ସମ୍ପାଦକୀୟ |

ଦାନର ମହତ୍ତ୍ୱ

ଦାନର ମହତ୍ତ୍ୱ

ଅଲେଖ ଚନ୍ଦ୍ର ମିଶ୍ର

ବିଖ୍ୟାତ ରୁଷୀୟ ଦାର୍ଶନିକ କାଉଣ୍ଟ ଲିଓ ଟଲଷ୍ଟୟଙ୍କ ଭାଷାରେ କୃପଣଠାରୁ ବଡ଼ ଦାନୀ କେହି ନାହିଁ। ଅନ୍ୟମାନେ ତ ନିଜ ଓ ପରିବାର ପାଇଁ ଧନ ଖର୍ଚ୍ଚ କଲା ପରେ ଯାହା ବଳେ ସେଥିରୁ କିଞ୍ଚିତ୍‌ ଦାନ କରନ୍ତି। କିନ୍ତୁ କୃପଣ ନ ଖାଇ, ନ ପିନ୍ଧି ଏପରି କି ନିଜ ପାଇଁ ବି ମୌଳିକ ଆବଶ୍ୟକତା ପୂର୍ଣ୍ଣ ନ କରି ଧନ ସବୁ ସାଇତି ରଖିଥାଏ ଏବଂ ମଲାବେଳେ ସବୁତକ ଧନ ସେ ଦାନ କରିଯାଏ। ପୃଥିବୀରେ ଯେତେ ସତ୍‌କର୍ମ ଅଛି ତା’ ଭିତରେ ଦାନ ଏକ ମହତ୍‌ କର୍ମ। କାରଣ ଏ ସଂସାରଟା ଦବାନବାର ବୁଝାମଣା ଉପରେ ପ୍ରତିଷ୍ଠିତ। ଏହା ସୁସମ୍ପର୍କ ଓ ବନ୍ଧୁତ୍ୱର ନିଦର୍ଶନ। ଶାସ୍ତ୍ର କହେ-
”ଦଦାତି ପ୍ରତିଗୃହ୍ଣାତି ଗୃହ୍ୟମାଖ୍ୟାତି ପୃଚ୍ଛତି।
ଭୁଂକ୍ତେ ଭୋଜୟତେ ଚୈବ ଷଡ଼େତେ ପ୍ରୀତିଲକ୍ଷଣମ୍‌।ା“
ତେଣୁ ଯୁଗ ଯୁଗ ଧରି ଦାନ ଓ ପ୍ରତିଦାନର ମହତ୍ତ୍ୱ ପ୍ରତିପାଦିତ ହୋଇଆସିଛି ଏବଂ ବିଭିନ୍ନ ରୂପରେ ଏହା ସମ୍ପାଦିତ ହେଉଅଛି, ଯଥା-ଜନ୍ମଦାନ, ଭିକ୍ଷାଦାନ, କନ୍ୟାଦାନ, ଅନ୍ନଦାନ, ଜଳଦାନ, ଧନଦାନ, ବିଦ୍ୟାଦାନ, ଜୀବନଦାନ, ଭୂମିଦାନ, ଅଭୟ ପ୍ରଦାନ, ଆଶ୍ରୟ ପ୍ରଦାନ, ଶ୍ରମଦାନ, ଗର୍ଭଦାନ (ସରୋଗେସି), ସନ୍ତାନଦାନ (ପୋଷ୍ୟ), ରକ୍ତ ଦାନ, ଅଙ୍ଗଦାନ (ଚକ୍ଷୁ, କିଡ୍‌ନୀ, ହୃତ୍‌ପିଣ୍ଡ ଇତ୍ୟାଦି), ଆଶିଷ ପ୍ରଦାନ, ପିଣ୍ଡଦାନ ଇତ୍ୟାଦି ଏବଂ ଏ ପ୍ରତ୍ୟେକେ ସ୍ବସ୍ବ କ୍ଷେତ୍ରରେ ମହତ୍ତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ।
ଦାନ ଦେବା ଓ ନେବା ଏକ ନିତିଦିନିଆ ଘଟଣା ହେଲେ ବି ଏହାର ସମ୍ପାଦନରେ କିଛିମାତ୍ରାରେ ଶୃଙ୍ଖଳା ନିହିତ, ଯେପରି ଦାନ ପ୍ରତ୍ୟାଶାରହିତ ହେବା ଉଚିତ। ଏପରି କି ଦାନ ଦେଇଥିବା ବସ୍ତୁକୁ ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ବା ଆଂଶିକ ଭାବରେ କିମ୍ବା ପ୍ରକାରାନ୍ତରେ ଫେରେଇନେବା ମହାପାପ। ଦାନ ଦେଇ ପ୍ରକାଶ କରିବା, ପ୍ରଶଂସା ଆଶା କରିବା କିମ୍ବା ଗର୍ବିତ ହେବାରେ ଦାନର ଅପଚୟ ଘଟେ। ସେଥିପାଇଁ ମହାରାଜା ଇନ୍ଦ୍ରଦ୍ୟୁମ୍ନ ଶ୍ରୀବିଗ୍ରହ ନିର୍ମାଣ ପରେ ବଂଶଶୂନ୍ୟ ହେବା ପାଇଁ ପ୍ରଭୁଙ୍କ ନିକଟରେ କାମନା କରିଥିଲେ। ପ୍ରତିଟି ଦାନ ସଦିଚ୍ଛାର ସହିତ ଏବଂ ଛଳନାରହିତ ହେଲେ ତା’ର ମୂଲ୍ୟ ରହେ। ମନରେ କୁଣ୍ଠା ରଖି ଦାନ ଦେଲେ ତାହା ନିଷ୍ଫଳ ହୋଇଯାଏ। ଭାଗବତରେ ଅଛି- ”କଳ୍ପନା ମୂଳେ କାଳ ଥାଇଁ, ସେ ଦ୍ରବ୍ୟ ଛୁଇଁ ନ ଯୋଗାଇ।“ କୁହାଯାଏ, ଦେବା ହାତ ଉପରକୁ ଓ ମାଗିବା ହାତ ତଳକୁ କିମ୍ବା ମାଗିଲାଠାରୁ ହୀନ ନାହିଁ, ଦେଲାଠାରୁ ପୁଣ୍ୟ ନାହିଁ। କିନ୍ତୁ ଏହାର ଅର୍ଥ ନୁହେଁ ଗ୍ରହୀତାକୁ ନିମ୍ନ ଦୃଷ୍ଟିରେ ଦେଖିବା। କାରଣ ‘ସକଳ ଘଟେ ନାରାୟଣ, ବସନ୍ତି ଅନାଦି କାରଣ।’ ଦାନ କରିବାର ଭାବନା ମନରେ ଆସିବା ମାତ୍ରେ ତାହା ତତ୍‌କ୍ଷଣାତ୍‌ କରଣୀୟ। କାରଣ ମୁହୂର୍ତ୍ତକର ବ୍ୟବଧାନ ହୁଏତ ଦାନ କରିବାର ସଂକଳ୍ପକୁ ବଦଳେଇ ଦେଇପାରେ। ଏ କ୍ଷେତ୍ରରେ ଦାତା କର୍ଣ୍ଣଙ୍କର ଦୃଷ୍ଟାନ୍ତ ଅନୁସରଣୀୟ। ଏକଦା ମହାରାଜା କର୍ଣ୍ଣ ସ୍ନାନ ପୂର୍ବରୁ ଏକ ସୁବର୍ଣ୍ଣ ପାତ୍ର ହାତରେ ଧରି ଦେହରେ ତୈଳ ମର୍ଦ୍ଦନ କରୁଥିଲେ। ଏହି ସମୟରେ ଶୁଭିଲା ଜଣେ ଭିକ୍ଷୁଙ୍କର ନିବେଦନ। ସେ ତତ୍‌କ୍ଷଣାତ୍‌ ନିଜର ବାମ ହାତରେ ଧରିଥିବା ତୈଳପାତ୍ରକୁ ଭିକ୍ଷୁକର ହାତକୁ ବଢେଇଦେଲେ। ତାହା ଦେଖି ଜଣେ ପାର୍ଶ୍ୱଚର ପଚାରିଲା- ମଣିମା, ଆପଣ ବାମ ହାତରେ ଦାନ ଦେଲେ। ଏହା ତ ବିଧିସଙ୍ଗତ ନୁହେଁ। କର୍ଣ୍ଣ ଉତ୍ତର ଦେଲେ- ଦାନର ପ୍ରଥମ ନିୟମ ହେଲା ତାହା ତତ୍‌କ୍ଷଣାତ୍‌ ସମ୍ପନ୍ନ ହେବା ଉଚିତ। ବାମ ହାତରୁ ଡାହାଣ ହାତ ବଦଳେଇବା ଭିତରେ ହୁଏତ ଦାନର ସଂକଳ୍ପ ବଦଳି ଯାଇପାରେ। କୁହାଯାଏ ଦେଇଥିଲେ ପାଇ। ଦାନ ଦେଇଥିବା ବସ୍ତୁ ବହୁଗୁଣିତ ହୋଇ ଦାତାଙ୍କ ନିକଟକୁ ଫେରିଆସେ। ଯେପରି ପୂର୍ବଜନ୍ମରେ ନିଜର ମହାର୍ଘ ବସ୍ତ୍ରକୁ ଚିରିଦେଇ ପ୍ରଭୁଙ୍କର ସେବା କରିଥିବା ଦ୍ରୌପଦୀ କୁରୁସଭାରେ ତା’ର ପ୍ରତିଦାନ ସ୍ବରୂପ କୋଟିବସ୍ତ୍ର ଉପହାର ପାଇଥିଲେ। ଦାନ ଦ୍ୱାରା ଯଶ ଓ ପୁଣ୍ୟ ଲାଭ ହୁଏ। ଶାସ୍ତ୍ରାନୁସାରେ- ‘ଯଶପୁଣ୍ୟଂ ଚ ଦାନେନ ଦ୍ରବିଣସ୍ତୁ ବାଣିଜ୍ୟୟା।’ ଦାନ ଦେଲେ ଧନ ବଢ଼େ। ତେଣୁ ଗୁପ୍ତଧନ ଓ ଭୁକ୍ତଧନ ମଧ୍ୟରେ ଦ୍ୱିତୀୟଟିକୁ ହିଁ ଅଧିକ ଶ୍ରେୟସ୍କର କୁହାଯାଏ।
