ସମ୍ପାଦକୀୟ |

ସରସ ସୃଜନଶୀଳ ଶିକ୍ଷା

 ସରସ ସୃଜନଶୀଳ ଶିକ୍ଷା
ଡ. ସୁବାସ ଚନ୍ଦ୍ର ପାତ୍ର ପ୍ରଚଳିତ ଶିକ୍ଷା ଏକ ଆନୁଷ୍ଠାନିକ ଶିକ୍ଷା। ଘରୋଇ ହେଉ ବା ସରକାରୀ, ଏହିସବୁ ଶିକ୍ଷାନୁଷ୍ଠାନ ଏକ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ବ୍ୟବସ୍ଥା ଉପରେ ପର୍ଯ୍ୟବସିତ। ଦୁଃଖର କଥା, ଏହି ବ୍ୟବସ୍ଥା ଶିକ୍ଷାଦାନ ଉପରେ ଯେତିକି ଗୁରୁତ୍ୱ ଦିଏ, ଶିକ୍ଷା ଗ୍ରହଣରେ ଉପୁଜୁଥିବା ବା ଉପୁଜିବାର ସମ୍ଭାବନା ଥିବା କ୍ଷେତ୍ର ଉପରେ ବିଶେଷ ଗୁରୁତ୍ୱ ଦିଏ ନାହଁି। ଏହା ବେଶି ମାତ୍ରାରେ ଶିକ୍ଷକକୈନ୍ଦ୍ରିକ, କମ୍‌ ମାତ୍ରାରେ ବିଦ୍ୟାର୍ଥୀ ଅନୁକୂଳ। ଏହାହିଁ ଆନୁଷ୍ଠାନିକ ଶିକ୍ଷାର ମୁଖ୍ୟ ଦୁର୍ବଳତା, ଯେଉଁଥିରୁ ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ଦୁର୍ବଳତାର ଶିରାପ୍ରଶିରା ଲମ୍ବି ଯାଇଥାଏ। ଆନୁଷ୍ଠାନିକ ଶିକ୍ଷା ବ୍ୟବସ୍ଥା ସାମୂହିକତାରେ ବିଶ୍ୱାସ କରେ। ବୈଷମ୍ୟ ଉପରେ ବେଶି ଗୁରୁତ୍ୱ ଦିଏନାହିଁ। ଏହାର ପରିଣାମ ଭୋଗନ୍ତି ଦୁଇ ପ୍ରକାର ଛାତ୍ରୀଛାତ୍ର-ଅତି ମେଧାବୀ ବା ଅସାଧାରଣ ଏବଂ ଖୁବ କମ୍‌ ମେଧାସମ୍ପନ୍ନ ଛାତ୍ରୀଛାତ୍ର, ଯେଉଁମାନେ ଭିନ୍ନ ପ୍ରକାର ଯତ୍ନ ଆବଶ୍ୟକ କରନ୍ତି। ବିଦେଶରେ ଏମାନଙ୍କ ପାଇଁ ସ୍ବତନ୍ତ୍ର ଶିକ୍ଷାନୁଷ୍ଠାନ ଓ ପାଠ୍ୟକ୍ରମ ପ୍ରଚଳିତ। ଆମ ଦେଶରେ ତାହା ସାର୍ବଜନୀନ ସ୍ତରରେ ସମ୍ଭବ ନ ହେଲେହେଁ ଅନୁଷ୍ଠାନ ସ୍ତରରେ ସେମାନଙ୍କ ଉପରେ ନଜର ରଖି ପ୍ରଥମ ଗୋଷ୍ଠୀର ଛାତ୍ରୀଛାତ୍ରଙ୍କର ଉଚ୍ଚତର ଅଭୀପ୍‌ସାର ବିକାଶ ଏବଂ ଦ୍ୱିତୀୟ ଗୋଷ୍ଠୀର ଛାତ୍ରୀଛାତ୍ରମାନଙ୍କର ଅନ୍ୟମାନଙ୍କ ସହ ସମକକ୍ଷ ହେବାର