ସମ୍ପାଦକୀୟ |

ଅର୍ଥଶକ୍ତିର ସୁବିନିଯୋଗ

ଅର୍ଥଶକ୍ତିର ସୁବିନିଯୋଗ

ସୁଧିରାଜ ରାଉତ
ପୁରୀ ମନ୍ଦିରରେ ଜଣେ ମହିଳାଙ୍କ ଭ୍ୟାନିଟି ବ୍ୟାଗ୍‌କୁ ମାଙ୍କଡ଼ ନେଇ ପଳାଇଲା। ପରେ ବ୍ୟାଗ୍‌ରୁ ସବୁ ଜିନିଷ ଏବଂ ବ୍ୟାଗ୍‌ଟିକୁ ଫିଙ୍ଗିଦେଲା ସତ, ଏଟିଏମ୍‌ କାର୍ଡଟିକୁ ଆଉ ଫିଙ୍ଗିଲା ନାହିଁ। ଇଆଡ଼େ ସିଆଡ଼େ ଡେଉଁଥାଏ, ଆମମାନଙ୍କୁ ଓ ଏଟିଏମ୍‌ କାର୍ଡକୁ ଦେଖୁଥାଏ। ୧୫-୨୦ ମିନିଟ୍‌ ପରେ ସେ କାର୍ଡଟିକୁ ଫିଙ୍ଗିଲା, ମହିଳା ଆଶ୍ୱସ୍ତ ହେଲେ। ପତିତପାବନ ଉଡୁଥାଏ। ଠାକୁର ବୋଧହୁଏ କହୁଥିଲେ, ”୧୫-୨୦ ମିନିଟ୍‌ରେ ମାଙ୍କଡ ବୁଝିଗଲା, ଆଉ ତୁମେ ମଣିଷଗୁଡ଼ା ମଲା ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ଅର୍ଥଟା ସବୁକିଛି ନୁହଁ ବୋଲି ବୁଝିପାରୁନ?“ ଏହା ନିଶ୍ଚିତ ଯେ ମଣିଷ ବଞ୍ଚିବା ପାଇଁ ଅର୍ଥର ଆବଶ୍ୟକତା ରହିଛି, କିନ୍ତୁ ଏହାର ପରିମାଣ କେତେ? ସ୍ବାସ୍ଥ୍ୟ, ସୁଖ ଓ ସମ୍ପର୍କକୁ ବଳି ଦେଇ ଆଜି ଆମେ ସମସ୍ତେ ଯେଭଳି ଅର୍ଥ ପଛରେ ଗୋଡାଉଛୁ, ସମଗ୍ର ମାନବଜାତି ଅଧିକରୁ ଅଧିକ ଅର୍ଥ ପାଇଁ ଯେପରି ପାଗଳ ହୋଇ ଧାଉଁଛି, ଏହା ପଛରେ କିଛି ଗୁପ୍ତ ରହସ୍ୟ ଅଛି କି? ମଣିଷର ଏହି ସ୍ବଭାବ ପଛରେ ମନୋବୈଜ୍ଞାନିକ କାରଣ କ’ଣ ଥାଇପାରେ? ଉତ୍ତର ସହଜ ନୁହେଁ। ସାତତାଳ ପାଣି, ସାତତାଳ ପଙ୍କ, ତା’ ତଳେ ଫରୁଆ, ଫରୁଆ ମଧ୍ୟରେ ବୁଢ଼ୀ ଅସୁରୁଣୀର ଜୀବନ। ଜଣେ ସୁନ୍ଦର, ସୁଶୀଳ ଯୁବକ ଏମ୍‌ଏ ପଢି ଘରୋଇ ସ୍କୁଲରେ ପାଠ ପଢ଼ାଉଛନ୍ତି, ଆଉ ଜଣେ ଦଶମ ପଢି ସରକାରୀ କିରାଣି ହୋଇଛନ୍ତି। ଆପଣ ଆପଣଙ୍କ ଝିଅକୁ କାହାକୁ ବିବାହ ଦେବେ? ଝିଅ କାହାକୁ ନିର୍ବାଚିତ କରିବ? ସରଳ ଉତ୍ତର- ବିବାହ ପରେ ପିଲା ହେବେ, ସେମାନେ ଚଳିବା ପାଇଁ, ଭଲ ସ୍କୁଲରେ ପଢ଼ିବା ପାଇଁ ଅର୍ଥ ଆବଶ୍ୟକ। ତେଣୁ ଅର୍ଥରେ ଯିଏ ଅଧିକ ସକ୍ଷମ ତାକୁ ବାହାଦେବୁ ବା ହେବୁ। ଡାରୱିନ ଏହି କଥା ଲେଖିଛନ୍ତି- ଯୋଗ୍ୟତମର ବିବର୍ତ୍ତନ। କୁକୁର ଦଳ ମଧ୍ୟରେ ଯେଉଁ କୁକୁର ଅଧିକ ଶକ୍ତିଶାଳୀ, ଅନ୍ୟ କୁକୁରମାନଙ୍କୁ ଲଢ଼େଇରେ ହରାଇ ପାରୁଛି, ତାକୁ ମାଈକୁକୁର ମିଳନ ପାଇଁ ବାଛିଥାଏ। ଶକ୍ତିଶାଳୀ ଲଢୁଆ ଜୀବକୋଷ ପରବର୍ତ୍ତୀ ପିଢିକୁ ଏହି ରୂପରେ ପ୍ରାପ୍ତ ହୋଇଥାଏ। ଯେଉଁ ବ୍ୟକ୍ତି ଅର୍ଥଶକ୍ତିରେ ଶକ୍ତିଶାଳୀ ଆମେ ତାକୁ ବିବାହ ପାଇଁ ବାଛୁଚୁ, ଅର୍ଥ ଆମର ବୈବାହିକ ଜୀବନ ଏବଂ ପରବର୍ତ୍ତୀ ପିଢ଼ିର ନିର୍ଣ୍ଣୟ କରୁଛି। ଏହା ଜୀବନର ଅତୀବ ଗଭୀର କଥା। ଏଇଥିପାଇଁ ଆମେସବୁ ଅର୍ଥ ପଛରେ ଗୋଡାଉ ନାହୁଁ ତ? ବିଶିଷ୍ଟ ମନୋବିଜ୍ଞାନୀ ଫ୍ରୟେଡ଼ ଏହି କଥା କହୁଛନ୍ତି- ”ମଣିଷ ଯାହା କରୁଛି, ତାହା କାହିଁକି କରୁଛି ବୋଲି ଯଦି ଠିକ୍‌ ଉତ୍ତର ପାଉନାହିଁ, ବୁଝିବାକୁ ହେବ କାମ ପ୍ରବୃତ୍ତି ଏହା ପଛରେ ଲୁଚିରହିଛି। ପୁରାତନ ଗୁହ୍ୟଜ୍ଞାନୀମାନେ ଅର୍ଥ ଓ କାମ ମଧ୍ୟରେ ଗଭୀର ସମ୍ପର୍କ ରହିଛି ବୋଲି ବୁଝିଥିଲେ। ଋଷି ଶ୍ରୀଅରବିନ୍ଦ ଲେଖିଛନ୍ତି- ଅର୍ଥ, କାମ ଓ କ୍ଷମତା ପରସ୍ପର ସହ ଜଡ଼ିତ। ଅର୍ଥ କିଭଳି ଆମ କାମକେନ୍ଦ୍ରକୁ ପ୍ରଭାବିତ କରିଥାଏ ଏହାର ପ୍ରମାଣ ହେଉଛି ବର୍ତ୍ତମାନ ଅନେକ କୋଟିପତି ସନ୍ଥ ଜେଲରେ ରହିବା। ଭାରତ ଏବଂ ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ସଭ୍ୟତାର ପୂର୍ବଜମାନେ ଘୋଷଣା କରିଥିଲେ ଉଚ୍ଚତର ଜୀବନ ପାଇଁ ବ୍ରହ୍ମଚର୍ଯ୍ୟ ଅନିବାର୍ଯ୍ୟ, ଅର୍ଥାତ୍‌ କାମଶକ୍ତିର ନିୟନ୍ତ୍ରଣ, ସୁତରାଂ ଅର୍ଥଶକ୍ତିର ନିୟନ୍ତ୍ରଣ।“ ଆଉ ଏକ ଦିଗକୁ ବିଚାରକୁ ନେବା। ଜୀବନର ଦୁଇଟି ଗତି ରହିଛି, ଗୋଟିଏ ହେଉଛି- ଜୀବନ ସଂଭୋଗ ମଧ୍ୟ ଦେଇ ସେଇ ଜୀବନକୁ ବଞ୍ଚେଇ ରଖୁଛି। ଅନ୍ୟଟି ଲୁକ୍କାୟିତ ଭାବେ ଜୀବନକୁ ଊର୍ଦ୍ଧ୍ୱାରୋହଣ କରୁଛି। ଉଦାହରଣ- ପ୍ରଥମ ଜୀବ ଏମିବା, ସେ ନିଜକୁ ବଞ୍ଚେଇ ରଖିବା ସହ ସେ ହିଁ ବିବର୍ତ୍ତିତ ହୋଇ ମଣିଷ ହୋଇଛି। ଏମିବା ବିବର୍ତ୍ତିତ ହୋଇ ମଣିଷ ହେବା ଜୀବନର ଊର୍ଦ୍ଧ୍ୱାରୋହଣ। ମଣିଷ ଏଠି ନିଜକୁ ବଞ୍ଚେଇ ରଖିବା ସହ ଆଉ କୁଆଡ଼େ ବିବର୍ତ୍ତିତ ବା ଊର୍ଦ୍ଧ୍ୱାରୋହଣ କରୁଛି କି? ପ୍ରକୃତି ଆବଶ୍ୟକ ସ୍ଥଳେ ସୃଷ୍ଟି କରିଥିବା ବହୁ ଜୀବକୁ ନଷ୍ଟ କରି ଦେଇଛି। ଡାଏନୋସର, ମାମଥ ପ୍ରଭୃତି, କିନ୍ତୁ ତା’ର ଊର୍ଦ୍ଧ୍ୱାରୋହଣ କେବେ ବନ୍ଦ କରିନି। ଶ୍ରୀଅରବିନ୍ଦ କହନ୍ତି- ମଣିଷର ସଚେତନ ସହଯୋଗରେ ମଣିଷକୁ ଦେବତା କରି ଗଢିତୋଳିବାକୁ ପ୍ରକୃତି ଲକ୍ଷ୍ୟ ରଖିଛି। ନିତ୍‌ସେ, ତାଓ ମଧ୍ୟ ଏହି କଥାଟିକୁ ଟିକେ ଅସ୍ପଷ୍ଟ ରୂପେ କହିଛନ୍ତି। ଏହି ସଚେତନ ସହଯୋଗ କ’ଣ? ବିଦ୍ୟୁତ୍‌ ଶକ୍ତି ମଦ ଦୋକାନକୁ ଆଲୋକିତ କରୁଛି, ମନ୍ଦିରକୁ ବି କରୁଛି। ଶକ୍ତି ମୁଖ୍ୟ ନୁହେଁ, ଶକ୍ତିକୁ ବ୍ୟବହାର କରୁଥିବା ବ୍ୟକ୍ତି ବା ଚେତନା ମୁଖ୍ୟ। ଠିକ୍‌ ସେହିଭଳି ଅର୍ଥଶକ୍ତି ଆମର ବ୍ୟବହାର ଉପରେ ନିର୍ଭର କରୁଛି। ଆମେ ଏହାକୁ ଆମର କାମନା, ବାସନା ଚରିତାର୍ଥ ପାଇଁ ବ୍ୟବହାର କରିବା ନା ଏକ ଦିବ୍ୟଜୀବନ, ଦିବ୍ୟପୃଥିବୀ ନିର୍ମାଣ ପାଇଁ ବ୍ୟବହାର କରିବା, ଏହା ଆମ ଉପରେ ନିର୍ଭର କରେ। ମୋର ଆବଶ୍ୟକତାଠାରୁ ଅଧିକ ଅର୍ଥ ଖର୍ଚ୍ଚ କଲେ ମୁଁ ଚୋର। ଶ୍ରୀଅରବିନ୍ଦ ଏହା କହିଥିଲେ ଏବଂ ସେହିପରି ବଞ୍ଚିଥିଲେ। କଲାମ ସାହାବ ଆଟାଚିଟିଏ ଧରି ରାଷ୍ଟ୍ରପତି ଭବନରେ ପ୍ରବେଶ କଲେ, ପାଞ୍ଚବର୍ଷ ପରେ ସେଇ ଆଟାଚିଟି ଧରି ବାହାରି ଆସିଲେ। ଯେତିକି ଆବଶ୍ୟକ ସେତିକି ହିଁ ଅର୍ଥ ଖର୍ଚ୍ଚ କରିବା ଉଚିତ- ଯଦି ଏହା ସମ୍ଭବ ହୁଏ ତେବେ ପୃଥିବୀର କେଉଁ କୋଣରେ କେହି ଭୋକରେ ମରିବେ ନାହିଁ; ରହିବା, ପଢିବା, ସ୍ବାସ୍ଥ୍ୟ ବ୍ୟବସ୍ଥା କେଉଁଥିରେ ଅଭାବ ରହିବ ନାହିଁ। କେବଳ ପରମାଣୁ ବୋମା ତିଆରିରେ ଯେତିକି ଅର୍ଥ ପୃଥିବୀରେ ଖର୍ଚ୍ଚ ହୋଇଛି ମୁଣ୍ଡ ପିଛା ତାହା ୧୩ ଲକ୍ଷରୁ ଅଧିକ ହେବ। ଅର୍ଥର ଅଭାବ ସମସ୍ୟା ନୁହେଁ। ତାହାର ଯଥାର୍ଥ ବିନିଯୋଗ ହେବା ଆବଶ୍ୟକ। ଆମେ ସମସ୍ତେ ଜାଣୁ ବାୟୁ, ଜଳ ଦୂଷିତ ହେଲେ ସ୍ବାସ୍ଥ୍ୟ ପାଇଁ କ୍ଷତିକାରକ। ତେବେ ଦୂଷିତ ଅର୍ଥ ବା କଳାଧନ? ବାୟୁ, ଜଳକୁ ଆବନ୍ଧ କରି ରଖିଲେ ତାହା ଦୂଷିତ ହୋଇଥାଏ, ଅର୍ଥକୁ ଆବଦ୍ଧ କରି ରଖିଲେ? ଆଧୁନିକ ମନୋବିଜ୍ଞାନ ଏହା ପ୍ରମାଣ କଲାଣି- କଳାଧନ ଏବଂ ଆବନ୍ଧ ଅର୍ଥ ବଡ଼ ବଡ଼ ରୋଗର କାରଣ। ଏହି ଅର୍ଥ ସବୁର ଆହୁରି ଅନେକ ପାର୍ଶ୍ୱ ପ୍ରତିକ୍ରିୟା ରହିଛି। ତୁମ ପାଖକୁ ଯାହା ଅର୍ଥ ଆସୁଛି ନିଜର ଯଥାର୍ଥ ଆବଶ୍ୟକତା ଅନୁଯାୟୀ ଖର୍ଚ୍ଚ କର, ବଳକା ଅର୍ଥକୁ ସଞ୍ଚୟ କର ଅବା ବିନିଯୋଗ କର ଜୀବନ ଓ ଜଗତକୁ ସମୃଦ୍ଧ କରିବା ପାଇଁ। ପ୍ରକୃତରେ ବିଶ୍ୱ ପ୍ରକୃତି ଓ ଅର୍ଥଶକ୍ତି ଆମଠାରୁ ଏହି ଆଶା ରଖୁଛି।
ଇନ୍ଦ୍ରାବତୀ, ନବରଙ୍ଗପୁର, ମୋ-୯୮୬୧୯୬୯୬୭୮, sudhirajrout15@gmail.com

