ସମ୍ପାଦକୀୟ |

ପତ୍ନୀ ଓ ଧର୍ମପତ୍ନୀ

 ପତ୍ନୀ ଓ ଧର୍ମପତ୍ନୀ
ମନ-ମାନଚିତ୍ର/ ଡ. ନରହରି ବେହେରା

ଗୃହସ୍ଥାଶ୍ରମରେ ନାରୀଙ୍କ ସ୍ଥାନ ଖୁବ୍‌ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ। ବିବାହ ସମୟରେ ଯଜ୍ଞାଗ୍ନି ଚାରିପାଖରେ ସାତଘେରା ବୁଲିବାବେଳେ ପତି-ପନତ୍ୀ ବେଦର ସାତଟି ମନ୍ତ୍ରରେ ଅଭିଷିକ୍ତ ହୋଇ ସାତୋଟି ଶପଥ ନେଇଥାନ୍ତି। ଏହା ଆଦର୍ଶ ଦାମ୍ପତ୍ୟ ଜୀବନ ଏବଂ ଆଦର୍ଶ ସମାଜ ପାଇଁ ପ୍ରଯୁଜ୍ୟ। ଏହି ଆଦର୍ଶ ଦମ୍ପତି ରାଷ୍ଟ୍ର ପାଇଁ ସୁସ୍ଥ ଓ ଗୁଣବନ୍ତ ନାଗରିକ ଉପତ୍ନ୍ନ କରି ରାଷ୍ଟ୍ରକୁ ସୁରକ୍ଷିତ କରିଥାନ୍ତି। ଗୃହସ୍ଥାଶ୍ରମରୁ ହିଁ ମୁନି, ଋଷି, ରାଷ୍ଟ୍ରନାୟକ ପ୍ରଭୃତି ସୃଷ୍ଟି ହୋଇଥାନ୍ତି। ସବୁ ଆଶ୍ରମ ଏହାକୁ ଆଶ୍ରୟ କରି ତିଷ୍ଠି ରହିଥାନ୍ତି ବୋଲି ମନୁ କହିଛନ୍ତି- ”ଯଥା ବାୟୁଂ ସମାଶ୍ରିତ୍ୟ ବର୍ତ୍ତନ୍ତେ ସର୍ବଜନ୍ତବଃ। ତଥା ଗୃହସ୍ଥମାଶ୍ରିତ୍ୟ ବର୍ତ୍ତନ୍ତେ ସର୍ବ ଆଶ୍ରମାଃ।“
ଗୃହସ୍ଥ ଧର୍ମର ମୂଳଭିତ୍ତି ହେଲେ ଗୃହିଣୀ। ଯେଉଁ ଘରେ ସୁଗୃହିଣୀ ନାହିଁ ତାକୁ ପ୍ରକୃତ ଘର କୁହାଯାଏ ନାହିଁ (ନ ଗୃହଂ ଗୃହମିତ୍ୟାହୁଃ ଗୃହିଣୀ ଗୃହମୁଚ୍ୟତେ)। ଏହି ଗୃହିଣୀଙ୍କର ଯେଉଁ ମୁଖ୍ୟ ଦୁଇଟି ରୂପ ଦେଖିବାକୁ ମିଳେ, ତାହା ହେଉଛି ଗୋଟିଏ ଧର୍ମପନତ୍ୀ ଓ ଆଉ ଗୋଟିଏ ମା’ର ରୂପ। ମାତୃତ୍ୱ ଲାଭ ପୂର୍ବରୁ ଅଗ୍ନିକୁ ସାକ୍ଷୀ ରଖି ଜଣେ ନାରୀ ପତ୍ନୀ ହୋଇଥାଏ। ପତ୍ନୀ କାମନା ପାଇଁ ନୁହେଁ, ଧର୍ମାନୁଷ୍ଠାନ ପାଇଁ ହିଁ ଉଦ୍ଦିଷ୍ଟ। ପତ୍ନୀର ବହୁ ପ୍ରତିଶବ୍ଦ ଅଛି। ସ୍ତ୍ରୀ, ଭାର୍ଯ୍ୟା, ଜାୟା ଇତ୍ୟାଦି। ଏ ଶବ୍ଦଗୁଡ଼ିକ ଆପାତତଃ ସମାନ ପରି ମନେହେଲେ ମଧ୍ୟ ଏହାର ଭାବଗତ ପାର୍ଥକ୍ୟ ଅଛି। ସ୍ତ୍ରୀ ଶବ୍ଦ ଆସିଛି ସ୍ତ୍ରୈ ଧାତୁରୁ ଯାହାର