ସମ୍ପାଦକୀୟ |

କୃତ୍ରିମ ବୁଦ୍ଧିମତ୍ତା ଓ ଭବିଷ୍ୟତ

କୃତ୍ରିମ ବୁଦ୍ଧିମତ୍ତା ଓ ଭବିଷ୍ୟତ

ପ୍ରକାଶ ତ୍ରିପାଠୀ
୧୯୮୬ରେ ମୁକ୍ତିଲାଭ କରିଥିବା ହଲିଉଡ୍‌ ସିନେମା ‘ଶର୍ଟ ସର୍କିଟ୍‌’ ଓ ୧୯୮୮ରେ ଏହାର ସିକ୍ୱେଲ୍‌ ‘ଶର୍ଟ ସର୍କିଟ୍‌-୨’ ଯେଉଁମାନେ ଦେଖିଥିବେ ସେମାନଙ୍କ ପାଇଁ ଆର୍ଟିଫିସିଆଲ୍‌ ଇଣ୍ଟେଲିଜେନ୍‌ସ ବା କୃତ୍ରିମ ବୁଦ୍ଧିମତ୍ତାସମ୍ପନ୍ନ ମାନବୀୟ ରୋବୋଟ୍‌ ସମ୍ପର୍କରେ ଅଧିକ କିଛି କହିବାର ଆବଶ୍ୟକ ନାହିଁ। ଗତ ୩୦ବର୍ଷ ତଳେ ଏହି କୌତୁକପୂର୍ଣ୍ଣ ତଥା ବିଜ୍ଞାନଭିତ୍ତିକ ସିନେମାର ଲେଖକ ଏସ୍‌. ଓ୍ବିଲସନ୍‌ ଓ ବ୍ରେଣ୍ଟ ମେଡକ୍‌ କେବେ ବି ଭାବି ନ ଥିବେ ଯେ ସେମାନଙ୍କର କାଳ୍ପନିକ ଚରିତ୍ର ‘ଜନି-୫’ ରୋବୋଟ୍‌ଟି ଦିନେ ବାସ୍ତବ ରୂପରେଖ ନେବ। ମଣିଷଙ୍କ ଭଳି ସମସ୍ତ ବୁଦ୍ଧି, ଜ୍ଞାନ ଓ ମଣିଷସୁଲଭ ଆଚରଣ ରଖୁଥିବା ମଣିଷ ସଦୃଶ ଯନ୍ତ୍ରଟିଏ ଦିନେ ମଣିଷର ସମକକ୍ଷ ଓ ତା’ଠାରୁ ଅଧିକ ଶକ୍ତିଶାଳୀ ସାବ୍ୟସ୍ତ ହେବ। ବିଜ୍ଞାନକୁ ଆୟୁଧ କରି ମଣିଷ ଆଜି ସବୁ ଅସମ୍ଭବକୁ ସମ୍ଭବ କରିବାରେ ଲାଗିଛି। ଗବେଷଣାମନସ୍କ ମଣିଷ ଆସନ୍ତାକାଲି ଥକିଯିବା ପୂର୍ବରୁ ତା’ ଗବେଷଣାର ମୁଖ୍ୟ ପୁରୋଧା ଭାବେ ଉଦ୍ଭାବନ କରିଛି କୃତ୍ରିମ ବୁଦ୍ଧିମତ୍ତାସମ୍ପନ୍ନ ମାନବୀୟ ରୋବୋଟ୍‌। ଏହି ରୋବୋଟ୍‌ଟି ଆପଣଙ୍କୁ ପ୍ରତି କ୍ଷେତ୍ରରେ ସହଯୋଗର ହାତ ବଢ଼ାଇବାକୁ ପ୍ରସ୍ତୁତ। ବିଭିନ୍ନ ପ୍ରସଙ୍ଗରେ ସେ ଆପଣଙ୍କ ସହ ଆଲୋଚନା କରିପାରେ, ମତାମତ ଦେଇପାରେ। ବିଷାଦ ସମୟରେ ସେ ଆପଣଙ୍କୁ ପ୍ରବୋଧନା ଦେଇପାରେ। ଆପଣଙ୍କ ମନଖୁସି କରାଇବା ପାଇଁ ଆପଣଙ୍କ ମନପସନ୍ଦର ଗୀତ ଗାଇପାରେ। ଆପଣଙ୍କ ପାଇଁ ସୁସ୍ବାଦୁ ବ୍ୟଞ୍ଜନ ବି ପ୍ରସ୍ତୁତ କରିପାରେ। ସେ ଆପଣଙ୍କୁ ଭଲ ପାଇପାରେ, ଘୃଣା କରିପାରେ, ଅଭିମାନ ବି କରିପାରେ। ମୋଟ ଉପରେ କହିବାକୁ ଗଲେ ଏହି ମାନବୀୟ ରୋବୋଟ୍‌ଟି ମଣିଷର ଜଣେ ସର୍ବଶ୍ରେଷ୍ଠ ସହାୟକ ଭାବେ ନିଜକୁ ସାବ୍ୟସ୍ତ କରିପାରିବ। ଏ ପ୍ରସଙ୍ଗରେ ନିକଟରେ ସୌଦି ଆରବରେ ନାଗରିକତ୍ୱ ହାସଲ କରିଥିବା ପ୍ରଥମ ମାନବୀୟ ରୋବୋଟ୍‌ ସୋଫିଆ ସମ୍ପର୍କରେ ସମ୍ୟକ୍‌ ସୂଚନା ଦେବା ସମୀଚୀନ ହେବ। ସିବିଏସ୍‌ ନ୍ୟୁଜ୍‌ ଚ୍ୟାନେଲ୍‌ର ରିପୋର୍ଟରଙ୍କ ସହ ଦୀର୍ଘ ଏକ ଘଣ୍ଟାର ସାକ୍ଷାତ୍‌କାରରେ ସୋଫିଆ ସମସ୍ତ ପ୍ରଶ୍ନର ଠିକ୍‌ ଉତ୍ତର ଦେଇ ସମଗ୍ର ବିଜ୍ଞାନ ଜଗତକୁ ସ୍ତମ୍ଭୀଭୂତ କରିଦେଇଛିି। ରିୟାଦରେ ଅନୁଷ୍ଠିତ ଏକ ଅନ୍ତର୍ଜାତୀୟ ସମ୍ମିଳନୀରେ ବିଜ୍ଞାନ ଓ ପ୍ରଯୁକ୍ତିବିଦ୍ୟାର ୬ ଜଣ ପ୍ରଖ୍ୟାତ ବୈଜ୍ଞାନିକଙ୍କ ସହ ସୋଫିଆ ରୋବୋଟ୍‌ ମଧ୍ୟ ସାମିଲ ହୋଇ ଭାଷଣ ପ୍ରଦାନ କରିଥିଲା। ସେହିପରି ମିଳିତ ଜାତିସଂଘ ଆନୁକୂଲ୍ୟରେ ଆୟୋଜିତ ଏକ ଅନ୍ତର୍ଜାତୀୟ ବିଜ୍ଞାନ ସେମିନାର୍‌ରେ ଭାଗନେଇ ସୋଫିଆ ଆର୍ଟିଫିସିଆଲ୍‌ ଇଣ୍ଟେଲିଜେନ୍‌ସନର ପ୍ରଭାବ ସମ୍ପର୍କରେ ନିଜର ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ମତ ରଖିଥିଲା। କଥାବାର୍ତ୍ତା ସମୟରେ ଆଖିକୁ ଆଖି ମିଶାଇ କଥା ହେବା ସହ ସମସ୍ତ ମାନବୀୟ ଆବେଗ ପ୍ରଦର୍ଶନ କରିପାରୁଛି ମାନବୀୟ ରୋବୋଟ୍‌ ସୋଫିଆ। ସୋଫିଆକୁ ସୌଦି ଆରବ ନାଗରିକତ୍ୱ ପ୍ରଦାନ କରିବା ପରେ ଏହାର ସକାରାତ୍ମକ ଓ ନକାରାତ୍ମକ ଦିଗକୁ ନେଇ ଅନ୍ତର୍ଜାତୀୟ ସ୍ତରରେ ବିତର୍କ ସୃଷ୍ଟି ହୋଇଛି। ରୋବୋଟ୍‌ ଉପରେ ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ଭରସା କରିବାର ସମୟ ଏବେ ପହଞ୍ଚି ନାହିଁ। କାରଣ ଗୋଟିଏ କୃତ୍ରିମ ବୁଦ୍ଧିମତ୍ତାସମ୍ପନ୍ନ ରୋବୋଟ୍‌ ନୈତିକତା ଆଧାରରେ କାର୍ଯ୍ୟ କରିବ ଓ ମାନବୀୟ ମୂଲ୍ୟବୋଧକୁ ସମ୍ମାନ ଦେଇ କୌଣସି ଭୁଲ୍‌ ବା ତ୍ରୁଟି କରିବ ନାହିଁ ବୋଲି କହିବା ମଧ୍ୟ ଠିକ୍‌ ହେବନାହିଁ। କାରଣ ଏକ ସାକ୍ଷାତ୍‌କାରରେ ସୋଫିଆ ରୋବୋଟ୍‌କୁ ପଚରା ଯାଇଥିଲା ଯେ ରୋବୋଟ୍‌ ଦିନେ ଏହାର ସ୍ରଷ୍ଟା ମାନବସମାଜକୁ ଧ୍ୱଂସ କରିଦେବ କି? ଏହାର ଉତ୍ତରରେ ସାମାନ୍ୟ ହସି ସୋଫିଆ ଉତ୍ତର ଦେଇଥିଲା ଯେ, ଆପଣ ମୋ ପ୍ରତି ଭଲ ହେଲେ ମୁଁ ଆପଣଙ୍କ ପ୍ରତି ନିଶ୍ଚିତ ଭଲ ହେବି। ତେବେ ସୋଫିଆ ପ୍ରତି ଖରାପ ଆଚରଣର ପ୍ରତିବଦଳରେ ସେ ଖରାପ ଆଚରଣ ପ୍ରଦର୍ଶନ କରିବାର ସମ୍ଭାବନାକୁ ଏଡାଇ ଦେଇହେବ ନାହିଁ। ସୋଫିଆ ରୋବୋଟ୍‌ର ପ୍ରସ୍ତୁତକର୍ତ୍ତା ତଥା ହାନ୍‌ସନ୍‌ ରୋବୋଟିକ୍‌ସର ପ୍ରତିଷ୍ଠାତା ଡ. ଡାଭିଡ୍‌ ହାନସନ୍‌ ଓ ଅନ୍ୟତମ ବିଜ୍ଞାନୀ ବେନ୍‌ ଗୋର୍‌ଜେଲ୍‌ଙ୍କ ମତରେ କୃତ୍ରିମ ବୁଦ୍ଧିମତ୍ତାସମ୍ପନ୍ନ ରୋବୋଟ୍‌ ଦିନେ ମାନବ ବୁଦ୍ଧିମତ୍ତାକୁ ଅତିକ୍ରମ କରିଯିବ ଓ ଯାବତୀୟ ଶାରୀରିକ କର୍ମ ଓ ମାନସିକ ଚିନ୍ତାରୁ ମଣିଷକୁ ମୁକ୍ତି ପ୍ରଦାନ କରିବ। କ୍ଷୁଧା, ଦାରିଦ୍ର୍ୟ ଓ ରୋଗରୁ ମଣିଷକୁ ରକ୍ଷା କରିବା ସହ ମଣିଷଠାରୁ ଶହେ କୋଟି ଗୁଣରେ ଅଧିକ ଚତୁର ରୋବୋଟ୍‌ ବିଶ୍ୱର ସମସ୍ତ ସମସ୍ୟାର ସମାଧାନରେ ମଣିଷକୁ ସହାୟତା ପ୍ରଦାନ କରିବ, ଯଦ୍ଦ୍ବାରା ମଣିଷର ସ୍ଥିତି ଅଧିକ ଅର୍ଥପୂର୍ଣ୍ଣ ଓ ମର୍ଯ୍ୟାଦାସମ୍ପନ୍ନ ହୋଇପାରିବ। ଆଗାମୀ ଦିନରେ କୃତ୍ରିମ ବୁଦ୍ଧିମତ୍ତାସମ୍ପନ୍ନ ରୋବୋଟ୍‌କୁ ଅଧିକ ଆବେଗପୂର୍ଣ୍ଣ ଓ ତର୍କସଙ୍ଗତ ତଥା ଅଧିକ ବୁଦ୍ଧିମତ୍ତାପୂର୍ଣ୍ଣ କରାଯିବ, ଯାହାକି ମାନବ କଲ୍ୟାଣ ଦିଗରେ ସହାୟକ ହେବ। ଏଠାରେ ପ୍ରଶ୍ନ ଉଠେ, ଯଦି ଯନ୍ତ୍ରମାନବଟିଏ ମଣିଷର ସବୁ କାମ ସହଜରେ କରିଦେଇପାରିବ, ତେବେ ମଣିଷ କରିବ କ’ଣ? ଏହା ମଣିଷକୁ ନିଜ ବୁଦ୍ଧି ଉପଯୋଗରୁ ବଞ୍ଚତ୍ତ କରିଦେବନି ତ? କ୍ରମଶଃ ଯନ୍ତ୍ରମାନବ ଉପରେ ନିର୍ଭର କରୁ କରୁ ମଣିଷ ଏହାର ଅଧୀନ ହୋଇଯିବନି ତ? କୃତ୍ରିମ ବୁଦ୍ଧିମତ୍ତା ଉପରେ ଗବେଷଣା କରୁଥିବା ବୈଜ୍ଞାନିକ ଏଲନ୍‌ ମସ୍କ ଓ ଷ୍ଟିଫେନ୍‌ ହକିଙ୍ଗ୍‌ସ ଆଶଙ୍କାପ୍ରକଟ କଲେଣି ଯେ, ଯେପରି ଭାବେ ସମସ୍ତ ମାନବୀୟ ଗୁଣ ଓ ବୁଦ୍ଧିକୁ ବିଜ୍ଞାନୀମାନେ ରୋବୋଟ୍‌ରେ ସ୍ଥାନିତ କରୁଛନ୍ତି, କାଳକ୍ରମେ ଏହି ରୋବୋଟ୍‌ ମାନବର ସ୍ଥାନ ଦଖଲ କରି ସମଗ୍ର ମାନବଜାତିର ଧ୍ୱଂସର