ସମ୍ପାଦକୀୟ |

ଦେଶ ଗଠନରେ ମାଆ

ଦେଶ ଗଠନରେ ମାଆ
ସୁଧିରାଜ ରାଉତ ପୃଥିବୀର ସବୁଠୁ ମଧୁର ଶବ୍ଦ ‘ମା’। ସବୁଠୁ ପବିତ୍ର ଓ ଆପଣାର ଶବ୍ଦ ‘ମା’। ଗତ ଭୟଙ୍କର ସୁନାମିର ଘଟଣା- ପାହାଡ଼ ଉଚ୍ଚାର ଢେଉ ସମୁଦ୍ର ଭିତରୁ କୂଳ ଆଡକୁ ମାଡ଼ି ଆସୁଛି...ସମସ୍ତେ ଦୌଡ଼ୁଛନ୍ତି ହୋଟେଲ ଆଡ଼କୁ ସୁରକ୍ଷିତ ସ୍ଥାନକୁ। କିନ୍ତୁ ଜଣେ ମହିଳା ସମୁଦ୍ର ଆଡ଼କୁ ଦୌଡ଼ୁଛନ୍ତି କାରଣ ତାଙ୍କର କୁନି ପିଲାଟି ସମୁଦ୍ର ପାଣି ପାଖରେ ଖେଳୁଛି। କେବଳ ମଣିଷ ନୁହେଁ ପ୍ରତିଟି ଜୀବରୂପୀ ମା’ ମଧ୍ୟରେ ଏହି ଗୁଣଟି ସ୍ବତଃ ବିଦ୍ୟମାନ। ଯେଭଳି ଚିତାବାଘ ମାଙ୍କଡ଼ ଶିକାର କରିବାକୁ ଗଛ ଉପରକୁ ଚଢିଲେ ପିଲାମାଙ୍କଡ ଯଦି ନିଜକୁ ବଞ୍ଚେଇ ନ ପାରେ ମା’ ମାଙ୍କଡ ପିଲାକୁ ବଞ୍ଚେଇବାକୁ ଯାଇ ଚିତା ହାତରେ ନିଜକୁ ଧରେଇ ଦିଏ। ଚିଲ ଆକ୍ରମଣ କଲେ ମା’ କୁକୁଡା ପିଲାମାନଙ୍କୁ ନିଜ ଡେଣା ତଳେ ସୁରକ୍ଷିତ କରିନିଏ କିନ୍ତୁ ନିଜକୁ ବଞ୍ଚେଇବାର ଆବଶ୍ୟକତାକୁ ଭୁଲି ଯାଇଥାଏ। ଏହିଭଳି ଅସରନ୍ତି ଉଦାହରଣ, ସନ୍ତାନ ପାଇଁ ସମର୍ପିତ ମାତୃ ଜୀବନ ଆମେ ଦେଖିଥାଉ। ଏହି ଅନନ୍ୟ ଅତୁଳନୀୟ ଗୁଣ ସବୁ ମା’ ପ୍ରାଣୀଙ୍କଠାରେ ସ୍ବତଃ ବିଦ୍ୟମାନ, କିନ୍ତୁ ପ୍ରକୃତି ମନୁଷ୍ୟଠାରୁ ଅଧିକ କିଛି ଚାହୁଁଛି କି? ଶ୍ରୀଅରବିନ୍ଦ କହନ୍ତି ମଣିଷକୁ ନେଇ ପ୍ରକୃତି ଏଠି ଦେବତା ଅବା ଅତିମାନବ ଗଢିବା ପାଇଁ ପ୍ରୟାସ କରୁଛି। ମଣିଷ ସଚେତନ ସହଯୋଗ କଲେ ଏହା ଶୀଘ୍ର ସମ୍ଭବ ହେବ। ମାତୃରୂପୀ ପ୍ରକୃତିର ଏଇ ସୁନ୍ଦର ସୃଷ୍ଟିକୁ ସଚେତନ ସହଯୋଗ ଦ୍ୱାରା ଅଧିକ ଅମୃତମୟ କରାଯାଇ ପାରିବ କି? ବିବେକାନନ୍ଦ କହନ୍ତି ଜଣେ ଶିଶୁ ଜନ୍ମରୁ ଦେବତା ଅବା ରାକ୍ଷସ ହୋଇ ଜନ୍ମ ହୋଇଥାଏ। ଜନ୍ମ ପରେ ଆମର ଶିକ୍ଷା, ସମସ୍ତ ପ୍ରୟାସ ହୁଏତ ଜଣେ ରାକ୍ଷସକୁ ଶୃଙ୍ଖଳିତ ରାକ୍ଷସ, ଜଣେ ଦେବତାକୁ ସ୍ବେଚ୍ଛାଚାରୀ ଦେବତା କରିପାରେ। ବାହି୍ୟକ ଶିକ୍ଷା ସତ୍ତ୍ୱେ ଜଣେ ରାକ୍ଷସ ରାକ୍ଷସ ହୋଇ ରହିବ ଏବଂ ଜଣେ ଦେବତା ଦେବତା ହୋଇ ରହିବ। ବିବେକାନନ୍ଦଙ୍କ ଏହି ଉକ୍ତି କହୁଛି- ଜନ୍ମ ପୂର୍ବରୁ ସବୁ କିଛି ହୋଇ ସାରିଥାଏ। ଯାହା ହେବା କଥା ତାହା ଗଢା ସରିଥାଏ। ଆମ୍ଭେମାନେ ଆଜି ଆଧୁନିକତା ନାମରେ ଅତୀତର ବହୁ ମୂଲ୍ୟବାନ୍‌ ଉପଲବ୍ଧି ସବୁକୁ, ମହାନ୍‌ ଦ୍ରଷ୍ଟା ଋଷିମାନଙ୍କ ପରାମର୍ଶକୁ ଅନ୍ଧବିଶ୍ୱାସ କହି ହସରେ ଉଡାଇ ଦେଉଛୁ। କିଛି ବର୍ଷ ତଳେ ଏକ ବୈଜ୍ଞାନିକ ପରୀକ୍ଷଣଟିଏ ପଢିଥିଲି- କିଛି ଯୁବ ବୈଜ୍ଞାନିକ ଗର୍ଭସ୍ଥ ଶିଶୁ ଉପରେ ବାହ୍ୟ ପ୍ରଭାବ କିଭଳି ପଡୁଛି ପରୀକ୍ଷା କରିଥିଲେ। ୪ ମାସର ଗର୍ଭସ୍ଥ ଶିଶୁଟିକୁ ଏକ ସପ୍ତାହ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ବାଦ୍ୟ ସଙ୍ଗୀତ ଶୁଣାଯାଇଥିଲା। ପିଲାଟି ଜନ୍ମ ପରେ ଯେବେ କାନ୍ଦେ, ଉକ୍ତ ବାଦ୍ୟ ସଙ୍ଗୀତଟିକୁ ବଜାଇଦେଲେ କାନ୍ଦ ବନ୍ଦ କରି ନୀରବ ହୋଇ ତାହା ଶୁଣୁଥିଲା ଏବଂ ପୁଲକିତ ହେଉଥିଲା। ଏହା ପ୍ରମାଣ କରୁଛି ବାହ୍ୟ ପ୍ରଭାବ ଗର୍ଭସ୍ଥ ଶିଶୁ ଉପରେ ଅବଶ୍ୟ ପଡିଥାଏ। ପୃଥିବୀର ସବୁ ପୁରାତନ ମହାନ ସଭ୍ୟତାର ମନୀଷୀମାନେ ଶିଶୁର ଗର୍ଭାବସ୍ଥାକୁ ଜୋର ଦେଉଥିଲେ। ସେଥିପାଇଁ ହିନ୍ଦୁମାନଙ୍କ ମଧ୍ୟରେ ଗର୍ଭାଧାନ, ପୁଂସବନ, ସୀମନ୍ତୋନ୍ନୟନ ଆଦି ଦଶବିଧ ସଂସ୍କାରର ବ୍ୟବସ୍ଥା ରହିଛି। କେଉଁ ଯୁଗରୁ ଇହୁଦୀମାନେ ସ୍ବାଭାବିକ ଭାବେ ବିଶ୍ୱାସ କରନ୍ତି ଜଣେ ମା’ ଯେଭଳି ଚାହିଁବ ସେହିଭଳି ଶିଶୁ ସନ୍ତାନର ଜନନୀ ହୋଇପାରିବ। ଗ୍ରୀସ୍‌ର ସ୍ବର୍ଣ୍ଣଯୁଗ ପୂର୍ବରୁ ସେ ସମୟର ଶାସକମଣ୍ଡଳୀ ଚିନ୍ତା କଲେ ଏକ ସ୍ବର୍ଣ୍ଣାଭ, ମହିମାମୟ ଗ୍ରୀସ୍‌ ଗଢିବା ପାଇଁ। ଗର୍ଭଧାରିଣୀ ମହିଳାମାନଙ୍କୁ ଏକ ସୁନ୍ଦର ପ୍ରକୃତି ଶୋଭିତ ପରିବେଶ ମଧ୍ୟରେ ସମସ୍ତ ଅଭାବ, ଅସୁବିଧା ରହିତ ବାତାବରଣରେ ରଖାଗଲା ଏବଂ ସେହି ମହିଳାମାନେ ସଚେତନ ଥିଲେ ଯେ ସେମାନେ ଏଠି ନୂତନ ଗ୍ରୀସ୍‌ ଗଢିବା ପାଇଁ, ଅସାଧାରଣ ସନ୍ତାନଙ୍କ ଜନନୀ ହେବାକୁ ଅଛନ୍ତି। ଗ୍ରୀସ୍‌ ଯେ ସମସ୍ତ କ୍ଷେତ୍ରରେ ଜଗତକୁ ଯେଉଁ ନୂତନ ଜ୍ଞାନ ଆଲୋକ ଦେଇଛି, ତାହାର ଅୟମାରମ୍ଭ ଏହି ଅନନ୍ୟ ପ୍ରୟାସରୁ ଆରମ୍ଭ ହୋଇଥିଲା। ଭାରତର ପୁରାତନ ସାହିତ୍ୟରେ ଏହାର