଳ ଓ ୨୦ ଭାଗ କଠିନ ଉପାଦାନକୁ ନେଇ ଗଠିତ। ଚନ୍ଦ୍ରର ମାଧ୍ୟାକର୍ଷଣ ଶକ୍ତି ଯେମିତି ଭୂପୃଷ୍ଠରେ ଥିବା ଜଳଭାଗ ଉପରେ ପ୍ରଭାବ ପକାଇଥାଏ, ଠିକ୍‌ ସେମିତି ଆମ ଶରୀର ଉପରେ ମଧ୍ୟ ତାହା ପ୍ରଭାବ ପକାଏ। ଫଳତଃ ମାନସିକ ଚାପ, ଅବସାଦ, ଚିଡ଼ିଚିଡ଼ାପଣ ଆଦି ଦେଖାଦିଏ। ଉପବାସ ଆମର ବାତ-ପିତ୍ତ-କଫର ଅନୁପାତକୁ ନିୟନ୍ତ୍ରଣରେ ରଖେ। ପାକସ୍ଥଳୀର ଶୋଧନ କାମ ଉପବାସ ହିଁ କରିଥାଏ। ଏଣୁ ଉପବାସ ଆମ ପାଇଁ ବିଷନିରୋଧକ ପ୍ରକ୍ରିୟା। ଉପବାସ ମଧ୍ୟ ମନକୁ ସାତ୍ତ୍ୱିକ ଭାବନାରେ ଭରିଥାଏ। ଏଇଥିପାଇଁ ଶାସ୍ତ୍ରରେ ମାସରେ ଅନ୍ତତଃ ଦୁଇଥର (ବିଶେଷ କରି ଏକାଦଶୀ ତିଥିରେ) ଉପବାସ କରିବାକୁ ପରାମର୍ଶ ଦିଆଯାଇଥାଏ। ପୁଣି ସଂକ୍ରାନ୍ତି, ଅମାବାସ୍ୟା, ପୂର୍ଣ୍ଣମୀ, ଅଷ୍ଟମୀ ଆଦି ସ୍ବତନ୍ତ୍ର ତିଥିରେ ଉପବାସ କରିବାର ବିଧି ରହିଛି। ଫଳରେ ହୃଦ୍‌ରୋଗ, ଉଚ୍ଚରକ୍ତଚାପ, ବହୁମୂତ୍ର, କର୍କଟ ଆଦି ରୋଗ ଆମଠାରୁ ଦୂରେଇଯାଏ। ଆକଳନ ଅନୁଯାୟୀ ଯଦି ଭାରତବର୍ଷର ପ୍ରତିଟି ନାଗରିକ ମାସରେ ଅନ୍ତତଃ ଥରେ ଏକାଦଶୀରେ ଉପବାସ କରନ୍ତି, ତେବେ ବାର୍ଷିକ ଅନୂ୍ୟନ ୬ ଲକ୍ଷ ଟନ୍‌ ଖାଦ୍ୟଶସ୍ୟ ଗଚ୍ଛିତ ରହିବା ସହିତ ପ୍ରାୟ ୫୦ ଭାଗ ଅପରାଧ ଆପଣାଛାଏଁ ହ୍ରାସ ପାଇଯିବ। ଦେଶର ଦୁର୍ନୀତି, ଭ୍ରଷ୍ଟାଚାର ଅନେକାଂଶରେ ଉଭାନ ହୋଇଯିବ। ମନ୍ଦିରମାନଙ୍କରେ ମାଟିପାତ୍ରରେ ରୋଷେଇ ହୁଏ। ଏଥିରେ ମଧ୍ୟ ବିଜ୍ଞାନର ଗୂଢ଼ ତତ୍ତ୍ୱ ନିହିତ। ମାଟିରେ ଗଢ଼ା ଆମ ଦେହ। ଏଣୁ ମଣିଷ ଦେହକୁ ଏକ ଘଟ ବା ମାଟିପାତ୍ର ମନେ କରାଯାଇଥାଏ। କୁହାଯାଏ- ଯାହା ଅଛି ବ୍ରହ୍ମାଣ୍ଡେ, ତାହା ଅଛି ନିଜ ଭାଣ୍ଡେ। ”ପିଣ୍ଡ ବ୍ରହ୍ମାଣ୍ଡ ଏକମତ। ଜାଣନ୍ତି ସୁଜ୍ଞାନୀ ପଣ୍ଡିତ।ା“ (ଭାଗବତ) ଅର୍ଥାତ୍‌ ଜଗତ ଯେମିତି ପଞ୍ଚଭୂତ (କ୍ଷିତି, ଅପ୍‌, ତେଜ, ମରୁତ୍‌, ବ୍ୟୋମ)ରେ ଗଠିତ ଠିକ୍‌ ସେମିତି ପଞ୍ଚଭୂତରେ ତିଆରି ଆମ ଦେହ। ଦାହ ହେଲା ପରେ ମଣିଷର ଶବ ପ୍ରାୟ ୨୦ଗ୍ରାମ୍‌ ପରିମିତ ପାଉଁଶରେ ପରିଣତ ହୋଇଯାଏ। ପରୀକ୍ଷାରୁ ଜଣାଯାଏ ଯେ ସେହି ପାଉଁଶରେ ପାଞ୍ଚଟି ରାସାୟନିକ ଉପାଦାନ ଯଥା - କ୍ୟାଲସିୟମ୍‌, ଫସ୍‌ଫରସ୍‌, ଜିଙ୍କ୍‌, ଆଇରନ୍‌ ଓ ସଲ୍‌ଫର୍‌ ରହିଥାଏ। ମାଟି ମଧ୍ୟ ଏହି ୫ଟି ଉପାଦାନର ସମାହାର। ଏଣୁ ଆମ ଶରୀରଟି ମାଟି ସହିତ ନିବିଡ଼ ଭାବରେ ସମ୍ବନ୍ଧିତ। ଦୀର୍ଘ ଓ ନିରାମୟ ଜୀବନ ପାଇଁ ଏହି ୫ଟି ଉପାଦାନ ଯଥେଷ୍ଟ ଗୁରୁତ୍ୱ ବହନ କରିଥାଏ। ଏହି ଗହନ ଗାଥାକୁ ଆମ ଋଷି-ବିଜ୍ଞାନୀମାନେ ଖୁବ୍‌ ଭଲଭାବେ ବୁଝିଥିଲେ। ଏଣୁ ମାଟିପାତ୍ରର ବହୁଳ ଉପଯୋଗ ସେମାନେ କରୁଥିଲେ। ପରୀକ୍ଷାରୁ ଜଣାଯାଏ ଯେ ମାଟିପାତ୍ରରେ ରୋଷେଇ ହେଲେ ଖାଦ୍ୟରେ ଥିବା ସୂକ୍ଷ୍ମ ପୋଷକ ତତ୍ତ୍ୱଗୁଡ଼ିକ ନଷ୍ଟ ନ ହୋଇ ଅକ୍ଷୁଣ୍ଣ ରୁହନ୍ତି। ମାତ୍ର ଆଲୁମିନିୟମ୍‌ ବା ଷ୍ଟିଲ ପାତ୍ରରେ ରୋଷେଇ ହେଲେ ସେଗୁଡ଼ିକ ନଷ୍ଟ ହୋଇଯାଏ। ମାଟିପାତ୍ରରେ ରୋଷେଇ ଦ୍ୱାରା ଶତକଡ଼ା ୧୦୦ଭାଗ, କାଂସ୍ୟ ବାସନରେ ଶତକଡ଼ା ୯୭ଭାଗ, ପିତ୍ତଳରେ ଶତକଡ଼ା ୯୩ଭାଗ ସୂକ୍ଷ୍ମ ପୋଷକ ତତ୍ତ୍ୱ ଅକ୍ଷୁଣ୍ଣ ରହୁଥିବା ବେଳେ ପ୍ରେସର୍‌ କୁକର୍‌ରେ ମାତ୍ର ୭ଭାଗ ଅକ୍ଷୁଣ୍ଣ ରହେ। ବାକିତକ ନଷ୍ଟ ହୋଇଯାଏ। କାରଣ ପ୍ରେସର୍‌ କୁକର୍‌ର ଅତ୍ୟଧିକ ଚାପ ଫଳରେ କଣିକା କଣିକା ଭିତରେ ଥିବା ରାସାୟନିକ ବନ୍ଧ ଭାଙ୍ଗିିଯାଏ। ମାଟିପାତ୍ରରେ ପାକ କଲେ ଅଧିକ ସମୟ ସୁରକ୍ଷିତ ରହିଥାଏ। ପୁଣି ତାହା ଅଧିକ ସୁସ୍ବାଦୁ ମଧ୍ୟ ହୋଇଥାଏ। ପୁରୀ ଶ୍ରୀମନ୍ଦିରର ପ୍ରସାଦ (ଡାଲି) ୩୬ ଘଣ୍ଟାରୁ ଅଧିକ ସମୟ ନଷ୍ଟ ନ ହୋଇ ସୁରକ୍ଷିତ ରହୁଥିବା ପରୀକ୍ଷାରୁ ଜଣାପଡ଼େ। ୭୦/୮୦ବର୍ଷ ପୂର୍ବରୁ ଆମ ଦେଶରେ ମାଟିପାତ୍ରର ବହୁଳ ବ୍ୟବହାର ହେଉଥିଲା। ଆଜି ବି ବନବାସୀ ଅଧ୍ୟୁଷିତ ଇଲାକାରେ ଲୋକେ ମାଟିହାଣ୍ଡିରେ ରୋଷେଇ କରୁଥିବାର ଜଣାଯାଏ। ସେଇଥିପାଇଁ ବୋଧହୁଏ ଗାଁଗହଳିର ଲୋକେ, ବନବାସୀମାନେ ହୃଦ୍‌ରୋଗ, ବହୁମୂତ୍ରରୋଗ, ଉଚ୍ଚରକ୍ତଚାପ ଆଦି ରୋଗରେ ପ୍ରାୟତଃ କମ୍‌ ଆକ୍ରାନ୍ତ ହୁଅନ୍ତି। ସେଥିପାଇଁ ପୂର୍ବକାଳରେ ଲୋକମାନେ ଶତାଧିକ ବର୍ଷ ବଞ୍ଚୁଥିଲେ। ମରିବା ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ତାଙ୍କ ଦାନ୍ତ ଅକ୍ଷୁଣ୍ଣ ରହିବା ସହ ଶରୀର ବେଶ୍‌ ଚଳଚଞ୍ଚଳ ରହୁଥିଲା।
ମୋ- ୯୪୩୭୪୩୬୦୭୩, ଇ-ମେଲ : unbiswal05@gmail.com

