ସମ୍ପାଦକୀୟ |

ଏବକାର ଭାରଦାମାନେ

ଏବକାର ଭାରଦାମାନେ

ବୈକୁଣ୍ଠନାଥ ମିଶ୍ର
ମହାଭାରତ ଉଦ୍‌ଯୋଗ ପର୍ବର ଏକ ରୋଚକ କାହାଣୀ। ଆସନ୍ନ ଯୁଦ୍ଧର ପରିଣାମକୁ ନେଇ ଧର୍ମରାଜ ଯୁଧିଷ୍ଠିରଙ୍କ ହୃଦୟରେ ସଂଶୟର ଶତ ଉଦ୍‌ବେଳନ। ତ୍ରିକାଳଦର୍ଶୀ ସହଦେବଙ୍କୁ ଯୁଦ୍ଧର ସମ୍ଭାବ୍ୟ ପରିଣାମ ଜିଜ୍ଞାସା କରନ୍ତେ ସେ ସବିନୟ ପ୍ରକାଶ କଲେ, ହେ ଜ୍ୟେଷ୍ଠଭ୍ରାତା! ମୋଠାରୁ ଯୁଦ୍ଧ ବୃତ୍ତାନ୍ତ ଶ୍ରବଣ କରିବା ଅପେକ୍ଷା ଯେ ଏ ସମାଚାର ଠିକ୍‌ ଦେଇପାରିବେ, ତାଙ୍କୁ ପଚାରିଲେ ଭଲ ହେବ। ଯୁଧିଷ୍ଠିର ବ୍ୟାକୁଳ ଭାବେ ପ୍ରଶ୍ନକଲେ, କିଏ ସେହି ଧର୍ମାତ୍ମା, କେଉଁଠି ତାଙ୍କ ନିବାସ, ଯେ କି ମୋ ଅନ୍ତରର ଦାବାଗ୍ନିକୁ ନିର୍ବାପିତ କରିପାରିବେ? ସହଦେବ କହିଲେ, ଏଠାରୁ ତିନି ଶହ ଯୋଜନ ଦୂରରେ ଯାଜପୁର ସନ୍ନିକଟ ପୁଣ୍ୟତୋୟା ବୈତରଣୀର ଅପରପାର୍ଶ୍ୱରେ ଧବଳୀ ପର୍ବତ ଦଣ୍ଡାୟମାନ। ପର୍ବତର ପାଦଦେଶରେ ଏକ ସୁରମ୍ୟ ଅଟ୍ଟାଳିକା, ଯେଉଁଥିରେ ସସ୍ତ୍ରୀକ ଅବସ୍ଥାନ କରୁଛନ୍ତି ଜଣେ ସୌମ୍ୟକାନ୍ତ ଯୁବକ। କେବଳ ଭ୍ରାତା ଭୀମସେନ ହିଁ ତାଙ୍କୁ ଏଠାକୁ ଆଣିପାରିବେ। ଯୁଧିଷ୍ଠିର ସେ ମହାତ୍ମାଙ୍କ ସନ୍ଧାନ ପାଇଁ ଭୀମଙ୍କୁ ଆଦେଶ କଲେ ଓ ତାଙ୍କ ଆଗମନ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ଅନ୍ନଜଳ ସ୍ପର୍ଶ ନ କରିବାକୁ ପ୍ରତିଜ୍ଞା କଲେ। ସହଦେବ କହିଲେ, ସେ ମହାତ୍ମା ‘ଭାରଦା’ ନାମରେ ବିଦିତ। ଭୀମସେନ ତତ୍‌କ୍ଷଣାତ୍‌ ଗମନ କଲେ ଓ ଭାରଦାଙ୍କ ବାସସ୍ଥାନରେ ପହଞ୍ଚି ଗୋପନରେ ତାଙ୍କ ଗତିବିଧି ନିରୀକ୍ଷଣ କଲେ। ଭାରଦାଙ୍କ ସ୍ତ୍ରୀ ଅନିନ୍ଦ୍ୟସୁନ୍ଦରୀ, ଅପୂର୍ବ ଲାବଣ୍ୟମୟୀ, କୋଟି ଅପ୍‌ସରା ନିନ୍ଦିତ ରୂପକାନ୍ତିରେ ଝଟକୁଛନ୍ତି। ଭାରଦା ମଧ୍ୟ ରତି ସହିତ କନ୍ଦର୍ପ ପରି ଦିବ୍ୟକାନ୍ତିଯୁକ୍ତ, ନାନାଦି ରତ୍ନ ବିଭୂଷିତ, ସୁଗଠିତ ବପୁ। ଦର୍ଶନ ମାତ୍ରକେ ଅଭିଶପ୍ତ ଦେବତାର ଭ୍ରମ ସୃଷ୍ଟି ହେଲା। ଭୀମ ନିଶ୍ଚିତ ହେଲେ ଯେ ଏ ମହାତ୍ମା ତ୍ରିକାଳଦର୍ଶୀ ଓ ସହଦେବଠାରୁ ଢେର୍‌ ଉଚ୍ଚରେ। କିନ୍ତୁ ପର ମୁହୂର୍ତ୍ତରେ ଭାରଦାଙ୍କ ପ୍ରତି ଥିବା ଭକ୍ତି ଘୃଣାରେ ରୂପାନ୍ତରିତ ହେଲା। ଭୀମ ଦେଖିଲେ ଭାରଦା ପ୍ରଭାତରେ ସ୍ତ୍ରୀଙ୍କୁ ଶଯ୍ୟାରୁ ଉଠାଇ ଶୌଚାଳୟରେ ଶୌଚ କରାଇଲେ। ତାଙ୍କ କୁନ୍ତଳକବରୀ ବିନ୍ୟାସ କରି ଶରୀରରେ ସୁଗନ୍ଧିତ ତୈଳ ମାଜଣା କଲେ ଓ ସ୍ନାନାନ୍ତେ ନୂତନ ବସ୍ତ୍ରାଭୂଷଣାଦି ପରିଧାନ କରାଇଲେ। ଭୋଜନାସନରେ ବସାଇ ସ୍ବପ୍ରସ୍ତୁତ ସୁମିଷ୍ଟ ଖାଦ୍ୟ ଭୁଞ୍ଜାଇଲେ। ଭୋଜନାନ୍ତେ ତାମ୍ବୁଳ ସେବନ କରାଇ ସୁସଜ୍ଜିତ ରତ୍ନପଲଙ୍କରେ ଶୟନ କରାଇ ତାଙ୍କ ପାଦ ମଞ୍ଚାଳିଲେ। ସ୍ତ୍ରୀ ନିଦ୍ରାଗଲା ପରେ ତାଙ୍କ ସ୍ନାନ ପୂର୍ବର ବସ୍ତ୍ର ପ୍ରକ୍ଷାଳନ କରି ତାଙ୍କ ଉଚ୍ଛିଷ୍ଟ ପାତ୍ରରେ ସ୍ବୟଂ ଭୋଜନ କଲେ ଓ ଦ୍ୱାରଦେଶରେ ଅପେକ୍ଷା କରି ରହିଲେ। ବିଟପୁରୁଷମାନଙ୍କୁ କ୍ରମାନ୍ବୟରେ ସ୍ତ୍ରୀଙ୍କ ନିକଟକୁ ପ୍ରବେଶ କରାଇ ଆଦେଶର ପ୍ରତୀକ୍ଷା କଲେ। ଏସବୁ ଥିଲା ଭୀମଙ୍କ ଦୃଷ୍ଟିରେ ଅସହ୍ୟ। ଭାରଦାଙ୍କୁ ସ୍ପର୍ଶ କରିବାକୁ ଇଚ୍ଛା ନ ଥିଲେ ମଧ୍ୟ ଜ୍ୟେଷ୍ଠଭ୍ରାତାଙ୍କର ଆଦେଶ ଥିବାରୁ ତା’ର କେଶ ଆକର୍ଷଣ ପୂର୍ବକ ଟାଣି ଟାଣି ନେଇ ଇନ୍ଦ୍ରପ୍ରସ୍ଥରେ ପହଞ୍ଚିଲେ। ଭୀମଙ୍କଠାରୁ ଯୁଧିଷ୍ଠିର ସମସ୍ତ ସମାଚାର ଶ୍ରବଣ କରି ଭାରଦାଙ୍କ ଉପରେ କ୍ରୋଧିତ ହେଲେ। କିନ୍ତୁ ସହଦେବ ବିନୟର ସହ ମାତ୍ର ଗୋଟିଏ ରାତି ଅପେକ୍ଷା କରିବାକୁ ଅନୁରୋଧ କଲେ। ଯୁଧିଷ୍ଠିରଙ୍କ ଆଦେଶରେ ଭୀମ ଭାରଦାଙ୍କୁ କୁରୁକ୍ଷେତ୍ର ସମର ପ୍ରାଙ୍ଗଣରେ ପାଣ୍ଡବ କୌରବଙ୍କ ସୀମା ନିର୍ଦ୍ଧାରଣ ପାଇଁ ପ୍ରୋତ୍ଥିତ ଖମ୍ବରେ ସୁଦୃଢ ରଜ୍ଜୁ ସାହାଯ୍ୟରେ ବନ୍ଧନ କଲେ। ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟ ଥିଲା ନିଶାର୍ଦ୍ଧରେ ଭୂତପ୍ରେତ, ପିଶାଚ ଅବା ନରମାଂସଭୋଜୀ ଶ୍ୱାନଶୃଗାଳଙ୍କର ଆହାର ହୋଇ ପ୍ରାଣତ୍ୟାଗ କରିବ। ମାତ୍ର ମଧ୍ୟରାତ୍ରରେ ଯେତେ ଭୂତପ୍ରେତ ଅବା ଚଣ୍ଡୀଚାମଣ୍ଡା ଆସିଲେ କେହି ହେଲେ ଭାରଦା ମାଂସ ଭକ୍ଷଣ କଲେନାହିଁ। କାରଣ ସେମାନଙ୍କ ମତରେ ଭାରଦାର ସର୍ବାଙ୍ଗ ପାପମୟ। ଏହାର ସ୍ପର୍ଶଜନିତ ପାପ ମଧ୍ୟ ଭୟଙ୍କର। ଏହାପରେ ଅମ୍ବିକା