ସମ୍ପାଦକୀୟ |

ଶେଷଧାଡିର ଶୈଶବ

 ଶେଷଧାଡିର ଶୈଶବ

ଚିତ୍ର ଚରିତ୍ର/ ନିରଞ୍ଜନ ପାଢ଼ୀ ଅଳ୍ପ କେଇଦିନ ତଳେ ଶିଶୁଦିବସ ସମାରୋହରେ ରାଜଧାନୀର ଏକ ପ୍ରମୁଖ ବିଦ୍ୟାଳୟ ପ୍ରାଙ୍ଗଣରେ ଅନୁଷ୍ଠିତ ଏକ ବର୍ଣ୍ଣାଢ୍ୟ ଉତ୍ସବରେ ସମାଜରେ ଶିଶୁମାନଙ୍କ ସ୍ଥିତି, ସଙ୍ଗତି ଓ ସେମାନଙ୍କ ପାଇଁ ଗୃହୀତ ହେବାକୁ ଯାଉଥିବା ବହୁ କଲ୍ୟାଣକର ସରକାରୀ ନୀତି ସମ୍ପର୍କରେ ଆମ ମୁଖ୍ୟମନ୍ତ୍ରୀ ସୂଚନା ଦେଇଛନ୍ତି। ଅବଶ୍ୟ ଯେଉଁ ଛାତ୍ରୀଛାତ୍ରଙ୍କ ସମାବେଶରେ ସେ ଏଇ ଭାବୋଦ୍ଦୀପକ ଉଦ୍‌ବୋଧନ ଦେଲେ। ପ୍ରକୃତ ଅର୍ଥରେ ସେମାନେ କେବେଠୁଁ ଶୈଶବକୁ ବିଦାୟ ଦେଇ କୈଶୋରରେ ପାଦ ଥାପି ସାରିଲେଣି। ତେବେ ଶିଶୁ ହୁଅନ୍ତୁ କି କିଶୋର, ପ୍ରାୟତଃ ଏମାନେ ସରକାରୀ ବ୍ୟବସ୍ଥା ମଧ୍ୟରେ ସଞ୍ଚାଳିତ ହେଉଥିବା ବିଦ୍ୟାଳୟର ମଧ୍ୟାହ୍ନଭୋଜନ ସଂସ୍କୃତି ମଧ୍ୟରେ ପରିପୁଷ୍ଟ ନିମ୍ନ ଅବା ନିମ୍ନମଧ୍ୟବିତ୍ତ ବର୍ଗୀୟ ଛାତ୍ରୀଛାତ୍ର ଓ ଏମାନଙ୍କ ଶିଶୁପଣର ମାନ୍ୟତା ହେବ ଦ୍ୱିତୀୟ ବା ମଝିଧାଡିର ଶୈଶବ। ପ୍ରଥମ ଅବା ଆଗଧାଡିର ଶୈଶବ ମଧ୍ୟରେ ପ୍ରତିପାଳିତ ହୋଇଥିବା ଛାତ୍ରୀଛାତ୍ରମାନଙ୍କ ପରିଚୟ ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ଭିନ୍ନ। ଏମାନେ ପବ୍ଲିକ୍‌ ସ୍କୁଲରେ ପାଠ ପଢନ୍ତି। ଦାମିକା ୟୁନିଫର୍ମ ପିନ୍ଧି, ପିଠି ଉପରେ ଓଜନିଆ ସ୍କୁଲ ବ୍ୟାଗ୍‌ ଲଦି ଓ ବେକରେ ଟାଇ ବାନ୍ଧି ବସ୍‌ରେ ବା ବାପାମାଆଙ୍କ ଗାଡ଼ିରେ ସ୍କୁଲକୁ ଆସନ୍ତି। ଲକ୍ଷାଧିକ ଟଙ୍କା ବିନିମୟରେ ଏମାନଙ୍କୁ ବିଦ୍ୟାଳୟରେ ପ୍ରବେଶାଧିକାର ମିଳେ। ପୁଣି ମାସିକ ଶୁଳ୍କର ପରିମାଣ ଶହେରେ ନୁହେଁ ହଜାରରେ ଗଣାହୁଏ। ଏମାନଙ୍କ ମାତାପିତାଙ୍କୁ ସମାଜରେ ଉଚ୍ଚବର୍ଗର ନାଗରିକ ଭାବେ ମାନ୍ୟତା ମିଳେ। ଶୈଶବର ଫୁଲଶେଯ ଉପରେ ଲାଳିତ ହୋଇଥାଏ ଏମାନଙ୍କ ସୁକୁମାର ଶିଶୁପଣ। ସରକାରୀ ବିଦ୍ୟାଳୟ ପ୍ରାଙ୍ଗଣରେ ସଚରାଚର ଶୁଣାଯାଉଥିବା ମଧ୍ୟାହ୍ନଭୋଜନର ପ୍ରସ୍ତୁତିପର୍ବରେ ବ୍ୟବହୃତ ହଣ୍ଡାକଡାର ଠନ୍‌ଠାନ୍‌ ଶବ୍ଦଠାରୁ ଏମାନେ ଥାଆନ୍ତି ଯୋଜନଯୋଜନ ଦୂରତ୍ୱରେ। ନିଜ ଜନ୍ମବେଳେ ଆପଣାର ଲଲାଟରେ ଅଦୃଶ୍ୟ ଭାବେ ଅଙ୍କିତ ସକଳ ପ୍ରକାର ପ୍ରାଚୁର୍ଯ୍ୟର ବରଦାନ ନେଇ ଏମାନେ ପରିଚିତ ହୋଇଥାନ୍ତି ପ୍ରଥମ ଧାଡିର ଶିଶୁ ଭାବରେ। ଆଗ ଓ ମଝିଧାଡିର ଶିଶୁମାନଙ୍କୁ ବାଦ୍‌ ଦେଲେ ସବା ଶେଷଧାଡିର ଶିଶୁମାନେ ଏକ ଅଭିଶପ୍ତ ଇଲାକାର ଅନ୍ତେବାସୀ। କୌଣସି ବିଦ୍ୟାଳୟର ଛାତ୍ରୀ ବା ଛାତ୍ର ବୋଲାଇବାର ନିମ୍ନତମ ସୌଭାଗ୍ୟଠାରୁ ଏମାନେ ବହୁ ଦୂରରେ ଥାଆନ୍ତି। ମାଗଣା ମଧ୍ୟାହ୍ନଭୋଜନ, ଶାର୍ଟପ୍ୟାଣ୍ଟ, ସାଇକେଲ ବା ପାଠ୍ୟ ସରଞ୍ଜାମର ଆକର୍ଷଣ ଏମାନଙ୍କୁ ବିଦ୍ୟାଳୟ ମଧ୍ୟକୁ ଟାଣି ଆଣିବାରେ ବିଫଳ ହୋଇଥାଏ। ଯଦିବା କାଁ ଭାଁ କେହି ଶିଶୁ ମାଗଣା ଖାଦ୍ୟ ଓ ପୋଷାକ ଲୋଭରେ ସ୍କୁଲ ପରିସରକୁ ପଶି ଆସିଥାଏ, ତା’ ପାଠପଢାକୁ ସମୟର ଅପଚୟ ମନେକରୁଥିବା ତା’ର ଦରିଦ୍ର ମାତାପିତା ଦୁହେଁ ତା’ର ଏ ପ୍ରକାର ବୃଥା ସଉକକୁ ଅତିବେଶିରେ ଚାରି ପାଞ୍ଚବର୍ଷ ଯାଏ ବରଦାସ୍ତ କରନ୍ତି ଓ ପରେ ପରେ ପଢାରେ ଡୋରି ବାନ୍ଧି ମାଗଣା ଖାଇବା ଓ ପିନ୍ଧିବାଠାରୁ ଅଧିକ ଲାଭଜନକ କୌଣସି ବୃତ୍ତିରେ ନିୟୋଜିତ କରିଦିଅନ୍ତି। ମାତାପିତାଙ୍କ ଅଶିକ୍ଷା ଓ ପରିବାରର ଦାରିଦ୍ର୍ୟ ମଧ୍ୟରେ ଗୋଟିଏ ଭିନ୍ନ ସମ୍ଭାବନାର ଅପମୃତ୍ୟୁ ଘଟେ ଓ ଧୀରେ ଧୀରେ ସୁକୋମଳ ଶୈଶବଟି ନିଜକୁ ଶକ୍ତ ଓ କଠୋର କରିବାର ପ୍ରସ୍ତୁତିପର୍ବରେ ସାମିଲ ହୋଇଯାଏ। ପ୍ରତ୍ୟେକ ଶିଶୁ ସଂସାରର ସୁନ୍ଦରତମ ସୃଷ୍ଟି, ସ୍ରଷ୍ଟାଙ୍କର ଏକାନ୍ତ ଅନ୍ତରଙ୍ଗ ବୋଲି ଯେତେ କହିଲେ ବି ଏଇ ଶେଷଧାଡିର ଶିଶୁମାନଙ୍କ ଶୀର୍ଣ୍ଣ ଶୈଶବର କରୁଣ କାହାଣୀ ଏକ ଭିନ୍ନ ସତ୍ୟର ପ୍ରମାଣ ବହନ କରେ। କେବଳ ସୃଷ୍ଟି କରିବାକୁ ନିଜର ଧର୍ମ ବିଚାରୁଥିବା ମାତାପିତାଙ୍କ ଦାରିଦ୍ର୍ୟ, ନିଜ ପାଇଁ ନିଜେ ବଞ୍ଚୁଥିବା ଅବଶିଷ୍ଟ ସମାଜର ଉଦାସୀନତା ଓ କିଛି ଶ୍ରୁତିମଧୁର ସ୍ଲ୍ଳୋଗାନ ଶୁଣାଇ ନିଜ କର୍ତ୍ତବ୍ୟ ଶେଷ କରୁଥିବା ଶାସକଙ୍କ ତଥାକଥିତ ଦାୟିତ୍ୱବୋଧ ମଧ୍ୟରେ ଯୁଗ ଯୁଗ ଧରି ବହୁ ଅବୋଧ ଶିଶୁଙ୍କ ଅମୂଲ୍ୟ ଶୈଶବ ଅକାଳରେ ଉଜୁଡିଯାଉଛି। ଜୀବନର ଯାବତୀୟ ଜଞ୍ଜାଳଠାରୁ ଦୂରରେ ଥାଇ ଦୁଃଖଶୋକହୀନ ଶୈଶବର ସ୍ବର୍ଗୀୟ ସୌରଭରେ ବିମୋହିତ ହେବାର ବହୁ ପୂର୍ବରୁ ଶିଶୁଟିଏ ପରିପକ୍ୱ ଓ ଦାୟିତ୍ୱବାନ ହୋଇଯାଉଛି। ନିଜ ପେଟ ପାଇଁ ଚିନ୍ତା କରିବାର ବୟସ ଆସିବା ପୂର୍ବରୁ ପରିବାରର ପେଟ ପୂରାଇବାର ଦାୟିତ୍ୱ ମୁଣ୍ଡାଇବାକୁ ପଡୁଛି। ଆରମ୍ଭରୁ ଶେଷ ହୋଇଯାଉଛି ଗୋଟିଏ ଦିବ୍ୟ ଜୀବନର ସମସ୍ତ ସ୍ବପ୍ନ ଓ ସମ୍ଭାବନା। ବାରବର୍ଷ ବୟସର ବାଳିକା ଦାସୀଟିଏ କୁନି। ତା’ ବୟସର ଅନ୍ୟ ଝିଅମାନେ ପିଠିରେ ବସ୍ତାନି ବାନ୍ଧି ବିଦ୍ୟାଳୟକୁ ଯାଉଥିବାବେଳେ ସେମାନଙ୍କୁ ବିକଳରେ ଚାହିଁ ରହିଥାଏ ସେ। ତା’ର ମନ ହେଉଥାଏ ସେମାନଙ୍କ ପରି ସେ ବି ସ୍କୁଲକୁ ଯାଉଥାନ୍ତା। ପାଠ ପଢ଼ି କେତେ କଥା ଜାଣୁଥାନ୍ତା! ସାଙ୍ଗ ସହପାଠୀଙ୍କ ସହ ହସିଖେଳି ସମୟ କାଟୁଥାନ୍ତା! ମାତ୍ର ପରମୁହୂର୍ତ୍ତରେ ତା’ର ସ୍ବପ୍ନଭଙ୍ଗ ହୁଏ। ସେ ତରବର ହୋଇ କାମକୁ ଧାଏଁ। ଟିକିଏ ଡେରି ହୋଇଗଲେ ମାଲିକାଣୀ ତେଣେ ଗର୍ଜିଉଠିବେ। କାନ ମୋଡି ପିଠିରେ ଦୁଇଟା ଥୋଇଦେବେ ବା ଅତି ରାଗିଗଲେ ହାତ ଗୋଡରେ ଚେଙ୍କ ଦେଇଦେବେ। କୁନି ପହଞ୍ଚିଯାଏ ବାବୁଙ୍କ ଘରେ। ଘର ଓଳେଇବା, ବାସନ ମାଜିବା ଓ ଲୁଗା ସଫା କରିବା ଭିତରେ ସେ ସ୍କୁଲ ଯିବାର ଇଚ୍ଛାଟିକୁ ନିଜ ଅଜାଣତରେ କେଉଁଠି ହଜାଇଦେଇ ସାରିଥାଏ। ତା’ ନିଜର ପେଟ ସହିତ ପରିବାରର ପେଟ ପୂରାଇବାର ଦାୟିତ୍ୱ ସମ୍ପାଦନ କରୁ କରୁ ସେ ଅଚାନକ ଏମିତି ବଡ ହୋଇଯାଏ ଯେ ତା’ ପାଇଁ ବିଦ୍ୟାଳୟ କେବଳ ଏକ ଅପହଞ୍ଚ ଇଲାକାର ଠିକଣା ହୋଇ ରହିଯାଏ। ସେଇ ଏକା ବୟସର ବାଳକଟିଏ କୁନା। କାନ୍ଧରେ ମୋବାଇଲ ମୋଚିମୁଣି ପକାଇ ଟ୍ରେନରୁ ଟ୍ରେନ ବୁଲି ବୁଲି ସେ ଆଣ୍ଠେଇପଡେ ଚମଡା ଜୋତା ପିନ୍ଧିଥିବା ଯାତ୍ରୀମାନଙ୍କ ପାଦ ନିକଟରେ। ତା’ ଦିନ ସବୁ ଆରମ୍ଭ ହୁଏ ସକାଳ ଗାଡିର ଡବା ଭିତରେ ଓ ରାତି ବିତେ ପ୍ଲାଟ୍‌ଫର୍ମର ଖୋଲା ଆକାଶ ତଳେ। ତା’ ବୟସର ପିଲାମାନେ ସ୍କୁଲ ଯାଉଥିବାର ଦେଖିଲେ ସେମାନଙ୍କ ସୌଭାଗ୍ୟକୁ ଈର୍ଷା କରି ସେ ଅଭିଶାପ ଦେଉଥାଏ ନିଜ ଦାରିଦ୍ର୍ୟକୁ। ଗାଳିଦିଏ ପଞ୍ଚମ ଶ୍ରେଣୀରୁ ତାକୁ ଆଉ ଆଗକୁ ଯିବାକୁ ନ ଦେଇ ତା’ ହାତରେ ମୋଚି ମୁଣିଟାଏ ଧରାଇଦେଇଥିବା ତା’ ଦିନ ମଜୁରିଆ ବାପାକୁ। କୁନା ଓ କୁନିମାନଙ୍କ କାହାଣୀ ସବୁ ଶୁଣିବାକୁ ଏକା ପରି। ଏମାନଙ୍କ ଶୈଶବ ସବୁବେଳେ ଶେଷଧାଡିରେ ଛିଡାହୋଇଥାଏ ଏବଂ ସବୁରି ଅଲକ୍ଷ୍ୟରେ ଏମିତି ଉଭାନ ହୋଇଯାଏ ଯେ ଯେତେ ଖୋଜିଲେ ବି ଆଉ ମିଳେନାହିଁ। ଶୈଶବ, କୈଶୋର, ତାରୁଣ୍ୟ ଓ ଯୌବନ ଆଦି ବୟସର ବିଭିନ୍ନ ପାହାଚ ଚଢି ଏମାନେ ବଡ ହୁଅନ୍ତି ନାହିଁ। ନିଜ ଗୋଡରେ ଚାଲି ଶିଖୁ ଶିଖୁ ଏମାନେ ଅଚାନକ ବଡ ହୋଇଯାନ୍ତି ଓ ରୋଜଗାରିଆ ସନ୍ତାନର ସ୍ବୀକୃତି ହାସଲ କରନ୍ତି। ଏମାନଙ୍କ କୋମଳ ହାତ ପାଇଁ କାମସବୁ ଯେତେ କଠୋର ହେଲେ ବି କେଇଟି ଟଙ୍କା ବିନିମୟରେ ସବୁକିଛି ସହଜ ହୋଇଯାଏ। ଗାଡିରେ ଜୋତା ପାଲିସ କରିବା, ଗ୍ୟାରେଜରେ ଗାଡି ଧୋଇବା, ହୋଟେଲରେ ବାସନ ମାଜିବା, କାରଖାନାରେ ଶ୍ରମିକ ହେବା, ଘରକୁ ଘର ବୁଲି ଖବରକାଗଜ ବାଣ୍ଟିବା, ଗୋରୁ ଚରାଇବା ବା ଘରୋଇ ଚାକର ଭାବେ ମାଲିକାଣୀ ମାଲିକଙ୍କ ଆଦେଶ ପାଳନ କରିବା ମଧ୍ୟରେ ଏମାନେ ଏତେଶୀଘ୍ର ବଡ ହୋଇଯାନ୍ତି ଯେ ବୟସ ବଢିଯିବାର ଅବିଗୁଣ ହେତୁ ଏମାନଙ୍କୁ ବାଳଶ୍ରମଯୋଗ୍ୟ ଚାକିରି ହରାଇବାକୁ ପଡେ। ପରେ ପରେ ଆରମ୍ଭ ହୋଇଯାଏ ଜୀବନଯାତ୍ରାର କଠିନତର ଦ୍ୱିତୀୟ ଅଧ୍ୟାୟ। ପ୍ରକୃତରେ ଶେଷଧାଡିର ଶୈଶବ ଏକ ଐଶ୍ୱରୀୟ ଅଭିଶାପ। ବାଳଶ୍ରମ ଶୋଷଣ ବିରୋଧରେ ସରକାରୀ କଟକଣା ଓ ସାମାଜିକ ସଚେତନତା ଯେତେ ପ୍ରଖର ହେଲେ ବି ଏହି ଅଭିଶପ୍ତ ଶୈଶବର ଅନ୍ତ ନାହିଁ। ଆମଭଳି ଆଗଧାଡିର ବୟସ୍କମାନେ ବ୍ୟବହାର କରୁଥିବା ବହୁ ଚିଜ ମୂଳରେ ଥାଏ କେଉଁ ଏକ ଅଜଣା ଶେଷଧାଡିର ଶିଶୁଟିର ସ୍ବେଦ ସୃଷ୍ଟିକାରୀ ଶ୍ରମଶକ୍ତି। ପହିଲିପାଠ ଆରମ୍ଭ କରୁଥିବା ଆଗଧାଡିର ଶିଶୁଟି ପାଇଁ ଯେଉଁ ସ୍ଲେଟ କିଣାଯାଏ ଅବା ଦୀପାବଳିର ଆଲୋକ ଉତ୍ସବ ପାଇଁ ଯେଉଁ ଫୁଲଝରି କିଣାଯାଏ, ତାହାର କାରିଗର କେହି ଜଣେ ପଛଧାଡିର ଶିଶୁଶ୍ରମିକ। ଆମ ଠାକୁର ଘରେ ଯେଉଁ ଧୂପଟି ଜଳି ଜଳି ଏକ ପବିତ୍ର ପରିବେଶକୁ ସୁଗନ୍ଧିତ କରୁଥାଏ ତା’ ଭିତରେ ଜଳିଯାଇଥାଏ କେହି ଜଣେ ହତଭାଗ୍ୟ ଶିଶୁର ସ୍ବପ୍ନମୟ ଶୈଶବ। ଅଶିକ୍ଷାର ଅନ୍ଧାରି ଗହ୍ବର ମଧ୍ୟରେ ଚିରକାଳ ଛଟପଟ ହେଉଥିବା ଏହି ଶାପଗ୍ରସ୍ତ ଶେଷଧାଡିର ଶିଶୁମାନଙ୍କୁ ଶାପମୁକ୍ତ କରିବାର ଏକ ପ୍ରାଣମୟ ପ୍ରଚେଷ୍ଟା ଯେ ଶିକ୍ଷାଲୋକରେ ଉଦ୍‌ଭାସିତ ପ୍ରଥମ ବା ଦ୍ୱିତୀୟ ଧାଡିର ଶିଶୁମାନଙ୍କ ବର୍ଣ୍ଣାଢ୍ୟ ସମାରୋହଠାରୁ ଅଧିକ ଜରୁରୀ, ଏ କଥା ବୁଝିବା ଲୋକେ କେବେ ବୁଝିବେ କେଜାଣି? ପ୍ରଜ୍ଞା ନିଳୟ, ବିଦ୍ୟାପତିନଗର, ଚକେଇସିଆଣି, ଭୁବନେଶ୍ୱର, ମୋ-୮୮୯୫୬୨୪୧୦୫