All Right Reserved By

Model This Week

Model This Week

ସମ୍ପାଦକୀୟ |

 ସମ୍ପାଦକୀୟ/ବଂଶବାଦ ଏକ ମାଧ୍ୟମ

ସମ୍ପାଦକୀୟ/ବଂଶବାଦ ଏକ ମାଧ୍ୟମ

ଚଳିତବର୍ଷ ମେ ୧୨ରେ କର୍ନାଟକ ବିଧାନସଭା ନିର୍ବାଚନ। ଏହାକୁ ନେଇ ରାଜନୈତିକ ପରିସ୍ଥିତି ଉଷ୍ମ ଥିବାବେଳେ କର୍ନାଟକ ‘ପୁତ୍ର ଉଦୟ’ ବା ‘son rise’ ରାଜ୍ୟରେ ପରିଣତ ହୋଇଛି ବୋଲି ଆଲୋଚନା ଆରମ୍ଭ ହୋଇ ଗଲାଣି। ଏହି ରାଜ୍ୟରୁ ବିଭିନ୍ନ ସମୟରେ ମୁଖ୍ୟମନ୍ତ୍ରୀ ରହି ଆସିଥିବା ନେତାମାନଙ୍କର ପ୍ରାୟ ୮ଜଣ ପୁତ୍ର ଏଥର ନିର୍ବାଚନ ଲଢୁଛନ୍ତି। ପୂର୍ବତନ ମୁଖ୍ୟମନ୍ତ୍ରୀ ଏସ୍‌.ଆର୍‌. ବୋମାଇଙ୍କ ପୁତ୍ର ବାସବରାଜଙ୍କ ଠାରୁ ଆରମ୍ଭ କରି ଏସ୍‌. ବାଙ୍ଗରାପ୍ପାଙ୍କ ପୁତ୍ର ମହିମା, ଧରମ ସିଂଙ୍କ ପୁତ୍ର ଅଜୟ, ଏଚ୍‌ଡି ଦେବେଗୌଡାଙ୍କ ପୁତ୍ର କୁମାର ସ୍ବାମୀ ଓ ରେବାନ୍ନା ଏବଂ ବର୍ତ୍ତମାନର ମୁଖ୍ୟମନ୍ତ୍ରୀ ସିଦ୍ଧରାମାୟାଙ୍କ ପୁତ୍ର ଯତୀନ୍ଦ୍ର ନିର୍ବାଚନ ମଇଦାନରେ ଅବତୀର୍ଣ୍ଣ ହୋଇଛନ୍ତି। ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ କଥା ହେଉଛି ପୂର୍ବତନ ମୁଖ୍ୟମନ୍ତ୍ରୀ ତଥା ଏବେକାର ମୁଖ୍ୟ ଭାଜପା ନେତା ବି.ଏସ୍‌. ୟେଦୁରାପ୍ପା ତାଙ୍କର ପୁତ୍ର ବି. ଓ୍ବାଇ. ବିଜୟେନ୍ଦ୍ରଙ୍କୁ ପ୍ରାର୍ଥୀ କରିବାକୁ ନିଷ୍ପତ୍ତି ନେଇଥିଲେ ମଧ୍ୟ ଶେଷ ମୁହୂର୍ତ୍ତରେ ଏଥିରୁ ଓହରି ଯାଇଛନ୍ତି, ଯାହାକୁ ନେଇ ନାମାଙ୍କନପତ୍ର ଦାଖଲ...

ନଦୀର ସ୍ବାସ୍ଥ୍ୟ

ନଦୀର ସ୍ବାସ୍ଥ୍ୟ

ତତ୍ତ୍ୱ ଓ ତର୍କ/ ବିମଳ ପ୍ରସାଦ ପାଣ୍ଡିଆ ନିକଟ ଅତୀତରେ ହୋଇଥିବା ବିଭିନ୍ନ ଘୋଷଣାରୁ ଲାଗୁଛି ଯେ ନଦୀ ବଞ୍ଚାଇବା ପାଇଁ ସରକାରୀ ଅଭିଯାନ ଆରମ୍ଭ ହୋଇଯାଇଛି ବା ହେବାକୁ ଯାଉଛି ଓଡ଼ିଶାରେ। ରାଜ୍ୟ ସରକାର ‘ସବୁଜ ମହାନଦୀ ଅଭିଯାନ’ କଥା କହିଛନ୍ତି। ସିଆଡ଼େ ସମ୍ବଲପୁର ଜିଲା ପ୍ରଶାସନ ସବୁଜ, ସ୍ବଚ୍ଛ ଓ ସୁନ୍ଦର ମହାନଦୀର ଆହ୍ବାନ ଦେଇ ବିଭିନ୍ନ ଆୟୋଜନ ଆରମ୍ଭ କରିଦେଇଛନ୍ତି। ନଦୀଜଳର ଭାଗବଣ୍ଟାକୁ ନେଇ ଦୁଇ ରାଜ୍ୟ ମଧ୍ୟରେ ବିବାଦ ଖୁବ୍‌ ଜମିଥିବା ବେଳେ ନଦୀର ସ୍ବାସ୍ଥ୍ୟକୁ ନେଇ ଚିନ୍ତା ପ୍ରକାଶ ପାଇବା ଖୁସିର କଥା। ନଦୀ ହେଉଛି ସଭ୍ୟତାର ଆଧାର, ନଦୀ ଯୋଗୁ ସଭ୍ୟତାର ପ୍ରବାହ ହୋଇଥାଏ। ନଦୀର ସ୍ଥିତିରୁ ସଭ୍ୟତା କେତେ ସୁସ୍ଥ ଓ ସଭ୍ୟ ତାହା ଜଣାପଡ଼ିଥାଏ। ଶ୍ରୀମଦ୍‌ଭାଗବତର ଦ୍ୱିତୀୟ ସ୍କନ୍ଧ ପ୍ରଥମ ଅଧ୍ୟାୟର ୩୨-୩୩ ଶ୍ଳୋକରେ ଉଲ୍ଲେଖ ଅଛି: ବୃକ୍ଷରାଜି ହେଉଛି ପ୍ରଭୁଙ୍କ ଶରୀରର ଲୋମ, ବାୟୁ ହେଉଛି ପ୍ରଭୁଙ୍କର ...