All Right Reserved By

ସମ୍ପାଦକୀୟ |

ଆଜିର ଅର୍ଥନୀତି/ ସ୍ବପ୍ନମୁଖା ଏଲ୍‌ଆଇସି

ଆଜିର ଅର୍ଥନୀତି/ ସ୍ବପ୍ନମୁଖା ଏଲ୍‌ଆଇସି

ଗତମାସରେ ବୀମା ନିୟାମକ ଓ ଉନ୍ନୟନ କର୍ତ୍ତୃପକ୍ଷ (ଆଇଆର୍‌ଡିଏ)ଠାରୁ ଅନୁମତି ପାଇବା ପରେ ଜୀବନବୀମା ନିଗମ (ଏଲ୍‌ଆଇସି) ବୋର୍ଡ କ୍ଷତିରେ ଚାଲୁଥିବା ଆଇଡିବିଆଇ ବ୍ୟାଙ୍କରେ ନିଜର ଅଂଶଧନ ୫୧ ପ୍ରତିଶତକୁ ବୃଦ୍ଧି କରିବା ଲାଗି ସରକାରଙ୍କୁ ପ୍ରସ୍ତାବ ଦେଇଛି। ଆଉ କେତେଟା ପ୍ରକ୍ରିୟା ଶେଷହେବା ପରେ ଉକ୍ତ ରାଷ୍ଟ୍ରାୟତ୍ତ ବ୍ୟାଙ୍କ ଏଲ୍‌ଆଇସିର ଅଧୀନ ହୋଇଯିବ। ଆଇଡିବିଆଇ ବ୍ୟାଙ୍କରେ ଜୀବନବୀମା ନିଗମର ବର୍ତ୍ତମାନ ୭.୯୮ ପ୍ରତିଶତ ଅଂଶଧନ ରହିଛି, ଯାହା ମାର୍ଚ୍ଚ ୨୦୧୮ ସୁଦ୍ଧା ୧୦.୮୨ ପ୍ରତିଶତ ଥିଲା। ରୁଗ୍ଣ ରାଷ୍ଟ୍ରାୟତ୍ତ ବ୍ୟାଙ୍କଗୁଡ଼ିକୁ ସୁସ୍ଥ କରିତୋଳିବା ଦୀର୍ଘଦିନ ହେଲା ସରକାରଙ୍କର ଏକ ନୀତି ...