ସେଥିପାଇଁ ଦାନର ବାର୍ତ୍ତାବହ ଅନେକ ମହାତ୍ମା ଯୁଗ ଯୁଗ ଧରି ଚିରସ୍ମରଣୀୟ ହୋଇ ରହିଯାଇଛନ୍ତି। ଦାତା କର୍ଣ୍ଣ, ଦାନବୀର ହରିଶ୍ଚନ୍ଦ୍ର, ମହାଦାନୀ ବଳି, ମହର୍ଷି ଦଧୀଚି ( ଦେବତାଙ୍କ ହିତ ପାଇଁ ଯିଏ ଜୀବନ ଦାନ ଦେଇଥିଲେ), ମହାରାଜା ଶିବି (ଶରଣାପନ୍ନକୁ ରକ୍ଷା କରିବା ପାଇଁ ଯିଏ ନିଜର ଶରୀରକୁ ଦାନ ଦେଇଥିଲେ), ରାଜା ଜୀମୂତବାହନ (ସର୍ପକୁଳର ରକ୍ଷା ପାଇଁ ଯିଏ ଗରୁଡ଼ର ଖାଦ୍ୟ ହୋଇଥିଲେ) ଇତ୍ୟାଦି ଅନେକ ବ୍ୟକ୍ତି ଅଦ୍ୟାବଧି ସ୍ମରଣୀୟ ହୋଇ ରହିଛନ୍ତି।
ଦାନ ଏହିପରି ଏକ ମହାନ୍‌ ପରମ୍ପରାର ବାବଦୂକ ହେଲେ ବି ଏହାର ଅପସମ୍ପାଦନ ବେଳେ ବେଳେ ଅନେକ ସମସ୍ୟା ସୃଷ୍ଟି କରେ। ସତ୍‌ପାତ୍ରରେ ଦାନ ଯେତିକି ପୁଣ୍ୟ, ଅପାତ୍ରରେ ଦାନ ସେତିକି ପାପ। ବାମନରୂପୀ ଭଗବାନଙ୍କୁ ଦାନ ଦେଇ ଦାନବ ସମ୍ରାଟ ବଳି ପାତାଳବୈକୁଣ୍ଠ ପ୍ରାପ୍ତ ହୋଇଥିଲେ। ଅଥଚ ଛଦ୍ମବେଶୀ ରାବଣକୁ ଦାନ ଦେଇ ସତୀ ଶିରୋମଣି ସୀତା ଅକଥନୀୟ ନିର୍ଯାତନାର ଶିକାର ହୋଇଥିଲେ। ଅଗ୍ନି ଦେବତାଙ୍କୁ ଖାଣ୍ଡବ ବନ ଉପହାର ଦେଇ ଅର୍ଜୁନ ଦୁର୍ଲଭ ଦିବ୍ୟାସ୍ତ୍ର ଲାଭ କରିଥିଲେ। ରାଜା ବିଶ୍ୱାମିତ୍ରଙ୍କୁ ଆତିଥ୍ୟ ପ୍ରଦାନ କରି ବ୍ରହ୍ମର୍ଷି ବଶିଷ୍ଠ ପ୍ରାଣ ସଂଶୟର ସମ୍ମୁଖୀନ ହୋଇଥିଲେ। ତେଣୁ ଯଥାର୍ଥରେ କୁହାଯାଇଅଛି-
ଜଳେ ତୈଳଂ ଖଳେ ଗୁହ୍ୟଂ ପାତ୍ରେ ଦାନମନାଗପି।
ପ୍ରାଜ୍ଞେ ଶାସ୍ତ୍ରଂ ସ୍ବୟଂ ଯାତି ବିସ୍ତାରଂ ବସ୍ତୁଶକ୍ତିତଃ।ା“
ସେହିପରି ସର୍ପକୁ କ୍ଷୀରଦାନ ଦେଲେ ସେ ଦାତାକୁ ହିଁ ଦଂଶେ। ମୂର୍ଖକୁ ଉପଦେଶ ଦାନ କଲେ ତା’ର କ୍ରୋଧ ବୃଦ୍ଧି ହୁଏ। ଅତଏବ ଦାନର ଉପାଦେୟତା ଗ୍ରହୀତାଙ୍କର ସ୍ଥିତି ଉପରେ ନିର୍ଭରଶୀଳ। ତେବେ ଗୋଟିଏ କଥା ନିଶ୍ଚିତ ଯେ, ଏହାଦ୍ୱାରା ଦାତା ଓ ଗ୍ରହୀତା ଉଭୟେ ଉପକୃତ ହୁଅନ୍ତି।
ସାରଦାଶ୍ରୀ, ୯୦୪, ଶାସ୍ତ୍ରୀନଗର, ଭୁବନେଶ୍ୱର, ମୋ-୯୪୩୮୬୭୩୮୯୮