ଶୃଗାଳ ସ୍ତ୍ରୀ ତାରାକ୍ଷୀ ସହ ସେଠାରେ ଉପସ୍ଥିତ ହେଲା। ତାରାକ୍ଷୀର ବୁଭୁକ୍ଷାକୁ ସମ୍ବରଣ କରିବାକୁ ଯାଇ ଶୃଗାଳ କହିଲା, ଏ ଲୋକ ଏଡ଼େ ପାପିଷ୍ଠ ଯେ ଏହାର ମାଂସ ଭକ୍ଷକର ଆତ୍ମା ଓ ଶରୀରକୁ କଳୁଷିତ କରିଦେବ। ଆଗାମୀ ଅଠରଦିନ ଏଠାରେ ଏତେ ଶବ ମିଳିବ ଯେ ଆମେ ଖାଇବାକୁ ଅସମର୍ଥ ହେବା। ଏହି ପ୍ରସଙ୍ଗରେ ଅମ୍ବିକା ଶୃଗାଳ ସ୍ତ୍ରୀକୁ ଆସନ୍ନ ମହାଭାରତ ଯୁଦ୍ଧର ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ବିବରଣୀ ପ୍ରଦାନ କଲା। ଯୁଦ୍ଧରେ କେଉଁମାନେ କାହା ଦ୍ୱାରା ନିହତ ହେବେ, ଯୁଦ୍ଧ ଶେଷରେ ପାଣ୍ଡବମାନେ କିପରି ବିଜୟୀ ହୋଇ ହସ୍ତିନା ରାଜସିଂହାସନ ପ୍ରାପ୍ତ ହେବେ- ଶ୍ରୀକୃଷ୍ଣଙ୍କ ଭୂମିକା କ’ଣ ହେବ ଇତ୍ୟାଦି ସବିଶେଷ ବର୍ଣ୍ଣନା କଲା। ଶୃଗାଳ ପୁଣି କହିଲା, ଭାରଦା ଏସବୁ ଶ୍ରବଣ କରି କାଲି ପ୍ରଭାତରେ ଯୁଧିଷ୍ଠିରଙ୍କ ସମ୍ମୁଖରେ ଯୁଦ୍ଧର ଭବିଷ୍ୟତ ବର୍ଣ୍ଣନା କରିବ ଓ ତତ୍‌କ୍ଷଣାତ୍‌ ତାଙ୍କର ହୃଦ୍‌ଘାତଜନିତ ମୃତ୍ୟୁହେବ। ଶୃଗାଳ ମଧ୍ୟ ସ୍ତ୍ରୀକୁ ଭାରଦାର ପୂର୍ବଜନ୍ମ ବୃତ୍ତାନ୍ତ ବର୍ଣ୍ଣନା କଲା। ଭାରଦା ହେଉଛି ସ୍ବର୍ଗରାଜ ଇନ୍ଦ୍ର ଓ ଗନ୍ଧର୍ବକନ୍ୟା ଶକୁନ୍ତଳାଙ୍କ ପୁତ୍ର ଜୟସେନ। ଏକଦା ଇନ୍ଦ୍ରପୁରୀକୁ କୁବେର ଆଗମନ କରୁଥାନ୍ତି। ଗୁରୁ କୁବେରଙ୍କ ଆତିଥ୍ୟ ନିମିତ୍ତ ଇନ୍ଦ୍ର ଅପ୍‌ସରା ମେନାଙ୍କ ସଦ୍ୟ ଯୌବନପ୍ରାପ୍ତ ସୁନ୍ଦରୀ ପୁତ୍ରୀ ମଦନିକାଙ୍କୁ ନୃତ୍ୟ ପରିବେଷଣ ତଥା ମନୋରଞ୍ଜନର ଦାୟିତ୍ୱ ଦେଇଥାନ୍ତି। କିନ୍ତୁ ଇନ୍ଦ୍ରସୁତ ଜୟସେନ ମଦନିକାଙ୍କୁ ଭ୍ରମିତ କରାଇ ପାରିଜାତ ବନକୁ ନେଇ ତାଙ୍କ ସହ ସମ୍ଭୋଗ ରଚନା କଲେ। କୁବେର ଏହା ଜ୍ଞାତ ହୋଇ ଜୟସେନଙ୍କୁ ଅଭିଶାପ ଦେଲେ। ଯାଅ ମର୍ତ୍ତ୍ୟରେ ଭାରଦା ରୂପେ ଅବସ୍ଥାନ କର। ମଦନିକା ତୁମକୁ ସ୍ତ୍ରୀ ରୂପେ ପ୍ରାପ୍ତ ହେବେ। କିନ୍ତୁ ତୁମେ ତାଙ୍କ ସହ ଶାରୀରିକ ସମ୍ପର୍କ ରକ୍ଷା କରିବାକୁ ଅସମର୍ଥ ହେବ। କାରଣ ମଦନିକା ମୋତେ ସମର୍ପିତା ଥିଲେ। ତୁମେ ଯେପରି ପରନାରୀ ସହିତ ସଂସର୍ଗ କଲ, ତୁମ ସ୍ତ୍ରୀ ବିଟପୀ ସାଜି ବହୁ ପୁରୁଷଙ୍କ ଅଙ୍କଶାୟିନୀ ହେବେ। ତୁମେ ଏ କାର୍ଯ୍ୟରେ ତାଙ୍କୁ ସହାୟତା କରିବ। ଯୁଧିଷ୍ଠିରଙ୍କୁ ମହାଭାରତ ଯୁଦ୍ଧର ସବିଶେଷ ବିବରଣୀ ପ୍ରଦାନ କଲା ପରେ ତୁମର ବକ୍ଷ ବିଦୀର୍ଣ୍ଣ ହୋଇ ମୃତ୍ୟୁ ହେବ। ଭାରଦା ଉଭୟ ପୂର୍ବଜନ୍ମ ବୃତ୍ତାନ୍ତ ଓ ଆସନ୍ନ ଯୁଦ୍ଧର ପରିଣତି ଜ୍ଞାତ ହୋଇ ବେଶ୍‌ ପ୍ରସନ୍ନ ହେଲେ। ପ୍ରଭାତରେ ଭାରଦା ଅକ୍ଷୁଣ୍ଣ ଜୀବିତ ଥିବା ଦେଖି ଯୁଧିଷ୍ଠିର ବିସ୍ମିତ ହେଲେ। ସହଦେବଙ୍କ ନିର୍ଦ୍ଦେଶରେ ଭାରଦା ଯୁଧିଷ୍ଠିରଙ୍କୁ ଯୁଦ୍ଧର ପରିଣତି ସବିଶେଷ ବର୍ଣ୍ଣନା କଲେ ଓ ତତ୍‌କ୍ଷଣାତ୍‌ ଭାରଦାଙ୍କର ମୃତ୍ୟୁ ହେଲା। ଶୂଦ୍ରମୁନି ଶାରଳା ଦାସ ଲେଖିଛନ୍ତି- ”ଭାରଦା କହିଲେ ସର୍ବ ଶୁଣିଲେ ଯୁଧିଷ୍ଠି। ତତ୍‌ପରେ ସେ ଭାରଦାର ମୁର୍ଦ୍ଧା ଗଲା ଫାଟି॥“ ଏ ଥିଲା ପୁରାଣ ବର୍ଣ୍ଣିତ ଭାରଦା ଉପାଖ୍ୟାନ। ଆଜି ଆମେ ଆମ ଚତୁଃପାର୍ଶ୍ୱରେ ନିତ୍ୟ ଭାରଦାମାନଙ୍କୁ ପ୍ରତ୍ୟକ୍ଷ କରୁଛୁ। ଆମେ ଆମ ମାତାପିତାଙ୍କର ସେବା କରିବାରେ କୁଣ୍ଠିତ, କିନ୍ତୁ ସ୍ତ୍ରୀ ସେବାରେ ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ସମର୍ପିତ। ଅବଶ୍ୟ ଆବଶ୍ୟକ ସମୟରେ ସ୍ତ୍ରୀ ସେବା ଦୋଷାବହ ନୁହେଁ। ମାତ୍ର ମାତାପିତାଙ୍କୁ ଅବହେଳା କରି ପତ୍ନୀନିଷ୍ଠ ହେବା କେତେ ସମୀଚୀନ ତାହା ବିଚାର୍ଯ୍ୟ। ସାମ୍ପ୍ରତିକ ସମୟରେ ଆମର ଏପରି ଚାରିତ୍ରିକ ସ୍ଖଳନ ଘଟିଛି ଯେ, ନିଜର ଦୁର୍ବଳ ଚରିତ୍ରକୁ ନେଇ ସ୍ତ୍ରୀକୁ ସାମ୍ନା କରିବାର ସତ୍‌ସାହସ ନାହିଁ। କେତେକ ସମ୍ଭ୍ରାନ୍ତ ପରିବାରରେ ସ୍ତ୍ରୀ ବଦଳ ପରି ଘୃଣ୍ୟ ଘଟଣାମାନ ଖବରକାଗଜ ପୃଷ୍ଠାରେ ପରିଦୃଷ୍ଟ ହେଲାଣି। ପୁଣି ସ୍ତ୍ରୀକୁ ପଣ୍ୟ ସଜାଇ ତାଙ୍କ ମାଧ୍ୟମରେ ହାକିମଠାରୁ ଅହେତୁକ ଅନୁକମ୍ପା ହାସଲ କରିବା ପରି ଅରୁଚିକର ଖବର ଶ୍ରୁତିଗୋଚର ହେଉଛି। ତା’ହେଲେ ଆମେ ଭାରଦା ପଦବାଚ୍ୟ ହେବା କି ନାହିଁ? ସେ ଭାରଦା ସିନା ଅଭିଶପ୍ତ ଥିଲା, କିନ୍ତୁ ଆମ ଉପରେ କାହାର ଅଭିଶାପ ପଡିଛି? ବିଚାର ଆମ ସମସ୍ତଙ୍କର।
ସିଦ୍ଧଳ, ଜଗତ୍‌ସିଂହପୁର, ମୋ-୯୯୩୭୪୫୦୫୪୦