 ସଙ୍କଟରେ ଭବିଷ୍ୟତ

ସଙ୍କଟରେ ଭବିଷ୍ୟତ

ଉପେନ୍ଦ୍ର ବିଶ୍ୱାଳ ପାଗଳପ୍ରାୟ ଘୂରି ବୁଲୁଥାନ୍ତି ମହାମାନ୍ୟ ମଦନମୋହନ ମାଲବ୍ୟ। ନିଶା ଘାରିଥାଏ ବନାରସରେ ବିଶ୍ୱସ୍ତରୀୟ ହିନ୍ଦୁ ବିଶ୍ୱବିଦ୍ୟାଳୟଟିଏ ପ୍ରତିଷ୍ଠା କରିବାକୁ। ହାତ ପତଉଥାନ୍ତି ସମସ୍ତଙ୍କୁ। ଏପରିକି ମୃତଦେହ ଶୋଭାଯାତ୍ରାରେ ଫିଙ୍ଗାଯାଉଥିବା ପଇସା କଉଡ଼ିକୁ ମଧ୍ୟ ସାଉଁଟି ରଖୁଥାନ୍ତି। ବଡ଼ ଆଶା ନେଇ ପହଞ୍ଚତ୍ଲେ ଦିନେ ଘନଶ୍ୟାମ ଦାସ ବିର୍ଲାଙ୍କ ବାସଭବନରେ। ବୈଠକଖାନାରେ ଟିକିଏ ବସିବାକୁ କହି ଠାକୁର ପୂଜା ପାଇଁ ଗଲେ ସେ। ଦୀପଟି ଜଳାଇଲାବେଳେ ପ୍ରଥମ ପରେ ଦ୍ୱିତୀୟ ଦିଆସିଲିକାଠିଟି ଲିଭିଗଲା। ତୃତୀୟ କାଠିଟି ବି ଲିଭିଗଲା ସାମାନ୍ୟ ଅସାବଧାନତାବଶତଃ। ଗର୍ଜିଉଠି ବର୍ଷିଗଲେ ପୂଜକ ଉପରେ। ଆଚମ୍ବିତ ହେଲେ ...

ପ୍ରାଣବନ୍ତ, ପ୍ରଣବସ୍ବରୂପ

ପ୍ରାଣବନ୍ତ, ପ୍ରଣବସ୍ବରୂପ

ଡା. ଅଂଶୁମାନ୍‌ କର ଗତ ସ୍ନାନପୂର୍ଣ୍ଣିମା ଦିନ ଗଜପତି ମହାରାଜ ପ୍ରଭୁ ଜଗନ୍ନାଥଙ୍କ ଆଳତି କରିବା ସମୟରେ ପ୍ରଭୁଙ୍କ ଶିରରୁ ଫୁଲମାଳ ଖସିବାକୁ ନେଇ ଅନେକ ଚର୍ଚ୍ଚା ଚାଲିଛି। ଆଜିର ସୋସିଆଲ ମିଡିଆ ଯୁଗରେ ଏହି ଘଟଣାର ଭୂରି ଭୂରି ପ୍ରଚାର ଓ ପ୍ରସାର ଚାଲିଛି। ଜଗନ୍ନାଥ ଓ ପୁରୀ ଶ୍ରୀମନ୍ଦିରର ପ୍ରାଣବନ୍ତ ଅସ୍ତିତ୍ୱର ଏହା ଏକ ଦିବ୍ୟ ପ୍ରମାଣ ବୋଲି ଅନେକେ ମତ ବ୍ୟକ୍ତ କରୁଛନ୍ତି। କେତେଜଣ କହୁଛନ୍ତି, ଏହାଦ୍ୱାରା ପ୍ରଭୁ ନିଜ ପ୍ରତ୍ୟକ୍ଷ ଉପସ୍ଥିତିର ପ୍ରମାଣ ଦେଉଛନ୍ତି।...