ବିଫଳତାର କାରଣ ଖୋଜି ତା’ର ନିରାକରଣ ଦିଗରେ ପଦକ୍ଷେପ ନେଲେ ସେମାନେ ଅନୁଷ୍ଠାନମୁହାଁ ହୋଇ ରହନ୍ତେ। ଦୁଇ ଗୋଷ୍ଠୀ ଅନୁଷ୍ଠାନ ବିମୁଖ ହେଲେ ସମାଜର କ୍ଷତି-ପ୍ରଥମ ଗୋଷ୍ଠୀର ପ୍ରତିଭାଜନିତ ସମ୍ଭାବନାରୁ ସମାଜ ବା ରାଷ୍ଟ୍ର ବଞ୍ଚିତ ହୁଏ। ଦ୍ୱିତୀୟ ଗୋଷ୍ଠୀ ଅବହେଳିତ ଅନୁଭବ କରିବା ସହିତ ‘ବ୍ୟବସ୍ଥା’ ତାଙ୍କୁ ବଞ୍ଚିତ କଲା ବୋଲି ଭାବନ୍ତି। ଦୁହେଁ ଭିନ୍ନ ଭାବେ ‘ଅବାଟ’କୁ ଚାଲିଯାଆନ୍ତି। ଶିଶୁ ହେଉ ଅବା ପ୍ରାପ୍ତବୟସ୍କ ଯୁବକ, ସବୁ ମଣିଷ ସହଜାତ ନୈତିକତା, ବିଚାରଧାରା ଓ ଶୃଙ୍ଖଳାଭାବ ନେଇ ଜନ୍ମଗ୍ରହଣ କରିଥାନ୍ତି। ଯେତେବେଳେ ପଢ଼ା ଯାଉଥିବା ପାଠ ତା’ ଦୃଷ୍ଟିଭଙ୍ଗୀ ବିରୋଧରେ ଯାଏ, ତାକୁ ଅସ୍ବସ୍ତି ଲାଗେ। ପିଲା ମନକୁ ପ୍ରଶ୍ନ ଆସିପାରେ କ୍ଷୀର ସହିତ କାହିଁକି ପାଣି ମିଶାଯିବ ଏବଂ ଦୁହିଁଙ୍କ ଭିତରେ ଥିବା ଅନୁପାତ କାହିଁକି ବାହାର କରାଯିବ? କେଉଁଠି ତ ସେ ତୈଳାକ୍ତ ଖମ୍ବଟି ଦେଖିନାହିଁ ଯେଉଁଟାକୁ ଗୋଟିଏ ମାଙ୍କଡ଼ ପ୍ରତି ମିନିଟ୍‌ରେ କିଛିବାଟ ଚଢୁଥିବ ଏବଂ ପୁଣି ଖସି ଆସୁଥିବ? ଗୋଟିଏ ଛୋଟପିଲା ବାଲ୍‌ତି ଧରି କାହିଁକି ପାହାଡ଼ ଚଢ଼ିବ ଏବଂ ଖସିି ପଡ଼ି ହାତଗୋଡ଼ ଭାଙ୍ଗିବ ଏବଂ ତା’ ସାଥୀ ମଧ୍ୟ ଗଡ଼ିଗଡ଼ି ତା’ ସହିତ ତଳକୁ ଆସିବ (‘ଜ୍ୟାକ ଏଣ୍ଡ୍‌ ଜିଲ୍‌ ୱେଣ୍ଟ ଅପ୍‌ ଦି ହିଲ...’)? ଦୁର୍ଘଟଣା ବର୍ଣ୍ଣନା କରୁଥିବା ‘ଶିଶୁଗୀତଟି କ’ଣ ଶିକ୍ଷାଦିଏ?’ ଅସଲ କଥା ହେଲା ଶିଶୁଗୀତ ହେଉ ବା ମହାବିଦ୍ୟାଳୟ ସ୍ତରୀୟ ପାଠ୍ୟପୁସ୍ତକ, ପାଠ୍ୟକୁ ଯଦି ଆମେ ବିଦ୍ୟାର୍ଥୀମାନଙ୍କ ସହଜାତ ନୈତିକତା, ସାଂସ୍କୃତିକ ବୈଶିଷ୍ଟ୍ୟ, ଆଖପାଖର ପୃଥିବୀ ଅବା ପରିବେଶ ସହ ନ ଯୋଡ଼ି ପରିବେଷଣ କରିବା, ତାହା ଛାତ୍ରୀଛାତ୍ରମାନଙ୍କୁ ଆକର୍ଷିତ କରିପାରିବ ନାହଁି । ଗୋଟିଏ କ୍ରିକେଟ ଏକାଡେମୀ ବା ଜଣେ ପାଠୁଆ କୋଚ୍‌ ଯେମିତି ଜଣେ ପ୍ରଚଣ୍ଡ ପ୍ରତିଭାଧର ପ୍ରବୃତ୍ତିନିର୍ଭରଶୀଳ ବ୍ୟାଟ୍‌ସମ୍ୟାନ (କପିଳ ଦେବ, ବୀରେନ୍ଦ୍ର ସେହ୍ବାଗ, ଇଞ୍ଜାମାମ ଉଲ୍‌ ହକ୍‌)ର ଅନ୍ତର୍ନିହିତ ପ୍ରତିଭାକୁ ଅତ୍ୟଧିକ ଜ୍ଞାନ ପ୍ରୟୋଗ ଦ୍ୱାରା ନଷ୍ଟ କରିବାର ସୁଯୋଗ ସୃଷ୍ଟିକରେ, ଛାତ୍ରୀଛାତ୍ରମାନେ ବ୍ୟବସ୍ଥା ହାତରେ ସମଦଶା ଭୋଗନ୍ତି। ବିଦ୍ୟାର୍ଥୀ ମନସ୍ତତ୍ତ୍ୱ, ସେମାନଙ୍କ ବୟସ-ଲିଙ୍ଗ-ସମାଜ-ସଂସ୍କୃତି କୈନ୍ଦ୍ରିକ ଆବଶ୍ୟକତା, ସାମୂହିକତା ବା ସମୟର ଆବଶ୍ୟକତା ନାମରେ ବିସର୍ଜିତ ହୁଏ। ଯାହା କିଛି ବଞ୍ଚିରହେ, ପାଠପଢ଼ାଉଥିବା ଶିକ୍ଷକର ଶିକ୍ଷାଦାନ ଶୈଳୀ, ବ୍ୟକ୍ତିତ୍ୱ, ଶିକ୍ଷାନୁଷ୍ଠାନର ପରିବେଶ ଓ ଅବସ୍ଥିତି, ଛାତ୍ରୀଛାତ୍ରମାନଙ୍କୁ ବିମୁଖ କରିବାରେ ସହାୟକ ହୁଏ। ଛାତ୍ରୀଛାତ୍ରମାନେ ପାଠ୍ୟ ଶିକ୍ଷାଦାନକୁ କିପରି ଉପଭୋଗ କରିବେ, ଉପରକୁ ବେଶି ଭାରାକ୍ରାନ୍ତ ନ କରି, ‘ପାଦ ଚାପିଚାପି’, ସନ୍ତର୍ପଣରେ, ଯତ୍ନରେ ସେମାନଙ୍କର ଜ୍ଞାନକୁ କିପରି ବିକଶିତ କରିହେବ, ସେ କଥା ଆନୁଷ୍ଠାନିକ ଶିକ୍ଷା ଦେଖେ ନାହିଁ। ଛୋଟ ପିଲାମାନେ ଯେ ସେମାନଙ୍କ ମନ ଓ ସମୟର ମାଲିକ ବା ‘ପ୍ରଭୁ’ ଏବଂ ଆମେ ଶିକ୍ଷକମାନେ ସମସ୍ତେ ଜଣେ ଜଣେ ସେବା ଯୋଗାଣକାରୀ ସମ୍ବେଦନଶୀଳ, ସ୍ନେହୀ ବ୍ୟକ୍ତିତ୍ୱ ଏ ପ୍ରକାର ଧାରଣା ଆମ ଭିତରେ ନ ଆସିଲେ ଶିକ୍ଷାଦାନ ସମ୍ଭବ ନୁହେଁ। ପୂର୍ବତନ ଅଧ୍ୟକ୍ଷ, ଜେଲରୋଡ଼, ବାଲେଶ୍ୱର, ମୋ: ୯୪୩୭୩୭୬୨୧୯, subashbls56@gmail.com
All Right Reserved By