ଅର୍ଥ ବେଷ୍ଟନ କରିବା। ସ୍ବାମୀଙ୍କୁ ବେଷ୍ଟନ କରି ଯାହାଙ୍କ ସଂସାର ସେ ସ୍ତ୍ରୀ। ଭାର୍ଯ୍ୟା ମାନେ ଭରଣଯୋଗ୍ୟା, ଯିଏ ଭରଣ କରନ୍ତି ସେ ଭର୍ତ୍ତା। ଜାୟା ଶବ୍ଦଟି ଜନ୍‌ ଧାତୁରୁ ଆସିଛି, ଅର୍ଥ ଜନ୍ମ କରିବା। ଯିଏ ପତିଙ୍କୁ ସନ୍ତାନ ରୂପେ ଜନ୍ମ ଦେଇଥାଏ, ସେ ଜାୟା। ପତନାତ୍‌ ନୀୟତେ ଇତି ପତ୍ନୀ, ଅର୍ଥାତ୍‌ ଯିଏ ପତିଙ୍କୁ ପତନ (ନୈତିକ ସ୍ଖଳନ)ରୁ ରକ୍ଷା କରେ ସେ ପତ୍ନୀ। 
ଆଜିକାଲି ତ ହିନ୍ଦୁ ବିବାହ ଆଇନ ଅନୁସାରେ ଏକରୁ ଅଧିକ ବିବାହ ବେଆଇନ। ମାତ୍ର ଆଗକାଳରେ ମୁନିଋଷି, ରାଜାମହାରାଜା, ସାମନ୍ତ, ଜମିଦାର, ଧନୀ ବ୍ୟକ୍ତିମାନେ ବହୁପନତ୍ୀ ଗ୍ରହଣ କରୁଥିଲେ। ଅସବର୍ଣ୍ଣ ବିବାହ ବ୍ୟବସ୍ଥା ମଧ୍ୟ ପ୍ରଚଳନ ଥିଲା। ଅସବର୍ଣ୍ଣ ବିବାହରେ ପୁରୁଷ ସବୁବେଳେ ଉଚ୍ଚବର୍ଣ୍ଣର ହେବା ବିଧି ଥିଲା। ପ୍ରଥମା ପତ୍ନୀ କିନ୍ତୁ ସବର୍ଣ୍ଣା ହେବାକୁ ବାଧ୍ୟ। କାରଣ ସେ ହେବ ଧର୍ମପନତ୍ୀ, ଯିଏ ସକଳ ଯଜ୍ଞକର୍ମ ଓ ଧର୍ମାନୁଷ୍ଠାନରେ ଅଂଶଗ୍ରହଣ କରିପାରିବ। ଦ୍ୱିତୀୟ, ତୃତୀୟ ବା ଚତୁର୍ଥ ପତ୍ନୀ ନିମ୍ନବର୍ଣ୍ଣର ହୋଇପାରିବେ। ଶାସ୍ତ୍ରରେ ଅଛି ‘ସ୍ତ୍ରୀରତ୍ନଂ ଦୁଷ୍କୁଳାଦପି’, ଅର୍ଥାତ୍‌ ନୀଚକୁଳରୁ ମଧ୍ୟ ସ୍ତ୍ରୀରତ୍ନ ଗ୍ରହଣ କରାଯାଇପାରେ। ଶ୍ରୀକୃଷ୍ଣ, ଭୀମ, ଅର୍ଜୁନ ପ୍ରଭୃତି ନିମ୍ନବର୍ଣ୍ଣରୁ ପତ୍ନୀ ଗ୍ରହଣ କରିଥିଲେ। ଧର୍ମପତ୍ନୀଙ୍କ ବିନା କୌଣସି ଗୃହସ୍ଥର ଧର୍ମାନୁଷ୍ଠାନ ପୂର୍ଣ୍ଣ ହୋଇ ନ ଥାଏ। ତେଣୁ ତାଙ୍କୁ ପତିଙ୍କର ଅର୍ଦ୍ଧାଙ୍ଗିନୀ (ଅର୍ଦ୍ଧଂ ଭାର୍ଯ୍ୟା ମନୁଷ୍ୟସ୍ୟ) ବୋଲି କୁହାଯାଏ। 