ଏଇ ଭାରତରେ

ଏଇ ଭାରତରେ

ଜଣେ ନବଜାତ ଶିଶୁ କ୍ଷୀର ପାନ କରିବା ପରେ କୋମା ଅବସ୍ଥାରେ ଥିବା ତା’ ମା’ଙ୍କର ଚେତା ଫେରିଆସିଛି। ଏପରି ଏକ ଘଟଣା କେରଳରେ ଘଟିଛି। ବେଟିନା ନାମ୍ନୀ ଜଣେ ମହିଳା ଶିଶୁପୁତ୍ରର କାନ୍ଦ ଶୁଣି ଧୀରେ ଧୀରେ ପ୍ରତିକ୍ରିୟା ପ୍ରକାଶ କରିଥିଲେ। ଜୁନ୍‌ ୧୪ରେ ଶିଶୁଟି ଜନ୍ମଗ୍ରହଣ କରିଥିଲା। ଶିଶୁଟି ସ୍ତନ୍ୟପାନ କରିବା ପରେ ମହିଳାଙ୍କର ସ୍ନାୟୁଗତ ସମସ୍ୟା ଧୀରେ ଧୀରେ ସୁଧୁରିବାରେ ଲାଗିଥିଲା ବୋଲି ହସ୍ପିଟାଲ୍‌ର ଇଣ୍ଟେନ୍‌ସିଭ୍‌ କେୟାର ୟୁନିଟ୍‌ର ମୁଖ୍ୟ ଡକ୍ଟର ଆର. ବିବେକ ପ୍ରକାଶ କରିଛନ୍ତି। ...

ପଞ୍ଚଗବ୍ୟ: ଏକ ଟନିକ୍‌ ଓ ଔଷଧ

ପଞ୍ଚଗବ୍ୟ: ଏକ ଟନିକ୍‌ ଓ ଔଷଧ

ପରିବେଶ ପରିଚିନ୍ତା/ ମାନେକା ଗାନ୍ଧୀ ପୂର୍ବରୁ ଏହି ସ୍ତମ୍ଭରେ ଶସ୍ୟକ୍ଷେତ୍ରରେ ପଞ୍ଚଗବ୍ୟର ବ୍ୟବହାର ଉପରେ ଏକ ନିବନ୍ଧ ଲେଖିଥିଲି। ବହୁବର୍ଷର ଗବେଷଣା ପରେ ଉକ୍ତ ପୁସ୍ତକ ଲେଖିଥିବା ଡ. କେ. ନଟରାଜନ୍‌ ଏଥିରେ ପ୍ରାଣୀମାନଙ୍କ ଉପରେ ପଞ୍ଚଗବ୍ୟର ପ୍ରଭାବ ସମ୍ବନ୍ଧରେ ମଧ୍ୟ ଏକ ଅଧ୍ୟାୟ ଲେଖିଛନ୍ତି। ଗଛଲତା ଉପରେ ଅଧ୍ୟୟନ ପରେ ତାଙ୍କ ଗବେଷକ ଦଳ ପ୍ରାଣୀ ଓ ମନୁଷ୍ୟ ଉପରେ ଅଧ୍ୟୟନ ଆରମ୍ଭ କରିଦେଇଥିଲେ। ପୂର୍ବ ନିବନ୍ଧଟି ଯେଉଁମାନେ ପଢ଼ି ନ ଥିବେ ସେମାନଙ୍କ ପାଇଁ ଏହାର ପ୍ରସ୍ତୁତି ପ୍ରଣାଳୀ ନିମ୍ନରେ ଆଉ ଥରେ ଲେଖୁଛି।...

