ସମ୍ପାଦକୀୟ |

ଅଫିସ୍‌ ପଲିଟିକ୍ସ

ଅଫିସ୍‌ ପଲିଟିକ୍ସ

ସହଦେବ ସାହୁ
ଆମ ଗଣତନ୍ତ୍ରରେ ରାଜନେତାମାନଙ୍କ ଦୁର୍ଗୁଣ ଦେଖୁଥିବା ଲୋକ ପାଇଁ ପଲିଟିକ୍ସ ଗୋଟିଏ ଗନ୍ଧିଆ ଶବ୍ଦ। ସେ ଥଟ୍ଟାରେ ଯେତେବେଳେ କହେ, ‘ଆଜିକାଲି ରାଜନୀତିରେ ପଲିଟିକ୍ସ ପଶିଗଲାଣି’, ସେ ‘ପଲିଟିକ୍ସ’ ଶବ୍ଦଟିକୁ ରାଜନୀତି ଶବ୍ଦର ଅପଭ୍ରଂଶ ବୋଲି ଭାବେ- ଅର୍ଥାତ୍‌ ପଲିଟିକ୍ସ ରାଷ୍ଟ୍ର ଚଳାଇବାର ବିଦ୍ୟା ନ ହୋଇ ବ୍ୟକ୍ତିର ସ୍ବାର୍ଥ ହାସଲ କରିବାର ବିଦ୍ୟା ହୋଇପଡିଛି। ୨୪୦୦ ବର୍ଷ ତଳେ ମଣିଷର ଆଚରଣ ଅନୁଧ୍ୟାନ କରି ଆରିଷ୍ଟଟଲ୍‌ (ଖ୍ରୀଷ୍ଟପୂର୍ବ ୩୮୪-୩୨୨) କହିଥିଲେ- ”ସ୍ବଭାବ ଦୃଷ୍ଟିରୁ ମଣିଷ ଗୋଟିଏ ରାଜନୈତିକ ପ୍ରାଣୀ (ପଲିଟିକାଲ୍‌ ଆନିମଲ)। ଆମେ ପଲିଟିକ୍ସରେ ଭାଗ ନେଉ କି ନ ନେଉ, ଆମକୁ ପଲିଟିକ୍ସ ଘେରି ରହିଛି।“ କିନ୍ତୁ ଆଜି ଭଳି ସର୍ବବ୍ୟାପୀ ପଲିଟିକ୍ସ କଥା ହୁଏତ ସେ ଭାବି ନ ଥିଲେ - ମା’ ପେଟରେ ସଞ୍ଚାର ହେଲା ଦିନୁ ଶ୍ମଶାନରେ ପୋତା ବା ପୋଡା ହେଲା ଯାଏ, ଆମେ କି କି ଘଟଣା ଦେଇ ଯାଉଛୁ, ଆମେ କି କି କାମ କରୁଛୁ, କ’ଣ କ’ଣ କଳ୍ପନା କରୁଛୁ, କି କି ଯୋଜନା କରୁଛୁ, ସହକର୍ମୀମାନେ କିପରି ଆମର ସହାୟତା ବା ହାନି କରୁଛନ୍ତି, ଏ ସବୁ ଏବେ ପଲିଟିକ୍ସ ଦ୍ୱାରା ନିୟନ୍ତ୍ରିତ। କିନ୍ତୁ ଅଫିସ୍‌ ପଲିଟିକ୍ସର ପରିସର ସଂକୀର୍ଣ୍ଣ- ଅଫିସ୍‌ ଭିତରେ ଓ ଅଫିସ୍‌ ସମ୍ବନ୍ଧିତ ହୋଇଥିବାରୁ ଏହା ବାହାରକୁ ଦିଶେ ନାହିଁ କି ଶୁଭେ ନାହିଁ। ଅଦୃଶ୍ୟ ଓ ନିଃଶବ୍ଦ ହେଲେ ମଧ୍ୟ ସରକାରଙ୍କ କାର୍ଯ୍ୟକଳାପକୁ ପ୍ରଭାବିତ କରେ। ଅଫିସ୍‌ ପଲିଟିକ୍ସର ଜନ୍ମ କର୍ପୋରେଟ୍‌ କଲ୍ଚର୍‌ (କମ୍ପାନୀ ସଂସ୍କୃତି)ରୁ। ସରକାରଙ୍କ ମଙ୍ଗ ଧରିଥିବା ନେତା ଓ ଅଧିକାରୀମାନଙ୍କୁ ଅଫିସ୍‌ରେ ମିଶି କାମ ଆଦାୟ କରିବାର ପ୍ରକ୍ରିୟା ହିଁ ଅଫିସ୍‌ ପଲିଟିକ୍ସ; ତୋଷାମୋଦିଆ ପୁଞ୍ଜିବାଦ ବା କ୍ରୋନି କ୍ୟାପିଟାଲିଜମ୍‌ ଏହିଥିରୁ ଜନ୍ମ। ଅଫିସ୍‌ ପଲିଟିକ୍ସରେ ଭାଗନେବାକୁ ସହଜ କରିବା ଲାଗି କମ୍ପାନୀମାନେ କାରଖାନାରେ ନୁହେଁ, ରାଜଧାନୀରେ ଲିଏଜନ (ଯୋଗସୂତ୍ର) ଅଫିସ୍‌ ଖୋଲିଥାନ୍ତି। କମ୍ପାନୀ ସଂସ୍କୃତି ଏବେ ଆମ ସଂସ୍କୃତିର ଅଙ୍ଗ ହୋଇଯାଇଛି। ସଂସ୍କୃତି ଏକ ଗାଲିଚା, କେତେଗୁଡିଏ ବଦ୍ଧ ଧାରଣା (ଆସମ୍ପସନ୍‌), ମୂଲ୍ୟବୋଧ, ବିଶ୍ୱାସ, ନିୟମ ଓ ଅଭ୍ୟାସ ଆଦିରେ ବୁଣା ଏକ ଗାଲିଚା। ଏଥିରେ ଭଲ ଅଛି, ମନ୍ଦ ଅଛି। ପଲିଟିକ୍ସ ଶବ୍ଦଟା ସଂସ୍କୃତିର ମନ୍ଦ ପାଖର କେତେକ ଗୁଣକୁ ବୁଝାଏ। ‘କିଏ’, ‘କ’ଣ’, ‘କେତେବେଳେ’ ଓ ‘କିପରି’ ପାଇବ, ତାହାକୁ ନିୟନ୍ତ୍ରଣ କରୁଥିବା ଅଲିଖିିତ ନିୟମମାନ ହିଁ ଅଫିସ୍‌ ପଲିଟିକ୍ସ। ପ୍ରମୋଶନ୍‌ଟିିଏ ମିଳୁ, ପ୍ରକଳ୍ପ ପାଇଁ ଆବଶ୍ୟକ ବଜେଟ୍‌ ରହୁ, ଉପରିସ୍ଥ ଅଧିକାରୀ ନିଷ୍ପତ୍ତି ନେଲାବେଳେ ମୋ କଥା ଶୁଣନ୍ତୁ - ଏ କଥା କେଉଁ କର୍ମଚାରୀ ନ ଚାହେଁ? ଏହା ହିଁ ଅଫିସ୍‌ ପଲିଟିକ୍ସ। ମୋତେ ଭୋଟ୍‌ ଦେଇଥିବା ବା ପଇସା ଦେଇଥିବା ଲୋକ ସୁବିଧା ପାଉ, ତାହା ଟଙ୍କିକିଆ ଚାଉଳ ହେଉ କି ଇନ୍ଦିରା ଆବାସ, ଏ କଥା କେଉଁ ମନ୍ତ୍ରୀ ନ ଚାହେଁ? ଏହା ତ ମନ୍ତ୍ରୀଙ୍କ ବା ମୁଖ୍ୟମନ୍ତ୍ରୀଙ୍କ ଅଫିସ୍‌ ପଲିଟିକ୍ସ। ପ୍ରାଇଭେଟ୍‌ ସେକ୍ରେଟାରୀ ଭଳି ଯିଏ କାନରେ କୁହେ ଓ ନିଷ୍ପତ୍ତି ନେବାବେଳେ ପାଖରେ ରହେ, ସିଏ ବେଶି ପ୍ରଭାବଶାଳୀ ବ୍ୟକ୍ତି ହୋଇପଡେ। ତାକୁ ସାଙ୍ଗ କରି ଅଫିସ୍‌ ପଲିଟିକ୍ସରେ ଭାଗ ନେଇପାରିଲେ ଭଲ ପଦବୀ ମିଳିବ, ଅବସର ପରେ ବି ସୁଖକର ପଦବୀ ମିଳିବ। ଯେଉଁ କର୍ମଚାରୀ ବା ଅଧିକାରୀ ଅଫିସ୍‌ ପଲିଟିକ୍ସରୁ ଦୂରରେ ରହେ, ସିଏ ଅପାରଗ ବା ଅନାଡିି। ଏବେ ପାଠକମାନେ ବୁଝୁଥିବେ - ମେରିଟ୍‌ ଗୋଟିଏ ଆଡେ ତ ଅଫିସ୍‌ ପଲିଟିକ୍ସ ଆଉ ଗୋଟିଏ ଆଡେ। ମେରିଟ୍‌ ପାଇଁ ନିୟମ ଅଛି, ତାହା ପାଇଁ ଲିଖିତ କାନୁନ ଲାଗୁ ହୁଏ। କିନ୍ତୁ ଭାଗ୍ୟ ତିଆରି ହୁଏ ଅଫିସ୍‌ ପଲିଟିକ୍ସରେ- ମୌଖିକ ଆଦେଶରେ। ତାକୁ ଲିଖିତ ନିୟମର ଗୁଳାରେ ପକାଇବାର ପ୍ରବନ୍ଧ କରନ୍ତି ‘ହାଁ ଜି’ କରୁଥିବା ଅଧିକାରୀମାନେ। ଯିଏ ଅଫିସ୍‌ ପଲିଟିକ୍ସରେ ପଶିନାହିଁ ତାକୁ ଲାଗିବ- ବ୍ୟବସ୍ଥା ଭିତରେ ଫନ୍ଦିଫିକର ଚାଲିଛି, ଜାଲିଆତି ଆଉ ଭଣ୍ଡାମି ଚାଲିଛି, ସବୁ କାମ ପକ୍ଷପାତ ଓ ମନମୁଖି, ଚିହ୍ନାପରଚରେ କାମ ଚାଲିଛି। ସଚିବାଳୟର ତୃତୀୟ ମହଲାରେ ମୁଖ୍ୟମନ୍ତ୍ରୀଙ୍କ ଦପ୍ତର ଥିବାରୁ କୌଣସି ସରକାରୀ କାମ ସରକାରଙ୍କ ଘୋଷିତ ନିୟମ ବିରୁଦ୍ଧରେ ଯାଉଥିଲେ ବୁଦ୍ଧିଜୀବୀଏ କହନ୍ତି ଏ ତୃତୀୟ ମହଲାର ପଲିଟିକ୍ସ। ଆମ ରାଜ୍ୟରେ କେହି ଯେତେବେଳେ କହେ ଅମୁକ କାମଟା ତୃତୀୟ ମହଲା କରିଛି, ସେ ପ୍ରକୃତରେ ଅଙ୍ଗୁଳି ଦେଖାଏ ତୃତୀୟ ମହଲାରେ ଥିବା ମୁଖ୍ୟମନ୍ତ୍ରୀଙ୍କ ଦପ୍ତରର ଅଧିକାରୀମାନଙ୍କ ପଲିଟିକ୍ସକୁ। ଧରାଧରି କରି ପଦବୀରେ ଅବସ୍ଥିତ ହୋଇଥିବା ଲୋକେ ଅଫିସ୍‌ ପଲିଟିକ୍ସକୁ ସ୍ବାଗତ କରନ୍ତି, ରାଜନୀତିର ଖେଳ ଖେଳନ୍ତି, କେତେକେ ବି ବିବେକକୁ ବିକି ଦିଅନ୍ତି। ଗବେଷଣାରୁ ଜଣାଯାଏ, ଯେତେବେଳେ ଜଣେ କର୍ମଚାରୀ ଭାବିନିଏ ଯେ ସେ କାମକରୁଥିବା ଜାଗାଟା ପଲିଟିକ୍ସର ଜାଗା ହୋଇଛି, ସେ ଆଗଠାରୁ କମ୍‌ କାମ କରେ, ତା’ କାମ ଆଗଠାରୁ ବେଶି ଉପରଠାଉରିଆ ହୁଏ, ସେଭଳି ଅଫିସ୍‌କୁ ଛାଡିଦିଏ। ଖରାପ ପଲିଟିକ୍ସକୁ ଚିହ୍ନଟ କରିବା ବଡ଼ ସହଜ। ସେଥିରେ ଥାଏ ବିବଦମାନ ଉକ୍ତି, ଧନ୍ଦାବାଜି, କାନକୁହା କଥା, ବିରୋଧୀ ବା ପ୍ରତିଯୋଗୀ ବିରୁଦ୍ଧରେ ଗୁଜବ ପ୍ରଚାର, ଅନ୍ୟକୁ ପଛକୁ ପକାଇ ନିଜେ ଆଗକୁ ଉଠିବାର ଯାବତୀୟ ଉପାୟ- ପ୍ରତ୍ୟକ୍ଷ ହେଉ କି ପରୋକ୍ଷ। ଭଲ ପଲିଟିକ୍ସ ବି ନିଜର ସ୍ବାର୍ଥକୁ ଊର୍ଦ୍ଧ୍ୱରେ ରଖେ, କିନ୍ତୁ ଅନ୍ୟମାନଙ୍କ ଅଧିକାରକୁ ଦଳି ଦିଏ ନାହିଁ କିମ୍ବା ସଂସ୍ଥାର ବିଧିଗତ ସ୍ବାର୍ଥକୁ ଜଳାଞ୍ଜଳି ଦିଏ ନାହିଁ। ତୁମର ନିଜର କାମକୁ ଅନ୍ୟମାନଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ସ୍ବୀକୃତିଯୋଗ୍ୟ କରିବା, ତୁମର ଧାରଣା ଓ କଳ୍ପନାକୁ ଅନ୍ୟମାନେ ଗୁରୁତ୍ୱର ସହ ଗ୍ରହଣ କରନ୍ତୁ ବୋଲି ଚେଷ୍ଟା କରିବା, ଅନ୍ୟମାନେ ତୁମ ବିଷୟରେ ଯେମିତି ଭାବୁଛନ୍ତି ତାକୁ ପ୍ରଭାବିତ କରିବା ଏବଂ ନିଷ୍ପତ୍ତି ଯେପରି ତୁମ ନିଜ ସପକ୍ଷରେ ଆସେ, ତହିଁର ଉପାୟ କରିବା- ଏ ସବୁ ଅଫିସ୍‌ ପଲିଟିକ୍ସର ଲକ୍ଷଣ। ସାମାଜିକ ବିଜ୍ଞାନ ସମସ୍ତଙ୍କୁ ଭଲ ପଲିଟିକ୍ସ କରିବାକୁ କହେ। ପଲିଟିକ୍ସର ଚାରିଟି ପରିସର ଅଛି: ୧. ସାମାଜିକ ଦକ୍ଷତା- ଅନ୍ୟମାନେ ଆମକୁ କିପରି ଦେଖୁଛନ୍ତି ତାକୁ ଜାଣି ନିଜର ଆଚରଣ ବଦଳାଇବା। ୨. ପରସ୍ପର ମଧ୍ୟରେ ପ୍ରଭାବ- ଅନ୍ୟମାନଙ୍କୁ ବୁଝି ସେମାନଙ୍କର କ’ଣ ଦରକାର, ସେମାନଙ୍କର ଏଜେଣ୍ଡା କ’ଣ ଜାଣି ତଦନୁଯାୟୀ ନିଜର ସ୍ବାର୍ଥକୁ ପ୍ରସାରିତ କରିବା। ୩. ନେଟ୍‌ୱର୍କିଂ- ଚିହ୍ନାପରିଚୟଙ୍କୁ ଧରି କାମ କରିନେବା, ମିଳାମିଶାକରି ଉଭୟର ଉପକାର ହେଲାଭଳି ସମ୍ପର୍କ ରଖିବା। ଚିହ୍ନାପରିଚୟରେ କାମ କରିନେବା ସହଜ। ସେଥିପାଇଁ ଲୋକେ ରୋଟାରୀ, ଲାୟନ୍ସ ଭଳି କ୍ଲବ୍‌ ବା ଅଫିସର୍ସ କ୍ଲବ୍‌ରେ ମେମ୍ବର ହୁଅନ୍ତି। ଆଉ କହନ୍ତି- କଣ୍ଟାକ୍ଟ ମାନେ ତ କଣ୍ଟ୍ରାକ୍ଟ। ୪. ନିଷ୍ଠା ପ୍ରଦର୍ଶନ- ମନ ଭିତରେ ଯାହା ଥାଉ ନା କାହିଁକି ନିଷ୍ଠାର ସହ କାମ କରୁଛ ବୋଲି ଦେଖାଇହେବା। କାମ ଯାହା କର ନା କାହିଁକି ସଚ୍ଚୋଟପଣିଆର ପ୍ରଦର୍ଶନ କର, ଲୋକେ ଯେମିତି ତୁମକୁ ସଚ୍ଚୋଟ ସାଧୁ ଓ ଦିଲଦାର ଭାବିବେ ସେଭଳି ପରିବେଶ ସୃଷ୍ଟି କର। ଏସବୁ ମିଶିଗଲେ ପଲିଟିକାଲ ସ୍କିଲ୍‌ ହୁଏ। ତୁମର ଦୋଷ ଲୁଚିଯାଏ, ତୁମ କ୍ୟାରିୟର ଭଲ ହୁଏ। ଏଭଳି ପଲିଟିକ୍ସ କରି ନ ପାରିଲେ ତୁମେ ପଛରେ ପଡିଯିବ। ଗ୍ରୀକ୍‌ ଦାର୍ଶନିକ ପ୍ଲାଟୋ କହିଛନ୍ତି, ତୁମେ ଯଦି ପଲିଟିକ୍ସରେ ଭାଗ ନ ନେବ, ତୁମଠାରୁ ଅଳ୍ପ ଜ୍ଞାନ ଓ ଅଳ୍ପ ଦକ୍ଷତାର ଲୋକେ ତୁମ ଉପରେ ଶାସନ କରିବେ। ଏ ହେଉଛି ଅଫିସ ପଲିଟିକ୍ସର ଅଲିଖିତ ନିୟମ।
ଇମେଲ୍‌ : sahadevas@yahoo.com

