ସମ୍ପାଦକୀୟ |

ଭୋକ ଓ ଭାରତ

ଭୋକ ଓ ଭାରତ

ରାଧାମୋହନ ମହାପାତ୍ର
୧୯୯୫ ମସିହାର କୌଣସି ଏକ ଦିନରେ ପଶ୍ଚିମବଙ୍ଗର ପୋଲିସ-କର୍ତ୍ତା ତୁଷାର ତାଲୁକଦାର ମହାଶୟ ଦିଲ୍ଲୀରୁ କଲିକତା ଫେରୁଥାନ୍ତି। ବିମାନରେ ଦେଖିଲେ ସଂଲଗ୍ନ ସିଟ୍‌ରେ ବସିଛନ୍ତି ନୋବେଲ ବିଜୟିନୀ ମଦର ଟେରେସା। ସେ ପୂର୍ବରୁ ତାଙ୍କୁ ଜାଣିଥିଲେ। ବିମାନ ଛାଡିବାର କିଛି ସମୟ ପରେ ବିମାନ ପରିଚାରିକା ଖାଦ୍ୟ ପ୍ୟାକେଟ୍‌ ସହ ହାଜର ହେଲେ। ପ୍ୟାକେଟ୍‌ଟିକୁ ଟ୍ରେରେ ରଖି ମଦରଙ୍କ ଆଡକୁ ଅନାଇଲେ। ସେ ଜାଣିଥିଲେ ଯେ ମଦର ବାହାରେ କିଛି ଖାଆନ୍ତି ନାହିଁ। ସେଦିନ ତାଙ୍କ ସ୍ତ୍ରୀ ସୁଷମାର ସନିର୍ବନ୍ଧ ଅନୁରୋଧରେ କେବଳ ପାଣି ଗ୍ଲାସ୍‌ଟିଏ ପିଇଥିଲେ। କହିଥିଲେ, ଏହି ନିଷେଧାଜ୍ଞା ମିଶନାରିଜ୍‌ ଅଫ୍‌ ଚ୍ୟାରିଟି (ମଦରଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ପ୍ରତିଷ୍ଠିତ ଅନୁଷ୍ଠାନ)ର ପ୍ରତ୍ୟେକଙ୍କ ପାଇଁ ପ୍ରଯୁଜ୍ୟ, ଯେମିତି ଗୌତମ ବୁଦ୍ଧ ତାଙ୍କ ସଂଘର ଭିକ୍ଷୁଙ୍କ ପାଇଁ ଏହି ପ୍ରକାର ନିୟମ ପ୍ରବର୍ତ୍ତନ କରିଥିଲେ- ଭିକ୍ଷୁମାନେ କେବଳ ମୁଷ୍ଟିଭିକ୍ଷା ସଂଗ୍ରହ କରି ସଂଘରେ ଜମା ଦେଉଥିଲେ, ଯାହା କ୍ଷୁଧାର୍ତ୍ତମାନଙ୍କ ପାଇଁ ଉଦ୍ଦିଷ୍ଟ ଥିଲା।ତୁଷାର ତାଲୁକ୍‌ଦାର ଲକ୍ଷ୍ୟ କଲେ- ମଦର ଖାଦ୍ୟ ପ୍ୟାକେଟ୍‌ଟିକୁ ହାତରେ ନେଇ ତାଙ୍କର ଝୋଲା ବ୍ୟାଗ୍‌ରେ ପୂରାଇଲେ। ଆଉ ତା’ପରେ ତାଲୁକ୍‌ଦାରଙ୍କ ପ୍ୟାକେଟ୍‌କୁ ଧରି ସେଇ ସମାନ ଜାଗାରେ ନିକ୍ଷେପ କଲେ। ତାଲୁକ୍‌ଦାର ମହାଶୟ ବିମର୍ଷ ହୋଇ ଅନୁନୟ କରି କହିଲେ, ‘ମଦର ମୋତେ ସତରେ ଖୁବ୍‌ ଭୋକ ଲାଗୁଛି।’ ମଦରଙ୍କର ପ୍ରତ୍ୟୁତ୍ତର ଥିଲା- ‘ତୁମକୁ ଭୋକ ଲାଗେ? ଭୋକ କ’ଣ ତୁମେମାନେ କେବେ ଜାଣିପାର?’ ସବୁ ସମୟରେ ତୁମମାନଙ୍କ ସାମ୍ନାରେ ଯଦି ଖାଦ୍ୟ ମହଜୁଦ ଥାଏ, ଭୋକକୁ ତେବେ ଜାଣିବ କେମିତି? ଆଜି ଯଦି ଟିକିଏ ଭୋକ ଲାଗେ, ସେ ତ ଆନନ୍ଦର କଥା। ସବୁବେଳେ ମୁଣ୍ଡରେ ରଖ ଯେ ଏହି ପୃଥିବୀର ପ୍ରାୟ ଅର୍ଦ୍ଧେକ ମଣିଷ ଅନାହାରରେ ରହନ୍ତି, ସେମାନଙ୍କୁ ମଧ୍ୟ ଭୋକ ଲାଗେ, ସେମାନେ ଖାଦ୍ୟ ଗୋଟେଇ ବୁଲନ୍ତି। ତୁମ ନିଜ ସହରରେ ଏପରି କେତେ ଅଛନ୍ତି, ତୁମେ କ’ଣ ଜାଣିଛ? ଆଜି ତୁମ ଖାଦ୍ୟ ଏହିପରି ଜଣେ ଭୋକିଲା ଲୋକ ପାଇବ। ତୁମେ ଗର୍ବବୋଧ କରିବା ଉଚିତ। ମଦରଙ୍କ ଭର୍ତ୍ସନା ବୋଧହୁଏ ବିମାନ ପରିଚାରିକାଙ୍କ କାନରେ ପଡିଲା। ସେ ଆଉ ଦୁଇଟି ଖାଦ୍ୟ ପ୍ୟାକେଟ୍‌ ନେଇ ହାଜର। ସେ ଆଡକୁ ତାଲୁକଦାର ମହାଶୟ ଭୁଲ୍‌ରେ ମଧ୍ୟ ଚାହିଁଲେ ନାହିଁ। ମଦର ହସ ହସ ମୁହଁରେ ସେଇ ଖାଦ୍ୟ ପ୍ୟାକେଟ୍‌ ଦୁଇଟିକୁ ମଧ୍ୟ ତାଙ୍କ ଝୋଲାମୁଣିର ଯଥା ସ୍ଥାନରେ ନେଇ ଥୋଇଲେ। ଅଧଘଣ୍ଟାଏ ମଧ୍ୟରେ ବିମାନ ଦମ୍‌ ଦମ୍‌ ଏୟାରପୋର୍ଟରେ ପହଞ୍ଚିବ ବୋଲି ଘୋଷଣା ହେଲା। ଦୁଇଜଣ ବିମାନ ସେବିକା ଗୋଟିଏ ବଡ ବ୍ୟାଗ୍‌ ଧରି ଅଭୁକ୍ତ, ପରିତ୍ୟକ୍ତ ଖାଦ୍ୟ, ଖାଦ୍ୟ ପ୍ୟାକେଟ୍‌, ପାଣି ବୋତଲ ସଂଗ୍ରହ କରି ବ୍ୟାଗ୍‌ରେ ରଖିବାକୁ ଲାଗିଲେ। ହଠାତ୍‌ ମଦର ପଚାରିଲେ- ଏ ବ୍ୟାଗ୍‌ଟି ନେଇ ସେମାନେ ଏହାପରେ କ’ଣ କରିବେ ଟିକିଏ ବୁଝ। ତାଲୁକଦାର କହିଲେ-ମୁଁ ଜାଣେ। ଦମ୍‌ଦମ୍‌ରେ ପ୍ଲେନ୍‌ ଓହ୍ଲାଇଲେ ଯେଉଁମାନେ ପ୍ଲେନ୍‌ ସଫା କରନ୍ତି, ସେମାନେ ତାକୁ ନେଇ ଆବର୍ଜନା ରଖୁଥିବା ଜାଗାରେ ଥୋଇଦେବେ। ମଦର କହିଲେ- ଏଇ ବ୍ୟାଗ୍‌ଟି ମୋର ଦରକାର। କହିବା ବାହୁଲ୍ୟ, ପଶ୍ଚିମବଙ୍ଗର ପ୍ରାକ୍ତନ ପୋଲିସ କର୍ତ୍ତା ତୁଷାର ତାଲୁକଦାର ମଦରଙ୍କ ଅନୁରୋଧକ୍ରମେ ଦୁଇଟି ଫୁଡ୍‌ ପ୍ୟାକେଟ୍‌ ହାତରେ ଧରି ମଦରଙ୍କ ପଛେ ପଛେ ବିମାନରୁ ଓହ୍ଲାଇଲେ ଜଣେ ସହଯୋଗୀ ଭଳି। ମଦରଙ୍କୁ ବିଦାୟ ଦେବା ସମୟରେ ମଦର ସ୍ମିତହାସ୍ୟରେ କହିଲେ- ଯାହାହେଉ ତୁମଠାରୁ ଗୋଟିଏ ସାହାଯ୍ୟ ପାଇଲି। ଏହା ଥିଲା ସେଦିନ ଭୋକିଲା ଭାରତର ଚିତ୍ର।ପରିସଂଖ୍ୟାନ ଅନୁଯାୟୀ ପୃଥିବୀରେ ୭୯୫ ନିୟୁତ ଭୋକିଲା ମଣିଷ ଅଦ୍ୟାପି ବାସ କରୁଛନ୍ତି। ତନ୍ମଧ୍ୟରୁ ଭାରତର ଭୋକିଲା ସଂଖ୍ୟା ୧୯୫ ନିୟୁତ। ପୃଥିବୀର ପ୍ରତି ୯ ଜଣରେ ଜଣେ ଭାରତୀୟ କ୍ଷୁଧାର୍ତ୍ତ। ପ୍ରତିଦିନ ୭୦୦୦ ଭାରତୀୟ ଅନାହାର ଯୋଗୁ ମୃତ୍ୟୁବରଣ କରନ୍ତି ଏବଂ ବାର୍ଷିକ ମୃତ୍ୟୁ ସଂଖ୍ୟା ୨୫ ଲକ୍ଷ। ୧୯୫ ନିୟୁତ ମଧ୍ୟରୁ ୧୬୫ ନିୟୁତ ଶିଶୁ ଅପପୁଷ୍ଟିରେ ଆକ୍ରାନ୍ତ। ଏହାର ଅଧାଅଧି ୫ ବର୍ଷର କମ୍‌ ଶିଶୁ ବେଶି ମୃତ୍ୟୁବରଣ କରନ୍ତି। ଅନେକ ଗର୍ଭବତୀ ମହିଳା ରକ୍ତହୀନତା ଓ ଭିଟାମିନ୍‌ ଅଭାବରୁ ପ୍ରାଣତ୍ୟାଗ କରିଥାନ୍ତି। ପୁରୁଷମାନଙ୍କ ଅନୁପାତରେ ଭୋକିଲା ନାରୀଙ୍କ ସଂଖ୍ୟା ଶତକଡା ୬୦ ଭାଗ। ମିଳିତ ଜାତିସଂଘ ତଥା ଏଫ୍‌ଏଓ ବିଶ୍ୱରେ ଖାଦ୍ୟୋତ୍ପାଦନ ଓ ସୁଷମ ବଣ୍ଟନ ପାଇଁ ଯେତେ ଜୋର୍‌ରେ ଡିଣ୍ଡିମ ପିଟିଲେ ମଧ୍ୟ ଓଡିଶାର ନଗଡା ଓ ବାମ୍ଫିଡି ଭଳି ଦୁଃଖଦ ଚିତ୍ର ଭାରତର ସବୁ ପ୍ରଦେଶରେ ଦେଖାଯାଉଛି, ଯାହା ପୁନରୁଲ୍ଲେଖ ଆବଶ୍ୟକ କରେନାହିଁ।