ମ୍ୟାଲେରିଆ ନିରାକରଣ

ମ୍ୟାଲେରିଆ ନିରାକରଣ

ଡା. ରାମଚନ୍ଦ୍ର ରାଉତ ଏପ୍ରିଲ ୨୫କୁ ‘ବିଶ୍ୱ ମ୍ୟାଲେରିଆ’ ଦିବସ ରୂପେ ପାଳନ କରାଯାଏ। ମ୍ୟାଲେରିଆ ଏକ ପ୍ରମୁଖ ସଂକ୍ରାମକ ରୋଗ ରୂପେ ଆବହମାନ କାଳରୁ ରହି ଆସିଛି ଏବଂ ଏହା ବିଶ୍ୱର ଅଧିକାଂଶ ମୃତ୍ୟୁ ଓ ଦାରିଦ୍ର୍ୟର ଏକ ପ୍ରମୁଖ କାରଣ। ପ୍ରତି ୨ ମିନିଟ୍‌ରେ ଗୋଟିଏ ଶିଶୁ କେଉଁଠି ନା କେଉଁଠି ମ୍ୟାଲେରିଆ ସଂକ୍ରମଣ ଦ୍ୱାରା ମୃତ୍ୟୁମୁଖରେ ପଡିଥାଏ। ୨୦୧୫ରେ ସାରା ବିଶ୍ୱରେ ୨୧କୋଟି ୨୦ଲକ୍ଷ ଲୋକ ମ୍ୟାଲେରିଆରେ ପୀଡିତ ହୋଇଥିବା ବେଳେ ତହିଁରୁ ୪ ଲକ୍ଷ ୨୯ ହଜାର ମୃତ୍ୟୁମୁଖରେ ପଡିଥିଲେ। ମାତ୍ର ୨୦୧୬ରେ ଏହା କମିବା ପରିବର୍ତ୍ତେ ଆହୁରି ୫୦ ଲକ୍ଷ ଲୋକ ଏହାଦ୍ୱାରା ଆକ୍ରାନ୍ତ ହୋଇଥିଲେ।...

ଏଇ ଭାରତରେ

ଏଇ ଭାରତରେ

ଝିଅର ବିବାହ ବୟସ ହେଲେ ମାତାପିତାଙ୍କର ଚିନ୍ତା ବଢ଼େ। ସବୁଠୁ ଚିନ୍ତା ଅଧିକ ଘାରେ ଯୌତୁକକୁ ନେଇ। ମଧ୍ୟପ୍ରଦେଶର ଟିକମଗଡ ଜିଲା ପୃଥ୍ବୀପୁରରେ ଏମିତି ଏକ ବାହାଘର ହେଲା ଯାହା ସମସ୍ତଙ୍କ ଆଖି ଖୋଲିଦେଇଛି। ବିବାହରେ ପୁଅଘର ଲୋକେ ଯୌତୁକ ଭାବେ ଝିଅଘରୁ କେବଳ ଗୋଟିଏ ଗଛର ଚାରା ନେଇଛନ୍ତି। ଝିଅ ଘରକୁ ମଧ୍ୟ ବଦଳରେ ଏକ ଚାରା ଦେଇଛନ୍ତି। ବାହାଘରକୁ ଯେଉଁ ବରଯାତ୍ରୀ ଯିବେ ସମସ୍ତଙ୍କୁ ଗୋଟିଏ କରି ଚାରା ଉପହାର ଦେବାକୁ ବରଘର ଝିଅଘରକୁ ଅନୁରୋଧ କରିଥିଲେ। ତାହା ହିଁ ହୋଇଛି। ଉପହାର ଭାବେ ଦିଆଯାଉଥିବା ଚାରାଟିକୁ ସଯତ୍ନରେ ଲଗାଇ ବଢାଇବାକୁ ସମସ୍ତଙ୍କୁ ସଂକଳ୍ପ କରାଯାଇଥିଲା। ଏଭଳି ଅନନ୍ୟ ବିବାହ କରିଥିବା ଯୁବକ ଜଣକ ହେଉଛନ୍ତି ଅମିତ ଦୁବେ। ଉକ୍ତ ଅଞ୍ଚଳରେ ପ୍ରତିବର୍ଷ ...