ସମ୍ପାଦକୀୟ |

ଓମେଗା-୩ ଓ ମିଥ୍ୟା ପ୍ରଚାର

ଓମେଗା-୩ ଓ ମିଥ୍ୟା ପ୍ରଚାର

ପରିବେଶ ପରିଚିନ୍ତା/ ମାନେକା ଗାନ୍ଧୀ

ପ୍ରତି କିଛି ବର୍ଷ ବ୍ୟବଧାନରେ ଗୋଟିଏ କମ୍ପାନୀ ତା’ର ମାର୍କେଟିଂ ରଣକୌଶଳ ହିସାବରେ ପ୍ରଚାର କରେ ଯେ ଏକ ନୂତନ ସୁପରଫୁଡ୍‌ ଜନ୍ମଲାଭ କରିଛି। ବର୍ତ୍ତମାନ ବହୁ ବିଜ୍ଞାପିତ ସେପରି ଏକ ସୁପରଫୁଡ୍‌ ହେଉଛି Matcha tea ବା ମାଚା ଚା, ଯାହା ମେଦବହୁଳତା, ଡାଇବେଟିସ୍‌, ଆଣ୍ଠୁଗଣ୍ଠି ବାତ ପ୍ରଭୃତି ସବୁ ସମସ୍ୟାର ସମାଧାନ କରିପାରୁଛି ବୋଲି କୁହାଯାଉଛି। ଏହା କିନୁଆ, ଚିଆ ମଞ୍ଜି, ଲେହ କୋଳି, ବ୍ରାଜିଲ ନଟ୍‌, ବ୍ଲୁବେରୀ, ହଳଦୀ, ସ୍ପିରୁଲିନା, ଗୋଜି ବେରୀ, କଳା ଚକୋଲେଟ୍‌, ରେଡ୍‌ ଓ୍ବା...

ଉଚ୍ଚଶିକ୍ଷା ଓ କାମଚଳା ଅଧ୍ୟକ୍ଷ

ଉଚ୍ଚଶିକ୍ଷା ଓ କାମଚଳା ଅଧ୍ୟକ୍ଷ

ଡ. ସୁବାସ ଚନ୍ଦ୍ର ପାତ୍ର

ପ୍ରଖ୍ୟାତ ଇଂରେଜୀ କବି ଜନ୍‌ ଡନ୍‌ଙ୍କର ଏକ କବିତା ଅଛି- ‘କାହା ପାଇଁ ବାଜେ ଏ ଘଣ୍ଟା’। କୌଣସି ମଣିଷର ମୃତ୍ୟୁର ସୂଚନା ହିସାବରେ ବାଜୁଥିବା ଗୀର୍ଜାର ଘଣ୍ଟା ପ୍ରସଙ୍ଗରେ କୁହାଯାଇଛି ଯେ, ଏ ଘଣ୍ଟା ଯାହା ପାଇଁ ବି ବାଜୁନା କାହିଁକି ମନେରଖ ଏ ଘଣ୍ଟା ତୁମ ପାଇଁ ହିଁ ବାଜୁଛି, କାରଣ ତାଙ୍କ ମୃତ୍ୟୁଠୁ ତୁମ ମୃତ୍ୟୁ ବେଶି ଦୂର ନୁହେଁ। ଗୀର୍ଜାର ଘଣ୍ଟା ପରି ଆମ କଲେଜଗୁଡ଼ିକରେ...

ଧର୍ମ ଜୀବନର ରକ୍ଷାକବଚ

ଧର୍ମ ଜୀବନର ରକ୍ଷାକବଚ

ଶିବରାମ ଶତପଥୀ

ଗୀତାରେ ଅଛି, ‘ସ୍ବଳ୍ପମପ୍ୟସ୍ୟ ଧର୍ମସ୍ୟ ତ୍ରାୟତେ ମହତୋ ଭୟାତ୍‌।’ ଅର୍ଥାତ୍‌ କରିଥିବା ସାମାନ୍ୟତମ ଧର୍ମ ମଧ୍ୟ ସମୟ ପଡ଼ିଲେ ପ୍ରାଣୀକୁ ବଡ଼ ଭୟ (ମୃତ୍ୟୁଭୟ)ରୁ ରକ୍ଷାକରେ। ତେବେ ଏହି ଧର୍ମ କ’ଣ? ମହାଭାରତ ବନପର୍ବରେ ଯକ୍ଷ (ଛଦ୍ମବେଶୀ ଧର୍ମ)ଙ୍କ ପ୍ରଶ୍ନ (କଃ ପନ୍ଥାଃ)ର ଉତ୍ତରରେ ଯୁଧିଷ୍ଠିର କହିଥିଲେ- ନାନା ମୁନିଙ୍କର ନାନା ମତ। ସେହିପରି ବେଦ ମଧ୍ୟ ଗୋଟିଏ ନୁହେଁ। ବିଭିନ୍ନ ସ୍ଥାନରେ ଭିନ୍ନ ଭିନ୍ନ ଭାବେ...