All Right Reserved By

ସମ୍ପାଦକୀୟ |

 କାହିଁକି ପାରୁନାହୁଁ

କାହିଁକି ପାରୁନାହୁଁ

ଆକାର ପଟେଲ ଶନିବାର ରୁଷିଆରେ ଆଇସ୍‌ଲାଣ୍ଡ ସହ ଆର୍ଜେଣ୍ଟିନା ଫିଫା ବିଶ୍ୱ କପ୍‌ ଖେଳିଛି। ବିଶ୍ୱ ର଼୍ୟାଙ୍କିଙ୍ଗ୍‌ରେ ୫ମ ଓ ୧୨ଶ ସ୍ଥାନରେ ଥିବା ଦୁଇଦଳ ମଧ୍ୟରେ ଏହି ଖେଳ ବଡ଼ ଚମକଦାର ଥିଲା। ତେବେ ଶେଷରେ ଖେଳ ଡ୍ର ରହିଲା। ସବୁଠାରୁ ମଜାର କଥା ହେଲା ମାତ୍ର ୩ ଲକ୍ଷ ଲୋକସଂଖ୍ୟା ଥିବା ଆଇସ୍‌ଲାଣ୍ଡ ମାତ୍ର ପ୍ରାୟ ୨ ବର୍ଷ ତଳେ ର଼୍ୟାଙ୍କିଙ୍ଗ୍‌ରେ ଭାରତଠାରୁ ତଳେ ୧୩୩ତମ ସ୍ଥାନରେ ଥିଲା। ଏହା ନିଜସ୍ବ ଶୈଳୀରେ ଇଂଲଣ୍ଡକୁ ହରାଇ ବିଶ୍ୱ କପ୍‌ ଖେଳିବାର ସୁଯୋଗ ପାଇଲା। ଭାରତ ୯୭ତମ ସ୍ଥାନରେ ଥାଇ ବି ବିଶ୍ୱ କପ୍‌ ଖେଳିବାରୁ ବଞ୍ଚିତ ହୋଇଛି। ..

 ତଳକୁ ଟିକେ ଚାହଁ

ତଳକୁ ଟିକେ ଚାହଁ

ଚିତ୍ର ଚରିତ୍ର/ ନିରଞ୍ଜନ ପାଢ଼ୀ ଜଣେ ଜିଜ୍ଞାସୁର ପ୍ରଶ୍ନ ଥିଲା ସ୍ବାମୀ ବିବେକାନନ୍ଦଙ୍କୁ- ”ମୁଁ ଏକା କାହିଁକି ଦୁଃଖରେ ରହିବି? ମୋ ଆଖପାଖର ସମସ୍ତେ ସୁଖରେ ରହୁଥିଲାବେଳେ, ମାନସମ୍ମାନ, ପ୍ରାଚୁର୍ଯ୍ୟ ପ୍ରତିଷ୍ଠା କାହିଁରେ ବି ଊଣା ନ ଥାଇ ହସଖୁସିରେ ଦିନ କାଟୁଥିଲାବେଳେ ସବୁଥିରୁ ବଞ୍ଚିତ ହୋଇ ମୁଁ କାହିଁକି ଦୁଃଖରେ ବଞ୍ଚତ୍ବି ? ଈଶ୍ୱର ପରା ସମସ୍ତଙ୍କ ପାଇଁ ସମାନ। ଅନ୍ୟ ସଭିଙ୍କୁ ସବୁପ୍ରକାରେ ପରିପୂର୍ଣ୍ଣ କରି ରଖିଥିବାବେଳେ ମୋ ପାଇଁ ଅପ୍ରାପ୍ତି ଅସନ୍ତୋଷଭରା ଶୂନ୍ୟ ଜୀବନଟିଏ କାହିଁକି?“ ସ୍ବାମିଜୀଙ୍କ ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟରେ ଅସହାୟ ଯୁବକର ...

ଅନୁଭବୀ ଅଧିକାରୀ

ଅନୁଭବୀ ଅଧିକାରୀ

ବ୍ୟକ୍ତିତ୍ୱ/ଜିତେନ୍ଦ୍ର ସରକାରୀ କ୍ଷେତ୍ରରେ ଦୁର୍ନୀତି ରୋକିବା ପାଇଁ ୧୯୬୪ରେ ପ୍ରତିଷ୍ଠା କରାଯାଇଥିଲା କେନ୍ଦ୍ରୀୟ ଭିଜିଲାନ୍ସ କମିଶନ (ସିଭିସି)। ୨୦୦୩ରେ ଏହି ଭ୍ରଷ୍ଟାଚାର ନିରୋଧୀ ସଂସ୍ଥାକୁ ବୈଧାନିକ ମାନ୍ୟତା ମିଳିଥିଲା। ଏହା ଏକ ସ୍ବୟଂଚାଳିତ ସଂସ୍ଥା, ଯାହା ଉପରେ କୌଣସି କାର୍ଯ୍ୟନିର୍ବାହୀ କର୍ତ୍ତୃପକ୍ଷଙ୍କ କର୍ତ୍ତୃତ୍ୱ ନ ଥାଏ। କିନ୍ତୁ ସିଭିସି ପାର୍ଲାମେଣ୍ଟକୁ ଉତ୍ତରଦାୟୀ। କେ. ଭି. ଚୌଧ୍‌ରୀ ଏହାର ମୁଖ୍ୟ ଥିବା ବେଳେ ଡକ୍ଟର ତେଜେନ୍ଦ୍ର ମୋହନ ଭାସିନ୍‌ଙ୍କୁ ଭିଜିଲାନ୍ସ କମିଶନର ପଦରେ ଅବସ୍ଥାପିତ କରାଯାଇଛି। ଖାଲି ପଡ଼ିଥିବା ଅନ୍ୟତମ ଭିଜିଲାନ୍ସ କମିଶନର ପଦବୀରେ ୨୦୧୮ ଜୁନ୍‌ ୧୦ରେ ବରିଷ୍ଠ ଆଇପିଏସ୍‌ ଶରଦ କୁମାରଙ୍କୁ ନିଯୁକ୍ତି ମିଳିଛି। ଫଳରେ...