ପରକୁ ଆପଣାର ବୋଲି ପରିଚୟ ଦେବା ପାଇଁ ଆମେ ଧର୍ମ ଶବ୍ଦ ଲଗାଇ ଧର୍ମବାପା, ଧର୍ମଭାଇ, ଧର୍ମଭଉଣୀ ଇତ୍ୟାଦି ସମ୍ବନ୍ଧ ଯୋଡ଼ିଥାଉ। ମାତ୍ର ପତ୍ନୀ ହେଉଛନ୍ତି ଏକମାତ୍ର ନିଜର ଲୋକ, ଯାହାଙ୍କ ପାଖରେ ଧର୍ମ ଶବ୍ଦ ସଂଯୋଗ କରାଯାଇ ତାଙ୍କର ଉକତ୍ର୍ଷ ପ୍ରତିପାଦନ କରାଯାଇଥାଏ। ଧର୍ମପତ୍ନୀ ହେଉଛନ୍ତି ସୁଖସମୃଦ୍ଧିର କାରଣ। ସେ ହିଁ ନିଜର ସୁକର୍ମ ଦ୍ୱାରା ଧର୍ମ ପାଳନ କରି ପରିବାରର ସୁଖଶାନ୍ତି ଆଣିଥାନ୍ତି। ତେଣୁ ଯଜୁର୍ବେଦରେ କୁହାଯାଇଛି- ‘ପତ୍ନୀ ସୁକୃତଂ ବିଭର୍ତ୍ତି।’ ଗୋଟିଏ ସୁଖୀ ସଂସାର ପାଇଁ ନାରୀମାନଙ୍କୁ ଉପଦେଶ ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇ ଅଥର୍ବବେଦରେ କୁହାଯାଇଛି- ”ହେ ବଧୂ, ତୁମେ ମଙ୍ଗଳମୟୀ, ଘର ସୁଖସମୃଦ୍ଧିର ବର୍ଦ୍ଧନକାରିଣୀ, ସ୍ବାମୀଙ୍କ ପାଇଁ ସୁଖଦାୟିନୀ, ଶ୍ୱଶୁରଙ୍କ ପାଇଁ ଶାନ୍ତିଦାୟିନୀ ଏବଂ ଶାଶୁଙ୍କ ପାଇଁ ଆନନ୍ଦଦାୟିନୀ ହୋଇ ଗୃହକର୍ମରେ ପ୍ରବେଶ କର।“ ଗୋଟିଏ ପରିବାର ପାଇଁ ଜଣେ ଧର୍ମପତ୍ନୀର ଭୂମିକା କେତେ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ, ତାହା ଏହି ଉପଦେଶରୁ ହିଁ ଜଣାଯାଏ।
ଜଣେ ଭାଗ୍ୟଶାଳୀ ପୁରୁଷ ହିଁ ଉତ୍ତମ ଗୁଣସମ୍ପନ୍ନା ପନତ୍ୀ ଲାଭ କରିଥାଏ। କାରଣ ଜଣେ ସୁଗୃହିଣୀ ବିନା ସୁଖର ସଂସାର ଗଢ଼ିବା ସମ୍ଭବ ନୁହେଁ। ସେଥିପାଇଁ ‘ସପ୍ତଶତୀ ଚଣ୍ଡୀ’ରେ ଦେବୀଙ୍କୁ ପ୍ରାର୍ଥନା କରାଯାଇଛି- ”ଭାର୍ଯ୍ୟାଂ ମନୋରମାଂ ଦେହି ମନୋବୃତ୍ତ୍ୟନୁସାରଣୀମ୍‌।“ (ହେ ମା’! ମୋତେ ମନୋରମା ଓ ମନୋବୃତ୍ତିର ଅନୁସାରିଣୀ ଭାର୍ଯ୍ୟାଟିଏ ଦେ।) ସ୍ତ୍ରୀ ବିନା ଗୃହ ଶୂନ୍ୟ ହୋଇଯାଏ। ପନତ୍ୀ ହେଉଛନ୍ତି ଗୋଟିଏ ଘରର ସୁଖ, ଶାନ୍ତି ଓ ସମୃଦ୍ଧିର କାରଣ। ସେ ଯଦି ଶାନ୍ତ, ସୁଶୀଳା, କର୍ମନିପୁଣା, ପତିପ୍ରାଣା ନ ହୋଇ କୁଭାଷିଣୀ ଓ ରୁଷ୍ଟ ସ୍ବଭାବର ହୋଇଥାନ୍ତି, ତେବେ ସକଳ ଐଶ୍ୱର୍ଯ୍ୟ ସତ୍ତ୍ୱେ ସେ ଗୃହସ୍ଥ ସଂସାରରେ ସବୁଠାରୁ ଦୁଃଖୀ ହୋଇଥାନ୍ତି। ତେଣୁ କୁହାଯାଏ- ଏ ସଂସାରରେ ଦରିଦ୍ର, ଋଣଗ୍ରସ୍ତ ଓ ରୋଗଗ୍ରସ୍ତ ମଣିଷମାନଙ୍କଠାରୁ ବି ଅଧିକ ଦୁଃଖୀ ହୋଇଥାନ୍ତି ଜଣେ ଦୁଷ୍ଟ ଭାର୍ଯ୍ୟାର ସ୍ବାମୀ।