ଏଇ ଭାରତରେ

ଏଇ ଭାରତରେ

ଅପରାଧୀଙ୍କୁ କାବୁ କରିବାକୁ ପୋଲିସ କର୍ମଚାରୀଙ୍କୁ ନୂଆ ନୂଆ କୌଶଳ ପ୍ରଶିକ୍ଷଣ ଦିଆଯାଉଛି। ବିଶେଷକରି ମହିଳା କର୍ମଚାରୀଙ୍କୁ ଏନେଇ ସ୍ବତନ୍ତ୍ର ତାଲିମ୍‌ ପ୍ରଦାନ କରାଯାଉଛି। କିପରି କମ୍‌ ପୋଲିସ କର୍ମଚାରୀଙ୍କ ସହଯୋଗରେ ଅଭିଯୁକ୍ତଙ୍କୁ କୋର୍ଟକୁ ଏସ୍‌କର୍ଟ କରି ...

ସମ୍ପାଦକୀୟ/ମୁକ୍ତ କରନାହିଁ

ସମ୍ପାଦକୀୟ/ମୁକ୍ତ କରନାହିଁ

ଭାରତର ପୂର୍ବତନ ପ୍ରଧାନମନ୍ତ୍ରୀ ରାଜୀବ ଗାନ୍ଧୀଙ୍କ ହତ୍ୟା ମାମଲାରେ ବନ୍ଦୀ ଥିବା ସମସ୍ତ ୭ ଦୋଷୀଙ୍କୁ ମୁକ୍ତ କରିବା ଲାଗି ନିକଟରେ ତାମିଲନାଡୁ ସରକାର ରାଜ୍ୟପାଳ ବନଓ୍ବାରିଲାଲ ପୁରୋହିତଙ୍କୁ ସୁପାରିସ କରିଥିଲେ। ମୁଖ୍ୟମନ୍ତ୍ରୀ ଏଡାପାଡି କେ ପାଲାନିସାମୀଙ୍କ ଅଧ୍ୟକ୍ଷତାରେ ବସିଥିବା କ୍ୟାବିନେଟ୍‌ ସମ୍ବିଧାନର ଧାରା ୧୬୧ ଅନୁଯାୟୀ ଏ ସଂକ୍ରାନ୍ତ ଏକ ସଂକଳ୍ପକୁ ଗୃହୀତ କରିଥିଲା। ଏଥିରେ ...

ଅତୁଲ୍ୟ ଭାରତର ଅନନ୍ୟ ନିର୍ମାତା

ଅତୁଲ୍ୟ ଭାରତର ଅନନ୍ୟ ନିର୍ମାତା

ସମ୍ପନ୍ନା ପାତ୍ର

ବର୍ଷତମାମ ଆମ୍ଭେମାନେ ଜାତୀୟ ହେଉ ବା ଆଞ୍ଚଳିକ ସ୍ତରରେ କିଛି ନା କିଛି ଉତ୍ସବ ପାଳନ କରିଥାଉ ଆମ ମହାନ୍‌ ପୂର୍ବସୂରୀମାନଙ୍କ ସମ୍ମାନାର୍ଥେ। ସେମାନଙ୍କ ବଳିଦାନକୁ ମନେପକାଇଥାଉ, ସେମାନଙ୍କ ନିଃସ୍ବାର୍ଥ ତ୍ୟାଗକୁ ବାସ୍ତବ ଜୀବନରେ ଆପଣେଇବାକୁ ସଙ୍କଳ୍ପ କରିଥାଉ। ସେମାନେ ଆମର ଚିର ବନ୍ଦନୀୟ, ଚିର ନମସ୍ୟ। ପ୍ରତ୍ୟେକ ଭାରତୀୟ ସର୍ବଦା ସେମାନଙ୍କଠାରେ ନତମସ୍ତକ। ସ୍ବାଧୀନତା ...