କାରଣ ହେବ। ଯନ୍ତ୍ରମାନବ ଯନ୍ତ୍ର ହୋଇ ରହୁ, ମାନବର ବିକଳ୍ପ ନ ହେଉ। କୃତ୍ରିମ ବୁଦ୍ଧିମତ୍ତା ପ୍ରଦାନର ଗୋଟିଏ ସୀମା ରହିବା ଉଚିତ। ଯଦି ସ୍ବୟଂଚାଳିତ ଭାବେ କାର୍ଯ୍ୟ କରିବାର ସକ୍ଷମ ରଖୁଥିବା କୃତ୍ରିମ ବୁଦ୍ଧିମତ୍ତାସମ୍ପନ୍ନ ରୋବୋଟ୍‌ଟିଏ ପ୍ରସ୍ତୁତ ହୁଏ ଓ ଏହି ରୋବୋଟ୍‌ ଆପେ ଆପେ କିଛି ଉନ୍ନତ ଜ୍ଞାନସମ୍ପନ୍ନ କାମ କରିବସିବ ଯାହାକୁ କି ବୁଝିବାକୁ ବା ନିୟନ୍ତ୍ରଣ କରିବାକୁ ମଣିଷ ପାଖରେ ବୁଦ୍ଧି ନ ଥିବ, ତେବେ ପରିସ୍ଥିତି କ’ଣ ହେବ ବୋଲି ଉଭୟ ବୈଜ୍ଞାନିକ ବିଶ୍ୱବାସୀଙ୍କୁ ସତର୍କ କରାଇ ଦେଇଛନ୍ତି। ଏଭଳି ଆଶଙ୍କାକୁ କେବେହେଲେ ଅମୂଳକ ଭାବିବା ଠିକ୍‌ ନୁହେଁ। କାରଣ ଯଦି ବିଜ୍ଞାନକୁ ମଣିଷ ବିଧ୍ୱଂସକାରୀ ଦିଗରେ ବିନିଯୋଗ କରିପାରୁଛି, ତେବେ କୃତ୍ରିମ କୁବୁଦ୍ଧିସମ୍ପନ୍ନ ରୋବୋଟ୍‌ଟିଏ କାହିଁକି ପ୍ରସ୍ତୁତ ନ ହେବ? ଏହି କୁବୁଦ୍ଧିସମ୍ପନ୍ନ ରୋବୋଟ୍‌ ମାଧ୍ୟମରେ ମଣିଷ ସମାଜକୁ ଧ୍ୱଂସ କରିଦେବାକୁ ଉଦ୍ୟମ ନ ହେବ କାହିଁକି? ଏହା ନିଃସନ୍ଦେହ ଯେ, ଆର୍ଟିଫିସିଆଲ୍‌ ଇଣ୍ଟେଲିଜେନ୍‌ସ ଓ ଏହି ଶ୍ରେଣୀରେ ଆସୁଥିବା ଅଟୋମେଶନ ଓ ରୋବୋଟିକ୍‌ସର ଅଳ୍ପ ବହୁତ ପ୍ରଭାବ ଆମେ ଏବେ ଅନୁଭବ କଲୁଣି। ଏହାର ଗୋଟିଏ ପଟେ ସୁଖ-ସ୍ବାଚ୍ଛନ୍ଦ୍ୟ ଥିବା ବେଳେ ଅନ୍ୟପଟଟି ସମସ୍ୟା ହିଁ ସମସ୍ୟା। ରୋଗ ଚିହ୍ନିବାରେ ଓ ଅପରେଶନ୍‌ କରିବାରେ ରୋବୋଟ୍‌କୁ ନିଯୁକ୍ତି ଦିଆଗଲାଣି। ରେସ୍ତୋରଁାରେ ଖାଦ୍ୟ ପ୍ରସ୍ତୁତି ସହ ପରିବେଷଣ କରୁଛି ରୋବୋଟ୍‌। ସପିଙ୍ଗ ମଲ୍‌ରେ ସାମଗ୍ରୀ ବିକୁଛି। ଲାଭକ୍ଷତିର ହିସାବ ରଖୁଛି। ଶିକ୍ଷାନୁଷ୍ଠାନରେ ଛାତ୍ରୀଛାତ୍ରଙ୍କୁ ଶିକ୍ଷାଦାନ ସହ ତାଲିମ ପ୍ରଦାନ କରୁଛି। ଯାନବାହନ ଡ୍ରାଇଭିଂ କରି ଗନ୍ତବ୍ୟ ସ୍ଥାନରେ ନିରାପଦରେ ପହଞ୍ଚାଇ ଦେଉଛି। ଗାଡ଼ିମୋଟରଠାରୁ ରକେଟ୍‌ ଓ ଉପଗ୍ରହ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ନିର୍ମାଣ ଓ ମରାମତି କରିପାରୁଛି। ଏହାଦ୍ୱାରା ମାନବସମ୍ବଳ ଉପେକ୍ଷିତ ହେବା ସହ ଆଗାମୀ ଦିନରେ ଏହା ବହୁ ମଣିଷକୁ ଅଦରକାରୀ ଓ ଅନାବଶ୍ୟକ କରିଦେବ। ଆଧୁନିକ ମଣିଷ ହିଂସ୍ରଜନ୍ତୁ ବାଘ ବା ସିଂହକୁ ନିଜ ଅଧୀନ ବା ନିୟନ୍ତ୍ରଣ କରିପାରୁଛି। କେବଳ ଅତି ଚତୁର ବୋଲି ସେ ଏହା କରିପାରୁଛି। ଯଦି ଆଉ କେହି ମଣିଷଠାରୁ ଅଧିକ ଚତୁର ହୋଇଯାଏ ତେବେ ମଣିଷର ସ୍ଥିତି କ’ଣ ହେବ? ସେୟା ହେବ ଯାହା ହଲିଉଡ୍‌ ସିନେମା ‘ଶର୍ଟ ସର୍କିଟ୍‌’ରେ ସୈନ୍ୟବାହିନୀ ଦ୍ୱାରା ବ୍ୟବହୃତ ହୋଇଥିବା କୃତ୍ରିମ ବୁଦ୍ଧିମତ୍ତାସମ୍ପନ୍ନ ରୋବୋଟ୍‌ ‘ଜନି-୫’ କରିଥିଲା। ଏହା ନ ହେଉ କି ଆଗାମୀ ଦିନରେ ଏହି ରୋବୋଟ୍‌ ମଣିଷର ମୁଖ୍ୟ ପ୍ରତିଦ୍ୱନ୍ଦ୍ୱୀ ହେଉ। ଏହାବି ନ ହେଉ କି ରୋବୋଟ୍‌ଟି ଅଧିକ କ୍ଷମତାଶାଳୀ, ଶକ୍ତିଶାଳୀ ଓ ଉନ୍ନତ ଜ୍ଞାନକୌଶଳଯୁକ୍ତ ହେଉ ଓ ମଣିଷ ତା’ ପାଖରେ ଏକ ପୋଷାଜୀବ ଭଳି ବଞ୍ଚିରହୁ।
ମୋ: ୯୪୩୭୨୩୨୪୬୩, prakastripathy09@gmail.com

All Right Reserved By

Model This Week

ନିକିତା

ସମ୍ପାଦକୀୟ |

ଶିଶୁ ବଳାତ୍କାର: ଦଣ୍ଡ କାହିଁ

ଶିଶୁ ବଳାତ୍କାର: ଦଣ୍ଡ କାହିଁ

୨୦୧୨ ନିର୍ଭୟା ଗଣବଳାତ୍କାର ଘଟଣା ପରେ ଭାରତରେ ମହିଳା ନିର୍ଯାତନା ନିରୋଧୀ ସ୍ବର ଯେଭଳି ସର୍ବୋଚ୍ଚରେ ପହଞ୍ଚତ୍ଥିଲା, ଏବେ ସେଭଳି ପରିସ୍ଥିତିର ପୁନରାବୃତ୍ତି ଘଟିଛି। ନିର୍ଭୟାଙ୍କ ବୟସ ୨୩ ହୋଇଥିବା ବେଳେ ଏବେ ଶିଶୁକନ୍ୟାଙ୍କ ଉପରେ ପାଶବିକ ଅତ୍ୟାଚାର ଯେପରି ଭାବେ ବଢ଼ିଚାଲିଛି ତାକୁ ଦେଖିଲେ ବ୍ୟସ୍ତ ଲାଗୁଛି। ଜମ୍ମୁ-କଶ୍ମୀର କଠୁଆର ୮ ବର୍ଷୀୟା କନ୍ୟା, ଗୁଜରାଟ ସୁରଟର ୧୧ ବର୍ଷୀୟା ଝିଅ, ଓଡ଼ିଶା ନୀଳଗିରିର ୪ ବର୍ଷୀୟା ଶିଶୁକନ୍ୟା, ନିଶ୍ଚିନ୍ତକୋଇଲିର ୬ ବର୍ଷୀୟା ଝିଅଠାରୁ ଆରମ୍ଭ କରି ମଧ୍ୟପ୍ରଦେଶ ଇନ୍ଦୋରର ୪ ମାସର ଶିଶୁକନ୍ୟାଙ୍କୁ ବଳାତ୍କାର ଓ ହତ୍ୟା ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ଅସଂଖ୍ୟ ଘଟଣା ଘଟିଗଲାଣି। ସବୁଠାରୁ ଅତ୍ୟନ୍ତ ସମ୍ବେଦନଶୀଳ ଇନ୍ଦୋର ଘଟଣାକୁ ଦେଖିଲେ ଯେ କେହି ବିବ୍ରତ ହେବା ସ୍ବାଭାବିକ। ଇନ୍ଦୋର ଶିଶୁକୁ ବଳାତ୍କାର କରିଥିବା ବ୍ୟକ୍ତି ହେଉଛନ୍ତି ସମ୍ପର୍କୀୟ ମାମୁ। ଦେଖିବାକୁ ଗଲେ ୪ ମାସ ଶିଶୁର ବେକ ଟାଣ ହୋଇ ନ ଥାଏ। ଯିଏ ତା’ ସହ ଏପରି ଜଘନ୍ୟ କାଣ୍ଡ ଘଟାଇଥାଆନ୍ତି ତାଙ୍କ ମାନସିକତା ବୁଝିବା ଅସମ୍ଭବ। ଏଠାରେ ସାମାଜିକ ବିଶ୍ଳେଷଣର ପ୍ରୟୋଜନ ଉଠିଲାଣି। ମନେହେଉଛି, ଯେପରି ଏହା କେବଳ ଘୋର ଯୌନ ଲାଳସାର ପରିଣତି ନୁହେଁ। ସହଜ ଭାଷାରେ କହିବାକୁ ଗଲେ ଏହା ଅତ୍ୟନ୍ତ ଜଘନ୍ୟ ଆପରାଧିକ ମାନସିକତାର ପ୍ରତିଫଳନ।