ଏଇ ଭାରତରେ

ଏଇ ଭାରତରେ

ଆମେ ଜାଣୁ ଦ୍ୱାପର ଯୁଗରେ ମାମୁ କଂସ ଭଉଣୀ ଦେବକୀଙ୍କ ସନ୍ତାନମାନଙ୍କୁ ହତ୍ୟା କରିଥିଲେ। ହତ୍ୟା ପଛରେ ଭଣଜାମାନଙ୍କ ପକ୍ଷରୁ ପ୍ରାଣନାଶର ଆଶଙ୍କା ଥିଲା। କିନ୍ତୁ କଳିଯୁଗରେ କେତେକ ବ୍ୟକ୍ତି ବିନା ଦୋଷରେ ଭଣଜାଭାଣିଜୀଙ୍କୁ ହତ୍ୟାକରିବାକୁ ପଛାନ୍ତି ନାହିଁ। ମାନସିକ ସ୍ତରରେ ଦୁର୍ବଳ ଦୁଇ ଯମଜ ଭଣଜା (୧୨)ଙ୍କୁ ଜଣେ ବ୍ୟକ୍ତି ନୃଶଂସଭାବେ ହତ୍ୟା କରିଛନ୍ତି। ଏପରି ଏକ ଘଟଣା ଘଟିଛି ତେଲେଙ୍ଗାନାର ନାଲ୍‌ଗୋଣ୍ଡା ଅଞ୍ଚଳରେ। ନାଲ୍‌ଗୋଣ୍ଡା ନିକଟବର୍ତ୍ତୀ ମିରିଆଲ୍‌ଗୁଡାଠାରେ ଭଡାଘରେ ରହୁଥିବା ଜଣେ ବ୍ୟକ୍ତି ତାଙ୍କର ଦୁଇଭଣଜାଙ୍କୁ ଘରକୁ ବୁଲାଇ ଆଣିଥିଲେ। ଶୁକ୍ରବାର ରାତିରେ ଏହି ବ୍ୟକ୍ତି ଜଣକ ସେମାନଙ୍କ ତଣ୍ଟିଚିପି ହତ୍ୟା କରିଥିଲେ। ଅଭିଯୁକ୍ତ ମୃତଦେହ ଦୁଇଟିକୁ କାର୍‌ ଯୋଗେ ନେବାକୁ ଉଦ୍ୟମ କରୁଥିବା ବେଳେ ଘର ମାଲିକ ଏହା ଦେଖିବାକୁ ପାଇଥିଲେ। ...

କର୍ନାଟକରେ ସମ୍ଭାବ୍ୟ ବଦଳି

କର୍ନାଟକରେ ସମ୍ଭାବ୍ୟ ବଦଳି

ଦିଲ୍ଲୀକା ବାବୁ/ ଦିଲୀପ ଚେରିଏନ୍‌ ସରକାର ପରିବର୍ତ୍ତନ ହେବା ପରେ କର୍ନାଟକର ବାବୁମାନେ ଆଉ ଏକ ବଡ଼ଧରଣର ଅଦଳବଦଳ ଆଶା କରୁଛନ୍ତି। ଜେଡିଏସ୍‌ ନେତା ଏଚ୍‌ଡି କୁମାରସ୍ବାମୀ ମୁଖ୍ୟମନ୍ତ୍ରୀ ହେବା ପରେ ସେ ନିଜ ପସନ୍ଦର ବାବୁମାନଙ୍କୁ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ପଦପଦବୀରେ ନିଯୁକ୍ତ କରିପାରନ୍ତି ବୋଲି ପର୍ଯ୍ୟପେକ୍ଷକମାନେ ଅନୁମାନ କରୁଛନ୍ତି। ଅନ୍ତତଃ ପାଞ୍ଚମାସ ପାଇଁ କର୍ନାଟକର ବାବୁମାନେ ଏଭଳି ଆଶଙ୍କାରେ ରହିବେ। କଂଗ୍ରେସ ଅମଳରେ ଅବହେଳାର ଶିକାର ହୋଇଥିବା ଜେଡିଏସ୍‌ର ଅନୁଗତ ଅନେକ ବାବୁ ପୁଣି ତାଙ୍କର ପୁରୁଣା ତଥା ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ପଦକୁ ଫେରିପାରନ୍ତି। ଆଗରୁ କଂଗ୍ରେସ ଅମଳରେ ଓକାଲିଗା ସମ୍ପ୍ରଦାୟର ଅଫିସରମାନଙ୍କୁ ଅଣଦେଖା ...