All Right Reserved By

Model This Week

Model This Week

ସମ୍ପାଦକୀୟ |

ନିରର୍ଥକ ପରୀକ୍ଷା

ନିରର୍ଥକ ପରୀକ୍ଷା

ପରିବେଶ ପରିଚିନ୍ତା/ ମାନେକା ଗାନ୍ଧୀ ଅନେକ କମ୍ପାନୀ ପ୍ରାଣୀଙ୍କ ଉପରେ ପରୀକ୍ଷା ନିରୀକ୍ଷା କରୁଛନ୍ତି। ଏପରି କି ଅନେକ ଅନାବଶ୍ୟକ ପରୀକ୍ଷା ବି ସେମାନେ କରୁଛନ୍ତି। ଉଦାହରଣସ୍ବରୂପ ପର୍‌ଫ୍ୟୁମ୍‌ (ବାସ୍ନା) କମ୍ପାନୀମାନେ ପର୍‌ଫ୍ୟୁମ୍‌ ତିଆରି ପାଇଁ ସବୁ ଜିନିଷ ଅଲଗା ଅଲଗା ରଖିଥାନ୍ତି। ତାକୁ କେବଳ ମିଶେଇବା କଥା। କିନ୍ତୁ ସେମାନେ ସେହି ପର୍‌ଫ୍ୟୁମ୍‌କୁ ଠେକୁଆଙ୍କ ଆଖିରେ ସ୍ପ୍ରେ କରୁଛନ୍ତି। ତାଙ୍କ ଚମକୁ ଚିରି ସେଥିରେ ଘଷୁଛନ୍ତି। ଆହୁରି ଅନେକ ଭୟଙ୍କର ପରୀକ୍ଷା କରୁଛନ୍ତି। ଏମାନେ ହେଲେ ଆରାମିଜ୍‌, ବାଲେନ୍ସିଆଗା, ବଲଗାରି, କାଚାରେଲ, ଡୋନ୍ନା କରନ, ଡନ୍‌ହିଲ ଫ୍ରାଗ୍ରାନ୍ସେସ୍‌, ଏଲିଜାବେଥ୍‌ ଆର୍ଡେନ୍‌, ଗୁସି ଫ୍ରାଗ୍ରାନ୍ସେସ୍‌, ହୁଗୋ ବସ୍‌, ଜୋ ମାଲୋନ୍‌, ଲାକୋଷ୍ଟ ଫ୍ରାଗ୍ରାନ୍ସେସ୍‌, ମାର୍କ ଜାକୋବ୍ସ ଫ୍ରାଗ୍ରାନ୍ସେସ୍‌, ମାଇକେଲ କୋର୍ସ, ମିସୋନି, ରାଲ୍‌ଫ ଲରେନ୍‌ ଫ୍ରାଗ୍ରାନ୍ସେସ୍‌, ଟମି ହିଲ୍‌ଫିଗର ଓ କେଞ୍ଜୋ ପ୍ରଭୃତି। ...

 ଲୋଡ଼ା ପ୍ରାକୃତିକ ଜଙ୍ଗଲ

ଲୋଡ଼ା ପ୍ରାକୃତିକ ଜଙ୍ଗଲ

ବିଚିତ୍ର ବିଶ୍ୱାଳ ପ୍ରକୃତି, ପରିବେଶ ଓ ସର୍ବୋପରି ମାନବ ସମାଜକୁ ବଞ୍ଚେଇ ରଖିବାରେ ଜଙ୍ଗଲର ଏକ ମହତ୍ତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ଭୂମିକା ରହିଛି। ଜଙ୍ଗଲ ଏମିତି ଏକ ଜୈବ ସମାଜ, ଯେଉଁଥିରେ ଅନେକ ପ୍ରକାର ବୃକ୍ଷଲତା, ଜୀବଜନ୍ତୁ, କୀଟପତଙ୍ଗ ଓ କୋଟି କୋଟି ପ୍ରଜାତିର ଅଣୁଜୀବ ପରସ୍ପର ସହିତ ସଂଶ୍ଳିଷ୍ଟ ହୋଇ ସହାବସ୍ଥାନ କରିଥାନ୍ତି। ଏସବୁକୁ ନେଇ ଜଙ୍ଗଲର ପରିଭାଷା। ମାନବ ସମାଜର ଏକ ବଡ଼ ଭାଗ ଜଙ୍ଗଲ ଭିତରେ ବା ଜଙ୍ଗଲ ସହିତ ପ୍ରତ୍ୟକ୍ଷ ଭାବରେ ଜଡ଼ିତ ହୋଇ ବସବାସ କରିଥାନ୍ତି। ଠିକ୍‌ ସମୟରେ ବର୍ଷା ହେବାରେ, ବାୟୁମଣ୍ଡଳର ତାପମାତ୍ରାକୁ ସନ୍ତୁଳିତ ରଖିବାରେ, ଅଙ୍ଗାରକାମ୍ଳ ଗ୍ୟାସ୍‌କୁ ନିୟନ୍ତ୍ରଣରେ ରଖି ଅମ୍ଳଜାନ ପ୍ରଦାନ କରିବାରେ, ବିଭିନ୍ନ ପ୍ରକାର କାଷ୍ଠ ଓ ଅଣକାଷ୍ଠ ଦ୍ରବ୍ୟ ଯୋଗାଇବାରେ, ଔଷଧୀୟ ଉପାଦାନ ଆଦି ଯୋଗାଇ ମାନବ ସମାଜକୁ ତିଷ୍ଠି ରହିବାରେ ଜଙ୍ଗଲ ବହୁଳ ଭାବେ ସାହାଯ୍ୟ କରିଥାଏ। ୧୮୯୪ ଓ ୧୯୫୨ ମସିହାରେ ପ୍ରଣୀତ ଜଙ୍ଗଲ ନୀତିରେ ମୁଖ୍ୟତଃ ଉପତ୍ାଦନ ତଥା ଜଙ୍ଗଲରୁ ଆର୍ଥିକ ରୋଜଗାର ଉପରେ ହଁି ମୁଖ୍ୟ ଗୁରୁତ୍ୱ ଦିଆଯାଇଥିଲା। ତା’ପରେ ୧୯୮୮ ମସିହାର ଜଙ୍ଗଲ ନୀତିରେ ମାନବ ଓ ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ଜୀବଜନ୍ତୁଙ୍କର ଜୀବନ ଧାରଣ ପାଇଁ ପରିବେଶ ଓ ପ୍ରକୃତିର ସନ୍ତୁଳନକୁ ବଜାୟ ରଖିବାରେ ଜଙ୍ଗଲର ଭୂମିକାକୁ ମୁଖ୍ୟ ଗୁରୁତ୍ୱ ଦିଆଯାଇଥିଲା। ...