ରେଭେନ୍‌ସା ଯୁଗର ଅବସାନ

ରେଭେନ୍‌ସା ଯୁଗର ଅବସାନ

ଶରତ ଚନ୍ଦ୍ର ମିଶ୍ର/ରେଭେନ୍‌ସା କଲେଜ ଓଡ଼ିଶାର ସର୍ବପୁରାତନ ଉଚ୍ଚ ଶିକ୍ଷାନୁଷ୍ଠାନ। ଦେଢ଼ଶହ ବର୍ଷ (୧୮୬୮) ପୂର୍ବେ ନଅଙ୍କ ଦୁର୍ଭିକ୍ଷର ଦୁଇବର୍ଷ ପରେ ଏ କଲେଜ ସ୍ଥାପିତ ହୋଇଥିଲା। କଟକ କଲେକ୍ଟୋରେଟ୍‌ ପାଖରେ ଏହି ଅନୁଷ୍ଠାନଟି ପଚାଶ ବର୍ଷ ରହିବା ପରେ ଚାଉଳିଆଗଞ୍ଜର ରେସ୍‌କୋର୍ସ ପଡିଆକୁ ଉଠିଆସିଲା ଓ ଗତ ଶହେବର୍ଷ ଧରି ସେହିଠାରେ ଗର୍ବୋନ୍ନତ ଶିର ଉତ୍ତୋଳନ କରି ବିଦ୍ୟମାନ।

ଲୁଣା ଜଙ୍ଗଲ ଓ ଉପକୂଳ ସୁରକ୍ଷା

ଲୁଣା ଜଙ୍ଗଲ ଓ ଉପକୂଳ ସୁରକ୍ଷା

ହିମାଂଶୁ ଶେଖର ଫତେସିଂହ/ପୃଥିବୀର ନିରକ୍ଷୀୟ ଓ ଉପନିରକ୍ଷୀୟ ଅଞ୍ଚଳ ଅନ୍ତର୍ଗତ ୨୪ଂ ଉ.ଅକ୍ଷାଂଶରୁ ୩୮ଂ ଦ.ଅକ୍ଷାଂଶ ମଧ୍ୟବର୍ତ୍ତୀ ଅଞ୍ଚଳରେ ସମୁଦ୍ର ତଟବର୍ତ୍ତୀ ଜୁଆରିଆ ଆର୍ଦ୍ର, ବାଲିଆ ଭୂମିରେ ଏକ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ପ୍ରଜାତିର ଉଦ୍ଭିଦ ଦେଖାଯାଆନ୍ତି। ଏହି ଅଞ୍ଚଳରେ ୨୬ଂରୁ ୩୫ଂ ସେଲ୍‌ସିୟସ୍‌ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ଉଚ୍ଚ ବାୟୁମଣ୍ଡଳୀୟ ତାପମାତ୍ରା, ୧୦୦୦ ମିମିରୁ ୩୦୦୦ ମିମି ବୃଷ୍ଟିପାତ, ଉଚ୍ଚ ଲବଣତା, ଜୁଆରିଆ ଜଳ ପ୍ଳାବନ ସତ୍ତ୍ୱେ ଏହି ଉଦ୍ଭିଦଗୁଡ଼ିକ ଜୀବନ ଧାରଣ କରି ବଂଶବୃଦ୍ଧି କରିଥାନ୍ତି।

ଏଇ ଭାରତରେ

ଏଇ ଭାରତରେ

ଲୋକଙ୍କଠାରୁ ମାନବିକତା କ୍ରମେ ହଜିଯାଉଛି। ଅର୍ଥ ଓ ବସ୍ତୁବାଦୀ ହୋଇପଡୁଥିବା ମଣିଷ ଅନ୍ୟ ପ୍ରତି ସହାନୁଭୂତି, ଦୟା ଆଦି ଗୁଣକୁ ହରାଇବସୁଛି। ବିପଦରେ ପଡିଥିବା ଲୋକଙ୍କୁ ସାହାଯ୍ୟ କରିବା ପରିବର୍ତ୍ତେ ସୁଯୋଗର କିଭଳି ଫାଇଦା ଉଠାଇହେବ ସେଥିପ୍ରତି ଆଗ୍ରହ ଦେଖାଉଛି। ଗତ ଶୁକ୍ରବାର ବିଳମ୍ବିତ ରାତିରେ ଦିଲ୍ଲୀ ନିକଟବର୍ତ୍ତୀ ଗାଜିଆବାଦରେ ଘଟିଥିବା ଏକ ଘଟଣା ସମ୍ପର୍କରେ ଶୁଣିଲେ ମଣିଷ ନିକଟରୁ ମାନବିକତାର ଗୁଣ କିପରି ହଜିଯାଉଛି ତାହା ସ୍ପଷ୍ଟ ହୁଏ।