ପତିପ୍ରାଣତା ହେଉଛି ଧର୍ମପତ୍ନୀଙ୍କର ପ୍ରମୁଖ ଧର୍ମ। ସକଳ ଅଭାବ ଅସୁବିଧା ସତ୍ତ୍ୱେ ସ୍ବାମୀର ହାତ ଛାଡ଼ନ୍ତି ନାହିଁ ଧର୍ମପତ୍ନୀ। ସ୍ବାମୀ ବିପଥଗାମୀ ହେଲେ ଧର୍ମପତ୍ନୀ ନିଜର ଅସୀମ ଧୈର୍ଯ୍ୟ, ମିଷ୍ଟଭାଷଣ, ପ୍ରତ୍ୟୁପତ୍ନ୍ନମତିତାରେ ତାଙ୍କୁ ଫେରାଇ ଆଣିବାକୁ ସମର୍ଥ ହୋଇଥାନ୍ତି। ସାବିତ୍ରୀ ଯମଙ୍କଠାରୁ ସ୍ବାମୀଙ୍କୁ ମୁକୁଳାଇ ପାରିଥିଲେ। ଅନସୂୟା ଲକ୍ଷହୀରା ପ୍ରତି ଆସକ୍ତ ସ୍ବାମୀଙ୍କ ଇଚ୍ଛା ପୂରଣ ପାଇଁ ଗଣିକାର ଦାସୀ କାର୍ଯ୍ୟ କରିଥିଲେ। ସେ ନିଜର ଅସୀମ ଧୈର୍ଯ୍ୟ ଓ ନିଜ ଉପରେ ଥିବା ଅଗାଧ ବିଶ୍ୱାସ ବଳରେ ସ୍ବାମୀଙ୍କୁ କୁମାର୍ଗରୁ ଫେରାଇ ଆଣିପାରିଥିଲେ। ସେହିପରି ଫକୀରମୋହନଙ୍କ ନାୟିକା ସୁଲୋଚନା ସ୍ବାମୀ ଚନ୍ଦ୍ରମଣିଙ୍କୁ କୁପଥରୁ ଫେରାଇ ଆଣିବା ପାଇଁ ଝାଡ଼ୁର ସାହାଯ୍ୟ ନେଇଥିଲେ। ତେଣୁ ଧର୍ମପତ୍ନୀ ନିଜର ବିଚାରଶୀଳତାରେ ବିପଥଗାମୀ ସ୍ବାମୀଙ୍କୁ କିପରି ସତ୍‌ମାର୍ଗକୁ ଫେରାଇ ଆଣିବେ, ସେ ବିଷୟରେ ଚିନ୍ତା କରିବା ଉଚିତ।
ଧର୍ମପନତ୍ୀଙ୍କୁ ସେବିକା, ପାଦତଳର ଦାସୀ ବୋଲି ବିବେଚନା କରି ଦୁଃଖ ଦେବା ଉଚିତ ନୁହେଁ। କାରଣ ପତ୍ନୀ ଓ ଲକ୍ଷ୍ମୀ ଏକ ଏବଂ ଅଭିନ୍ନ (ସ୍ତ୍ରିୟଃ ଶ୍ରିୟଶ୍ଚ ଗେହେଷୁ ନ ବିଶେଷୋଽସ୍ତି କଶ୍ଚନ)। ସେ ଦୁଃଖୀ ହେଲେ ଗୃହର ସୁଖସମ୍ପଦ ହ୍ରାସ ପାଏ। ଧର୍ମପନତ୍ୀ ହିଁ ସର୍ବଦା ସମ୍ମାନର ଅଧିକାରିଣୀ, ଆମଠାରୁ ଦୁଃଖକଷ୍ଟ ପାଇବା ପାଇଁ ସେ ଗୃହର ଦାୟିତ୍ୱ ମୁଣ୍ଡାଇ ନ ଥାନ୍ତି।
ବାସୁଦେବବାସ୍ୟମ୍‌, ଜଗନ୍ନାଥବିହାର, ବାଇପାସ୍‌, ଭଦ୍ରକ, ମୋ-୯୪୩୮୪୬୫୪୭୮
All Right Reserved By