All Right Reserved By

Model This Week

Model This Week

ସମ୍ପାଦକୀୟ |

ଆଜିର ଅର୍ଥନୀତି/ ଖୋଲା ଲୁଣ୍ଠନ

ଆଜିର ଅର୍ଥନୀତି/ ଖୋଲା ଲୁଣ୍ଠନ

ଆଗାମୀ ଦିନରେ ସ୍ବଳ୍ପରୁ ମଧ୍ୟମ ଅବଧି ଭିତରେ ତୈଳ ମୂଲ୍ୟବୃଦ୍ଧିରେ ବିରତି ଲାଗିବାର ସମ୍ଭାବନା ନାହିଁ। କେନ୍ଦ୍ର ଅର୍ଥ ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟ ତୈଳ ଉପରୁ ଉତ୍ପାଦ ଶୁଳ୍କ ହ୍ରାସ କରିବାକୁ ସିଧା ସିଧା ମନା କରିଦେଇଛି, ଯେଉଁଥିପାଇଁ ବିଭିନ୍ନ ରାଜ୍ୟ ସରକାରଙ୍କ ତରଫରୁ ତଥା ବିଭିନ୍ନ ମହଲରୁ ଦାବି ହୋଇ ଆସୁଥିଲା। ସେମାନଙ୍କ ଦାବି ବି ଯୁକ୍ତିଯୁକ୍ତ ଥିଲା। କିନ୍ତୁ ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟ ତାହା ମାନିବାକୁ ରାଜି ନୁହେଁ। ପେଟ୍ରୋଲ ଓ ଡିଜେଲ ଦର ଏବେ ରେକର୍ଡ ସ୍ତରକୁ ବୃଦ୍ଧିପାଇଛି ଏବଂ ବୃଦ୍ଧି ପାଇଚାଲିଛି। ତାହା ହ୍ରାସ ପାଇବାର କୌଣସି ସମ୍ଭାବନା ଦେଖାଯାଉ ନାହିଁ। ମଙ୍ଗଳବାର ଅଶୋଧିତ ତୈଳ ଦର ବ୍ୟାରେଲ ପିଛା ୭୫ ଡଲାରକୁ ଟପିଛି, ଯାହା ନଭେମ୍ବର ୨୦୧୪ଠାରୁ ଏ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ସବୁଠାରୁ ଅଧିକ। ଓପିଇସି (ପେଟ୍ରୋଲିୟମ୍‌ ରପ୍ତାନିକାରୀ ଦେଶସମୂହର ସଂଗଠନ) ତୈଳ ଉତ୍ପାଦନ ହ୍ରାସ କରିବା, ବିଶ୍ୱ ବଜାରରେ ଚାହିଦା ବୃଦ୍ଧି ପାଇବା ଏବଂ ଇରାନ ପ୍ରତି ଆମେରିକାର ପ୍ରତିବନ୍ଧ ବୃଦ୍ଧି ପାଇବାର ସମ୍ଭାବନା ଆଦି ଏଥିପାଇଁ ଦାୟୀ। ଦେଶର ଅଧିକାଂଶ ସ୍ଥାନରେ ଡିଜେଲ ଦର ପେଟ୍ରୋଲ ପାଖାପାଖି ହୋଇଯାଇଛି। ଫଳରେ ପରିବହନ ଖର୍ଚ୍ଚ ବୃଦ୍ଧି ପାଇବା ଯୋଗୁ ଦେଶରେ ଅତ୍ୟାବଶ୍ୟକ ସାମଗ୍ରୀର ଦର ବୃଦ୍ଧି ପାଇବା ସହ ମୁଦ୍ରାସ୍ଫୀତି ମଧ୍ୟ ବଢ଼ିବା ଏକପ୍ରକାର ନିଶ୍ଚିତ।...

କାଠ ବଦଳରେ ସିଏନ୍‌ଜି

କାଠ ବଦଳରେ ସିଏନ୍‌ଜି

ଡ. ରମେଶ ଚନ୍ଦ୍ର ପରିଡ଼ା ଧନ ଅର୍ଜନ ପାଇଁ ଜୀବନବ୍ୟାପୀ ଅଣନିଃଶ୍ୱାସୀ ହୋଇ ଧାଇଁଥିବା ଏବଂ ସେଥିପାଇଁ ଭଲମନ୍ଦ ବିଚାର ନ କରି ଯେକୌଣସି ଅପକର୍ମ କରିବାକୁ ପଶ୍ଚାତ୍‌ପଦ ହୋଇ ନ ଥିବା ଅପରିଣାମଦର୍ଶୀ ମଣିଷର ଅନ୍ତିମ ଆବଶ୍ୟକତା କେବଳ ମାତ୍ର ଛ’ଖଣ୍ଡି କାଠ ବୋଲି ଚେତାଇ ଦେଇଥାଏ ମନବୋଧ ଚଉତିଶା। କାରଣ ତା’ର ଶବ ମଶାଣିକୁ ନେବା ନିମିତ୍ତ କୋକେଇ ପ୍ରସ୍ତୁତି ପାଇଁ ଏତିକି ହିଁ ଲୋଡ଼ା ହୋଇଥାଏ। ଅତଏବ ସେ ଅର୍ଜନ କରିଥିବା ଅନ୍ୟ ସମସ୍ତ ପଦାର୍ଥ ଅର୍ଥହୀନ- କେବଳ ଜୀବନରେ କରିଥିବା ସତ୍‌କର୍ମ ବ୍ୟତୀତ। ତେବେ ମୃତ୍ୟୁ ପରେ ମଧ୍ୟ ଏହି ସତ୍‌କର୍ମରେ କିଛି ଯୋଗ କରିବାର ଅବକାଶ ରହିଛି ବୋଲି କହୁଛନ୍ତି ବୈଜ୍ଞାନିକମାନେ। ତନ୍ମଧ୍ୟରୁ ...