ସମ୍ପାଦକୀୟ/ରକ୍ତ ଶୋଷଣ, ପରେ ଦାନ

ସମ୍ପାଦକୀୟ/ରକ୍ତ ଶୋଷଣ, ପରେ ଦାନ

ଦେଶର ପ୍ରଗତିରେ ପରିବହନ ବ୍ୟବସ୍ଥା ସୁଗମ ହେବା ନିତାନ୍ତ ଦରକାର। ଏଥିପାଇଁ ପ୍ରମୁଖ ଉପାଦାନ ହେଉଛି ଇନ୍ଧନ। ଆଜିର ସମୟରେ ପେଟ୍ରୋଲ ଓ ଡିଜେଲ ଦର ଅର୍ଥନୈତିକ ବ୍ୟବସ୍ଥାକୁ ଗତିଶୀଳ କରାଉଛି। ଲୋକମାନଙ୍କ ଯାତାୟାତଠାରୁ ଆରମ୍ଭ କରି ସାମଗ୍ରୀର ଦର ଉପରେ ତୈଳ ଦରର ସିଧାସଳଖ ପ୍ରଭାବ ରହିଛି। ତେଣୁ ପ୍ରତ୍ୟେକ ସରକାର ତେଲ ମୂଲ୍ୟକୁ ନିୟନ୍ତ୍ରଣରେ ରଖିବାକୁ ଚେଷ୍ଟା କରିଥାଆନ୍ତି। ହେଲେ ନରେନ୍ଦ୍ର ଦାମୋଦରଦାସ ମୋଦି ୨୦୧୪ରେ କ୍ଷମତାକୁ ଆସିବା ପରେ ତୈଳ ଦର ଉପରେ ଥିବା ନିୟନ୍ତ୍ରଣକୁ ହଟାଦେଲେ। ଏ ଦିଗରେ ଦିଆଯାଉଥିବା ରିହାତିକୁ ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ଉଚ୍ଛେଦ କରିଦିଆଗଲା। ଫଳରେ ତେଲ ଦର ବଜାର ବ୍ୟବସ୍ଥା ଅନୁଯାୟୀ ସ୍ଥିରୀକୃତ ହେଉଥିବା କୁହାଯାଉଛି। ଭୁବନେଶ୍ୱରରେ ଏବେ ପେଟ୍ରୋଲ ୭୪ ଟଙ୍କା ନିକଟତର ହୋଇ ...

 ଚାଷୀ ମୃତ୍ୟୁ ଓ ଦଣ୍ଡମୁକ୍ତ କର୍ମଚାରୀ

ଚାଷୀ ମୃତ୍ୟୁ ଓ ଦଣ୍ଡମୁକ୍ତ କର୍ମଚାରୀ

ସହଦେବ ସାହୁ ଆମ ଦେଶର କ୍ରାଇମ୍‌ ରେକର୍ଡସ୍‌ ବ୍ୟୁରୋ ତା’ର ୨୦୧୬ର ଏଡିଏସ୍‌ଆଇ (ଆକ୍ସିଡେଣ୍ଟାଲ୍‌ ଡେଥ୍‌ ଆଣ୍ଡ୍‌ ସୁଇସାଇଡ୍ସ ଇନ୍‌ ଇଣ୍ଡିଆ)ର ଅଗ୍ରିମ (ପ୍ରୋଭିଜନାଲ୍‌) ରିପୋର୍ଟରେ ପ୍ରକାଶ କରିଛି ଯେ ସାରା ଦେଶରେ ୨୦୧୫ରେ ଚାଷୀ ଆତ୍ମହତ୍ୟା ୧୨,୬୦୨ ଥିବାବେଳେ ୨୦୧୬ରେ ୧୧,୩୭୦କୁ କମିଛି। ଓଡିଶାରେ ସେହି ଢାଞ୍ଚା। ୨୦୧୪ ରିପୋର୍ଟରେ ଚାଷୀ ଆତ୍ମହତ୍ୟା ସଂଖ୍ୟା ୫ ଥିଲା, ୨୦୧୫ ଓ ୧୬ରେ ସରକାରୀ ରିପୋର୍ଟରେ ଶୂନ ଥିବାବେଳେ ୨୦୧୭ରେ ୨୦୧୪ ସଂଖ୍ୟାର ଦୁଇଗୁଣ ବଢିଯାଇଛି। ...

ସ୍ତ୍ରୀର ଦରମା

ସ୍ତ୍ରୀର ଦରମା

ରୁଦ୍ର ପ୍ରସନ୍ନ ରଥ ବିଗତ କିଛି ବର୍ଷ ମଧ୍ୟରେ ଭାରତରେ ନାରୀ ଶିକ୍ଷାର ବ୍ୟାପକ ପ୍ରଚାର ଏବଂ ପ୍ରସାର ଘଟିବା ସହ ନିଯୁକ୍ତି କ୍ଷେତ୍ରରେ ଏମାନଙ୍କ ପାଇଁ ବିଶେଷ ସୁଯୋଗ ସୃଷ୍ଟି ହୋଇଛି। ତଥାପି ଦେଶର ପ୍ରଗତିକୁ ଏହା ନୂଆ ଦିଶା ଦେବାରେ ସକ୍ଷମ ନୁହେଁ। କାରଣ ସାମାଜିକ, ରାଜନୈତିକ ଏବଂ ଲିଙ୍ଗଗତ ଭେଦଭାବ ଯୋଗୁ ନାରୀଟିଏ ଅନେକ କ୍ଷେତ୍ରରେ ନିଜ ପାଇଁ ମନପସନ୍ଦର ଚାକିରି ଏବଂ ଦରମା ପାଇବାରେ ସକ୍ଷମ ହୋଇପାରୁ ନାହିଁ।