କୃଷି ଅନୁରାଗୀ ଗଜପତି

କୃଷି ଅନୁରାଗୀ ଗଜପତି

ବିନୋଦ ଚନ୍ଦ୍ର ଜେନା ସମ୍ପ୍ରତି ଆମ ରାଜ୍ୟ ତଥା ଦେଶରେ କୃଷକମାନଙ୍କ ସମସ୍ୟା ଦିନକୁ ଦିନ ବଢିବାରେ ଲାଗିଛି ା କୃଷକ ଆତ୍ମହତ୍ୟା କରୁଛି ା କୃଷିକୁ ନେଇ ରାଜନୀତି ଚାଲିଛି। କିନ୍ତୁ ଉତ୍କଳ ପ୍ରଦେଶ ଗଠନ ପରେ କୃଷି ଓ କୃଷକଙ୍କ ଉନ୍ନତି ପାଇଁ ମହାରାଜା ଶ୍ରୀକୃଷ୍ଣଚନ୍ଦ୍ର ଗଜପତି (୨୬ା୦୪ା୧୮୯୨-୨୫ା୦୫ା୧୯୭୪)ଙ୍କ ଦୂରଦୃଷ୍ଟି ସୁଦୂରପ୍ରସାରୀ ଥିଲା ା ଇଂରେଜ ସରକାର ପାରଳା ରାଜ୍ୟକୁ ଏକ ଜମିଦାରି ରୂପେ ଗ୍ରହଣ କରିଥିଲେ ସୁଦ୍ଧା ଖେମୁଣ୍ଡି ରାଜ୍ୟର ବାସିନ୍ଦାମାନଙ୍କ ହୃଦୟର ବାସ୍ତବିକ୍‌ ସମ୍ରାଟ ଥିଲେ ...

ଏଇ ଭାରତରେ

ଏଇ ଭାରତରେ

ଭାରତର ମହାନ୍‌ ସଂସ୍କୃତି କହେ, ପିତାଙ୍କୁ ପୂଜାକଲେ ସମସ୍ତ ଦେବଦେବୀ ସନ୍ତୁଷ୍ଟ ହୁଅନ୍ତି। ମାତ୍ର ବସ୍ତୁବାଦୀ ସମାଜରେ ପିତାମାନେ ବାର୍ଦ୍ଧକ୍ୟରେ ଅଲୋଡ଼ା ହୋଇଯାଉଛନ୍ତି। କେତେକ କ୍ଷେତ୍ରରେ ସେମାନଙ୍କୁ ଜରାନିବାସରେ ଜୀବନ କଟାଇବାକୁ ପଡ଼ୁଛି, ନଚେତ୍‌ ରାସ୍ତାକଡ଼, ବସ୍‌ଷ୍ଟାଣ୍ଡ, ରେଳଷ୍ଟେଶନ ପାଲଟିଯାଉଛି ଆଶ୍ରୟସ୍ଥଳ। ପିଲାମାନେ ନିଜ ପରିବାର ସହ ରହୁଥିଲେ ମଧ୍ୟ ଅଧିକାଂଶ କ୍ଷେତ୍ରରେ ସେଠି ବୃଦ୍ଧ ମାତାପିତାଙ୍କୁ ସ୍ଥାନ ମିଳୁନି। ଯଦି କୌଣସି ସମୟରେ ବୃଦ୍ଧ ପିତା ଘରେ ରହିବାକୁ ଅଡ଼ିବସୁଛନ୍ତି ତାଙ୍କୁ ନିର୍ଯାତନାର ଶିକାର ହେବାକୁ ପଡ଼ୁଛି। ନିକଟରେ ଉତ୍ତରପ୍ରଦେଶର କୁଶୀନଗର ଜିଲାରେ ଦେଖିବାକୁ ମିଳିଛି ଏଭଳି ଏକ ଅମାନବୀୟ ଘଟଣା। ବୃଦ୍ଧ ପିତା ଘରେ ରହିବାକୁ ଜିଦି କରିବାରୁ ବଡ଼ପୁଅ ତାଙ୍କୁ ଏକ ଗଛରେ ବାନ୍ଧି ପିଟିବାକୁ ପଛାଇଲେ ନାହିଁ। ନିକଟରେ ସାନଭାଇ ଛିଡ଼ାହୋଇ ସବୁ ଦେଖୁଥିଲେ ମଧ୍ୟ କିଛି କହୁ ନ ଥିଲେ। ଏହି ବୃଦ୍ଧ ପିତା ଜଣକ ହେଉଛନ୍ତି ନୁରୁଲ ଇସ୍‌ଲାମ୍‌ ଓରଫ ହାଥୁ। ବାର୍ଦ୍ଧକ୍ୟରେ ତାଙ୍କର ମୁଣ୍ଡ ଠିକ୍‌ ରହୁ ...