ଆମ ସମାଜର ଗତି କୁଆଡ଼େ

ଆମ ସମାଜର ଗତି କୁଆଡ଼େ

ଜନାର୍ଦ୍ଦନ ବନ୍ଦ୍ୟୋପାଧ୍ୟାୟ ସମ୍ପ୍ରତି ଖବରକାଗଜଗୁଡ଼ିକରେ ପ୍ରତ୍ୟହ ବଳାତ୍କାର ଏବଂ ବଳାତ୍କାର ପରେ ହତ୍ୟାର ଖବରଗୁଡିକ ଦାୟିତ୍ୱଶୀଳ ନାଗରିକଙ୍କ ଚିନ୍ତାର କାରଣ ହୋଇଛି। ସମଗ୍ର ଦେଶରେ ଏ ଧରଣର କ୍ରମବର୍ଦ୍ଧିଷ୍ଣୁ ଯୌନ ଅପରାଧ ଯୋଗୁ ସରକାର ମଧ୍ୟ ବିବ୍ରତ ହୋଇପଡିଛନ୍ତି। ପୂର୍ବାପେକ୍ଷା ଅଧିକ କଠୋର ଆଇନଗତ ବ୍ୟବସ୍ଥା, ଦଣ୍ଡବିଧାନ ଏବଂ ସଶକ୍ତୀକରଣ ଭଳି ନାନା ପଦକ୍ଷେପ ଗ୍ରହଣ ସତ୍ତ୍ୱେ ଅପରାଧ ବଢ଼ୁଥିବା ଦେଖାଯାଉଛି। ଆଧୁନିକ ଭାରତୀୟ ସମାଜ ମୁଖ୍ୟତଃ ପାଶ୍ଚାତ୍ୟ ସଭ୍ୟତାର ଅନୁକରଣ କରି ଆଗେଇଚାଲିଛି। ଏହି ...

ଇସ୍‌ଲାମରେ ଜକାତ୍‌ ଓ ଫିତରା

ଇସ୍‌ଲାମରେ ଜକାତ୍‌ ଓ ଫିତରା

ଡ. ଅବ୍‌ଦୁଲ ଓସିଦ୍‌ ଖାଁ ଇସ୍‌ଲାମୀ ବିଶ୍ୱରେ ଆବାଳବୃଦ୍ଧବନିତାଙ୍କ ପାଇଁ ଅଭିପ୍ରେତ ପାଞ୍ଚୋଟି ବିଧାନ ମଧ୍ୟରୁ ଜକାତ୍‌ (ଦାନ) ଅନ୍ୟତମ। କଲମା, ନମାଜ, ରୋଜା, ହଜ୍‌ ଓ ଜକାତ୍‌ ରୂପକ ପାଞ୍ଚ ସ୍ତମ୍ଭ ଉପରେ ତିଷ୍ଠି ରହିଛି ଇସ୍‌ଲାମ। ଇସ୍‌ଲାମ ଏକ ପବିତ୍ର ଜୀବନଧାରା, ଏକ ସାଧନା, ଏକ ଜୀବନାଚାର। ଇସ୍‌ଲାମର ସାଧନା ଦ୍ୱିବିଧ- ଅନ୍ତର୍ମୁଖୀ ଓ ବହିର୍ମୁଖୀ। କଲମା, ରୋଜା ଓ ନମାଜ ଅନ୍ତରାତ୍ମାକୁ ଶୋଧନ କଲାବେଳେ ହଜ ଓ ଜକାତ୍‌ ବାହ୍ୟ ଜୀବନକୁ ଶୋଧନ କରିଥାଏ। ଜକାତ୍‌ ଉଭୟ ବ୍ୟକ୍ତି ଓ ସମାଜର ହିତ ସାଧନ କରେ। ଏହା ହୃଦୟ ବିଶୋଧନ କରିବା ସହିତ ସମାଜର ଆର୍ଥିକ ଅଭିବୃଦ୍ଧି ଓ ସମାନତା ଆଣିବାରେ ସାହାଯ୍ୟ କରେ।...

ଏଇ ଭାରତରେ

ଏଇ ଭାରତରେ

ଝିମିଟି ଖେଳରୁ ମହାଭାରତ ସୃଷ୍ଟି ହୋଇଥିଲା। ଜଳ ପାଇଁ ଦୁଇ ପରିବାର ମଧ୍ୟରେ ବିବାଦ ହେବାରୁ ଏହା ଏପରି ରୂପ ନେଇଥିଲା ଯେ, ଶେଷରେ ଜଣଙ୍କୁ ଜୀବନ ଦେବାକୁ ପଡ଼ିଲା। ଦକ୍ଷିଣ ଦିଲ୍ଲୀର ସଙ୍ଗମ ବିହାର ଅଞ୍ଚଳରେ ଏପରି ଏକ ଘଟଣା ଘଟିଛି। ଦୁଇ ପରିବାର ମଧ୍ୟରେ ଜଳ ପାଇଁ ପୂର୍ବରୁ ବିବାଦ ଲାଗି ରହିଥିଲା। କଳିଝଗଡା ହେବାରୁ ଗୋଟିଏ ପରିବାରର ବବ୍‌ଲି ଓ ତାଙ୍କର ସହଯୋଗୀମାନେ ଅପର ପକ୍ଷର କ୍ରିଷନ୍‌ ଓ ତାଙ୍କ ପରିବାରର ସଦସ୍ୟମାନଙ୍କ ଉପରକୁ ଇଟା ଫୋପାଡ଼ି ଆକ୍ରମଣ କରିଥିଲେ। ଏଥିରେ ମନ ଶାନ୍ତ ହୋଇ ନ ଥିଲା। ସେମାନେ ଉକ୍ତ ପରିବାର ସଦସ୍ୟଙ୍କ ଉପରକୁ ବନ୍ଧୁକରୁ ଗୁଳି ଫୁଟାଇଥିଲେ। ଏଥିରେ କ୍ରିଷନ୍‌ ...