ଅସରନ୍ତି ଉଦାହରଣ ରହିଛି। ରାଜା ଅଶ୍ୱପତି ଏବଂ ରାଣୀ ଦୀର୍ଘ ଦିନ ଧରି ତପସ୍ୟା କରିଥିଲେ ସନ୍ତାନ ପ୍ରାପ୍ତି ପାଇଁ। ଏହି ତପସ୍ୟାରୁ ଯେଉଁ ସନ୍ତାନ ଜନ୍ମ ହେଲା, ସେହି ସାବିତ୍ରୀ ହେଲେ ସର୍ବଗୁଣସମ୍ପନ୍ନା। ସେ ଏଭଳି ସାମର୍ଥ୍ୟର ଅଧିକାରିଣୀ ହେଲେ ଯେ ମୃତ୍ୟୁ ଦେବତାଙ୍କଠାରୁ ମୃତ ସ୍ବାମୀଙ୍କ ଜୀବନକୁ ଛଡାଇ ଆଣିପାରିଥିଲେ। ତପସ୍ୟା ଓ ପ୍ରାର୍ଥନା ଦ୍ୱାରା ଜନ୍ମିତ ଶିଶୁଟି କେତେ ସାମର୍ଥ୍ୟଯୁକ୍ତ ହୋଇଥାଏ, ଭାରତୀୟ ସାହିତ୍ୟରେ ଏହା ଏକ ବଳିଷ୍ଠ ଉଦାହରଣ। ଆଉ ଏକ ଘଟଣା କହୁଛି - ନିକଷାଙ୍କୁ ତାଙ୍କ ପିତା ଓ ଭାଇମାନେ ବିଶ୍ରବା ଋଷିଙ୍କ ସହ ବିବାହ ଦେବା ପଛରେ ଏକ ଗୁପ୍ତ ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟ ଥିଲା। ଋଷିଙ୍କ ପ୍ରଚଣ୍ଡଜ୍ଞାନ ଓ ଅସୁରଙ୍କ ସାମର୍ଥ୍ୟ ନେଇ ଯେଉଁ ସନ୍ତାନ ଜନ୍ମ ହେବ ସେ ଅସୁରକୁଳକୁ ପୁନଃ ପ୍ରତିଷ୍ଠା କରିବ। ତାହା ହିଁ ମହାଜ୍ଞାନୀ ‘ରାବଣ’ଙ୍କ ଜନ୍ମ ରହସ୍ୟ। ମା’ ନିକଷା ବାପା, ଭାଇଙ୍କ ଗୁପ୍ତ ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟ ଜାଣିବା ପରେ ନିଜେ ଦୁଃଖୀ ହୋଇଗଲେ କରୁଣାମୟ ଋଷି ସ୍ବାମୀଙ୍କୁ ଛଳନା କରିଥିବାରୁ। ଦୁଃଖ ଓ ଉଦାସ ଅବସ୍ଥାରୁ ଯିଏ ଜନ୍ମନେଲା ସେ ‘କୁମ୍ଭକର୍ଣ୍ଣ’। ସେଥିପାଇଁ କୁମ୍ଭକର୍ଣ୍ଣ ଉଦାସ, ନିଷ୍କ୍ରିୟ ହୋଇ ଶୋଇ ରହୁଥିଲେ। ଯେତେବେଳେ ନିକଷା ଉଦାସ ଭାବକୁ ଡେଇଁଗଲେ, ଆନନ୍ଦ ସହ ଋଷିଙ୍କ ଯଥାର୍ଥ ପତ୍ନୀ ହୋଇ ଉଠିଲେ, ତାଙ୍କ ଗର୍ଭରୁ ଯିଏ ଜନ୍ମ ନେଲା ସେ ସତ୍ୟ, ନ୍ୟାୟର ସମର୍ଥକ ‘ବିଭୀଷଣ’। ଏହି ସବୁ ମହାନ୍‌ ଘଟଣା ଆମକୁ ସୂଚାଉଛି, ଶିଶୁଟି ଗର୍ଭରେ ଥିବାବେଳେ ମା’ର ମାନସିକତା, ବାହ୍ୟ ପରିବେଶ ତାକୁ କେତେଦୂର ପ୍ରଭାବିତ କରିଥାଏ। ଆମ ସନ୍ତାନମାନେ ଆମ ପ୍ରବୃତ୍ତିର, ଆମ ବାସନାର, ଆମ କାମ ଚରିତାର୍ଥର ପରିଣାମ ନା ଆମ ପ୍ରାର୍ଥନା ଓ ଆମ ତପସ୍ୟାର ପ୍ରତୀକ? ଭୁବନେଶ୍ୱରୀ ଦେବୀ ସ୍ବାମୀଙ୍କ ସହ ବିଳେଶ୍ୱର ମନ୍ଦିର ଯାଇଥାନ୍ତି ପ୍ରଭୁଙ୍କୁ ଦର୍ଶନ କରିବାକୁ। ପ୍ରଭୁଙ୍କୁ ଦେଖୁ ଦେଖୁ ଅଝଟ କଲେ ତୁମେ ମୋର ପୁତ୍ର ହୋଇ ଜନ୍ମ ହୁଅ, ମୋ ଜୀବନକୁ ଧନ୍ୟ କର। ହୃଦୟରୁ ଆତୁର ପ୍ରାର୍ଥନା, ଆଖିରେ ଆନନ୍ଦର ଲୁହ। ପରେ ଭୁବନେଶ୍ୱରୀ ଦେବୀ ଯେଉଁ ସନ୍ତାନକୁ ଜନ୍ମ ଦେଲେ ପ୍ରଭୁ ବିଳେଶ୍ୱରଙ୍କ ନାମରେ ତାଙ୍କୁ ବିଲେ ଡାକୁଥିଲେ। ସେହି ବିଲେ ବଡ଼ ହୋଇ ବିବେକାନନ୍ଦ ହୋଇଥିଲେ। ସେ ସମୟରେ ଜର୍ମାନୀ ପରାଧୀନ, ପଡୋଶୀ ଦେଶସମୂହ ଜର୍ମାନୀକୁ ଖଣ୍ଡେ ଖଣ୍ଡେ ମାଡି ବସିଥାନ୍ତି। ବର୍ଲିନର ରାଜଦାଣ୍ଡରେ ବିଜେତା ସୈନିକଙ୍କ ବୁଟ୍‌ ଶବ୍ଦ ଜଣେ ମହୀୟସୀ ନାରୀଙ୍କ ହୃଦୟରେ କଣ୍ଟା ବିଦ୍ଧ କରୁଥିଲା। ହୃଦୟରୁ ଉଠୁଥିଲା ଆକୁଳ ପ୍ରାର୍ଥନା- ଜର୍ମାନୀ କ’ଣ ତା’ ପୂର୍ବର ମହାନତାକୁ ଫେରି ପାଇବନାହିଁ? ଜର୍ମାନୀ କ’ଣ ପୁନଃ ପ୍ରତିଷ୍ଠିତ ହେବ ନାହିଁ? ସେହି ନାରୀ ପରବର୍ତ୍ତୀ ସମୟରେ ବିସ୍‌ମାର୍କଙ୍କ ଜନନୀ ହୋଇଥିଲେ। ଏସବୁ କାହାଣୀ ନୁହେଁ ଇତିହାସର କଥା। ଶ୍ରୀମା ଜାପାନରେ ଥିବାବେଳେ ଯାଁଳାପିଲା ଦୁହିଁଙ୍କୁ ଦେଖି ଆଶ୍ଚର୍ଯ୍ୟ ହେଲେ। ପିଲା ଦୁଇଟି ଅବିକଳ ବହୁପୂର୍ବରୁ ଦେଖିଥିବା ଜଣେ ଇଉରୋପୀୟ ଶିଳ୍ପୀଙ୍କର ଚିତ୍ରର ସଂପୂର୍ଣ୍ଣ ଅନୁରୂପ ଥିଲେ। ଶ୍ରୀମା ସେ ଦୁହିଁଙ୍କ ସହ ତାଙ୍କ ଘରକୁ ଯାଇ ତାଙ୍କ ମା-ବାପାଙ୍କୁ ଜାପାନୀ ଦେଖି ଅଧିକ ବିସ୍ମିତ ହେଲେ। ପରେ ଜାଣିଲେ ଉକ୍ତ ଭଦ୍ର ମହିଳା ସେହି ଚିତ୍ରଟିକୁ ବହୁତ ଭଲ ପାଉଥିଲେ ଏବଂ ସେହି ଚିତ୍ର ଅନୁରୂପ ତାଙ୍କ ସନ୍ତାନ ହୁଅନ୍ତୁ ବୋଲି ଚାହୁଁଥିଲେ। ତାଙ୍କ ଶୋଇବା ଘରେ ସେ ସେହି ଶିଳ୍ପୀଙ୍କ ଚିତ୍ରଟିକୁ ସୁନ୍ଦର ଭାବେ ଟାଙ୍ଗିଥିଲେ। ଯଦି ମନର ଭାବନା, ଚାହିଁବା ସ୍ଥୂଳ ଦେହ ଉପରେ ଏତେ ପ୍ରଭାବ ପକାଇ ପାରୁଛି ତେବେ ଆମ ଚାହିଁବା, ଆମ ପ୍ରାର୍ଥନା ଅସାଧାରଣ ପ୍ରାଣବନ୍ତ ଓ ଜ୍ଞାନବନ୍ତ ସନ୍ତାନକୁ ନିଶ୍ଚୟ ଜନ୍ମ ଦେଇପାରିବ। ମା’ମାନେ ଚାହିଁଲେ ସୁନାଗରିକମାନଙ୍କୁ ଜନ୍ମଦେଇ ଆମ ଦେଶକୁ ପୁଣି ମହାନ୍‌ ଦେଶରେ ପରିଣତ କରିପାରିବେ। ଇନ୍ଦ୍ରାବତୀ, ନବରଙ୍ଗପୁର ମୋ-୯୮୬୧୯୬୯୬୭୮
All Right Reserved By