ବାହାଘର ଓ ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ଉତ୍ସବାନୁଷ୍ଠାନରେ ଛୋଟ ବଡ ହୋଟେଲ ଓ ରେଷ୍ଟୁରାଣ୍ଟରେ ଖାଇବା ଟେବୁଲରେ ବିପୁଳ ପରିମାଣର ନଷ୍ଟ ହେଉଥିବା ଖାଦ୍ୟ ସାମଗ୍ରୀକୁ ଦେଖିଲେ କେହି ଭାବିପାରିବ ନାହିଁ ଯେ ଏ ଦେଶରେ କେହି ଭୋକିଲା ଅଛନ୍ତି। ଏକ ଅନୌପଚାରିକ ସର୍ଭେ ସଂସ୍ଥା ଅନୁଯାୟୀ ହୋଟେଲ ଓ ଅନୁଷ୍ଠାନମାନଙ୍କରେ ୩୦ରୁ ୫୦ ପ୍ରତିଶତ ଖାଦ୍ୟ ନଷ୍ଟ ହୋଇଥାଏ। ବିନା ନଷ୍ଟରେ ଯଦି ପୃଥିବୀର ଖାଦ୍ୟ ଯୋଗାଣ ସମାନ ଭାବେ ବଣ୍ଟନ କରାଯାଏ, ତା’ହେଲେ କେହି ଉପାସରେ କାଳ କାଟିବେ ନାହିଁ, ବରଂ ୧୦ ପ୍ରତିଶତ ଖାଦ୍ୟ ବଳିପଡିବ। ପୃଥିବୀରେ ଆଜିର ଖାଦ୍ୟାଭାବ ମନୁଷ୍ୟକୃତ, ଅସାଧୁ ବଣ୍ଟନ ପ୍ରକ୍ରିୟାଜନିତ। ଅଷ୍ଟ୍ରେଲିଆର ଜଣେ ପାଇଲଟ୍‌ ଭୋକର ଜ୍ୱାଳା ସହି ନ ପାରି ନିଜର ହେଲିକପ୍ଟରକୁ ଏକ ଫାଷ୍ଟଫୁଡ୍‌ ରେଷ୍ଟୁରାଣ୍ଟ ସମ୍ମୁଖରେ ଅବତରଣ କରାଇଦେଲେ। ହଠାତ୍‌ ହେଲିକପ୍ଟର ଅବତରଣ କରିଥିବାରୁ ସ୍ଥାନୀୟ ବାସିନ୍ଦା ଚକିତ ଓ ସ୍ତବ୍ଧ ହୋଇଗଲେ। ପାଇଲଟ୍‌ ଜଣକ ତରବରରେ ଦୌଡି ଦୌଡି ରେଷ୍ଟୁରାଣ୍ଟ ମଧ୍ୟରେ ପ୍ରବେଶ କଲେ। କିଛି ସମୟ ପରେ ସେ ଏକ ବ୍ୟାଗ ଭର୍ତ୍ତି ଖାଦ୍ୟ ଧରି ରେଷ୍ଟୁରାଣ୍ଟରୁ ବାହାରିଆସିଲେ ଓ ପୁନଶ୍ଚ ହେଲିକପ୍ଟର ଷ୍ଟାର୍ଟ କରି ଗନ୍ତବ୍ୟସ୍ଥଳକୁ ଉଡିଗଲେ। ଏଥିରୁ ଆମ ଓଡିଆ ଢଗ- ‘ପେଟ ପାଇଁ ସବୁ ନାଟ’ର ସତ୍ୟତା ପ୍ରମାଣିତ ହୁଏ ନାହିଁ କି ?
ବୁଦ୍ଧେଶ୍ୱରୀ, ଭୁବନେଶ୍ୱର, ଫୋନ୍‌- ୯୮୬୧୧୮୯୯୩୬