ନାରୀ ବିଦ୍ୱେଷ

ନାରୀ ବିଦ୍ୱେଷ

ଦେବଦତ୍ତ ପଟ୍ଟନାୟକ ହିନ୍ଦୁଧର୍ମରେ ନାରୀ ପ୍ରତି ବିଦ୍ୱେଷ ଭାବ କିପରି ରହିଛି, ସେ ବିଷୟରେ ବର୍ଣ୍ଣନା କରିବା ପାଇଁ କେତେକ ନାରୀବାଦୀ ମୋତେ ଅନୁରୋଧ କରିଛନ୍ତି। ମନୁସ୍ମୃତିରେ ଅଛି: ସ୍ବଭାବ ଏଷ ନାରୀଣାଂ ନରାଣାମିହ ଦୂଷଣମ୍‌। ଅତୋଽର୍ଥାନ୍ନ ପ୍ରମାଦ୍ୟନ୍ତି ପ୍ରମଦାସୁ ବିପଶ୍ଚିତଃ।ା (ମନୁ ୨ା୨୧୩) ଅର୍ଥାତ୍‌ ନାରୀମାନଙ୍କ ସ୍ବଭାବ ହେଲା ପୁରୁଷମାନଙ୍କୁ ଦୂଷିତ ବା ପ୍ରଲୁବ୍ଧ କରିବା। କାରଣ ନାରୀମାନଙ୍କ ସଂସ୍ପର୍ଶରେ ଆସିଲେ ପୁରୁଷମାନେ ଆକର୍ଷିତ ହୋଇପଡ଼ନ୍ତି। ସେଥିପାଇଁ ବିଜ୍ଞ ଲୋକମାନେ ନାରୀମାନଙ୍କୁ କଦାପି ସ୍ପର୍ଶ କରିବା ଉଚିତ ନୁହେଁ, ଅର୍ଥାତ୍‌ ସେମାନଙ୍କଠାରୁ ସମ୍ମାନଯୋଗ୍ୟ ଦୂରତା ରକ୍ଷାକରିବା ଆବଶ୍ୟକ। ପୁଣି ଅନ୍ୟ ଏକ ଶ୍ଳୋକରେ ଅଛି: ...

ଏଇ ଭାରତରେ

ଏଇ ଭାରତରେ

ଆଜିକାଲି କେତେକ ତଥାକଥିତ ମାତା ଓ ବାବାଙ୍କ କାରନାମା ଯୋଗୁ ସମଗ୍ର ସନ୍ନ୍ୟାସୀକୁଳ ନିନ୍ଦିତ ହେଉଛନ୍ତି। ଏହା ସତ୍ତ୍ୱେ ଯେଉଁମାନେ ବାସ୍ତବରେ ପାର୍ଥିବ ସୁଖରୁ ଦୂରେଇଯାଇ ନିଜକୁ ସାନ୍ନ୍ୟାସୀ ସ୍ତରକୁ ନେଇଯାଇପାରୁଛନ୍ତି ସେମାନେ ସମ୍ମାନିତ ହେଉଛନ୍ତି। ଏବେ ଶିକ୍ଷିତ ଯୁବତୀ ଓ ଯୁବକମାନେ ଦୀକ୍ଷା ଗ୍ରହଣ କରି ନୂଆ ଉଦାହରଣ ସୃଷ୍ଟି କରିବାକୁ ଚାହୁଁଛନ୍ତି। ବୈଷୟିକ ପାଠ ପଢ଼ିଥିବା ଜଣେ ୨୯ ବର୍ଷୀୟା ଯୁବତୀ ଦୀକ୍ଷା ଗ୍ରହଣ କରି ସନ୍ନ୍ୟାସିନୀ ହୋଇଯିବା ବିଷୟ ଶୁଣିଲେ ଆଶ୍ଚର୍ଯ୍ୟ ଲାଗିବା ସ୍ବାଭାବିକ। ମଧ୍ୟପ୍ରଦେଶର ସାନାଓ୍ବାଦଠାରେ ଏପ୍ରିଲ ୨୫ରେ କୁମାରୀ ସିଦ୍ଧାୟିନୀ ସଂସାରର ସବୁ ମାୟା ଛାଡ଼ି ଚାରୁକୀର୍ତ୍ତି ଭଟ୍ଟାରକା ସ୍ବାମିଜୀଙ୍କ ଉପସ୍ଥିତିରେ ଦୀକ୍ଷା ଗ୍ରହଣ କରିଛନ୍ତି। ବିଭିନ୍ନ ପ୍ରକାର ପୂଜାପାଠ ପରେ ହଜାର ହଜାର ଭକ୍ତ ଓ ଶହଶହ ସନ୍ନ୍ୟାସୀଙ୍କ ଉପସ୍ଥିତିରେ ସିଦ୍ଧାୟିନୀଙ୍କୁ ମାତାଜୀ ଦୀକ୍ଷାରେ ଦୀକ୍ଷିତ କରାଯାଇଥିଲା। ଏହାପରେ ସେ ଆରିକା ମହାୟଶୋମତୀ ମାତାଜୀ ନାମରେ ନାମିତ ହୋଇଛନ୍ତି। ଏମ୍‌ଟେକ୍‌ ଡିଗ୍ରୀ ...