ସମ୍ପାଦକୀୟ |

ମାଛଦ୍ୱାରା ପାଦ ଚିକିତ୍ସା

ମାଛଦ୍ୱାରା ପାଦ ଚିକିତ୍ସା

ପରିବେଶ ପରିଚିନ୍ତା/ ମାନେକା ଗାନ୍ଧୀ

କିଛିମାସ ତଳେ ଜଣେ ଯୁବତୀ ନ୍ୟୁୟର୍କରେ ତାଙ୍କ ଡାକ୍ତରଙ୍କ ପାଖକୁ ଯାଇଥିଲେ। ଛଅମାସ ହେଲା ତାଙ୍କ ପାଦ ନଖଗୁଡ଼ିକ କଳାପଡ଼ି ଝଡ଼ିଯାଉଥିଲା। ତାଙ୍କ ପରିବାରରେ ଏମିତି ସମସ୍ୟା ଆଉ କାହାର ନାହିଁ ଏବଂ ତାଙ୍କର ମଧ୍ୟ ଅନ୍ୟ କୌଣସି ରୋଗ ନାହିଁ ବା ଏପରି ଭାବେ ନଖ ପଚିବାର ପାରିବାରିକ ଇତିହାସ ନାହିଁ। ପରୀକ୍ଷାରୁ ଜଣାପଡ଼ିଲା ଯେ, ଛଅମାସ ତଳେ ସେ ମାଛ ଦ୍ୱାରା ପାଦ ଚିକିତ୍ସା (ଫିଶ୍‌ ପେଡିକିଓର) କରାଇଥିଲେ। ମାଛ ହିଁ ତାଙ୍କ ନଖର ମଞ୍ଜଭାଗରେ (ଯେଉଁଠୁ ନଖ କଅଁଳେ) କ୍ଷତ ସୃଷ୍ଟି କରିଛି। ଫଳରେ ଓନିକୋମାଡେସିସ୍‌ (ନଖପଚା ରୋଗ) ସୃଷ୍ଟି ହୋଇଛି ଓ ନଖ କଳାପଡ଼ି ଝଡ଼ିଯାଉଛି। ଆଗକୁ ପରିସ୍ଥିତି ଆହୁରି ଖରାପ ହୋଇପାରେ। ପଚାନଖ ତଳେ ...

ରାଜନେତା ଓ ନାଗରିକ ସମାଜ

ରାଜନେତା ଓ ନାଗରିକ ସମାଜ

ଡ. ସୁବାସ ଚନ୍ଦ୍ର ପାତ୍ର

ଓଡ଼ିଶାର ରାଜନେତାମାନେ ଏକ ସୁସ୍ଥ, ସୁନ୍ଦର ନାଗରିକ ସମାଜ ଗଠନ ସେମାନଙ୍କର ଦାୟିତ୍ୱ ବୋଲି କେବେ ଭାବନ୍ତି ନାହିଁ। କରତାଳି, ପତାକା ଧାରଣ, ମାଗଣା ଇନ୍ଧନରେ ମୋଟର ସାଇକେଲ ଚାଳନା ପାଇଁ ଯୁବଗୋଷ୍ଠୀ ସଂଗ୍ରହ ଏବଂ ଏ ସବୁ ମାଧ୍ୟମରେ ଭୋଟ ସଂଗ୍ରହ ଓ କ୍ଷମତା ଦଖଲ ସେମାନଙ୍କ ମୁଖ୍ୟ କାମ ବୋଲି ସେମାନେ ବିଚାର କରନ୍ତି। ସଂହତିପୂର୍ଣ୍ଣ, ଆଦର୍ଶଭରା ଏକ ତ୍ୟାଗପୂତ ସମାଜ ନିର୍ମାଣ ମଧ୍ୟ ଏକ ରାଜନୈତିକ କର୍ତ୍ତବ୍ୟ ବୋଲି ସେମାନେ ଚିନ୍ତା କରନ୍ତି ନାହିଁ। ତା’ର ପ୍ରମୁଖ କାରଣ କ୍ଷମତାମନସ୍କତା, ସମାଜମନସ୍କତା ବା ରାଷ୍ଟ୍ରମନସ୍କତା ନୁହେଁ।...

ଚନ୍ଦ୍ରରେ ଚିତ୍ରକର

ଚନ୍ଦ୍ରରେ ଚିତ୍ରକର

ଡ. ତୁଷାରକାନ୍ତି ଦାସ

ଦୁଇ ହାତ ପାପୁଲିରେ ଆଞ୍ଜୁଳାଏ ପାଣିରେ ଜହ୍ନକୁ ସେ ଧରିଛି। ସତେ ବା ସେ ଆଞ୍ଜୁଳାଏ ପାଣିରେ ଜହ୍ନଟା ଚିକ୍‌ମିକ୍‌ କରୁଛି- ଚିତ୍ରକରଟିଏ ଆଞ୍ଜୁଳାଏ ପାଣିରେ ଜହ୍ନର ପ୍ରତିବିମ୍ବକୁ କାନ୍‌ଭାସରେ ଉତାରୁଥିବାବେଳେ କେବେ ବି କ’ଣ ଭାବିଥିବ ଜହ୍ନକୁ ଯାଇ ସେଠାରେ ଜହ୍ନର ଛବି ଆଙ୍କିବ ବୋଲି? ହଁ ଆଜ୍ଞା, ଚିତ୍ରକରର ଏ ଭାବନା ସତ୍ୟ ହେବାକୁ ଯାଉଛି। ଆଉ ଆପଣ କହିପାରିବେନି ‘କବି କଳପନା ସରଗ ସିନା ଲୋ ମନ ଭୁଲାଇବା ପାଇଁ’। କାରଣ ଏ କଳ୍ପନା ବାସ୍ତବରେ ପରିଣତ ହେବାକୁ ଯାଉଛି। ଜାପାନୀ କୋଟିପତି ବ୍ୟବସାୟୀ ୟୁସାକୁ ମେଜାଓ୍ବା ୬ ...