 ଆଜିର ଅର୍ଥନୀତି/ରୋଗର ମୂଳକୁ ଚିହ୍ନ

ଆଜିର ଅର୍ଥନୀତି/ରୋଗର ମୂଳକୁ ଚିହ୍ନ

ଭାରତୀୟ ରିଜର୍ଭ ବ୍ୟାଙ୍କ (ଆର୍‌ବିଆଇ) ଗଭର୍ନର ଉର୍ଜିତ ପଟେଲ ମଙ୍ଗଳବାର ଏକ ସଂସଦୀୟ କମିଟି ଆଗରେ କହିଲେ ଯେ, ରାଷ୍ଟ୍ରାୟତ୍ତ ବ୍ୟାଙ୍କ (ପିଏସ୍‌ବି)ଗୁଡ଼ିକୁ ନିୟନ୍ତ୍ରଣ କରିବା ପାଇଁ କେନ୍ଦ୍ରୀୟ ବ୍ୟାଙ୍କ ହାତରେ ଯଥେଷ୍ଟ କ୍ଷମତା ନାହିଁ। ପଟେଲ କିଛି ଭୁଲ୍‌ କହିନାହାନ୍ତି। ରାଷ୍ଟ୍ରାୟତ୍ତ ବ୍ୟାଙ୍କଗୁଡ଼ିକରେ ଉଦ୍‌ବେଗଜନକଭାବେ ଅଚଳ ପରିସମ୍ପତ୍ତି (ଏନ୍‌ପିଏ) ବୃଦ୍ଧିପାଇ ବର୍ତ୍ତମାନ ସୁଦ୍ଧା ପ୍ରାୟ ୮.୫ ଲକ୍ଷ କୋଟି ଟଙ୍କାରେ ପହଞ୍ଚିଲାଣି। ଏହି ପରିପ୍ରେକ୍ଷୀରେ ସଂସଦୀୟ କମିଟି ସହ ପଟେଲଙ୍କର ବୈଠକ ଅନୁଷ୍ଠିତ ହୋଇଥିଲା। ଉକ୍ତ ଅର୍ଥ ସମ୍ପର୍କିତ ସ୍ଥାୟୀ କମିଟି ପଟେଲଙ୍କ ସହ ବ୍ୟାଙ୍କିଙ୍ଗ୍‌ ବ୍ୟବସ୍ଥାରେ ଅଚଳ ପରିସମ୍ପତ୍ତିର ସ୍ତର, ବୃଦ୍ଧି ପାଉଥିବା ବ୍ୟାଙ୍କ ଠକେଇ ଏବଂ ବ୍ୟାଙ୍କିଙ୍ଗ୍‌ ବ୍ୟବସ୍ଥାର ସ୍ଥିତି ବିଷୟରେ ଆଲୋଚନା କରିଥିଲେ।...

ଅନ୍ଧାର ମାଡ଼ି ଆସିବା ଆଗରୁ

ଅନ୍ଧାର ମାଡ଼ି ଆସିବା ଆଗରୁ

ଉପେନ୍ଦ୍ର ବିଶ୍ୱାଳ ସହରର ରାସ୍ତା ପାର୍ଶ୍ୱସ୍ଥ ଏକ ବାର୍‌। ପ୍ରେକ୍ଷାଳୟର ପ୍ରଲମ୍ବିତ ପାହାଚରୁ ପ୍ରଫୁଲ୍ଲ ମନରେ ଓହ୍ଲାଇଲେ ନୂଆକରି ନିଶ ଗଜୁରୁଥିବା ଦୁଇଜଣ ପିଲା। ବିକଟାଳ ହର୍ନ ବଜାଇ ଦ୍ରୁତ ବେଗରେ ଅତିକ୍ରମ କରିଯାଉଥାଆନ୍ତି ବାଇକ୍‌ ଚଢ଼ି। କିଛକ୍ଷଣ ପରେ ଖବର ମିଳିଲା ଦୁଇଜଣ କଲେଜ ଛାତ୍ରଙ୍କର ଭୟଙ୍କର ଦୁର୍ଘଟଣାକୁ ନେଇ ରାସ୍ତା ବନ୍ଦ ଓ ଗଣ୍ଡଗୋଳ। ଅନ୍ୟ ଏକ ଘଟଣା। ଗ୍ୟାଙ୍ଗ୍‌ୱାର ଚାଲିଥାଏ ଜିଲାର ଦୁଇ କୁଖ୍ୟାତ ଗୋଷ୍ଠୀଙ୍କ ଭିତରେ। ଆକ୍ରମଣ-ପ୍ରତି ଆକ୍ରମଣ, ପ୍ରତିଶୋଧର ପରିଣାମରେ ହତ୍ୟାର ଶିକାର ହୁଅନ୍ତି ଦୁଇପକ୍ଷର ପ୍ରମୁଖ ବ୍ୟକ୍ତି। ଚାଲିଲା ପୋଲିସର ଧରପଗଡ଼। ବନ୍ଧା ହୋଇଥିବା ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ଭିତରେ ଥିଲେ କିଛି କଲେଜପଢ଼ୁଆ ଛାତ୍ର। ...