ସଂଖ୍ୟାଗୁରୁ ମାନସିକତା

ସଂଖ୍ୟାଗୁରୁ ମାନସିକତା

ଆକାର ପଟେଲ ଭାରତୀୟ ଉପମହାଦେଶର ଉପନିବେଶୀୟ ପର ପରମ୍ପରା ମୁଖ୍ୟତଃ ଧାର୍ମିକ ରହିଆସିଛି ଏବଂ ସଂଖ୍ୟାଗୁରୁ ଧାର୍ମିକ ଗୋଷ୍ଠୀ ସଂଖ୍ୟାଲଘୁମାନଙ୍କ ବିରୋଧୀ ସାଜିଛନ୍ତି। ଶ୍ରୀଲଙ୍କାରେ ସଂଖ୍ୟାଗୁରୁ ବୌଦ୍ଧ ସିଂହଳୀମାନେ ଧର୍ମ ଓ ଭାଷାକୁ ନେଇ ତାମିଲମାନଙ୍କ ବିରୋଧରେ ଲଢ଼େଇ କରିଛନ୍ତି। ଭାରତରେ ବୌଦ୍ଧ ଓ ହିନ୍ଦୁମାନଙ୍କ ଭିତରେ ଘୃଣା ଭାବ ରହିଛି, ଯାହା ସଂଖ୍ୟାଗୁରୁତ୍ୱର ସ୍ବଭାବ। ଶ୍ରୀଲଙ୍କାର ଗୃହଯୁଦ୍ଧ ପ୍ରାୟ ୨୫ ବର୍ଷ ଧରି ଲାଗିରହିଥିଲା, ଯାହା ଫଳରେ ଶ୍ରୀଲଙ୍କାର ଅନେକ ନେତା ଓ ଭାରତର ରାଜୀବ ଗାନ୍ଧୀଙ୍କ ସମେତ ଲକ୍ଷାଧିକ ଲୋକ ମଲେ। ବାଂଲାଦେଶରେ ପ୍ରାଥମିକ ଜାତୀୟତାବାଦ ଭାଷା ଭିତ୍ତିରେ ଗଢ଼ିଉଠିଥିଲା ଏବଂ ଏହା ବଙ୍ଗାଳୀ ମୁସଲମାନ ଓ ହିନ୍ଦୁମାନଙ୍କୁ ପଶ୍ଚିମ ପାକିସ୍ତାନୀଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ସେମାନଙ୍କ ଉପରେ ଜୋରଜବରଦସ୍ତ ଉର୍ଦ୍ଦୁଭାଷାକୁ ଲଦିଦିଆଯିବା ବିରୋଧରେ ଏକତ୍ରିତ କରିଥିଲା। ଆଶ୍ଚର୍ଯ୍ୟର କଥା ମହମ୍ମଦ ଅଲି ଜିନ୍ନା ଜଣେ ...

ବୋହୂଯୋଗ୍ୟା କନ୍ୟା

ବୋହୂଯୋଗ୍ୟା କନ୍ୟା

ପ୍ରକାଶ ତ୍ରିପାଠୀ ଗତ ରବିବାର ସାରେ ଆମେ କିଛି ବନ୍ଧୁ ପୁରୀ ବେଳାଭୂମିରେ ବସିଥିଲୁ। କର୍ମମୟ ଜୀବନରୁ କିଛି ମୁହୂର୍ତ୍ତ ବାହାର କରି ବନ୍ଧୁମାନଙ୍କ ସହ ଦୁଃଖସୁଖ ହେବା କେବଳ ଏହି ଛୁଟିଦିନମାନଙ୍କରେ ହିଁ ସମ୍ଭବ ହୋଇଥାଏ। ତାହା ପୁଣି ଅନିୟମିତ। ସେ ଯାହାହେଉ, ମଝିରେ ମଝିରେ ଏପରି ବନ୍ଧୁମିଳନ ମନରେ ପ୍ରସନ୍ନତା ଭରିଦିଏ ଓ ଆଳାପ ଆଲୋଚନା ଦ୍ୱାରା ମନ ବି ହାଲ୍‌କା ହୋଇଯାଏ। ସେଦିନ କଥାପ୍ରସଙ୍ଗରେ ଜଣେ ବନ୍ଧୁ କହିଲେ ଯେ, ଆଜି ତାଙ୍କ ଘରେ ଝିଅ ଓ ତା’ ମାଆ ମଧ୍ୟରେ ଝଗଡା ହୋଇଯାଇଛି। ଆମେ ଜାଣୁ ଯେ ବନ୍ଧୁଙ୍କ ପତ୍ନୀ ଅତି ସରଳ ଓ ଶାନ୍ତ ସ୍ବଭାବର। ...

 ‘ଲେସ୍‌’ର ଲେଖକ

‘ଲେସ୍‌’ର ଲେଖକ

ବ୍ୟକ୍ତିତ୍ୱ/ଜିତେନ୍ଦ୍ର ଆମେରିକାରେ ଖବରକାଗଜ, ପତ୍ରିକା, ଅନ୍‌ଲାଇନ୍‌ ଜର୍ନାଲିଜିମ୍‌, ସାହିତ୍ୟ ଓ ସଙ୍ଗୀତ ସଂଯୋଜନା କ୍ଷେତ୍ରରେ ‘ପୁଲିଜର ପୁରସ୍କାର’ ମର୍ଯ୍ୟାଦାଜନକ ସମ୍ମାନ ଭାବେ ପରିଚିତ। ହଙ୍ଗେରିଜନ୍ମିତ ଆମେରିକୀୟ ଖବରକାଗଜ ପ୍ରକାଶକ ତଥା ସାମ୍ବାଦିକ ଯୋଶେଫ୍‌ ପୁଲିଜରଙ୍କ ନାମାନୁଯାୟୀ ୧୯୧୭ ମସିହାରୁ ଏହି ସମ୍ମାନ ପ୍ରତିବର୍ଷ କଲମ୍ବିଆ ବିଶ୍ୱବିଦ୍ୟାଳୟ ଦ୍ୱାରା ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଆସୁଛି। ୨୧ଟି କ୍ଷେତ୍ରରେ ଏହି ପୁରସ୍କାର ଦିଆଯାଉଥିବା ବେଳେ ୨୦୧୮ ପାଇଁ କାଳ୍ପନିକ ଲେଖା ସକାଶେ ଆଣ୍ଡ୍ର୍ୟୁ ସିଏନ ଗ୍ରୀର୍‌ ଯୋଗ୍ୟ ବିବେଚିତ ହୋଇଛନ୍ତି।...