ସମ୍ପାଦକୀୟ |

ଆଜିର ଅର୍ଥନୀତି/ବାସ୍ତବ ଆହ୍ବାନ

ଆଜିର ଅର୍ଥନୀତି/ବାସ୍ତବ ଆହ୍ବାନ

କେନ୍ଦ୍ର ଅର୍ଥମନ୍ତ୍ରୀ ଅରୁଣ ଜେଟ୍‌ଲୀ ତାଙ୍କର ଏକ ବୃହତ୍‌ ନୀତିଗତ ପଦକ୍ଷେପ ସ୍ବରୂପ ତିନୋଟି ରାଷ୍ଟ୍ରାୟତ୍ତ ବ୍ୟାଙ୍କକୁ ଯୋଡ଼ି ଭାରତର ତୃତୀୟ ବୃହତ୍ତମ ବ୍ୟାଙ୍କ କରିବା ଲାଗି ସୋମବାର ଘୋଷଣା କରିଛନ୍ତି। ସେହି ବ୍ୟାଙ୍କଗୁଡ଼ିକ ହେଉଛି ବ୍ୟାଙ୍କ ଅଫ୍‌ ବରୋଦା (ବିଓବି), ବିଜୟା ବ୍ୟାଙ୍କ ଏବଂ ଦେନା ବ୍ୟାଙ୍କ। ୨୦୧୮ ମାର୍ଚ୍ଚ ମାସର ତଥ୍ୟ ଅନୁସାରେ ଏହି ସମ୍ମିଳିତ ବ୍ୟାଙ୍କର ବଜାର ଅଂଶ ହେଉଛି ଜମା କ୍ଷେତ୍ରରେ ୭.୨ ପ୍ରତିଶତ ଓ ଋଣ ପ୍ରଦାନ କ୍ଷେତ୍ରରେ ୬.୮ ପ୍ରତିଶତ। ଫଳରେ ଜମା କ୍ଷେତ୍ରରେ ଏହା ଦେଶର ଦ୍ୱିତୀୟ ଏବଂ ଋଣ ପ୍ରଦାନ କ୍ଷେତ୍ରରେ ତୃତୀୟ ବୃହତ୍ତମ ବ୍ୟାଙ୍କରେ ପରିଣତ ହେବ। ପୁଣି ଏହି ମିଶ୍ରିତ ବ୍ୟାଙ୍କର ସାରା ଦେଶରେ ପ୍ରାୟ ୯୫୦୦ ଶାଖା ଥିବାରୁ ଏ କ୍ଷେତ୍ରରେ ଏ...

ପାକିସ୍ତାନର ଭବିଷ୍ୟତ

ପାକିସ୍ତାନର ଭବିଷ୍ୟତ

ଶରତ ଚନ୍ଦ୍ର ମିଶ୍ର

ଆନ୍ତର୍ଜାତିକ ମାନଦଣ୍ଡ, ଆୟତନ ଓ ଲୋକସଂଖ୍ୟା ଦୃଷ୍ଟିରୁ ପାକିସ୍ତାନ ଏକ ମଧ୍ୟମବର୍ଗର ବିକାଶଶୀଳ ରାଷ୍ଟ୍ର। ଏହାର ମାନବ ସମ୍ପଦ ସୁଗଠିତ, ବଳବାନ୍‌ ଓ ଦେଶ ଉତ୍ତମମାନର ସୈନିକ, ଚାଷୀ ଓ କାରିଗରରେ ଭରପୂର। ପଞ୍ଜାବ ପ୍ରଦେଶରେ ଜଳସେଚିତ ଜମି, ସିନ୍ଧୁନଦୀ ଓ ତାହାର ଶାଖାନଦୀ, ବେଲୁଚିସ୍ତାନର ଖଣିଜ ସମ୍ପଦ ଓ ପ୍ରାକୃତିକ ଗ୍ୟାସ, ଉତ୍ତରାଞ୍ଚଳର ପ୍ରାକୃତିକ ଦୃଶ୍ୟ, ଗିରିଶୃଙ୍ଗ, କରାଚୀର ବ୍ୟବସାୟିକ ପରମ୍ପରା, ଆରବ ସାଗର ସନ୍ନିହିତ ସୁଦୀର୍ଘ ଉପକୂଳର ଅବସ୍ଥିତି ହେତୁ ପାକିସ୍ତାନ ଏକ ସମୃଦ୍ଧିଶାଳୀ ଓ ଆକର୍ଷଣୀୟ ରାଷ୍ଟ୍ର ହେବାର ସମସ୍ତ ଉପାଦାନ ପ୍ରାପ୍ତ ହୋଇଛି। ବାଂଲାଦେଶ ମୁକ୍ତିଯୁଦ୍ଧ (୧୯୭୧)ରେ ଦେଶ ଦ୍ୱିଖଣ୍ଡିତ ହେବା ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ, ପାକିସ୍ତାନ ବିଶ୍ୱର ...