ଅଭାବର ଚିତ୍ରପଟ

ଅଭାବର ଚିତ୍ରପଟ

ଡ. ସୁବାସ ଚନ୍ଦ୍ର ପାତ୍ର ଦାରିଦ୍ର୍ୟର ମାତ୍ରା ତଥା କିସମ ଅଛି। ବିଭିନ୍ନ ପ୍ରକାର ଦାରିଦ୍ର୍ୟରେ ମଣିଷ ହନ୍ତସନ୍ତ କିନ୍ତୁ ଅର୍ଥନୈତିକ ଦାରିଦ୍ର୍ୟ ମଣିଷକୁ ବେଶି ନିପୀଡ଼ିତ କରେ କାରଣ ତା’ର ପ୍ରଭାବ ଦୃଶ୍ୟମାନ। ସବୁ ଦରିଦ୍ରତା ପଛରେ ଥାଏ ଏକ ଅଭାବବୋଧ ଏବଂ ଏହି ଅଭାବ ଯେତେବେଳେ ସର୍ବବ୍ୟାପୀ ଓ ସର୍ବଗ୍ରାସୀ ହୋଇଯାଏ ସେଇଠି ଦାରିଦ୍ର୍ୟ ହୋଇପଡ଼େ ଦୁର୍ବିଷହ।...

ପତିତପାବନ ଯାତ୍ରା

ପତିତପାବନ ଯାତ୍ରା

ପଣ୍ଡିତ ଡ. ଅନ୍ତର୍ଯ୍ୟାମୀ ମିଶ୍ର ପୁରୁଷୋତ୍ତମ ଜଗନ୍ନାଥ ଦିବ୍ୟ ନୀଳାଚଳରେ ଅନାଦିକାଳରୁ ଦାରବୀ ଲୀଳା ସଂରଚନା କରିଛନ୍ତି। ତାଙ୍କ ଦିବ୍ୟ ଲୀଳାକୁ ଦୁଇଭାଗରେ ବିଭକ୍ତ କରାଯାଇଛି- ଶ୍ରୀମନ୍ଦିର ରତ୍ନସିଂହାସନରେ ଚତୁର୍ଦ୍ଧାମୂର୍ତ୍ତି ସ୍ବରୂପରେ ଐଶ୍ୱର୍ଯ୍ୟଲୀଳା ଏବଂ ରଥଯାତ୍ରାରେ ଅଗଣିତ ଭକ୍ତଙ୍କ ସହିତ ମାଧୁର୍ଯ୍ୟଲୀଳା। ତାଙ୍କର ଏହି ମାଧୁର୍ଯ୍ୟଲୀଳା ଶତାବ୍ଦୀ ଶତାବ୍ଦୀ ଧରି ବିଶ୍ୱମାନସକୁ ଉଦ୍‌ବୁଦ୍ଧ କରିଆସିଛି। ବିଶ୍ୱର କୋଣ ଅନୁକୋଣରୁ ଲକ୍ଷ ଲକ୍ଷ ଭକ୍ତ ଶ୍ରୀଜଗନ୍ନାଥଙ୍କ ରଥଯାତ୍ରା ଦର୍ଶନ କରିବାକୁ ଶ୍ରୀକ୍ଷେତ୍ର ଆଗମନ କରିଥାନ୍ତି। ଏହି ଯାତ୍ରାରେ ପ୍ରଭୁ ...

ଏଇ ଭାରତରେ

ଏଇ ଭାରତରେ

ଦୃଢ଼ ଇଚ୍ଛାଶକ୍ତି ଦିନେ ନା ଦିନେ ସଫଳତା ଆଣି ଦେଇଥାଏ। ଯାହାକି ପୂର୍ବ ବାଙ୍ଗାଲୋରର ଲିଙ୍ଗରାଜପୁରମ୍‌ ଅଞ୍ଚଳରେ ବାସ କରୁଥିବା ଜଣେ ମହିଳାଙ୍କ କ୍ଷେତ୍ରରେ ଦେଖିବାକୁ ମିଳିଛି। ସ୍ବାମୀଙ୍କ କ୍ଷଣିକ ରାଗର ଶିକାର ହୋଇ ନିଜର ମୁଖମଣ୍ଡଳର ସୌନ୍ଦର୍ଯ୍ୟକୁ ହରାଇଥିବା ଅନୀଥା ପାର୍କର ମେରୀ ନାମ୍ନୀ ଜଣେ ମହିଳା ଦୀର୍ଘ ୧୮ବର୍ଷ ଧରି ସଂଘର୍ଷ କରିବା ପରେ ଏବେ ସ୍ବାବଲମ୍ବୀ ହୋଇପାରିଛନ୍ତି। ସ୍ବାମୀଙ୍କ ମୃତ୍ୟୁ ପରେ ଏକ ସ୍ବେଚ୍ଛାସେବୀ ସଂଗଠନର କର୍ମକର୍ତ୍ତାଙ୍କ ସହଯୋଗରେ ଅନୀଥା ଏକ ଦୋକାନ କରି ନିଜର ଆର୍ଥିକ ସ୍ଥିତିକୁ ସୁଦୃଢ଼ କରିପାରିଛନ୍ତି। ସାମାନ୍ୟ କଥାକୁ କେନ୍ଦ୍ର କରି ୧୮ବର୍ଷ ତଳେ ଅନୀଥାଙ୍କ ସ୍ବାମୀ ଏକ ଜଳନ୍ତା ଲଣ୍ଠନକୁ ତାଙ୍କ ଉପରକୁ ଫିଙ୍ଗି ଦେଇଥିଲେ। ଏଥିରେ ଅନୀଥାଙ୍କ ମୁହଁ ଓ ଶରୀରର ବିଭିନ୍ନ ଅଂଶ ପୋଡ଼ି ଯାଇଥିଲା। ଦୀର୍ଘଦିନ ଧରି ଚିକିତ୍ସିତ...