ଏଇ ଭାରତରେ

ଏଇ ଭାରତରେ

ଧର୍ମନିରପେକ୍ଷ ଗଣତନ୍ତ୍ର ଦେଶ ଭାରତ । ଏହାର ପ୍ରତିଟି ପର୍ବପର୍ବାଣିରେ ଦେଖିବାକୁ ମିଳେ ସାମ୍ପ୍ରଦାୟିକ ସଦ୍‌ଭାବନାର ନିଆରା ନମୁନା। ବର୍ତ୍ତମାନ ଦେଶର କୋଣ ଅନୁକୋଣରେ ଦଶହରା ଯାକଜମକରେ ପାଳନ କରାଯାଉଛି। ଏଭଳି ସମୟରେ ସର୍ବଧର୍ମ ସମନ୍ବୟର ବାର୍ତ୍ତାବାହକ ସାଜିଛନ୍ତି ପୂର୍ବୋତ୍ତର ରାଜ୍ୟ ଆସାମରେ ହାସିମ୍‌ ଅଲି। ଡାରାଙ୍ଗ୍‌ ଜିଲାର ଡାଲଗାଓଁ ଅଞ୍ଚଳର ହାସିମ୍‌ ଇସଲାମ ଧର୍ମାବଲମ୍ବୀ...

ସମ୍ପାଦକୀୟ/ଚନ୍ଦକା ବଞ୍ଚାଅ

ସମ୍ପାଦକୀୟ/ଚନ୍ଦକା ବଞ୍ଚାଅ

କଟକ ମୁଣ୍ଡଳୀ ନିକଟ ମହାନଦୀରେ ୫ଟି ହାତୀ ଭାସି ଯାଉଥିବା ଖବର ଅକ୍ଟୋବର ୧୫ ସକାଳୁ ବ୍ୟାପିଯିବା ପରେ ଏହି ଦୃଶ୍ୟ ଦେଖିବାକୁ ସ୍ଥାନୀୟ ଅଞ୍ଚଳର ଲୋକଙ୍କ ମଧ୍ୟରେ ଭିଡ଼ ହୋଇଥିଲା। ଏ ବିଷୟରେ ସୂଚନା ପାଇବାରୁ ଆଠଗଡ଼ ଓ ଚନ୍ଦକା ବନଖଣ୍ଡ କର୍ମଚାରୀମାନେ ଘଟଣାସ୍ଥଳରେ ପହଞ୍ଚତ୍ଥିଲେ। ସଙ୍ଗେ ସଙ୍ଗେ ମୁଣ୍ଡଳୀ ବ୍ୟାରେଜ୍‌ର ୪ଟି ଗେଟ୍‌ ବନ୍ଦ କରିଦିଆଯିବାରୁ ଜଳସ୍ରୋତ ହ୍ରାସ ପାଇଥିଲା ଓ ପାଣିରେ ଭାସୁଥିବା ହାତୀ ଉପରକୁ ଉଠି ଆସିଥିଲେ। ...

ପଶୁବଳି : ଏକ ଅମାନବୀୟ ପରମ୍ପରା

ପଶୁବଳି : ଏକ ଅମାନବୀୟ ପରମ୍ପରା

ଡ. ପ୍ରଫୁଲ୍ଲ କୁମାର ସାହୁ

ଆମ ରାଜ୍ୟରେ ପ୍ରମୁଖ ଦେବୀମନ୍ଦିରଗୁଡ଼ିକରେ ଶାରଦୀୟ ପୂଜାର ଏକ ବିଶେଷ ଅଙ୍ଗ ଥିଲା ପଶୁବଳିପ୍ରଥା। ପ୍ରତିବର୍ଷ ଦଶହରା ବେଳେ ଏସବୁ ଶକ୍ତିପୀଠରେ ଲକ୍ଷ ଲକ୍ଷ ପଶୁପକ୍ଷୀଙ୍କୁ ହତ୍ୟା କରାଯାଉଥିଲା ଅତି ବୀଭତ୍ସ ଭାବରେ। ଏଭଳି ଏକ ଅମାନବୀୟ ପରମ୍ପରା ଉପରେ ନ୍ୟାୟାଳୟର ପ୍ରତିବନ୍ଧକ ଲାଗିବା ପରେ ଅଧିକାଂଶ ଦେବୀ ପୀଠରେ ଏବେ ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ବନ୍ଦ ହୋଇଯାଇଛି ପଶୁବଳି। ଅନ୍ୟ କେତେକ ସ୍ଥାନରେ ଏହା ଲୁଚାଛପାରେ ଚାଲିଛି ପରମ୍ପରା ଦାୟରେ। କାରଣ ସଭ୍ୟତା ଯେତେ ଆଗକୁ ଗଲେ ବି ଅନ୍ଧବିଶ୍ୱାସର ଅନ୍ଧଗଳିରୁ ମୁକୁଳିପାରୁନି ...