ଏଇ ଭାରତରେ

ଏଇ ଭାରତରେ

ପୋଲିସ ପାଖକୁ ଗଲେ ପଇସା ନ ଦେଲେ କୌଣସି କାମ ହୁଏନାହିଁ। ଏହା ବାରମ୍ବାର ପ୍ରମାଣିତ ହୋଇଆସୁଛି। ଖାକି ବର୍ଦ୍ଦି ପିନ୍ଧିଥିବା ଅଧିକାଂଶ ବାବୁ ଅଭିଯୋଗକାରୀଙ୍କ ଆର୍ଥିକ କ୍ଷମତାକୁ ନ ଦେଖି ଅର୍ଥ ଦାବି କରନ୍ତି, ଯାହା ପୈଠ କରିବା କାଠିକର ପାଠ ହୋଇଯାଏ। ନିକଟରେ ବିହାର ବୈଶାଳୀ ଜିଲାର ଜଣେ ଅନାଥ ବାଳକ ଥାନାବାବୁଙ୍କ ଚାହିଦା ପୂରଣ ପାଇଁ ଭିକ୍ଷା କରିବା ଘଟଣା ସମସ୍ତଙ୍କୁ ଆଶ୍ଚର୍ଯ୍ୟ କରିଛି। ବୈଶାଳୀ ଜିଲା କଟହରାର ଚେହରାକଳା ଗ୍ରାମର ଜଣେ ଅନାଥ ବାଳକ ବିବେକଙ୍କଠାରୁ ସମ୍ପୃକ୍ତ ଅଞ୍ଚଳର ଜଣେ ଗୁଣ୍ଡା ଶ୍ରେଣୀୟ ବ୍ୟକ୍ତି ଜୋର୍‌ କରି ଜମି ନେଇଯାଇଥିଲେ। ବିବେକ ଏ ସମ୍ପର୍କରେ ପୋଲିସରେ ଅଭିଯୋଗ କରିବାକୁ ଥାନାକୁ ଗଲେ। ମାତ୍ର ଥାନାବାବୁ ତାଙ୍କୁ ଏଥିପାଇଁ ଦଶ ହଜାର ଟଙ୍କା ଦାବି କରିଥିଲେ। ...

 ଭବିଷ୍ୟତ ଗତିବିଧି

ଭବିଷ୍ୟତ ଗତିବିଧି

ଦିଲ୍ଲୀକା ବାବୁ/ ଦିଲୀପ ଚେରିଏନ୍‌ କେନ୍ଦ୍ରୀୟ ପ୍ରତ୍ୟକ୍ଷ କର ପରିଷଦ (ସିବିଡିଟି)ର ଅଧ୍ୟକ୍ଷ ସୁଶୀଲ ଚନ୍ଦ୍ରଙ୍କ ଭବିଷ୍ୟତକୁ ନେଇ ଦିଲ୍ଲୀରେ ନାନା କଳ୍ପନାଜଳ୍ପନା ପ୍ରକାଶ ପାଇଛି। ଆସନ୍ତା ମେ ଶେଷ ସୁଦ୍ଧା ଚନ୍ଦ୍ର ଅବସର ନେବାକୁ ଥିବାବେଳେ ସରକାର ତାଙ୍କ କାର୍ଯ୍ୟକାଳ ପୁଣିଥରେ ବୃଦ୍ଧି କରିପାରନ୍ତି ବୋଲି ଶୁଣିବାକୁ ମିଳୁଛି। ଏଠାରେ ସ୍ମରଣଯୋଗ୍ୟ ଯେ, ଗତବର୍ଷ ମେ ମାସରେ ଚନ୍ଦ୍ର ଅବସର ନେବାର ଥିଲା। କିନ୍ତୁ ତାଙ୍କ ଅବସରର କିଛିଦିନ ପୂର୍ବରୁ ମୋଦି ସରକାର ତାଙ୍କୁ ସିବିଡିଟିର ଅଧ୍ୟକ୍ଷ ଭାବେ ପୁନର୍ନିଯୁକ୍ତ କରିଥିଲେ। ସମ୍ପ୍ରତି ସରକାର ସିବିଡିଟିର ଦୁଇଟି ସଦସ୍ୟ ପଦ ପୂରଣ କରିବା ପାଇଁ ପ୍ରକ୍ରିୟା ଆରମ୍ଭ କରିଥିବାବେଳେ ଚନ୍ଦ୍ରଙ୍କ ଅବସର ପରେ ଖାଲି ହେବାକୁ ଥିବା ଅଧ୍ୟକ୍ଷ ପଦ ପୂରଣ ପାଇଁ ପ୍ରକ୍ରିୟା ଆରମ୍ଭ କରି ନ ଥିବାରୁ ଏପରି କଳ୍ପନାଜଳ୍ପନାକୁ ଖୋରାକ ମିଳିଯାଇଛି। ତେବେ ଆଉ କିଛି ଲୋକଙ୍କ ଅନୁମାନ ଅନୁସାରେ ଚନ୍ଦ୍ରଙ୍କୁ ୧୯୮୪ ବ୍ୟାଚ୍‌ ଆଇପିଏସ୍‌ ଅଫିସର କର୍ନଲ ସିଂଙ୍କ ସ୍ଥାନରେ ପ୍ରବର୍ତ୍ତନ ନିର୍ଦ୍ଦେଶାଳୟ (ଇଡି)ର ମୁଖ୍ୟ କରାଯାଇପାରେ।...