ଶହୀଦ ଇମାମ ହୁସେନ

ଶହୀଦ ଇମାମ ହୁସେନ

ଇଂ. ରୌଶନ ଖାନ୍‌

ମାନବିକତାର ସୁରକ୍ଷା ପାଇଁ ଯେଉଁମାନେ ଈଶ୍ୱରଙ୍କ ପଥରେ ଜୀବନ ଉତ୍ସର୍ଗ କରନ୍ତି ଓ ଦେଶମାତୃକାକୁ ଶତ୍ରୁ କବଳରୁ ରକ୍ଷା କରିବା ପାଇଁ ଯୁଦ୍ଧ କରି ପ୍ରାଣବଳି ଦେଇଥାନ୍ତି, ସେମାନଙ୍କୁ ‘ଶହୀଦ’ କୁହାଯାଏ। ସେହିପରି ଜଣେ ଦେବପୁରୁଷ ଥିଲେ ହଜରତ ଇମାମ୍‌ ହୁସେନ। ସେ ଇରାକର କରବଲା ମୈଦାନରେ ଯୁଦ୍ଧ କରି ୬୧ ହିଜିରିି ମହରମ ୧୦ ଦିନ ଶହୀଦ ହୋଇଥିଲେ। ସେ ହେଉଛନ୍ତି ହଜରତ ମହମ୍ମଦଙ୍କ ନାତି ଓ ଚତୁର୍ଥ ଖଲିଫା ହଜରତ ଅଲ୍ଲିଙ୍କ ପୁତ୍ର।...

ଏଇ ଭାରତରେ

ଏଇ ଭାରତରେ

କୌଣସି ବ୍ୟକ୍ତିକୁ ଶାରୀରିକ ନିର୍ଯାତନା ଦେଲେ ତାହାର ପରିଣତି ଭୋଗିବାକୁ ପଡ଼େ। ଜଣେ ୫୦ବର୍ଷୀୟ ମହିଳାଙ୍କୁ ତାଙ୍କ ଭାଇ ଓ ଭାଉଜ ୨ବର୍ଷ ଧରି ଘରେ ଅଟକ ରଖିବା ସହିତ ଭୋକ ଉପାସରେ ବଞ୍ଚତ୍ବାକୁ ଦେଉଥିଲେ। ଏହାର ପରିଣାମ ସ୍ବରପ ୨ଜଣଙ୍କୁ ଗିରଫ ,...

ଓମେଗା-୩ ଓ ମିଥ୍ୟା ପ୍ରଚାର

ଓମେଗା-୩ ଓ ମିଥ୍ୟା ପ୍ରଚାର

ପରିବେଶ ପରିଚିନ୍ତା/ ମାନେକା ଗାନ୍ଧୀ

ପ୍ରତି କିଛି ବର୍ଷ ବ୍ୟବଧାନରେ ଗୋଟିଏ କମ୍ପାନୀ ତା’ର ମାର୍କେଟିଂ ରଣକୌଶଳ ହିସାବରେ ପ୍ରଚାର କରେ ଯେ ଏକ ନୂତନ ସୁପରଫୁଡ୍‌ ଜନ୍ମଲାଭ କରିଛି। ବର୍ତ୍ତମାନ ବହୁ ବିଜ୍ଞାପିତ ସେପରି ଏକ ସୁପରଫୁଡ୍‌ ହେଉଛି Matcha tea ବା ମାଚା ଚା, ଯାହା ମେଦବହୁଳତା, ଡାଇବେଟିସ୍‌, ଆଣ୍ଠୁଗଣ୍ଠି ବାତ ପ୍ରଭୃତି ସବୁ ସମସ୍ୟାର ସମାଧାନ କରିପାରୁଛି ବୋଲି କୁହାଯାଉଛି। ଏହା କିନୁଆ, ଚିଆ ମଞ୍ଜି, ଲେହ କୋଳି, ବ୍ରାଜିଲ ନଟ୍‌, ବ୍ଲୁବେରୀ, ହଳଦୀ, ସ୍ପିରୁଲିନା, ଗୋଜି ବେରୀ, କଳା ଚକୋଲେଟ୍‌, ରେଡ୍‌ ଓ୍ବା...