ଏଇ ଭାରତରେ

ଏଇ ଭାରତରେ

ଲୋକଙ୍କ ମଧ୍ୟରେ ବେଳେବେଳେ ଏଭଳି ମାନସିକତା ସୃଷ୍ଟି ହୁଏ, ଯାହାକି ସହଜରେ ବିଶ୍ୱାସ ହୁଏନାହିଁ। ମୋବାଇଲ ଓ ଇଣ୍ଟର୍‌ନେଟ ବ୍ୟବହାର ଯୁଗରେ ମଧ୍ୟ କେତେକଙ୍କ ମଧ୍ୟରେ ରକ୍ଷଣଶୀଳ ଚିନ୍ତାଧାରା ଦେଖାଯାଉଛି। ଏଭଳି ଏକ ଘଟଣା ଘଟିଛି ଉତ୍ତରପ୍ରଦେଶର ଲକ୍ଷ୍ନୌ ସହରରେ। ବାଙ୍ଗାଲୋରର ଜଣେ ଯୁବତୀଙ୍କ ଏକ ଫେସ୍‌ବୁକ୍‌ ପୋଷ୍ଟକୁ ବିରୋଧ କରି ଲକ୍ଷ୍ନୌର ଅଭିଷେକ ନାମକ ଜଣେ ଯୁବକ ମୁସଲମାନ ଡ୍ରାଇଭର ଚଳାଉଥିବା ଏକ ଘରୋଇ କାର୍‌ ପରିବହନ ସଂସ୍ଥାରେ ଯିବାକୁ ମନା କରିଦେଇଛନ୍ତି। ଏହାକୁ ଟୁଇଟ କରି ସେ କହିଛନ୍ତି ଯେ, ଯଦି ଜଣେ ଯୁବତୀ ରୁଦ୍ର ହନୁମାନ ପୋଷ୍ଟର ଲଗାଯାଇଥିବା କାର୍‌ରେ ...

ଶିଶୁ ବଳାତ୍କାର: ଦଣ୍ଡ କାହିଁ

ଶିଶୁ ବଳାତ୍କାର: ଦଣ୍ଡ କାହିଁ

୨୦୧୨ ନିର୍ଭୟା ଗଣବଳାତ୍କାର ଘଟଣା ପରେ ଭାରତରେ ମହିଳା ନିର୍ଯାତନା ନିରୋଧୀ ସ୍ବର ଯେଭଳି ସର୍ବୋଚ୍ଚରେ ପହଞ୍ଚତ୍ଥିଲା, ଏବେ ସେଭଳି ପରିସ୍ଥିତିର ପୁନରାବୃତ୍ତି ଘଟିଛି। ନିର୍ଭୟାଙ୍କ ବୟସ ୨୩ ହୋଇଥିବା ବେଳେ ଏବେ ଶିଶୁକନ୍ୟାଙ୍କ ଉପରେ ପାଶବିକ ଅତ୍ୟାଚାର ଯେପରି ଭାବେ ବଢ଼ିଚାଲିଛି ତାକୁ ଦେଖିଲେ ବ୍ୟସ୍ତ ଲାଗୁଛି। ଜମ୍ମୁ-କଶ୍ମୀର କଠୁଆର ୮ ବର୍ଷୀୟା କନ୍ୟା, ଗୁଜରାଟ ସୁରଟର ୧୧ ବର୍ଷୀୟା ଝିଅ, ଓଡ଼ିଶା ନୀଳଗିରିର ୪ ବର୍ଷୀୟା ଶିଶୁକନ୍ୟା, ନିଶ୍ଚିନ୍ତକୋଇଲିର ୬ ବର୍ଷୀୟା ଝିଅଠାରୁ ଆରମ୍ଭ କରି ମଧ୍ୟପ୍ରଦେଶ ଇନ୍ଦୋରର ୪ ମାସର ଶିଶୁକନ୍ୟାଙ୍କୁ ବଳାତ୍କାର ଓ ହତ୍ୟା ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ଅସଂଖ୍ୟ ଘଟଣା ଘଟିଗଲାଣି। ସବୁଠାରୁ ଅତ୍ୟନ୍ତ ସମ୍ବେଦନଶୀଳ ଇନ୍ଦୋର ଘଟଣାକୁ ଦେଖିଲେ ଯେ କେହି ବିବ୍ରତ ହେବା ସ୍ବାଭାବିକ। ଇନ୍ଦୋର ଶିଶୁକୁ ବଳାତ୍କାର କରିଥିବା ବ୍ୟକ୍ତି ହେଉଛନ୍ତି ସମ୍ପର୍କୀୟ ମାମୁ। ଦେଖିବାକୁ ଗଲେ ୪ ମାସ ଶିଶୁର ବେକ ଟାଣ ହୋଇ ନ ଥାଏ। ଯିଏ ତା’ ସହ ଏପରି ଜଘନ୍ୟ କାଣ୍ଡ ଘଟାଇଥାଆନ୍ତି ତାଙ୍କ ମାନସିକତା ବୁଝିବା ଅସମ୍ଭବ। ଏଠାରେ ସାମାଜିକ ବିଶ୍ଳେଷଣର ପ୍ରୟୋଜନ ଉଠିଲାଣି। ମନେହେଉଛି, ଯେପରି ଏହା କେବଳ ଘୋର ଯୌନ ଲାଳସାର ପରିଣତି ନୁହେଁ। ସହଜ ଭାଷାରେ କହିବାକୁ ଗଲେ ଏହା ଅତ୍ୟନ୍ତ ଜଘନ୍ୟ ଆପରାଧିକ ମାନସିକତାର ପ୍ରତିଫଳନ।