All Right Reserved By

ସମ୍ପାଦକୀୟ |

ଆଜିର ଅର୍ଥନୀତି/ ସ୍ବପ୍ନମୁଖା ଏଲ୍‌ଆଇସି

ଆଜିର ଅର୍ଥନୀତି/ ସ୍ବପ୍ନମୁଖା ଏଲ୍‌ଆଇସି

ଗତମାସରେ ବୀମା ନିୟାମକ ଓ ଉନ୍ନୟନ କର୍ତ୍ତୃପକ୍ଷ (ଆଇଆର୍‌ଡିଏ)ଠାରୁ ଅନୁମତି ପାଇବା ପରେ ଜୀବନବୀମା ନିଗମ (ଏଲ୍‌ଆଇସି) ବୋର୍ଡ କ୍ଷତିରେ ଚାଲୁଥିବା ଆଇଡିବିଆଇ ବ୍ୟାଙ୍କରେ ନିଜର ଅଂଶଧନ ୫୧ ପ୍ରତିଶତକୁ ବୃଦ୍ଧି କରିବା ଲାଗି ସରକାରଙ୍କୁ ପ୍ରସ୍ତାବ ଦେଇଛି। ଆଉ କେତେଟା ପ୍ରକ୍ରିୟା ଶେଷହେବା ପରେ ଉକ୍ତ ରାଷ୍ଟ୍ରାୟତ୍ତ ବ୍ୟାଙ୍କ ଏଲ୍‌ଆଇସିର ଅଧୀନ ହୋଇଯିବ। ଆଇଡିବିଆଇ ବ୍ୟାଙ୍କରେ ଜୀବନବୀମା ନିଗମର ବର୍ତ୍ତମାନ ୭.୯୮ ପ୍ରତିଶତ ଅଂଶଧନ ରହିଛି, ଯାହା ମାର୍ଚ୍ଚ ୨୦୧୮ ସୁଦ୍ଧା ୧୦.୮୨ ପ୍ରତିଶତ ଥିଲା। ରୁଗ୍ଣ ରାଷ୍ଟ୍ରାୟତ୍ତ ବ୍ୟାଙ୍କଗୁଡ଼ିକୁ ସୁସ୍ଥ କରିତୋଳିବା ଦୀର୍ଘଦିନ ହେଲା ସରକାରଙ୍କର ଏକ ନୀତି ...

 ସଙ୍କଟରେ ଭବିଷ୍ୟତ

ସଙ୍କଟରେ ଭବିଷ୍ୟତ

ଉପେନ୍ଦ୍ର ବିଶ୍ୱାଳ ପାଗଳପ୍ରାୟ ଘୂରି ବୁଲୁଥାନ୍ତି ମହାମାନ୍ୟ ମଦନମୋହନ ମାଲବ୍ୟ। ନିଶା ଘାରିଥାଏ ବନାରସରେ ବିଶ୍ୱସ୍ତରୀୟ ହିନ୍ଦୁ ବିଶ୍ୱବିଦ୍ୟାଳୟଟିଏ ପ୍ରତିଷ୍ଠା କରିବାକୁ। ହାତ ପତଉଥାନ୍ତି ସମସ୍ତଙ୍କୁ। ଏପରିକି ମୃତଦେହ ଶୋଭାଯାତ୍ରାରେ ଫିଙ୍ଗାଯାଉଥିବା ପଇସା କଉଡ଼ିକୁ ମଧ୍ୟ ସାଉଁଟି ରଖୁଥାନ୍ତି। ବଡ଼ ଆଶା ନେଇ ପହଞ୍ଚତ୍ଲେ ଦିନେ ଘନଶ୍ୟାମ ଦାସ ବିର୍ଲାଙ୍କ ବାସଭବନରେ। ବୈଠକଖାନାରେ ଟିକିଏ ବସିବାକୁ କହି ଠାକୁର ପୂଜା ପାଇଁ ଗଲେ ସେ। ଦୀପଟି ଜଳାଇଲାବେଳେ ପ୍ରଥମ ପରେ ଦ୍ୱିତୀୟ ଦିଆସିଲିକାଠିଟି ଲିଭିଗଲା। ତୃତୀୟ କାଠିଟି ବି ଲିଭିଗଲା ସାମାନ୍ୟ ଅସାବଧାନତାବଶତଃ। ଗର୍ଜିଉଠି ବର୍ଷିଗଲେ ପୂଜକ ଉପରେ। ଆଚମ୍ବିତ ହେଲେ ...

ପ୍ରାଣବନ୍ତ, ପ୍ରଣବସ୍ବରୂପ

ପ୍ରାଣବନ୍ତ, ପ୍ରଣବସ୍ବରୂପ

ଡା. ଅଂଶୁମାନ୍‌ କର ଗତ ସ୍ନାନପୂର୍ଣ୍ଣିମା ଦିନ ଗଜପତି ମହାରାଜ ପ୍ରଭୁ ଜଗନ୍ନାଥଙ୍କ ଆଳତି କରିବା ସମୟରେ ପ୍ରଭୁଙ୍କ ଶିରରୁ ଫୁଲମାଳ ଖସିବାକୁ ନେଇ ଅନେକ ଚର୍ଚ୍ଚା ଚାଲିଛି। ଆଜିର ସୋସିଆଲ ମିଡିଆ ଯୁଗରେ ଏହି ଘଟଣାର ଭୂରି ଭୂରି ପ୍ରଚାର ଓ ପ୍ରସାର ଚାଲିଛି। ଜଗନ୍ନାଥ ଓ ପୁରୀ ଶ୍ରୀମନ୍ଦିରର ପ୍ରାଣବନ୍ତ ଅସ୍ତିତ୍ୱର ଏହା ଏକ ଦିବ୍ୟ ପ୍ରମାଣ ବୋଲି ଅନେକେ ମତ ବ୍ୟକ୍ତ କରୁଛନ୍ତି। କେତେଜଣ କହୁଛନ୍ତି, ଏହାଦ୍ୱାରା ପ୍ରଭୁ ନିଜ ପ୍ରତ୍ୟକ୍ଷ ଉପସ୍ଥିତିର ପ୍ରମାଣ ଦେଉଛନ୍ତି।...