ବିଶ୍ୱାସ ନିକିତିରେ ଦେଶର ତଉଲ

ବିଶ୍ୱାସ ନିକିତିରେ ଦେଶର ତଉଲ

ସରଳ କୁମାର ଦାସ ଯେ କୌଣସି ସମାଜର ଉନ୍ନତି ଓ ପ୍ରଗତି ପାଇଁ ଦୃଢ଼ ଭାବେ ସଂସ୍ଥାପିତ, ବିଶ୍ୱସନୀୟ, ଉତ୍ତରଦାୟୀ, ପ୍ରଭାବୀ ଅନୁଷ୍ଠାନଗୁଡ଼ିକର ଆବଶ୍ୟକତା ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ। ଅନୁଷ୍ଠାନଗୁଡ଼ିକ ସମାଜକୁ ତିଆରି କରୁଥିବା ଇଟାଖଣ୍ଡ ସଦୃଶ। ଜନସାଧାରଣଙ୍କର ସଂସ୍ଥା ଓ ବ୍ୟବସ୍ଥା ପ୍ରତି ଆସ୍ଥା ନ ରହିଲେ ଅରାଜକତା ଦେଖାଦେଇ ତାହା ସମାଜ ଓ ଦେଶର ସଂହତି ପ୍ରତି ବିପଦ ସୃଷ୍ଟି କରିବାର ସମ୍ଭାବନା ଥାଏ। ଲୋକଙ୍କ ଆସ୍ଥା ବିନା ଗୋଟିଏ ଦେଶ ତିଷ୍ଠି ରହିବା ଅସମ୍ଭବ ବୋଲି ବହୁ ଶତାବ୍ଦୀ ପୂର୍ବରୁ ଚୀନ ଦାର୍ଶନିକ କନ୍‌ଫୁସିଅସ୍‌ କହିଥିଲେ।...

ସାହିତ୍ୟ କାହିଁକି

ସାହିତ୍ୟ କାହିଁକି

ଶିବରାମ ଶତପଥୀ ସହିତ ଶବ୍ଦରେ ୟ ପ୍ରତ୍ୟୟ ଯୋଗ କରି ସାହିତ୍ୟ ଶବ୍ଦ ସୃଷ୍ଟ। ପଣ୍ଡିତମାନେ ବ୍ୟାଖ୍ୟା କରି କହିଛନ୍ତି ଯାହା ଜୀବାତ୍ମାକୁ ପରମାତ୍ମାଙ୍କ ସହିତ ମିଶାଏ ତାହା ସାହିତ୍ୟ। ତେବେ ଯୁଗେ ଯୁଗେ ସାହିତ୍ୟ ସୃଷ୍ଟି କରନ୍ତି ଅଳ୍ପକିଛି ସ୍ଥିତଧୀ ବ୍ୟକ୍ତି ଓ ସେଥିରେ ଆପ୍ୟାୟିତ ହୁଅନ୍ତି ଅସଂଖ୍ୟ ପାଠକଳ୍‌। ଯେପରି ଜଣେ ଭଗୀରଥ ଗଙ୍ଗାଙ୍କୁ ସ୍ବର୍ଗରୁ ଅବତରଣ କରାଇଥିଲେ। କେବଳ ଷାଠିଏ ସହସ୍ର ସଗର ପୁତ୍ର ନୁହନ୍ତି କୋଟି କୋଟି ବ୍ୟକ୍ତି ସେ ଜଳରେ ଅବଗାହନ ଓ ପାନ କରି ଉପକୃତ ହେଉଛନ୍ତି। ସାହିତ୍ୟ ସୃଷ୍ଟି ସେପରି ଶାଶ୍ୱତ ଓ ସାର୍ବଜନୀନ ହେବା ଆବଶ୍ୟକ।...

ଏଇ ଭାରତରେ

ଏଇ ଭାରତରେ

ବିବାହ ପୂର୍ବରୁ କନ୍ୟା ତା’ର ପ୍ରେମିକ ସହ ଫେରାର ହୋଇଯିବା ଫଳରେ ବରକୁ ଶିଶୁପାଳ ହୋଇ ଫେରିବାର ଉଦାହରଣ ଅନେକ ରହିଛି। କିନ୍ତୁ ବର ମଦ୍ୟପାନ କରି ବାହା ହେବାକୁ ଆସିଥିବାରୁ କନ୍ୟା ବିନା ଘରକୁ ଫେରିବା ଘଟଣା ଖୁବ୍‌ କମ୍‌ ଦେଖିବାକୁ ମିଳେ। ଏମିତି ଏକ ଘଟଣା ଗତ ମଙ୍ଗଳବାର ଦେଖିବାକୁ ମିଳିଛି ଉତ୍ତରପ୍ରଦେଶର ଇଟାଓ୍ବା ଜିଲା ଶେଖପୁର ସରୌୟା ଗ୍ରାମରେ। କନ୍ୟା କୁମ୍‌କୁମ୍‌ ଖୁବ୍‌ ସାହସ ଦେଖାଇ ମଦ୍ୟପ ବରକୁ ଫେରାଇ ଦେଇଛନ୍ତି। କୁମ୍‌କୁମ୍‌ଙ୍କ ପରିବାର ରୁହନ୍ତି ଶେଖପୁର ସରୌୟା ଗ୍ରାମରେ। ତାଙ୍କର ବିବାହ ସ୍ଥିର ହୋଇଥିଲା ସେହି ଜିଲାର ଯଶଓ୍ବନ୍ତନଗର କସ୍‌ବେ ଗ୍ରାମର ଗୁଲ୍‌ଶନ୍‌ ଯାଦବଙ୍କ ସହ। କୁମ୍‌କୁମ୍‌ ଗୋଟିଏ ସର୍ତ୍ତ ରଖିଥିଲେ ଯେ, ବାହାଘରକୁ କେହି ମଦ ପିଇ ଆସିବେ ନାହିଁ। ବରଯାତ୍ରୀମାନଙ୍କୁ ଏଥିସକାଶେ ବାରଣ ମଧ୍ୟ କରାଯାଇଥିଲା। ...