ରେଭେନ୍‌ସା ଯୁଗର ଅବସାନ

ରେଭେନ୍‌ସା ଯୁଗର ଅବସାନ

ଶରତ ଚନ୍ଦ୍ର ମିଶ୍ର/ରେଭେନ୍‌ସା କଲେଜ ଓଡ଼ିଶାର ସର୍ବପୁରାତନ ଉଚ୍ଚ ଶିକ୍ଷାନୁଷ୍ଠାନ। ଦେଢ଼ଶହ ବର୍ଷ (୧୮୬୮) ପୂର୍ବେ ନଅଙ୍କ ଦୁର୍ଭିକ୍ଷର ଦୁଇବର୍ଷ ପରେ ଏ କଲେଜ ସ୍ଥାପିତ ହୋଇଥିଲା। କଟକ କଲେକ୍ଟୋରେଟ୍‌ ପାଖରେ ଏହି ଅନୁଷ୍ଠାନଟି ପଚାଶ ବର୍ଷ ରହିବା ପରେ ଚାଉଳିଆଗଞ୍ଜର ରେସ୍‌କୋର୍ସ ପଡିଆକୁ ଉଠିଆସିଲା ଓ ଗତ ଶହେବର୍ଷ ଧରି ସେହିଠାରେ ଗର୍ବୋନ୍ନତ ଶିର ଉତ୍ତୋଳନ କରି ବିଦ୍ୟମାନ।

ଲୁଣା ଜଙ୍ଗଲ ଓ ଉପକୂଳ ସୁରକ୍ଷା

ଲୁଣା ଜଙ୍ଗଲ ଓ ଉପକୂଳ ସୁରକ୍ଷା

ହିମାଂଶୁ ଶେଖର ଫତେସିଂହ/ପୃଥିବୀର ନିରକ୍ଷୀୟ ଓ ଉପନିରକ୍ଷୀୟ ଅଞ୍ଚଳ ଅନ୍ତର୍ଗତ ୨୪ଂ ଉ.ଅକ୍ଷାଂଶରୁ ୩୮ଂ ଦ.ଅକ୍ଷାଂଶ ମଧ୍ୟବର୍ତ୍ତୀ ଅଞ୍ଚଳରେ ସମୁଦ୍ର ତଟବର୍ତ୍ତୀ ଜୁଆରିଆ ଆର୍ଦ୍ର, ବାଲିଆ ଭୂମିରେ ଏକ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ପ୍ରଜାତିର ଉଦ୍ଭିଦ ଦେଖାଯାଆନ୍ତି। ଏହି ଅଞ୍ଚଳରେ ୨୬ଂରୁ ୩୫ଂ ସେଲ୍‌ସିୟସ୍‌ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ଉଚ୍ଚ ବାୟୁମଣ୍ଡଳୀୟ ତାପମାତ୍ରା, ୧୦୦୦ ମିମିରୁ ୩୦୦୦ ମିମି ବୃଷ୍ଟିପାତ, ଉଚ୍ଚ ଲବଣତା, ଜୁଆରିଆ ଜଳ ପ୍ଳାବନ ସତ୍ତ୍ୱେ ଏହି ଉଦ୍ଭିଦଗୁଡ଼ିକ ଜୀବନ ଧାରଣ କରି ବଂଶବୃଦ୍ଧି କରିଥାନ୍ତି।

ଏଇ ଭାରତରେ

ଏଇ ଭାରତରେ

ଲୋକଙ୍କଠାରୁ ମାନବିକତା କ୍ରମେ ହଜିଯାଉଛି। ଅର୍ଥ ଓ ବସ୍ତୁବାଦୀ ହୋଇପଡୁଥିବା ମଣିଷ ଅନ୍ୟ ପ୍ରତି ସହାନୁଭୂତି, ଦୟା ଆଦି ଗୁଣକୁ ହରାଇବସୁଛି। ବିପଦରେ ପଡିଥିବା ଲୋକଙ୍କୁ ସାହାଯ୍ୟ କରିବା ପରିବର୍ତ୍ତେ ସୁଯୋଗର କିଭଳି ଫାଇଦା ଉଠାଇହେବ ସେଥିପ୍ରତି ଆଗ୍ରହ ଦେଖାଉଛି। ଗତ ଶୁକ୍ରବାର ବିଳମ୍ବିତ ରାତିରେ ଦିଲ୍ଲୀ ନିକଟବର୍ତ୍ତୀ ଗାଜିଆବାଦରେ ଘଟିଥିବା ଏକ ଘଟଣା ସମ୍ପର୍କରେ ଶୁଣିଲେ ମଣିଷ ନିକଟରୁ ମାନବିକତାର ଗୁଣ କିପରି ହଜିଯାଉଛି ତାହା ସ୍ପଷ୍ଟ ହୁଏ।