ନିରର୍ଥକ ପରୀକ୍ଷା

ନିରର୍ଥକ ପରୀକ୍ଷା

ପରିବେଶ ପରିଚିନ୍ତା/ ମାନେକା ଗାନ୍ଧୀ ଅନେକ କମ୍ପାନୀ ପ୍ରାଣୀଙ୍କ ଉପରେ ପରୀକ୍ଷା ନିରୀକ୍ଷା କରୁଛନ୍ତି। ଏପରି କି ଅନେକ ଅନାବଶ୍ୟକ ପରୀକ୍ଷା ବି ସେମାନେ କରୁଛନ୍ତି। ଉଦାହରଣସ୍ବରୂପ ପର୍‌ଫ୍ୟୁମ୍‌ (ବାସ୍ନା) କମ୍ପାନୀମାନେ ପର୍‌ଫ୍ୟୁମ୍‌ ତିଆରି ପାଇଁ ସବୁ ଜିନିଷ ଅଲଗା ଅଲଗା ରଖିଥାନ୍ତି। ତାକୁ କେବଳ ମିଶେଇବା କଥା। କିନ୍ତୁ ସେମାନେ ସେହି ପର୍‌ଫ୍ୟୁମ୍‌କୁ ଠେକୁଆଙ୍କ ଆଖିରେ ସ୍ପ୍ରେ କରୁଛନ୍ତି। ତାଙ୍କ ଚମକୁ ଚିରି ସେଥିରେ ଘଷୁଛନ୍ତି। ଆହୁରି ଅନେକ ଭୟଙ୍କର ପରୀକ୍ଷା କରୁଛନ୍ତି। ଏମାନେ ହେଲେ ଆରାମିଜ୍‌, ବାଲେନ୍ସିଆଗା, ବଲଗାରି, କାଚାରେଲ, ଡୋନ୍ନା କରନ, ଡନ୍‌ହିଲ ଫ୍ରାଗ୍ରାନ୍ସେସ୍‌, ଏଲିଜାବେଥ୍‌ ଆର୍ଡେନ୍‌, ଗୁସି ଫ୍ରାଗ୍ରାନ୍ସେସ୍‌, ହୁଗୋ ବସ୍‌, ଜୋ ମାଲୋନ୍‌, ଲାକୋଷ୍ଟ ଫ୍ରାଗ୍ରାନ୍ସେସ୍‌, ମାର୍କ ଜାକୋବ୍ସ ଫ୍ରାଗ୍ରାନ୍ସେସ୍‌, ମାଇକେଲ କୋର୍ସ, ମିସୋନି, ରାଲ୍‌ଫ ଲରେନ୍‌ ଫ୍ରାଗ୍ରାନ୍ସେସ୍‌, ଟମି ହିଲ୍‌ଫିଗର ଓ କେଞ୍ଜୋ ପ୍ରଭୃତି। ...

 ଲୋଡ଼ା ପ୍ରାକୃତିକ ଜଙ୍ଗଲ

ଲୋଡ଼ା ପ୍ରାକୃତିକ ଜଙ୍ଗଲ

ବିଚିତ୍ର ବିଶ୍ୱାଳ ପ୍ରକୃତି, ପରିବେଶ ଓ ସର୍ବୋପରି ମାନବ ସମାଜକୁ ବଞ୍ଚେଇ ରଖିବାରେ ଜଙ୍ଗଲର ଏକ ମହତ୍ତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ଭୂମିକା ରହିଛି। ଜଙ୍ଗଲ ଏମିତି ଏକ ଜୈବ ସମାଜ, ଯେଉଁଥିରେ ଅନେକ ପ୍ରକାର ବୃକ୍ଷଲତା, ଜୀବଜନ୍ତୁ, କୀଟପତଙ୍ଗ ଓ କୋଟି କୋଟି ପ୍ରଜାତିର ଅଣୁଜୀବ ପରସ୍ପର ସହିତ ସଂଶ୍ଳିଷ୍ଟ ହୋଇ ସହାବସ୍ଥାନ କରିଥାନ୍ତି। ଏସବୁକୁ ନେଇ ଜଙ୍ଗଲର ପରିଭାଷା। ମାନବ ସମାଜର ଏକ ବଡ଼ ଭାଗ ଜଙ୍ଗଲ ଭିତରେ ବା ଜଙ୍ଗଲ ସହିତ ପ୍ରତ୍ୟକ୍ଷ ଭାବରେ ଜଡ଼ିତ ହୋଇ ବସବାସ କରିଥାନ୍ତି। ଠିକ୍‌ ସମୟରେ ବର୍ଷା ହେବାରେ, ବାୟୁମଣ୍ଡଳର ତାପମାତ୍ରାକୁ ସନ୍ତୁଳିତ ରଖିବାରେ, ଅଙ୍ଗାରକାମ୍ଳ ଗ୍ୟାସ୍‌କୁ ନିୟନ୍ତ୍ରଣରେ ରଖି ଅମ୍ଳଜାନ ପ୍ରଦାନ କରିବାରେ, ବିଭିନ୍ନ ପ୍ରକାର କାଷ୍ଠ ଓ ଅଣକାଷ୍ଠ ଦ୍ରବ୍ୟ ଯୋଗାଇବାରେ, ଔଷଧୀୟ ଉପାଦାନ ଆଦି ଯୋଗାଇ ମାନବ ସମାଜକୁ ତିଷ୍ଠି ରହିବାରେ ଜଙ୍ଗଲ ବହୁଳ ଭାବେ ସାହାଯ୍ୟ କରିଥାଏ। ୧୮୯୪ ଓ ୧୯୫୨ ମସିହାରେ ପ୍ରଣୀତ ଜଙ୍ଗଲ ନୀତିରେ ମୁଖ୍ୟତଃ ଉପତ୍ାଦନ ତଥା ଜଙ୍ଗଲରୁ ଆର୍ଥିକ ରୋଜଗାର ଉପରେ ହଁି ମୁଖ୍ୟ ଗୁରୁତ୍ୱ ଦିଆଯାଇଥିଲା। ତା’ପରେ ୧୯୮୮ ମସିହାର ଜଙ୍ଗଲ ନୀତିରେ ମାନବ ଓ ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ଜୀବଜନ୍ତୁଙ୍କର ଜୀବନ ଧାରଣ ପାଇଁ ପରିବେଶ ଓ ପ୍ରକୃତିର ସନ୍ତୁଳନକୁ ବଜାୟ ରଖିବାରେ ଜଙ୍ଗଲର ଭୂମିକାକୁ ମୁଖ୍ୟ ଗୁରୁତ୍ୱ ଦିଆଯାଇଥିଲା। ...

କୃଷି ଅନୁରାଗୀ ଗଜପତି

କୃଷି ଅନୁରାଗୀ ଗଜପତି

ବିନୋଦ ଚନ୍ଦ୍ର ଜେନା ସମ୍ପ୍ରତି ଆମ ରାଜ୍ୟ ତଥା ଦେଶରେ କୃଷକମାନଙ୍କ ସମସ୍ୟା ଦିନକୁ ଦିନ ବଢିବାରେ ଲାଗିଛି ା କୃଷକ ଆତ୍ମହତ୍ୟା କରୁଛି ା କୃଷିକୁ ନେଇ ରାଜନୀତି ଚାଲିଛି। କିନ୍ତୁ ଉତ୍କଳ ପ୍ରଦେଶ ଗଠନ ପରେ କୃଷି ଓ କୃଷକଙ୍କ ଉନ୍ନତି ପାଇଁ ମହାରାଜା ଶ୍ରୀକୃଷ୍ଣଚନ୍ଦ୍ର ଗଜପତି (୨୬ା୦୪ା୧୮୯୨-୨୫ା୦୫ା୧୯୭୪)ଙ୍କ ଦୂରଦୃଷ୍ଟି ସୁଦୂରପ୍ରସାରୀ ଥିଲା ା ଇଂରେଜ ସରକାର ପାରଳା ରାଜ୍ୟକୁ ଏକ ଜମିଦାରି ରୂପେ ଗ୍ରହଣ କରିଥିଲେ ସୁଦ୍ଧା ଖେମୁଣ୍ଡି ରାଜ୍ୟର ବାସିନ୍ଦାମାନଙ୍କ ହୃଦୟର ବାସ୍ତବିକ୍‌ ସମ୍ରାଟ ଥିଲେ ...

ଏଇ ଭାରତରେ

ଏଇ ଭାରତରେ

ଭାରତର ମହାନ୍‌ ସଂସ୍କୃତି କହେ, ପିତାଙ୍କୁ ପୂଜାକଲେ ସମସ୍ତ ଦେବଦେବୀ ସନ୍ତୁଷ୍ଟ ହୁଅନ୍ତି। ମାତ୍ର ବସ୍ତୁବାଦୀ ସମାଜରେ ପିତାମାନେ ବାର୍ଦ୍ଧକ୍ୟରେ ଅଲୋଡ଼ା ହୋଇଯାଉଛନ୍ତି। କେତେକ କ୍ଷେତ୍ରରେ ସେମାନଙ୍କୁ ଜରାନିବାସରେ ଜୀବନ କଟାଇବାକୁ ପଡ଼ୁଛି, ନଚେତ୍‌ ରାସ୍ତାକଡ଼, ବସ୍‌ଷ୍ଟାଣ୍ଡ, ରେଳଷ୍ଟେଶନ ପାଲଟିଯାଉଛି ଆଶ୍ରୟସ୍ଥଳ। ପିଲାମାନେ ନିଜ ପରିବାର ସହ ରହୁଥିଲେ ମଧ୍ୟ ଅଧିକାଂଶ କ୍ଷେତ୍ରରେ ସେଠି ବୃଦ୍ଧ ମାତାପିତାଙ୍କୁ ସ୍ଥାନ ମିଳୁନି। ଯଦି କୌଣସି ସମୟରେ ବୃଦ୍ଧ ପିତା ଘରେ ରହିବାକୁ ଅଡ଼ିବସୁଛନ୍ତି ତାଙ୍କୁ ନିର୍ଯାତନାର ଶିକାର ହେବାକୁ ପଡ଼ୁଛି। ନିକଟରେ ଉତ୍ତରପ୍ରଦେଶର କୁଶୀନଗର ଜିଲାରେ ଦେଖିବାକୁ ମିଳିଛି ଏଭଳି ଏକ ଅମାନବୀୟ ଘଟଣା। ବୃଦ୍ଧ ପିତା ଘରେ ରହିବାକୁ ଜିଦି କରିବାରୁ ବଡ଼ପୁଅ ତାଙ୍କୁ ଏକ ଗଛରେ ବାନ୍ଧି ପିଟିବାକୁ ପଛାଇଲେ ନାହିଁ। ନିକଟରେ ସାନଭାଇ ଛିଡ଼ାହୋଇ ସବୁ ଦେଖୁଥିଲେ ମଧ୍ୟ କିଛି କହୁ ନ ଥିଲେ। ଏହି ବୃଦ୍ଧ ପିତା ଜଣକ ହେଉଛନ୍ତି ନୁରୁଲ ଇସ୍‌ଲାମ୍‌ ଓରଫ ହାଥୁ। ବାର୍ଦ୍ଧକ୍ୟରେ ତାଙ୍କର ମୁଣ୍ଡ ଠିକ୍‌ ରହୁ ...

 ସମ୍ପାଦକୀୟ/ବଂଶବାଦ ଏକ ମାଧ୍ୟମ

ସମ୍ପାଦକୀୟ/ବଂଶବାଦ ଏକ ମାଧ୍ୟମ

ଚଳିତବର୍ଷ ମେ ୧୨ରେ କର୍ନାଟକ ବିଧାନସଭା ନିର୍ବାଚନ। ଏହାକୁ ନେଇ ରାଜନୈତିକ ପରିସ୍ଥିତି ଉଷ୍ମ ଥିବାବେଳେ କର୍ନାଟକ ‘ପୁତ୍ର ଉଦୟ’ ବା ‘son rise’ ରାଜ୍ୟରେ ପରିଣତ ହୋଇଛି ବୋଲି ଆଲୋଚନା ଆରମ୍ଭ ହୋଇ ଗଲାଣି। ଏହି ରାଜ୍ୟରୁ ବିଭିନ୍ନ ସମୟରେ ମୁଖ୍ୟମନ୍ତ୍ରୀ ରହି ଆସିଥିବା ନେତାମାନଙ୍କର ପ୍ରାୟ ୮ଜଣ ପୁତ୍ର ଏଥର ନିର୍ବାଚନ ଲଢୁଛନ୍ତି। ପୂର୍ବତନ ମୁଖ୍ୟମନ୍ତ୍ରୀ ଏସ୍‌.ଆର୍‌. ବୋମାଇଙ୍କ ପୁତ୍ର ବାସବରାଜଙ୍କ ଠାରୁ ଆରମ୍ଭ କରି ଏସ୍‌. ବାଙ୍ଗରାପ୍ପାଙ୍କ ପୁତ୍ର ମହିମା, ଧରମ ସିଂଙ୍କ ପୁତ୍ର ଅଜୟ, ଏଚ୍‌ଡି ଦେବେଗୌଡାଙ୍କ ପୁତ୍ର କୁମାର ସ୍ବାମୀ ଓ ରେବାନ୍ନା ଏବଂ ବର୍ତ୍ତମାନର ମୁଖ୍ୟମନ୍ତ୍ରୀ ସିଦ୍ଧରାମାୟାଙ୍କ ପୁତ୍ର ଯତୀନ୍ଦ୍ର ନିର୍ବାଚନ ମଇଦାନରେ ଅବତୀର୍ଣ୍ଣ ହୋଇଛନ୍ତି। ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ କଥା ହେଉଛି ପୂର୍ବତନ ମୁଖ୍ୟମନ୍ତ୍ରୀ ତଥା ଏବେକାର ମୁଖ୍ୟ ଭାଜପା ନେତା ବି.ଏସ୍‌. ୟେଦୁରାପ୍ପା ତାଙ୍କର ପୁତ୍ର ବି. ଓ୍ବାଇ. ବିଜୟେନ୍ଦ୍ରଙ୍କୁ ପ୍ରାର୍ଥୀ କରିବାକୁ ନିଷ୍ପତ୍ତି ନେଇଥିଲେ ମଧ୍ୟ ଶେଷ ମୁହୂର୍ତ୍ତରେ ଏଥିରୁ ଓହରି ଯାଇଛନ୍ତି, ଯାହାକୁ ନେଇ ନାମାଙ୍କନପତ୍ର ଦାଖଲ...