ପୋଷାକ ଓ ପୌରୁଷ

ପୋଷାକ ଓ ପୌରୁଷ


ଡ. ରମେଶ ଚନ୍ଦ୍ର ପରିଡ଼ା

ସୁପ୍ରସିଦ୍ଧ ବିଜ୍ଞାନ ଲେଖକ ରବିନସ୍‌ କୁକ୍‌ଙ୍କ ବିଚାରରେ ‘ପ୍ରତ୍ୟେକ ଜୀବର ସ୍ବତଃସ୍ଫୂର୍ତ୍ତ ପ୍ରବୃତ୍ତି ହେଲା ନିଜ ପ୍ରତିରୂପ ବା ସନ୍ତାନ ସୃଷ୍ଟି। କ୍ଷୁଦ୍ରାତିକ୍ଷୁଦ୍ର ଜୀବାଣୁଠାରୁ ଆରମ୍ଭ କରି ବିଶାଳକାୟ ତିମି ଏବଂ ମେଧାବୀ ମଣିଷ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ସମସ୍ତଙ୍କଠାରେ ଏହା ବିଦ୍ୟମାନ। ନିମ୍ନଶ୍ରେଣୀର ଜୀବମାନେ ତାହା ସମାହିତ କରିଥାନ୍ତି ଅଲିଙ୍ଗୀ ଜନନ ମାଧ୍ୟମରେ ଏବଂ ଉନ୍ନତ ତଥା ଜଟିଳ ଗଛଲତା ଓ ପ୍ରାଣୀମାନଙ୍କ କ୍ଷେତ୍ରରେ ...

ଏଇ ଭାରତରେ

ଏଇ ଭାରତରେ

ସମୟର ପ୍ରବହମାନ ଧାରା ସହିତ ସବୁକିଛିର ପରିବର୍ତ୍ତନ ଘଟେ। ଯେଉଁ ଅଞ୍ଚଳରେ ଏକଦା ହିନ୍ଦୁ ଓ ମୁସଲମାନ ସମ୍ପ୍ରଦାୟ ମଧ୍ୟରେ ଘୃଣା ଓ ବିଦ୍ୱେଷ ଭାବ ସୃଷ୍ଟି ହୋଇଥିଲା ସେଠାରେ ଉଭୟ ସମ୍ପ୍ରଦାୟ ଏବେ ଭାଇଚାରା ସୃଷ୍ଟି କରିଛନ୍ତି। ...

ସମ୍ପାଦକୀୟ/ ରୋଗୀ ବନ୍ଧକ

ସମ୍ପାଦକୀୟ/ ରୋଗୀ ବନ୍ଧକ

କୌଣସି ଆର୍ଥିକ ସଂସ୍ଥାରୁ ଋଣ ଆଣିବାକୁ ହେଲେ ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷଙ୍କୁ ମଟ୍‌ଗେଜ୍‌ ବା ବନ୍ଧକ ରଖିବାକୁ ପଡ଼େ। ଋଣ କରିଥିବା ବ୍ୟକ୍ତି ଯଦି ଭବିଷ୍ୟତରେ ତାହାକୁ ଶୁଝିବାକୁ ଅକ୍ଷମ ହୁଅନ୍ତି, ତେବେ ବନ୍ଧକ ଥିବା ଜିନିଷ ନିଲାମ କରାଯାଇ ଅର୍ଥ ଅସୁଲ କରାଯାଏ। ରୋଗୀଙ୍କୁ ବନ୍ଧକ ରଖାଯିବା ବିଷୟ ଶୁଣିବାକୁ ଅଡ଼ୁଆ ଲାଗୁଥିଲେ ମଧ୍ୟ ଏହା ବର୍ତ୍ତମାନ ଡାକ୍ତରଖାନା ବିଶେଷକରି ଘରୋଇ ହସ୍ପିଟାଲଗୁଡ଼ିକରେ ପ୍ରାୟତଃ ଦେଖିବାକୁ ମିଳୁଛି। ହସ୍ପିଟାଲ ଯାଉଥିବା ଦେଶର ଅଧିକାଂଶ ଲୋକ ଏଭଳି ପରିସ୍ଥିତିର ସାମ୍ନା କରୁଥିବେ। ରୋଗୀଙ୍କ ମୃତ୍ୟୁ ଘଟିଲେ...