ସାମରିକ ପ୍ରଶିକ୍ଷିତ ଯୁବକ

ସାମରିକ ପ୍ରଶିକ୍ଷିତ ଯୁବକ

ସମ୍ପାଦକୀୟ/ତଥାଗତ ସତପଥୀ ଭାରତର ବିରାଟ ଯୁବଶକ୍ତିକୁ କାର୍ଯ୍ୟରେ ଲଗାଇବା ସକାଶେ କେନ୍ଦ୍ର ସରକାର ଜାତୀୟ ଯୁବ ସଶକ୍ତୀକରଣ ଯୋଜନା (ଏନ୍‌-ଓ୍ବାଇଇଏସ୍‌) ସୃଷ୍ଟି ଲାଗି ଚିନ୍ତା କରିଛନ୍ତି। ଏଥିରେ ପ୍ରତିବର୍ଷ ୧୦ ଲକ୍ଷ ଯୁବତୀଯୁବକ ବିଶେଷକରି ଦଶମ ଓ ଦ୍ୱାଦଶ ଶ୍ରେଣୀରେ ପଢ଼ୁଥିବା ଛାତ୍ରୀଛାତ୍ରଙ୍କୁ ସାମରିକ ପ୍ରଶିକ୍ଷଣ କାର୍ଯ୍ୟକ୍ରମରେ ଯୋଗଦେବାର ବ୍ୟବସ୍ଥା କରାଯାଇପାରେ। ଏମାନଙ୍କୁ ୧୨ ମାସ ପାଇଁ ଷ୍ଟାଇପେଣ୍ଡ୍‌ ଦିଆଯାଇ ସାମରିକ ତାଲିମ ଦିଆଗଲେ ସେମାନେ ପ୍ରତିରକ୍ଷା, ଅର୍ଦ୍ଧସାମରିକ ବଳ ଏବଂ ପୋଲିସ ବାହିନୀରେ ନିଯୁ....

 ବୋଲକରା ବୋଲ୍‌ ବମ୍‌

ବୋଲକରା ବୋଲ୍‌ ବମ୍‌

ବୈଷ୍ଣବ ଚରଣ ମହାନ୍ତି ‘ବୋଲ୍‌ ବମ୍‌...ହର ହର ବମ୍‌...ଭୋଲା ବାବା ପାର୍‌ କରେଗା...ଜଟିଆ ବାବା ପାର୍‌ କରେଗା...’- ଏ ଡାକ ହେଉଛି କାଉଡ଼ିଆମାନଙ୍କର। ଦିନ ଥିଲା କାଉଡ଼ିଆ ଶବ୍ଦଟାର ଅର୍ଥ କାଢ଼ିବାକୁ ଅଭିଧାନ ଖେଳେଇବାକୁ ପଡ଼ୁଥିଲା। କିନ୍ତୁ ବର୍ତ୍ତମାନ ଏ ଶବ୍ଦଟା ଖୁବ୍‌ ସାଧାରଣ ହୋଇଯାଇଛି ଏବଂ ଓଡ଼ିଶାର ଗଁାଗହଳିଠାରୁ ସହର ବଜାର ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ସବୁଆଡ଼େ ସବୁରି ତୁଣ୍ଡରେ ଆସ୍ଥାନ ଜମେଇ ବସିଛି। ଏଇମାତ୍ର କୋଡ଼ିଏ ପଚିଶ ବର୍ଷ ତଳେ କାଉଡ଼ିଆ କ’ଣ କେହି ଜାଣି ନ ଥିଲେ। ପ୍ରଥମେ ଜଣେ ଦି’ଜଣ ପାଣିଭାର ଧରି ରାସ୍ତାରେ ଯାଉଥିବାର ଦେଖି ଲୋକେ କୌତୂହଳୀ ହେଇ ଚାହଁୁଥିଲେ, ଏବେ ତ ପିମ୍ପୁଡ଼ି ଧାର ପରି ରାସ୍ତାସାରା କାଉଡ଼ିଆଙ୍କ ...