ନଦୀର ସ୍ବାସ୍ଥ୍ୟ

ନଦୀର ସ୍ବାସ୍ଥ୍ୟ

ତତ୍ତ୍ୱ ଓ ତର୍କ/ ବିମଳ ପ୍ରସାଦ ପାଣ୍ଡିଆ ନିକଟ ଅତୀତରେ ହୋଇଥିବା ବିଭିନ୍ନ ଘୋଷଣାରୁ ଲାଗୁଛି ଯେ ନଦୀ ବଞ୍ଚାଇବା ପାଇଁ ସରକାରୀ ଅଭିଯାନ ଆରମ୍ଭ ହୋଇଯାଇଛି ବା ହେବାକୁ ଯାଉଛି ଓଡ଼ିଶାରେ। ରାଜ୍ୟ ସରକାର ‘ସବୁଜ ମହାନଦୀ ଅଭିଯାନ’ କଥା କହିଛନ୍ତି। ସିଆଡ଼େ ସମ୍ବଲପୁର ଜିଲା ପ୍ରଶାସନ ସବୁଜ, ସ୍ବଚ୍ଛ ଓ ସୁନ୍ଦର ମହାନଦୀର ଆହ୍ବାନ ଦେଇ ବିଭିନ୍ନ ଆୟୋଜନ ଆରମ୍ଭ କରିଦେଇଛନ୍ତି। ନଦୀଜଳର ଭାଗବଣ୍ଟାକୁ ନେଇ ଦୁଇ ରାଜ୍ୟ ମଧ୍ୟରେ ବିବାଦ ଖୁବ୍‌ ଜମିଥିବା ବେଳେ ନଦୀର ସ୍ବାସ୍ଥ୍ୟକୁ ନେଇ ଚିନ୍ତା ପ୍ରକାଶ ପାଇବା ଖୁସିର କଥା। ନଦୀ ହେଉଛି ସଭ୍ୟତାର ଆଧାର, ନଦୀ ଯୋଗୁ ସଭ୍ୟତାର ପ୍ରବାହ ହୋଇଥାଏ। ନଦୀର ସ୍ଥିତିରୁ ସଭ୍ୟତା କେତେ ସୁସ୍ଥ ଓ ସଭ୍ୟ ତାହା ଜଣାପଡ଼ିଥାଏ। ଶ୍ରୀମଦ୍‌ଭାଗବତର ଦ୍ୱିତୀୟ ସ୍କନ୍ଧ ପ୍ରଥମ ଅଧ୍ୟାୟର ୩୨-୩୩ ଶ୍ଳୋକରେ ଉଲ୍ଲେଖ ଅଛି: ବୃକ୍ଷରାଜି ହେଉଛି ପ୍ରଭୁଙ୍କ ଶରୀରର ଲୋମ, ବାୟୁ ହେଉଛି ପ୍ରଭୁଙ୍କର ...

ମ୍ୟାଲେରିଆ ନିରାକରଣ

ମ୍ୟାଲେରିଆ ନିରାକରଣ

ଡା. ରାମଚନ୍ଦ୍ର ରାଉତ ଏପ୍ରିଲ ୨୫କୁ ‘ବିଶ୍ୱ ମ୍ୟାଲେରିଆ’ ଦିବସ ରୂପେ ପାଳନ କରାଯାଏ। ମ୍ୟାଲେରିଆ ଏକ ପ୍ରମୁଖ ସଂକ୍ରାମକ ରୋଗ ରୂପେ ଆବହମାନ କାଳରୁ ରହି ଆସିଛି ଏବଂ ଏହା ବିଶ୍ୱର ଅଧିକାଂଶ ମୃତ୍ୟୁ ଓ ଦାରିଦ୍ର୍ୟର ଏକ ପ୍ରମୁଖ କାରଣ। ପ୍ରତି ୨ ମିନିଟ୍‌ରେ ଗୋଟିଏ ଶିଶୁ କେଉଁଠି ନା କେଉଁଠି ମ୍ୟାଲେରିଆ ସଂକ୍ରମଣ ଦ୍ୱାରା ମୃତ୍ୟୁମୁଖରେ ପଡିଥାଏ। ୨୦୧୫ରେ ସାରା ବିଶ୍ୱରେ ୨୧କୋଟି ୨୦ଲକ୍ଷ ଲୋକ ମ୍ୟାଲେରିଆରେ ପୀଡିତ ହୋଇଥିବା ବେଳେ ତହିଁରୁ ୪ ଲକ୍ଷ ୨୯ ହଜାର ମୃତ୍ୟୁମୁଖରେ ପଡିଥିଲେ। ମାତ୍ର ୨୦୧୬ରେ ଏହା କମିବା ପରିବର୍ତ୍ତେ ଆହୁରି ୫୦ ଲକ୍ଷ ଲୋକ ଏହାଦ୍ୱାରା ଆକ୍ରାନ୍ତ ହୋଇଥିଲେ।...

ଏଇ ଭାରତରେ

ଏଇ ଭାରତରେ

ଝିଅର ବିବାହ ବୟସ ହେଲେ ମାତାପିତାଙ୍କର ଚିନ୍ତା ବଢ଼େ। ସବୁଠୁ ଚିନ୍ତା ଅଧିକ ଘାରେ ଯୌତୁକକୁ ନେଇ। ମଧ୍ୟପ୍ରଦେଶର ଟିକମଗଡ ଜିଲା ପୃଥ୍ବୀପୁରରେ ଏମିତି ଏକ ବାହାଘର ହେଲା ଯାହା ସମସ୍ତଙ୍କ ଆଖି ଖୋଲିଦେଇଛି। ବିବାହରେ ପୁଅଘର ଲୋକେ ଯୌତୁକ ଭାବେ ଝିଅଘରୁ କେବଳ ଗୋଟିଏ ଗଛର ଚାରା ନେଇଛନ୍ତି। ଝିଅ ଘରକୁ ମଧ୍ୟ ବଦଳରେ ଏକ ଚାରା ଦେଇଛନ୍ତି। ବାହାଘରକୁ ଯେଉଁ ବରଯାତ୍ରୀ ଯିବେ ସମସ୍ତଙ୍କୁ ଗୋଟିଏ କରି ଚାରା ଉପହାର ଦେବାକୁ ବରଘର ଝିଅଘରକୁ ଅନୁରୋଧ କରିଥିଲେ। ତାହା ହିଁ ହୋଇଛି। ଉପହାର ଭାବେ ଦିଆଯାଉଥିବା ଚାରାଟିକୁ ସଯତ୍ନରେ ଲଗାଇ ବଢାଇବାକୁ ସମସ୍ତଙ୍କୁ ସଂକଳ୍ପ କରାଯାଇଥିଲା। ଏଭଳି ଅନନ୍ୟ ବିବାହ କରିଥିବା ଯୁବକ ଜଣକ ହେଉଛନ୍ତି ଅମିତ ଦୁବେ। ଉକ୍ତ ଅଞ୍ଚଳରେ ପ୍ରତିବର୍ଷ ...