ରଜ ଦୋଳି କଟମଟ

ରଜ ଦୋଳି କଟମଟ

ଭାଗ୍ୟଲିପି ମଲ୍ଲ ଜ୍ୟେଷ୍ଠ ଶେଷ, ଆଷାଢ଼ ଆରମ୍ଭର ବେଳ। ଭୂମି ସହ ଭୂମାର ଏ ମିଳନ ବେଳା। ତୃଷାର୍ତ୍ତ ମାଟି ଚାହେଁ ଆଷାଢ଼ର ଆଶ୍ଳେଷ। ନିଜକୁ ପୁଷ୍ପବତୀ, ଫଳବତୀ କରିବାର ଦୁର୍ବାର ଆକାଂକ୍ଷା ଜାଗେ ଧରିତ୍ରୀ ମାଟିରେ। ମିଳନ ହୁଏ ମାଟି ଆଉ ମେଘର। ଏହି ମହାମିଳନର ଅନ୍ୟ ନାଁ ରଜ। କୃଷି-ସଂସ୍କୃତି ଓ ପ୍ରଜନନର ପର୍ବ। ନିଜ ଭିତରେ ପ୍ରକୃତି ଏବଂ ପ୍ରକୃତି ଭିତରେ ନିଜକୁ ଅନୁଭବ କରିବାର ଏକ ମହାନ୍‌ ପର୍ବ। ଏ ସମୟରେ ନାରୀ ଓ ମାଟି ଉଭୟ ସମାନ। ଉଭୟ ଈଶ୍ୱରଙ୍କ ଅନୁପମ ସୃଷ୍ଟି। ନାରୀ ତା’ର ଉତ୍ତରାଧିକାରୀକୁ ...

ଏଇ ଭାରତରେ

ଏଇ ଭାରତରେ

ଭାରତର ସୀମାନ୍ତ ଉତ୍ତର ଦିଗରେ କଶ୍ମୀରଠାରୁ ଆରମ୍ଭ କରି ଦକ୍ଷିଣରେ କନ୍ୟାକୁମାରୀ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ପରିବ୍ୟାପ୍ତ। ଇଣ୍ଡିଆନ୍‌ ନାଭାଲ୍‌ ଏକାଡେମୀ (ଆଇଏନ୍‌ଏ)ର ଲ୍ୟୁଟ୍‌ନାଣ୍ଟ୍‌ କମାଣ୍ଡର ମନୋଜ ଗୁପ୍ତା କଶ୍ମୀରଠାରୁ କନ୍ୟାକୁମାରୀ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ଏକାକି ସାଇକେଲ୍‌ ଅଭିଯାନ ଚଳାଇଛନ୍ତି। ଏହି ଅଭିଯାନର ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟ ହେଉଛି ‘ସଶସ୍ତ୍ର ବାହିନୀର ପତାକା ଦିବସ’ ଉପରେ ସଚେତନତା ସୃଷ୍ଟି କରିବା। ଜୁନ୍‌ ୬ରେ ଜମ୍ମୁ-କଶ୍ମୀର୍‌ର ଖାର୍ଦ୍ଦୁଙ୍ଗ-ଲାଠାରୁ ସାଇକେଲ୍‌ ଅଭିଯାନ ଆରମ୍ଭ ହୋଇଛି। ଏହା ଜୁଲାଇ ୧୬ରେ କନ୍ୟାକୁମାରୀଠାରେ ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ହେବ। ଲେହସ୍ଥିତ ଲଦାଖ ସ୍କାଉଟ୍‌ସ ରେଜିମେଣ୍ଟାଲ୍‌ ଟ୍ରେନିଂ ସେଣ୍ଟରର କମାଣ୍ଟାଣ୍ଟ୍‌ କଲୋନେଲ୍‌ ସତୀଶ ଶର୍ମା ସାଇକେଲ୍‌ ଅଭିଯାନକୁ ପତାକା ହଲାଇ ଉଦ୍‌ଘାଟନ କରିଥିଲେ। ଲ୍ୟୁଟ୍‌ନାଣ୍ଟ୍‌ କମାଣ୍ଡର ତାଙ୍କ ଯାତ୍ରା ପଥରେ ୪୦ଟି ମୁଖ୍ୟସ୍ଥାନ ଦେଇ ଭ୍ରମଣ ...

Model This Week

ପ୍ରଭାତ