ଏଇ ଭାରତରେ

ଏଇ ଭାରତରେ

ଜଣେ ନବଜାତ ଶିଶୁ କ୍ଷୀର ପାନ କରିବା ପରେ କୋମା ଅବସ୍ଥାରେ ଥିବା ତା’ ମା’ଙ୍କର ଚେତା ଫେରିଆସିଛି। ଏପରି ଏକ ଘଟଣା କେରଳରେ ଘଟିଛି। ବେଟିନା ନାମ୍ନୀ ଜଣେ ମହିଳା ଶିଶୁପୁତ୍ରର କାନ୍ଦ ଶୁଣି ଧୀରେ ଧୀରେ ପ୍ରତିକ୍ରିୟା ପ୍ରକାଶ କରିଥିଲେ। ଜୁନ୍‌ ୧୪ରେ ଶିଶୁଟି ଜନ୍ମଗ୍ରହଣ କରିଥିଲା। ଶିଶୁଟି ସ୍ତନ୍ୟପାନ କରିବା ପରେ ମହିଳାଙ୍କର ସ୍ନାୟୁଗତ ସମସ୍ୟା ଧୀରେ ଧୀରେ ସୁଧୁରିବାରେ ଲାଗିଥିଲା ବୋଲି ହସ୍ପିଟାଲ୍‌ର ଇଣ୍ଟେନ୍‌ସିଭ୍‌ କେୟାର ୟୁନିଟ୍‌ର ମୁଖ୍ୟ ଡକ୍ଟର ଆର. ବିବେକ ପ୍ରକାଶ କରିଛନ୍ତି। ...

ପଞ୍ଚଗବ୍ୟ: ଏକ ଟନିକ୍‌ ଓ ଔଷଧ

ପଞ୍ଚଗବ୍ୟ: ଏକ ଟନିକ୍‌ ଓ ଔଷଧ

ପରିବେଶ ପରିଚିନ୍ତା/ ମାନେକା ଗାନ୍ଧୀ ପୂର୍ବରୁ ଏହି ସ୍ତମ୍ଭରେ ଶସ୍ୟକ୍ଷେତ୍ରରେ ପଞ୍ଚଗବ୍ୟର ବ୍ୟବହାର ଉପରେ ଏକ ନିବନ୍ଧ ଲେଖିଥିଲି। ବହୁବର୍ଷର ଗବେଷଣା ପରେ ଉକ୍ତ ପୁସ୍ତକ ଲେଖିଥିବା ଡ. କେ. ନଟରାଜନ୍‌ ଏଥିରେ ପ୍ରାଣୀମାନଙ୍କ ଉପରେ ପଞ୍ଚଗବ୍ୟର ପ୍ରଭାବ ସମ୍ବନ୍ଧରେ ମଧ୍ୟ ଏକ ଅଧ୍ୟାୟ ଲେଖିଛନ୍ତି। ଗଛଲତା ଉପରେ ଅଧ୍ୟୟନ ପରେ ତାଙ୍କ ଗବେଷକ ଦଳ ପ୍ରାଣୀ ଓ ମନୁଷ୍ୟ ଉପରେ ଅଧ୍ୟୟନ ଆରମ୍ଭ କରିଦେଇଥିଲେ। ପୂର୍ବ ନିବନ୍ଧଟି ଯେଉଁମାନେ ପଢ଼ି ନ ଥିବେ ସେମାନଙ୍କ ପାଇଁ ଏହାର ପ୍ରସ୍ତୁତି ପ୍ରଣାଳୀ ନିମ୍ନରେ ଆଉ ଥରେ ଲେଖୁଛି।...

ଅଭାବର ଚିତ୍ରପଟ

ଅଭାବର ଚିତ୍ରପଟ

ଡ. ସୁବାସ ଚନ୍ଦ୍ର ପାତ୍ର ଦାରିଦ୍ର୍ୟର ମାତ୍ରା ତଥା କିସମ ଅଛି। ବିଭିନ୍ନ ପ୍ରକାର ଦାରିଦ୍ର୍ୟରେ ମଣିଷ ହନ୍ତସନ୍ତ କିନ୍ତୁ ଅର୍ଥନୈତିକ ଦାରିଦ୍ର୍ୟ ମଣିଷକୁ ବେଶି ନିପୀଡ଼ିତ କରେ କାରଣ ତା’ର ପ୍ରଭାବ ଦୃଶ୍ୟମାନ। ସବୁ ଦରିଦ୍ରତା ପଛରେ ଥାଏ ଏକ ଅଭାବବୋଧ ଏବଂ ଏହି ଅଭାବ ଯେତେବେଳେ ସର୍ବବ୍ୟାପୀ ଓ ସର୍ବଗ୍ରାସୀ ହୋଇଯାଏ ସେଇଠି ଦାରିଦ୍ର୍ୟ ହୋଇପଡ଼େ ଦୁର୍ବିଷହ।...

ପତିତପାବନ ଯାତ୍ରା

ପତିତପାବନ ଯାତ୍ରା

ପଣ୍ଡିତ ଡ. ଅନ୍ତର୍ଯ୍ୟାମୀ ମିଶ୍ର ପୁରୁଷୋତ୍ତମ ଜଗନ୍ନାଥ ଦିବ୍ୟ ନୀଳାଚଳରେ ଅନାଦିକାଳରୁ ଦାରବୀ ଲୀଳା ସଂରଚନା କରିଛନ୍ତି। ତାଙ୍କ ଦିବ୍ୟ ଲୀଳାକୁ ଦୁଇଭାଗରେ ବିଭକ୍ତ କରାଯାଇଛି- ଶ୍ରୀମନ୍ଦିର ରତ୍ନସିଂହାସନରେ ଚତୁର୍ଦ୍ଧାମୂର୍ତ୍ତି ସ୍ବରୂପରେ ଐଶ୍ୱର୍ଯ୍ୟଲୀଳା ଏବଂ ରଥଯାତ୍ରାରେ ଅଗଣିତ ଭକ୍ତଙ୍କ ସହିତ ମାଧୁର୍ଯ୍ୟଲୀଳା। ତାଙ୍କର ଏହି ମାଧୁର୍ଯ୍ୟଲୀଳା ଶତାବ୍ଦୀ ଶତାବ୍ଦୀ ଧରି ବିଶ୍ୱମାନସକୁ ଉଦ୍‌ବୁଦ୍ଧ କରିଆସିଛି। ବିଶ୍ୱର କୋଣ ଅନୁକୋଣରୁ ଲକ୍ଷ ଲକ୍ଷ ଭକ୍ତ ଶ୍ରୀଜଗନ୍ନାଥଙ୍କ ରଥଯାତ୍ରା ଦର୍ଶନ କରିବାକୁ ଶ୍ରୀକ୍ଷେତ୍ର ଆଗମନ କରିଥାନ୍ତି। ଏହି ଯାତ୍ରାରେ ପ୍ରଭୁ ...