 ସମ୍ପାଦକୀୟ/ବଂଶବାଦ ଏକ ମାଧ୍ୟମ

ସମ୍ପାଦକୀୟ/ବଂଶବାଦ ଏକ ମାଧ୍ୟମ

ଚଳିତବର୍ଷ ମେ ୧୨ରେ କର୍ନାଟକ ବିଧାନସଭା ନିର୍ବାଚନ। ଏହାକୁ ନେଇ ରାଜନୈତିକ ପରିସ୍ଥିତି ଉଷ୍ମ ଥିବାବେଳେ କର୍ନାଟକ ‘ପୁତ୍ର ଉଦୟ’ ବା ‘son rise’ ରାଜ୍ୟରେ ପରିଣତ ହୋଇଛି ବୋଲି ଆଲୋଚନା ଆରମ୍ଭ ହୋଇ ଗଲାଣି। ଏହି ରାଜ୍ୟରୁ ବିଭିନ୍ନ ସମୟରେ ମୁଖ୍ୟମନ୍ତ୍ରୀ ରହି ଆସିଥିବା ନେତାମାନଙ୍କର ପ୍ରାୟ ୮ଜଣ ପୁତ୍ର ଏଥର ନିର୍ବାଚନ ଲଢୁଛନ୍ତି। ପୂର୍ବତନ ମୁଖ୍ୟମନ୍ତ୍ରୀ ଏସ୍‌.ଆର୍‌. ବୋମାଇଙ୍କ ପୁତ୍ର ବାସବରାଜଙ୍କ ଠାରୁ ଆରମ୍ଭ କରି ଏସ୍‌. ବାଙ୍ଗରାପ୍ପାଙ୍କ ପୁତ୍ର ମହିମା, ଧରମ ସିଂଙ୍କ ପୁତ୍ର ଅଜୟ, ଏଚ୍‌ଡି ଦେବେଗୌଡାଙ୍କ ପୁତ୍ର କୁମାର ସ୍ବାମୀ ଓ ରେବାନ୍ନା ଏବଂ ବର୍ତ୍ତମାନର ମୁଖ୍ୟମନ୍ତ୍ରୀ ସିଦ୍ଧରାମାୟାଙ୍କ ପୁତ୍ର ଯତୀନ୍ଦ୍ର ନିର୍ବାଚନ ମଇଦାନରେ ଅବତୀର୍ଣ୍ଣ ହୋଇଛନ୍ତି। ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ କଥା ହେଉଛି ପୂର୍ବତନ ମୁଖ୍ୟମନ୍ତ୍ରୀ ତଥା ଏବେକାର ମୁଖ୍ୟ ଭାଜପା ନେତା ବି.ଏସ୍‌. ୟେଦୁରାପ୍ପା ତାଙ୍କର ପୁତ୍ର ବି. ଓ୍ବାଇ. ବିଜୟେନ୍ଦ୍ରଙ୍କୁ ପ୍ରାର୍ଥୀ କରିବାକୁ ନିଷ୍ପତ୍ତି ନେଇଥିଲେ ମଧ୍ୟ ଶେଷ ମୁହୂର୍ତ୍ତରେ ଏଥିରୁ ଓହରି ଯାଇଛନ୍ତି, ଯାହାକୁ ନେଇ ନାମାଙ୍କନପତ୍ର ଦାଖଲ...

ନଦୀର ସ୍ବାସ୍ଥ୍ୟ

ନଦୀର ସ୍ବାସ୍ଥ୍ୟ

ତତ୍ତ୍ୱ ଓ ତର୍କ/ ବିମଳ ପ୍ରସାଦ ପାଣ୍ଡିଆ ନିକଟ ଅତୀତରେ ହୋଇଥିବା ବିଭିନ୍ନ ଘୋଷଣାରୁ ଲାଗୁଛି ଯେ ନଦୀ ବଞ୍ଚାଇବା ପାଇଁ ସରକାରୀ ଅଭିଯାନ ଆରମ୍ଭ ହୋଇଯାଇଛି ବା ହେବାକୁ ଯାଉଛି ଓଡ଼ିଶାରେ। ରାଜ୍ୟ ସରକାର ‘ସବୁଜ ମହାନଦୀ ଅଭିଯାନ’ କଥା କହିଛନ୍ତି। ସିଆଡ଼େ ସମ୍ବଲପୁର ଜିଲା ପ୍ରଶାସନ ସବୁଜ, ସ୍ବଚ୍ଛ ଓ ସୁନ୍ଦର ମହାନଦୀର ଆହ୍ବାନ ଦେଇ ବିଭିନ୍ନ ଆୟୋଜନ ଆରମ୍ଭ କରିଦେଇଛନ୍ତି। ନଦୀଜଳର ଭାଗବଣ୍ଟାକୁ ନେଇ ଦୁଇ ରାଜ୍ୟ ମଧ୍ୟରେ ବିବାଦ ଖୁବ୍‌ ଜମିଥିବା ବେଳେ ନଦୀର ସ୍ବାସ୍ଥ୍ୟକୁ ନେଇ ଚିନ୍ତା ପ୍ରକାଶ ପାଇବା ଖୁସିର କଥା। ନଦୀ ହେଉଛି ସଭ୍ୟତାର ଆଧାର, ନଦୀ ଯୋଗୁ ସଭ୍ୟତାର ପ୍ରବାହ ହୋଇଥାଏ। ନଦୀର ସ୍ଥିତିରୁ ସଭ୍ୟତା କେତେ ସୁସ୍ଥ ଓ ସଭ୍ୟ ତାହା ଜଣାପଡ଼ିଥାଏ। ଶ୍ରୀମଦ୍‌ଭାଗବତର ଦ୍ୱିତୀୟ ସ୍କନ୍ଧ ପ୍ରଥମ ଅଧ୍ୟାୟର ୩୨-୩୩ ଶ୍ଳୋକରେ ଉଲ୍ଲେଖ ଅଛି: ବୃକ୍ଷରାଜି ହେଉଛି ପ୍ରଭୁଙ୍କ ଶରୀରର ଲୋମ, ବାୟୁ ହେଉଛି ପ୍ରଭୁଙ୍କର ...