ଆସ ମା’ ଦୁର୍ଗେ

ଆସ ମା’ ଦୁର୍ଗେ

ଡ. ଭାଗ୍ୟଲିପି ମଲ୍ଲ

କାଶତଣ୍ଡୀର ଶୁଭ୍ର ମେଳଣରେ ଏବେ ସୃଜନର ମୂର୍ଚ୍ଛନା। ପତଳା କୁହୁଡ଼ିଆ ଆକାଶରେ ଜହ୍ନ ପିନ୍ଧିଛି ଧଳାବଉଦର ମାଳ। ଅଧା ଛାଇ ଅଧା ଆଲୁଅର ଖେଳରେ ଆସକ୍ତ ଧରିତ୍ରୀର ଛାତି। ଆକାଶ ଦେଖୁଛି ମୁହଁ ମାଟିଦର୍ପଣରେ। ଠିକ୍‌ ଏଇ ସମୟରେ ଧରାବତରଣ କରୁଛନ୍ତି ମା’ ଦୁର୍ଗା, ଦୁର୍ଗତିନାଶିନୀ। ତାଙ୍କ ଆଗମନର ଆବାହନୀରେ ଭୂମିରୁ ଆକାଶ, ସବୁଠି ଶୁଭ୍ରତାର ସମାରୋହ। ସକଳ ସୃଷ୍ଟିରେ ଶରତର ମଧୁର ଆଶ୍ଳେଷ। ସେହି ଆଶ୍ଳେଷରେ ସମାହିତ ଶକ୍ତି ଏକ ଦିବ୍ୟ ଅନୁଭବ। ସେ ଶକ୍ତି ଜନ୍ମ ଓ ମୃତ୍ୟୁ, ଯନ୍ତ୍ରଣା ଓ ଆନନ୍ଦର କାରଣ। ତା’ ବିନା କିଛି ସମ୍ଭବ ନୁହେଁ। ତେଣୁ କୁହାଯାଏ ସେ ଜନ୍ମ ଓ ମୃତ୍ୟୁର ଊର୍ଦ୍ଧ୍ୱସ୍ଥ ଏକ ଦିବ୍ୟ ସତ୍ତା। ସକଳ ଚେତନାର ଉତ୍ସ। ଆମେ ଆଜି ସେଇ ଉତ୍ସକୁ ଆହ୍ବାନ କରୁଛୁ। ...

ଏଇ ଭାରତରେ

ଏଇ ଭାରତରେ

ଅନ୍ନଚିନ୍ତା ଚମତ୍କାରା। କ୍ଷୁଧା ଓ ଦାରିଦ୍ର୍ୟରେ ପେଷି ହେଉଥିବା ବ୍ୟକ୍ତି ହିତାହିତ ଜ୍ଞାନ ହରାଇବସେ। କ୍ଷୁଧା ପ୍ରପୀଡ଼ିତ ମା’ ପାଖରେ ସ୍ନେହମମତାର ମୂଲ୍ୟ କିଛି ନାହିଁ। ପିଲାଙ୍କ ଭୋକିଲା ପେଟକୁ ଆହାର ଯୋଗାଇପାରୁ ନ ଥିବା ମା’ ସେମାନଙ୍କ ଦୁଃଖକଷ୍ଟ ସହ୍ୟ କରି ନ ପାରି ବିନାଶ କରିଦେବାକୁ ବି ଇଚ୍ଛାକରେ। ଏପରି ଏକ ଦୁଃଖଦ ଘଟଣା ଗୁଜରାଟର ଅହମଦାବାଦଠାରେ ଘଟିଛି। ଗୁଜରାଟର ଭାବନଗର...

ସମ୍ପାଦକୀୟ/ #ମିଟୂ ସପକ୍ଷରେ

ସମ୍ପାଦକୀୟ/ #ମିଟୂ ସପକ୍ଷରେ

ଆମେରିକୀୟ ଅଭିନେତ୍ରୀ ଆଲିସା ମିଲାନୋ ୨୦୧୭ ଅକ୍ଟୋବରରେ  ସୋସିଆଲ ମିଡିଆରେ #ମିଟୂ ନାମରେ ଯେଉଁ ଅଭିଯାନ ଆରମ୍ଭ କରିଥିଲେ ତାହା ଏବେ ଆନ୍ଦୋଳନର ରୂପ ନେଇଛି। କର୍ମସ୍ଥଳୀ ବା ଅତୀତରେ ଯେକୌଣସି ସ୍ଥାନରେ ଯଦି ଜଣେ ମହିଳା ଯୌନ ଶୋଷଣର ଶିକାର ହୋଇଥିବେ, ସେଥିରେ ନିର୍ଯାତନା ଦେଇଥିବା ପୁରୁଷଙ୍କ ମୁଖା ଖୋଲିଦେବା ହେଉଛି ଏହି ଅଭିଯାନର ମୂଳ ଲକ୍ଷ୍ୟ। ଇତିମଧ୍ୟରେ ଶହ ଶହ ଭାରତୀୟ ମହିଳା ସେମାନଙ୍କ ପ୍ରତି ହୋଇଥିବା ଦୁର୍ବ୍ୟବହାରକୁ ସାଧାରଣରେ ପ୍ରକାଶ କରି ରାଜନୀତି, ଗଣମାଧ୍ୟମ ଓ ମନୋରଞ୍ଜନ ଶିଳ୍ପ ସହ ଜଡ଼ିତ  ବିଶିଷ୍ଟ ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ଅସଲ ଚେହେରା ଖୋଲିଦେଲେଣି। ସେମାନଙ୍କ ମଧ୍ୟରେ ସାମ୍ବାଦିକରୁ ରାଜନେତା ପାଲଟିଥିବା ବହିର୍ବ୍ୟାପାର ରାଷ୍ଟ୍ରମନ୍ତ୍ରୀ ଏମ୍‌.ଜେ. ଆକବର, ସିନେମା ଦୁନିଆର ନାମକରା ବ୍ୟକ୍ତିତ୍ୱ ନାନା ପାଟେକର, ଆଲୋକ ନାଥଙ୍କ...