ଏଇ ଭାରତରେ

ଏଇ ଭାରତରେ

ଦୃଢ଼ ଇଚ୍ଛାଶକ୍ତି ଦିନେ ନା ଦିନେ ସଫଳତା ଆଣି ଦେଇଥାଏ। ଯାହାକି ପୂର୍ବ ବାଙ୍ଗାଲୋରର ଲିଙ୍ଗରାଜପୁରମ୍‌ ଅଞ୍ଚଳରେ ବାସ କରୁଥିବା ଜଣେ ମହିଳାଙ୍କ କ୍ଷେତ୍ରରେ ଦେଖିବାକୁ ମିଳିଛି। ସ୍ବାମୀଙ୍କ କ୍ଷଣିକ ରାଗର ଶିକାର ହୋଇ ନିଜର ମୁଖମଣ୍ଡଳର ସୌନ୍ଦର୍ଯ୍ୟକୁ ହରାଇଥିବା ଅନୀଥା ପାର୍କର ମେରୀ ନାମ୍ନୀ ଜଣେ ମହିଳା ଦୀର୍ଘ ୧୮ବର୍ଷ ଧରି ସଂଘର୍ଷ କରିବା ପରେ ଏବେ ସ୍ବାବଲମ୍ବୀ ହୋଇପାରିଛନ୍ତି। ସ୍ବାମୀଙ୍କ ମୃତ୍ୟୁ ପରେ ଏକ ସ୍ବେଚ୍ଛାସେବୀ ସଂଗଠନର କର୍ମକର୍ତ୍ତାଙ୍କ ସହଯୋଗରେ ଅନୀଥା ଏକ ଦୋକାନ କରି ନିଜର ଆର୍ଥିକ ସ୍ଥିତିକୁ ସୁଦୃଢ଼ କରିପାରିଛନ୍ତି। ସାମାନ୍ୟ କଥାକୁ କେନ୍ଦ୍ର କରି ୧୮ବର୍ଷ ତଳେ ଅନୀଥାଙ୍କ ସ୍ବାମୀ ଏକ ଜଳନ୍ତା ଲଣ୍ଠନକୁ ତାଙ୍କ ଉପରକୁ ଫିଙ୍ଗି ଦେଇଥିଲେ। ଏଥିରେ ଅନୀଥାଙ୍କ ମୁହଁ ଓ ଶରୀରର ବିଭିନ୍ନ ଅଂଶ ପୋଡ଼ି ଯାଇଥିଲା। ଦୀର୍ଘଦିନ ଧରି ଚିକିତ୍ସିତ...

ସାମରିକ ପ୍ରଶିକ୍ଷିତ ଯୁବକ

ସାମରିକ ପ୍ରଶିକ୍ଷିତ ଯୁବକ

ସମ୍ପାଦକୀୟ/ତଥାଗତ ସତପଥୀ ଭାରତର ବିରାଟ ଯୁବଶକ୍ତିକୁ କାର୍ଯ୍ୟରେ ଲଗାଇବା ସକାଶେ କେନ୍ଦ୍ର ସରକାର ଜାତୀୟ ଯୁବ ସଶକ୍ତୀକରଣ ଯୋଜନା (ଏନ୍‌-ଓ୍ବାଇଇଏସ୍‌) ସୃଷ୍ଟି ଲାଗି ଚିନ୍ତା କରିଛନ୍ତି। ଏଥିରେ ପ୍ରତିବର୍ଷ ୧୦ ଲକ୍ଷ ଯୁବତୀଯୁବକ ବିଶେଷକରି ଦଶମ ଓ ଦ୍ୱାଦଶ ଶ୍ରେଣୀରେ ପଢ଼ୁଥିବା ଛାତ୍ରୀଛାତ୍ରଙ୍କୁ ସାମରିକ ପ୍ରଶିକ୍ଷଣ କାର୍ଯ୍ୟକ୍ରମରେ ଯୋଗଦେବାର ବ୍ୟବସ୍ଥା କରାଯାଇପାରେ। ଏମାନଙ୍କୁ ୧୨ ମାସ ପାଇଁ ଷ୍ଟାଇପେଣ୍ଡ୍‌ ଦିଆଯାଇ ସାମରିକ ତାଲିମ ଦିଆଗଲେ ସେମାନେ ପ୍ରତିରକ୍ଷା, ଅର୍ଦ୍ଧସାମରିକ ବଳ ଏବଂ ପୋଲିସ ବାହିନୀରେ ନିଯୁ....