ମ୍ୟାଲେରିଆ ନିରାକରଣ

ମ୍ୟାଲେରିଆ ନିରାକରଣ

ଡା. ରାମଚନ୍ଦ୍ର ରାଉତ ଏପ୍ରିଲ ୨୫କୁ ‘ବିଶ୍ୱ ମ୍ୟାଲେରିଆ’ ଦିବସ ରୂପେ ପାଳନ କରାଯାଏ। ମ୍ୟାଲେରିଆ ଏକ ପ୍ରମୁଖ ସଂକ୍ରାମକ ରୋଗ ରୂପେ ଆବହମାନ କାଳରୁ ରହି ଆସିଛି ଏବଂ ଏହା ବିଶ୍ୱର ଅଧିକାଂଶ ମୃତ୍ୟୁ ଓ ଦାରିଦ୍ର୍ୟର ଏକ ପ୍ରମୁଖ କାରଣ। ପ୍ରତି ୨ ମିନିଟ୍‌ରେ ଗୋଟିଏ ଶିଶୁ କେଉଁଠି ନା କେଉଁଠି ମ୍ୟାଲେରିଆ ସଂକ୍ରମଣ ଦ୍ୱାରା ମୃତ୍ୟୁମୁଖରେ ପଡିଥାଏ। ୨୦୧୫ରେ ସାରା ବିଶ୍ୱରେ ୨୧କୋଟି ୨୦ଲକ୍ଷ ଲୋକ ମ୍ୟାଲେରିଆରେ ପୀଡିତ ହୋଇଥିବା ବେଳେ ତହିଁରୁ ୪ ଲକ୍ଷ ୨୯ ହଜାର ମୃତ୍ୟୁମୁଖରେ ପଡିଥିଲେ। ମାତ୍ର ୨୦୧୬ରେ ଏହା କମିବା ପରିବର୍ତ୍ତେ ଆହୁରି ୫୦ ଲକ୍ଷ ଲୋକ ଏହାଦ୍ୱାରା ଆକ୍ରାନ୍ତ ହୋଇଥିଲେ।...

ଏଇ ଭାରତରେ

ଏଇ ଭାରତରେ

ଝିଅର ବିବାହ ବୟସ ହେଲେ ମାତାପିତାଙ୍କର ଚିନ୍ତା ବଢ଼େ। ସବୁଠୁ ଚିନ୍ତା ଅଧିକ ଘାରେ ଯୌତୁକକୁ ନେଇ। ମଧ୍ୟପ୍ରଦେଶର ଟିକମଗଡ ଜିଲା ପୃଥ୍ବୀପୁରରେ ଏମିତି ଏକ ବାହାଘର ହେଲା ଯାହା ସମସ୍ତଙ୍କ ଆଖି ଖୋଲିଦେଇଛି। ବିବାହରେ ପୁଅଘର ଲୋକେ ଯୌତୁକ ଭାବେ ଝିଅଘରୁ କେବଳ ଗୋଟିଏ ଗଛର ଚାରା ନେଇଛନ୍ତି। ଝିଅ ଘରକୁ ମଧ୍ୟ ବଦଳରେ ଏକ ଚାରା ଦେଇଛନ୍ତି। ବାହାଘରକୁ ଯେଉଁ ବରଯାତ୍ରୀ ଯିବେ ସମସ୍ତଙ୍କୁ ଗୋଟିଏ କରି ଚାରା ଉପହାର ଦେବାକୁ ବରଘର ଝିଅଘରକୁ ଅନୁରୋଧ କରିଥିଲେ। ତାହା ହିଁ ହୋଇଛି। ଉପହାର ଭାବେ ଦିଆଯାଉଥିବା ଚାରାଟିକୁ ସଯତ୍ନରେ ଲଗାଇ ବଢାଇବାକୁ ସମସ୍ତଙ୍କୁ ସଂକଳ୍ପ କରାଯାଇଥିଲା। ଏଭଳି ଅନନ୍ୟ ବିବାହ କରିଥିବା ଯୁବକ ଜଣକ ହେଉଛନ୍ତି ଅମିତ ଦୁବେ। ଉକ୍ତ ଅଞ୍ଚଳରେ ପ୍ରତିବର୍ଷ ...

ସମ୍ପାଦକୀୟ/ରକ୍ତ ଶୋଷଣ, ପରେ ଦାନ

ସମ୍ପାଦକୀୟ/ରକ୍ତ ଶୋଷଣ, ପରେ ଦାନ

ଦେଶର ପ୍ରଗତିରେ ପରିବହନ ବ୍ୟବସ୍ଥା ସୁଗମ ହେବା ନିତାନ୍ତ ଦରକାର। ଏଥିପାଇଁ ପ୍ରମୁଖ ଉପାଦାନ ହେଉଛି ଇନ୍ଧନ। ଆଜିର ସମୟରେ ପେଟ୍ରୋଲ ଓ ଡିଜେଲ ଦର ଅର୍ଥନୈତିକ ବ୍ୟବସ୍ଥାକୁ ଗତିଶୀଳ କରାଉଛି। ଲୋକମାନଙ୍କ ଯାତାୟାତଠାରୁ ଆରମ୍ଭ କରି ସାମଗ୍ରୀର ଦର ଉପରେ ତୈଳ ଦରର ସିଧାସଳଖ ପ୍ରଭାବ ରହିଛି। ତେଣୁ ପ୍ରତ୍ୟେକ ସରକାର ତେଲ ମୂଲ୍ୟକୁ ନିୟନ୍ତ୍ରଣରେ ରଖିବାକୁ ଚେଷ୍ଟା କରିଥାଆନ୍ତି। ହେଲେ ନରେନ୍ଦ୍ର ଦାମୋଦରଦାସ ମୋଦି ୨୦୧୪ରେ କ୍ଷମତାକୁ ଆସିବା ପରେ ତୈଳ ଦର ଉପରେ ଥିବା ନିୟନ୍ତ୍ରଣକୁ ହଟାଦେଲେ। ଏ ଦିଗରେ ଦିଆଯାଉଥିବା ରିହାତିକୁ ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ଉଚ୍ଛେଦ କରିଦିଆଗଲା। ଫଳରେ ତେଲ ଦର ବଜାର ବ୍ୟବସ୍ଥା ଅନୁଯାୟୀ ସ୍ଥିରୀକୃତ ହେଉଥିବା କୁହାଯାଉଛି। ଭୁବନେଶ୍ୱରରେ ଏବେ ପେଟ୍ରୋଲ ୭୪ ଟଙ୍କା ନିକଟତର ହୋଇ ...