ଘରୋଇ ହିଂସାର କରାଳ ରୂପ

ଘରୋଇ ହିଂସାର କରାଳ ରୂପ

ବୈକୁଣ୍ଠନାଥ ମିଶ୍ର

ହିଂସା ଏକ ନକାରାତ୍ମକ ଶବ୍ଦ, ଯାହା ପରପୀଡ଼ନ, ପରର କ୍ଷତି ସାଧନ, ଏପରି କି ଧ୍ୱଂସ ଓ ମୃତ୍ୟୁଲୀଳା ସଂଯୋଜନାକୁ ବୁଝାଏ। ଯେତେବେଳେ ଏହା ଆତ୍ମୀୟସ୍ବଜନ ବା ରକ୍ତ ସମ୍ପର୍କୀୟ ପ୍ରତି କରାଯାଏ, ତାହାକୁ ପାରିବାରିକ ବା ଘରୋଇ ହିଂସା କୁହାଯାଏ। ନିଜ ପୁତ୍ର ବା କନ୍ୟା ପରିବାରର ସମ୍ମାନକୁ ଭ୍ରୂକ୍ଷେପ ନ କରି ଏପରି କିଛି କରିବସନ୍ତି, ଯାହା ପରିବାର ସଦସ୍ୟଙ୍କ ମନରେ ସେମାନଙ୍କ ପ୍ରତି ଘୃଣା...

 ଆଦର୍ଶ, ଦେଶ ଓ ଦେଶାତ୍ମବୋଧ

ଆଦର୍ଶ, ଦେଶ ଓ ଦେଶାତ୍ମବୋଧ


ନୃସିଂହ ପ୍ରସାଦ ତ୍ରିପାଠୀ

ଗୋଟିଏ ଦେଶର ସର୍ବାଙ୍ଗୀଣ ଉନ୍ନତି ପାଇଁ ତା’ର ନାଗରିକଙ୍କର ଦେଶ ପ୍ରତି ପ୍ରତିବଦ୍ଧତା ଜରୁରୀ। ଏହାର ଲୋକପ୍ରିୟ ନାମ ହେଉଛି ଦେଶାତ୍ମବୋଧ। ଗଣତନ୍ତ୍ର ଶାସନ ପଦ୍ଧତିରେ ଯେଉଁ ରାଜନୈତିକ ଦଳ କ୍ଷମତାକୁ ଆସନ୍ତି, ସେମାନେ ସବୁବେଳେ ଜାହିର କରିବାକୁ ଚାହାନ୍ତି ଯେ, ସେମାନଙ୍କର ଦେଶଭକ୍ତି ଅତି ଉଚ୍ଚ ଧରଣର ଏବଂ ସେମାନେ ହିଁ ଦେଶକୁ ପ୍ରଗତି ପଥରେ ଚଳାଇନେବେ। ସ୍ବାଧୀନତା ପ୍ରାପ୍ତିର ସତୁରି ବର୍ଷରୁ ବେଶି ହେଲାଣି। କୋଠାବାଡ଼ି, ରାସ୍ତାଘାଟ, ଶିଳ୍ପ ଓ କୃଷିରେ କିଛି ପ୍ରଗତି ହୋଇଛି ନିଶ୍ଚୟ, କିନ୍ତୁ...

ଏଇ ଭାରତରେ

ଏଇ ଭାରତରେ

ପେଟ୍ରୋଲକୁ ତରଳ ସୁନା କହିବାର ଯଥାର୍ଥତା ବର୍ତ୍ତମାନ ଉପଲବ୍‌ଧି କରିହେଉଛି। କାରଣ ଏହାର ଲିଟର ପ୍ରତି ଦର ୧୦୦ଟଙ୍କା ଛୁଇଁବାକୁ ଆଉ ବେଶି ଦିନ ବାକି ନାହିଁ। ଭାରତର କେତେକ ରାଜ୍ୟରେ ପେଟ୍ରୋଲ ଲିଟର ପିଛା ୮୫ ଟଙ୍କା ଛୁଇଁଛି। ଏହା ବାସ୍ତବରେ ମୋଟରଗାଡି ଚାଳକଙ୍କୁ ଖୁବ୍‌ ବାଧୁଛି। ଏହାର ମହାର୍ଘ ମୂଲ୍ୟ ଦୃଷ୍ଟିରୁ କେତେକେ ଏହାକୁ ନବଦମ୍ପତିଙ୍କୁ ଉପହାର ଦେବାକୁ ଉଚିତ ମଣୁଛନ୍ତି। ତାମିଲନାଡୁ...