ନବୀନ ଆହ୍ବାନ

ନବୀନ ଆହ୍ବାନ

ଜିତେନ୍ଦ୍ର କୁମାର ନାୟକ

ନବୀନ ଏକ ଆହ୍ବାନ। ତାଙ୍କୁ ମାପିବା କଷ୍ଟକର। ଅଳ୍ପ କହୁଥିବାରୁ ଭୁଲ ବାଛି ହେଉନି। ସରଳ ଜୀବନ ବିତାଉଥିବାରୁ ବିବାଦରୁ ଦୂରରେ ଅଛନ୍ତି। ରାଜନୀତିରେ ନବୀନ ଭାବେ ପ୍ରବେଶ କରିଥିଲେ ମଧ୍ୟ ଏକନିଷ୍ଠ କର୍ମ ତାଙ୍କୁ କରିଦେଇଛି ପ୍ରବୀଣ। ପୋଖତ ଓ ପୁରୁଖା ରାଜନେତା ତାଙ୍କ ସଫଳତା ଦେଖି ତଟସ୍ଥ। ପିତା ବିଜୁ ପଟ୍ଟନାୟକଙ୍କଠାରୁ ରାଜନୀତି ଶିକ୍ଷା ପାଇବାର ସୁଯୋଗ ପାଇ ନ ଥିଲେ। ତଥାପି କେମିତି ବିରୋଧୀଙ୍କ ଆଖିରୁ ନିଦ ହଜେଇ ଦେଇପାରୁଛନ୍ତି, ତାହା ଏବେ ଓଡ଼ିଶାବାସୀଙ୍କ ମନରେ ପ୍ରଶ୍ନ ସୃଷ୍ଟି କରିଛି। ଦିନେ ଓଡ଼ିଆ ଓ ଓଡ଼ିଶାର ଲୋକଙ୍କୁ ଜାତୀୟ ଗଣମାଧ୍ୟମରେ ସେଭଳି ଦେଖିବାକୁ ମିଳୁ ନ ଥିଲା। ଆଜି ଅଧିକାଂଶ ସର୍ଭେରେ ସଫଳ ରାଜନେତା, ଶ୍ରେଷ୍ଠ ପ୍ରଶାସ...

ଓଡ଼ିଶାରେ ଶକ୍ତିପୂଜା

ଓଡ଼ିଶାରେ ଶକ୍ତିପୂଜା

ଡ. କିଶୋର ମହାନ୍ତି

ଓଡ଼ିଶା ସର୍ବଧର୍ମ ଓ ସଂସ୍କୃତିର ମହାମିଳନ ପୀଠ।  କିନ୍ତୁ ନିଜସ୍ବ ସଂସ୍କୃତି ଓ ପରମ୍ପରାକୁ ଓଡ଼ିଆ ଜାତି କେବେ ଭୁଲି ଯାଇନାହିଁ। ଓଡ଼ିଶାର ଶାକ୍ତ ପରମ୍ପରା ସୁପ୍ରାଚୀନ। ଓଡ଼ିଶାରେ ରହିଥିବା ଶକ୍ତିପୀଠଗୁଡିକ ତା’ର ଜ୍ୱଳନ୍ତ ପ୍ରମାଣ। ମାତୃକା ପୂଜା ମାନବ ସମାଜ ଯୁଗେ ଯୁଗେ କରିଆସିଛି। ‘ଜନନୀ ଜନ୍ମଭୂମିଶ୍ଚ ସ୍ବର୍ଗାଦପି ଗରୀୟସୀ’କୁ ମୂଳମନ୍ତ୍ର କରି ନିଜ ଜୀବନଧାରାରେ ମା’ର ଅମାପ ସ୍ନେହ ଓ ଶ୍ରଦ୍ଧାଳୁ ...

ଏଇ ଭାରତରେ

ଏଇ ଭାରତରେ

ପକେଟମାରଙ୍କର ବି ପରୋପକାରୀ ଗୁଣ ରହିଛି। ଟଙ୍କାପଇସା ହାତେଇବା ପରେ ଅନ୍ୟ ସାମଗ୍ରୀରେ କୌଣସି ଆବଶ୍ୟକତା ନ ଥିବାରୁ କେତେକେ ସମ୍ପୃକ୍ତ ଲୋକଙ୍କୁ ଏ ସବୁ ଫେରାଇ ଦିଅନ୍ତି। ଏଥିପାଇଁ ସେମାନେ ସିଧାସଳଖ ଯୋଗାଯୋଗ କରନ୍ତି ନାହିଁ। ବରଂ ବିଭିନ୍ନ ମାଧ୍ୟମ ଖୋଜିଥାଆନ୍ତି। ଆଉ ସବୁ ଅପେକ୍ଷା ଡାକବାକ୍ସ ହେଉଛି ସହଜ ଓ ସରଳ ମାଧ୍ୟମ। ଚେନ୍ନାଇର ପକେଟମାରମାନେ ଏହି ସହଜ ମାଧ୍ୟମକୁ...