ଅମର୍ତ୍ତ୍ୟର ପାରିଜାତ: ନୀଳାଦ୍ରିନାଥ

ଅମର୍ତ୍ତ୍ୟର ପାରିଜାତ: ନୀଳାଦ୍ରିନାଥ

ଡ. ଶରତ ଚନ୍ଦ୍ର ରଥ ହେ ନୀଳାଦ୍ରିନାଥ! ତୁମକୁ ସହସ୍ର ପ୍ରଣାମ। ତୁମେ ଅନନ୍ତ, ତୁମ ମହିମା ଅନନ୍ତ। ତୁମ ମହିମାର ଲଳିତ ସଙ୍ଗୀତ ଝରିପଡେ ବିହଙ୍ଗ ଗାନରେ, ଝରଣାର ଝର୍ଝର ତାନରେ। ତୁମ ଅଙ୍ଗର ସୁବାସ ଫୁଟିପଡେ ଫୁଲର ସୁରଭିରେ, ତୁମ ସ୍ମିତହାସ୍ୟର ମଧୁରିମା ଫିଟିପଡେ ଜୋଛନାର ଲାବଣ୍ୟରେ। ତୁମେ ସର୍ବମୟ କର୍ତ୍ତା, ବିଶ୍ୱବିଧାତା, ତୁମକୁ କଳିବାକୁ ମୁଁ ଶକ୍ତିହୀନ, ତୁମେ ବିଶାଳ ନୀଳସିନ୍ଧୁ, ମୁଁ କ୍ଷୀଣ ଏକ ଜଳାଧାର।...

ଏଇ ଭାରତରେ

ଏଇ ଭାରତରେ

ବର୍ତ୍ତମାନ ପରିବେଶକୁ ବହୁ ଭାବରେ ପ୍ରଦୂଷଣ କରୁଛି ପ୍ଲାଷ୍ଟିକ୍‌। ଏହାଦ୍ୱାରା ଜଳ, ସ୍ଥଳ, ମୃତ୍ତିକା ପ୍ରଦୂଷଣ ହେଉଛି। ପ୍ଲାଷ୍ଟିକ୍‌ ଜରିରେ ବାସିଖାଦ୍ୟ ରଖି ବାହାରେ ଫିଙ୍ଗାଯାଉଥିବାରୁ ଏହାକୁ ଖାଇ ବହୁ ଗୋରୁ, ଛେଳି, କୁକୁର ଅସୁସ୍ଥ ହେଉଛନ୍ତି। ଅନେକ ପ୍ରାଣୀ ମୃତ୍ୟୁବରଣ କରୁଛନ୍ତି। ସମୁଦ୍ରରେ ପ୍ଲାଷ୍ଟିକ୍‌ ବୋତଲ, ପଲିଥିନ୍‌, ଜରି ପ୍ରଭୃତିର ଭାସମାନ ପାହାଡ଼ ସୃଷ୍ଟି ହେଉଛି। ଏହା ଜଳଜନ୍ତୁଙ୍କ ପାଇଁ ବଇରୀ ସାଜିଛି। ଏଣୁ ସମ୍ପ୍ରତି ପ୍ଲାଷ୍ଟିକ୍‌ ଓ ପଲିଥିନ୍‌ର ବ୍ୟବହାରକୁ ହ୍ରାସ କରିବା ପାଇଁ ସବୁ ରାଜ୍ୟ ସରକାର ଉଦ୍ୟମ କରୁଛନ୍ତି...

Model This Week

ରୂପେଶ