 ବୋଲକରା ବୋଲ୍‌ ବମ୍‌

ବୋଲକରା ବୋଲ୍‌ ବମ୍‌

ବୈଷ୍ଣବ ଚରଣ ମହାନ୍ତି ‘ବୋଲ୍‌ ବମ୍‌...ହର ହର ବମ୍‌...ଭୋଲା ବାବା ପାର୍‌ କରେଗା...ଜଟିଆ ବାବା ପାର୍‌ କରେଗା...’- ଏ ଡାକ ହେଉଛି କାଉଡ଼ିଆମାନଙ୍କର। ଦିନ ଥିଲା କାଉଡ଼ିଆ ଶବ୍ଦଟାର ଅର୍ଥ କାଢ଼ିବାକୁ ଅଭିଧାନ ଖେଳେଇବାକୁ ପଡ଼ୁଥିଲା। କିନ୍ତୁ ବର୍ତ୍ତମାନ ଏ ଶବ୍ଦଟା ଖୁବ୍‌ ସାଧାରଣ ହୋଇଯାଇଛି ଏବଂ ଓଡ଼ିଶାର ଗଁାଗହଳିଠାରୁ ସହର ବଜାର ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ସବୁଆଡ଼େ ସବୁରି ତୁଣ୍ଡରେ ଆସ୍ଥାନ ଜମେଇ ବସିଛି। ଏଇମାତ୍ର କୋଡ଼ିଏ ପଚିଶ ବର୍ଷ ତଳେ କାଉଡ଼ିଆ କ’ଣ କେହି ଜାଣି ନ ଥିଲେ। ପ୍ରଥମେ ଜଣେ ଦି’ଜଣ ପାଣିଭାର ଧରି ରାସ୍ତାରେ ଯାଉଥିବାର ଦେଖି ଲୋକେ କୌତୂହଳୀ ହେଇ ଚାହଁୁଥିଲେ, ଏବେ ତ ପିମ୍ପୁଡ଼ି ଧାର ପରି ରାସ୍ତାସାରା କାଉଡ଼ିଆଙ୍କ ...

ଅମର୍ତ୍ତ୍ୟର ପାରିଜାତ: ନୀଳାଦ୍ରିନାଥ

ଅମର୍ତ୍ତ୍ୟର ପାରିଜାତ: ନୀଳାଦ୍ରିନାଥ

ଡ. ଶରତ ଚନ୍ଦ୍ର ରଥ ହେ ନୀଳାଦ୍ରିନାଥ! ତୁମକୁ ସହସ୍ର ପ୍ରଣାମ। ତୁମେ ଅନନ୍ତ, ତୁମ ମହିମା ଅନନ୍ତ। ତୁମ ମହିମାର ଲଳିତ ସଙ୍ଗୀତ ଝରିପଡେ ବିହଙ୍ଗ ଗାନରେ, ଝରଣାର ଝର୍ଝର ତାନରେ। ତୁମ ଅଙ୍ଗର ସୁବାସ ଫୁଟିପଡେ ଫୁଲର ସୁରଭିରେ, ତୁମ ସ୍ମିତହାସ୍ୟର ମଧୁରିମା ଫିଟିପଡେ ଜୋଛନାର ଲାବଣ୍ୟରେ। ତୁମେ ସର୍ବମୟ କର୍ତ୍ତା, ବିଶ୍ୱବିଧାତା, ତୁମକୁ କଳିବାକୁ ମୁଁ ଶକ୍ତିହୀନ, ତୁମେ ବିଶାଳ ନୀଳସିନ୍ଧୁ, ମୁଁ କ୍ଷୀଣ ଏକ ଜଳାଧାର।...

ଏଇ ଭାରତରେ

ଏଇ ଭାରତରେ

ବର୍ତ୍ତମାନ ପରିବେଶକୁ ବହୁ ଭାବରେ ପ୍ରଦୂଷଣ କରୁଛି ପ୍ଲାଷ୍ଟିକ୍‌। ଏହାଦ୍ୱାରା ଜଳ, ସ୍ଥଳ, ମୃତ୍ତିକା ପ୍ରଦୂଷଣ ହେଉଛି। ପ୍ଲାଷ୍ଟିକ୍‌ ଜରିରେ ବାସିଖାଦ୍ୟ ରଖି ବାହାରେ ଫିଙ୍ଗାଯାଉଥିବାରୁ ଏହାକୁ ଖାଇ ବହୁ ଗୋରୁ, ଛେଳି, କୁକୁର ଅସୁସ୍ଥ ହେଉଛନ୍ତି। ଅନେକ ପ୍ରାଣୀ ମୃତ୍ୟୁବରଣ କରୁଛନ୍ତି। ସମୁଦ୍ରରେ ପ୍ଲାଷ୍ଟିକ୍‌ ବୋତଲ, ପଲିଥିନ୍‌, ଜରି ପ୍ରଭୃତିର ଭାସମାନ ପାହାଡ଼ ସୃଷ୍ଟି ହେଉଛି। ଏହା ଜଳଜନ୍ତୁଙ୍କ ପାଇଁ ବଇରୀ ସାଜିଛି। ଏଣୁ ସମ୍ପ୍ରତି ପ୍ଲାଷ୍ଟିକ୍‌ ଓ ପଲିଥିନ୍‌ର ବ୍ୟବହାରକୁ ହ୍ରାସ କରିବା ପାଇଁ ସବୁ ରାଜ୍ୟ ସରକାର ଉଦ୍ୟମ କରୁଛନ୍ତି...

Model This Week

ରୂପେଶ