ଉଚ୍ଚଶିକ୍ଷା ଓ କାମଚଳା ଅଧ୍ୟକ୍ଷ

ଉଚ୍ଚଶିକ୍ଷା ଓ କାମଚଳା ଅଧ୍ୟକ୍ଷ

ଡ. ସୁବାସ ଚନ୍ଦ୍ର ପାତ୍ର

ପ୍ରଖ୍ୟାତ ଇଂରେଜୀ କବି ଜନ୍‌ ଡନ୍‌ଙ୍କର ଏକ କବିତା ଅଛି- ‘କାହା ପାଇଁ ବାଜେ ଏ ଘଣ୍ଟା’। କୌଣସି ମଣିଷର ମୃତ୍ୟୁର ସୂଚନା ହିସାବରେ ବାଜୁଥିବା ଗୀର୍ଜାର ଘଣ୍ଟା ପ୍ରସଙ୍ଗରେ କୁହାଯାଇଛି ଯେ, ଏ ଘଣ୍ଟା ଯାହା ପାଇଁ ବି ବାଜୁନା କାହିଁକି ମନେରଖ ଏ ଘଣ୍ଟା ତୁମ ପାଇଁ ହିଁ ବାଜୁଛି, କାରଣ ତାଙ୍କ ମୃତ୍ୟୁଠୁ ତୁମ ମୃତ୍ୟୁ ବେଶି ଦୂର ନୁହେଁ। ଗୀର୍ଜାର ଘଣ୍ଟା ପରି ଆମ କଲେଜଗୁଡ଼ିକରେ...

ଧର୍ମ ଜୀବନର ରକ୍ଷାକବଚ

ଧର୍ମ ଜୀବନର ରକ୍ଷାକବଚ

ଶିବରାମ ଶତପଥୀ

ଗୀତାରେ ଅଛି, ‘ସ୍ବଳ୍ପମପ୍ୟସ୍ୟ ଧର୍ମସ୍ୟ ତ୍ରାୟତେ ମହତୋ ଭୟାତ୍‌।’ ଅର୍ଥାତ୍‌ କରିଥିବା ସାମାନ୍ୟତମ ଧର୍ମ ମଧ୍ୟ ସମୟ ପଡ଼ିଲେ ପ୍ରାଣୀକୁ ବଡ଼ ଭୟ (ମୃତ୍ୟୁଭୟ)ରୁ ରକ୍ଷାକରେ। ତେବେ ଏହି ଧର୍ମ କ’ଣ? ମହାଭାରତ ବନପର୍ବରେ ଯକ୍ଷ (ଛଦ୍ମବେଶୀ ଧର୍ମ)ଙ୍କ ପ୍ରଶ୍ନ (କଃ ପନ୍ଥାଃ)ର ଉତ୍ତରରେ ଯୁଧିଷ୍ଠିର କହିଥିଲେ- ନାନା ମୁନିଙ୍କର ନାନା ମତ। ସେହିପରି ବେଦ ମଧ୍ୟ ଗୋଟିଏ ନୁହେଁ। ବିଭିନ୍ନ ସ୍ଥାନରେ ଭିନ୍ନ ଭିନ୍ନ ଭାବେ...

ଏଇ ଭାରତରେ

ଏଇ ଭାରତରେ

ଅପରାଧୀଙ୍କୁ କାବୁ କରିବାକୁ ପୋଲିସ କର୍ମଚାରୀଙ୍କୁ ନୂଆ ନୂଆ କୌଶଳ ପ୍ରଶିକ୍ଷଣ ଦିଆଯାଉଛି। ବିଶେଷକରି ମହିଳା କର୍ମଚାରୀଙ୍କୁ ଏନେଇ ସ୍ବତନ୍ତ୍ର ତାଲିମ୍‌ ପ୍ରଦାନ କରାଯାଉଛି। କିପରି କମ୍‌ ପୋଲିସ କର୍ମଚାରୀଙ୍କ ସହଯୋଗରେ ଅଭିଯୁକ୍ତଙ୍କୁ କୋର୍ଟକୁ ଏସ୍‌କର୍ଟ କରି ...