 ଚାଷୀ ମୃତ୍ୟୁ ଓ ଦଣ୍ଡମୁକ୍ତ କର୍ମଚାରୀ

ଚାଷୀ ମୃତ୍ୟୁ ଓ ଦଣ୍ଡମୁକ୍ତ କର୍ମଚାରୀ

ସହଦେବ ସାହୁ ଆମ ଦେଶର କ୍ରାଇମ୍‌ ରେକର୍ଡସ୍‌ ବ୍ୟୁରୋ ତା’ର ୨୦୧୬ର ଏଡିଏସ୍‌ଆଇ (ଆକ୍ସିଡେଣ୍ଟାଲ୍‌ ଡେଥ୍‌ ଆଣ୍ଡ୍‌ ସୁଇସାଇଡ୍ସ ଇନ୍‌ ଇଣ୍ଡିଆ)ର ଅଗ୍ରିମ (ପ୍ରୋଭିଜନାଲ୍‌) ରିପୋର୍ଟରେ ପ୍ରକାଶ କରିଛି ଯେ ସାରା ଦେଶରେ ୨୦୧୫ରେ ଚାଷୀ ଆତ୍ମହତ୍ୟା ୧୨,୬୦୨ ଥିବାବେଳେ ୨୦୧୬ରେ ୧୧,୩୭୦କୁ କମିଛି। ଓଡିଶାରେ ସେହି ଢାଞ୍ଚା। ୨୦୧୪ ରିପୋର୍ଟରେ ଚାଷୀ ଆତ୍ମହତ୍ୟା ସଂଖ୍ୟା ୫ ଥିଲା, ୨୦୧୫ ଓ ୧୬ରେ ସରକାରୀ ରିପୋର୍ଟରେ ଶୂନ ଥିବାବେଳେ ୨୦୧୭ରେ ୨୦୧୪ ସଂଖ୍ୟାର ଦୁଇଗୁଣ ବଢିଯାଇଛି। ...

ସ୍ତ୍ରୀର ଦରମା

ସ୍ତ୍ରୀର ଦରମା

ରୁଦ୍ର ପ୍ରସନ୍ନ ରଥ ବିଗତ କିଛି ବର୍ଷ ମଧ୍ୟରେ ଭାରତରେ ନାରୀ ଶିକ୍ଷାର ବ୍ୟାପକ ପ୍ରଚାର ଏବଂ ପ୍ରସାର ଘଟିବା ସହ ନିଯୁକ୍ତି କ୍ଷେତ୍ରରେ ଏମାନଙ୍କ ପାଇଁ ବିଶେଷ ସୁଯୋଗ ସୃଷ୍ଟି ହୋଇଛି। ତଥାପି ଦେଶର ପ୍ରଗତିକୁ ଏହା ନୂଆ ଦିଶା ଦେବାରେ ସକ୍ଷମ ନୁହେଁ। କାରଣ ସାମାଜିକ, ରାଜନୈତିକ ଏବଂ ଲିଙ୍ଗଗତ ଭେଦଭାବ ଯୋଗୁ ନାରୀଟିଏ ଅନେକ କ୍ଷେତ୍ରରେ ନିଜ ପାଇଁ ମନପସନ୍ଦର ଚାକିରି ଏବଂ ଦରମା ପାଇବାରେ ସକ୍ଷମ ହୋଇପାରୁ ନାହିଁ।

ଏଇ ଭାରତରେ

ଏଇ ଭାରତରେ

ଲୋକଙ୍କ ମଧ୍ୟରେ ବେଳେବେଳେ ଏଭଳି ମାନସିକତା ସୃଷ୍ଟି ହୁଏ, ଯାହାକି ସହଜରେ ବିଶ୍ୱାସ ହୁଏନାହିଁ। ମୋବାଇଲ ଓ ଇଣ୍ଟର୍‌ନେଟ ବ୍ୟବହାର ଯୁଗରେ ମଧ୍ୟ କେତେକଙ୍କ ମଧ୍ୟରେ ରକ୍ଷଣଶୀଳ ଚିନ୍ତାଧାରା ଦେଖାଯାଉଛି। ଏଭଳି ଏକ ଘଟଣା ଘଟିଛି ଉତ୍ତରପ୍ରଦେଶର ଲକ୍ଷ୍ନୌ ସହରରେ। ବାଙ୍ଗାଲୋରର ଜଣେ ଯୁବତୀଙ୍କ ଏକ ଫେସ୍‌ବୁକ୍‌ ପୋଷ୍ଟକୁ ବିରୋଧ କରି ଲକ୍ଷ୍ନୌର ଅଭିଷେକ ନାମକ ଜଣେ ଯୁବକ ମୁସଲମାନ ଡ୍ରାଇଭର ଚଳାଉଥିବା ଏକ ଘରୋଇ କାର୍‌ ପରିବହନ ସଂସ୍ଥାରେ ଯିବାକୁ ମନା କରିଦେଇଛନ୍ତି। ଏହାକୁ ଟୁଇଟ କରି ସେ କହିଛନ୍ତି ଯେ, ଯଦି ଜଣେ ଯୁବତୀ ରୁଦ୍ର ହନୁମାନ ପୋଷ୍ଟର ଲଗାଯାଇଥିବା କାର୍‌ରେ ...