ସମ୍ପାଦକୀୟ/ମୁକ୍ତ କରନାହିଁ

ସମ୍ପାଦକୀୟ/ମୁକ୍ତ କରନାହିଁ

ଭାରତର ପୂର୍ବତନ ପ୍ରଧାନମନ୍ତ୍ରୀ ରାଜୀବ ଗାନ୍ଧୀଙ୍କ ହତ୍ୟା ମାମଲାରେ ବନ୍ଦୀ ଥିବା ସମସ୍ତ ୭ ଦୋଷୀଙ୍କୁ ମୁକ୍ତ କରିବା ଲାଗି ନିକଟରେ ତାମିଲନାଡୁ ସରକାର ରାଜ୍ୟପାଳ ବନଓ୍ବାରିଲାଲ ପୁରୋହିତଙ୍କୁ ସୁପାରିସ କରିଥିଲେ। ମୁଖ୍ୟମନ୍ତ୍ରୀ ଏଡାପାଡି କେ ପାଲାନିସାମୀଙ୍କ ଅଧ୍ୟକ୍ଷତାରେ ବସିଥିବା କ୍ୟାବିନେଟ୍‌ ସମ୍ବିଧାନର ଧାରା ୧୬୧ ଅନୁଯାୟୀ ଏ ସଂକ୍ରାନ୍ତ ଏକ ସଂକଳ୍ପକୁ ଗୃହୀତ କରିଥିଲା। ଏଥିରେ ...

ଅତୁଲ୍ୟ ଭାରତର ଅନନ୍ୟ ନିର୍ମାତା

ଅତୁଲ୍ୟ ଭାରତର ଅନନ୍ୟ ନିର୍ମାତା

ସମ୍ପନ୍ନା ପାତ୍ର

ବର୍ଷତମାମ ଆମ୍ଭେମାନେ ଜାତୀୟ ହେଉ ବା ଆଞ୍ଚଳିକ ସ୍ତରରେ କିଛି ନା କିଛି ଉତ୍ସବ ପାଳନ କରିଥାଉ ଆମ ମହାନ୍‌ ପୂର୍ବସୂରୀମାନଙ୍କ ସମ୍ମାନାର୍ଥେ। ସେମାନଙ୍କ ବଳିଦାନକୁ ମନେପକାଇଥାଉ, ସେମାନଙ୍କ ନିଃସ୍ବାର୍ଥ ତ୍ୟାଗକୁ ବାସ୍ତବ ଜୀବନରେ ଆପଣେଇବାକୁ ସଙ୍କଳ୍ପ କରିଥାଉ। ସେମାନେ ଆମର ଚିର ବନ୍ଦନୀୟ, ଚିର ନମସ୍ୟ। ପ୍ରତ୍ୟେକ ଭାରତୀୟ ସର୍ବଦା ସେମାନଙ୍କଠାରେ ନତମସ୍ତକ। ସ୍ବାଧୀନତା ...

ପୋଷାକ ଓ ପୌରୁଷ

ପୋଷାକ ଓ ପୌରୁଷ


ଡ. ରମେଶ ଚନ୍ଦ୍ର ପରିଡ଼ା

ସୁପ୍ରସିଦ୍ଧ ବିଜ୍ଞାନ ଲେଖକ ରବିନସ୍‌ କୁକ୍‌ଙ୍କ ବିଚାରରେ ‘ପ୍ରତ୍ୟେକ ଜୀବର ସ୍ବତଃସ୍ଫୂର୍ତ୍ତ ପ୍ରବୃତ୍ତି ହେଲା ନିଜ ପ୍ରତିରୂପ ବା ସନ୍ତାନ ସୃଷ୍ଟି। କ୍ଷୁଦ୍ରାତିକ୍ଷୁଦ୍ର ଜୀବାଣୁଠାରୁ ଆରମ୍ଭ କରି ବିଶାଳକାୟ ତିମି ଏବଂ ମେଧାବୀ ମଣିଷ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ସମସ୍ତଙ୍କଠାରେ ଏହା ବିଦ୍ୟମାନ। ନିମ୍ନଶ୍ରେଣୀର ଜୀବମାନେ ତାହା ସମାହିତ କରିଥାନ୍ତି ଅଲିଙ୍ଗୀ ଜନନ ମାଧ୍ୟମରେ ଏବଂ ଉନ୍ନତ ତଥା ଜଟିଳ ଗଛଲତା ଓ ପ୍ରାଣୀମାନଙ୍କ କ୍ଷେତ୍ରରେ ...

ଏଇ ଭାରତରେ

ଏଇ ଭାରତରେ

ସମୟର ପ୍ରବହମାନ ଧାରା ସହିତ ସବୁକିଛିର ପରିବର୍ତ୍ତନ ଘଟେ। ଯେଉଁ ଅଞ୍ଚଳରେ ଏକଦା ହିନ୍ଦୁ ଓ ମୁସଲମାନ ସମ୍ପ୍ରଦାୟ ମଧ୍ୟରେ ଘୃଣା ଓ ବିଦ୍ୱେଷ ଭାବ ସୃଷ୍ଟି ହୋଇଥିଲା ସେଠାରେ ଉଭୟ ସମ୍ପ୍ରଦାୟ ଏବେ ଭାଇଚାରା ସୃଷ୍ଟି କରିଛନ୍ତି। ...