All Right Reserved By

Model This Week

ନିକିତା

ସମ୍ପାଦକୀୟ |

ଶିଶୁ ବଳାତ୍କାର: ଦଣ୍ଡ କାହିଁ

ଶିଶୁ ବଳାତ୍କାର: ଦଣ୍ଡ କାହିଁ

୨୦୧୨ ନିର୍ଭୟା ଗଣବଳାତ୍କାର ଘଟଣା ପରେ ଭାରତରେ ମହିଳା ନିର୍ଯାତନା ନିରୋଧୀ ସ୍ବର ଯେଭଳି ସର୍ବୋଚ୍ଚରେ ପହଞ୍ଚତ୍ଥିଲା, ଏବେ ସେଭଳି ପରିସ୍ଥିତିର ପୁନରାବୃତ୍ତି ଘଟିଛି। ନିର୍ଭୟାଙ୍କ ବୟସ ୨୩ ହୋଇଥିବା ବେଳେ ଏବେ ଶିଶୁକନ୍ୟାଙ୍କ ଉପରେ ପାଶବିକ ଅତ୍ୟାଚାର ଯେପରି ଭାବେ ବଢ଼ିଚାଲିଛି ତାକୁ ଦେଖିଲେ ବ୍ୟସ୍ତ ଲାଗୁଛି। ଜମ୍ମୁ-କଶ୍ମୀର କଠୁଆର ୮ ବର୍ଷୀୟା କନ୍ୟା, ଗୁଜରାଟ ସୁରଟର ୧୧ ବର୍ଷୀୟା ଝିଅ, ଓଡ଼ିଶା ନୀଳଗିରିର ୪ ବର୍ଷୀୟା ଶିଶୁକନ୍ୟା, ନିଶ୍ଚିନ୍ତକୋଇଲିର ୬ ବର୍ଷୀୟା ଝିଅଠାରୁ ଆରମ୍ଭ କରି ମଧ୍ୟପ୍ରଦେଶ ଇନ୍ଦୋରର ୪ ମାସର ଶିଶୁକନ୍ୟାଙ୍କୁ ବଳାତ୍କାର ଓ ହତ୍ୟା ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ଅସଂଖ୍ୟ ଘଟଣା ଘଟିଗଲାଣି। ସବୁଠାରୁ ଅତ୍ୟନ୍ତ ସମ୍ବେଦନଶୀଳ ଇନ୍ଦୋର ଘଟଣାକୁ ଦେଖିଲେ ଯେ କେହି ବିବ୍ରତ ହେବା ସ୍ବାଭାବିକ। ଇନ୍ଦୋର ଶିଶୁକୁ ବଳାତ୍କାର କରିଥିବା ବ୍ୟକ୍ତି ହେଉଛନ୍ତି ସମ୍ପର୍କୀୟ ମାମୁ। ଦେଖିବାକୁ ଗଲେ ୪ ମାସ ଶିଶୁର ବେକ ଟାଣ ହୋଇ ନ ଥାଏ। ଯିଏ ତା’ ସହ ଏପରି ଜଘନ୍ୟ କାଣ୍ଡ ଘଟାଇଥାଆନ୍ତି ତାଙ୍କ ମାନସିକତା ବୁଝିବା ଅସମ୍ଭବ। ଏଠାରେ ସାମାଜିକ ବିଶ୍ଳେଷଣର ପ୍ରୟୋଜନ ଉଠିଲାଣି। ମନେହେଉଛି, ଯେପରି ଏହା କେବଳ ଘୋର ଯୌନ ଲାଳସାର ପରିଣତି ନୁହେଁ। ସହଜ ଭାଷାରେ କହିବାକୁ ଗଲେ ଏହା ଅତ୍ୟନ୍ତ ଜଘନ୍ୟ ଆପରାଧିକ ମାନସିକତାର ପ୍ରତିଫଳନ।

ରେଭେନ୍‌ସା ଯୁଗର ଅବସାନ

ରେଭେନ୍‌ସା ଯୁଗର ଅବସାନ

ଶରତ ଚନ୍ଦ୍ର ମିଶ୍ର/ରେଭେନ୍‌ସା କଲେଜ ଓଡ଼ିଶାର ସର୍ବପୁରାତନ ଉଚ୍ଚ ଶିକ୍ଷାନୁଷ୍ଠାନ। ଦେଢ଼ଶହ ବର୍ଷ (୧୮୬୮) ପୂର୍ବେ ନଅଙ୍କ ଦୁର୍ଭିକ୍ଷର ଦୁଇବର୍ଷ ପରେ ଏ କଲେଜ ସ୍ଥାପିତ ହୋଇଥିଲା। କଟକ କଲେକ୍ଟୋରେଟ୍‌ ପାଖରେ ଏହି ଅନୁଷ୍ଠାନଟି ପଚାଶ ବର୍ଷ ରହିବା ପରେ ଚାଉଳିଆଗଞ୍ଜର ରେସ୍‌କୋର୍ସ ପଡିଆକୁ ଉଠିଆସିଲା ଓ ଗତ ଶହେବର୍ଷ ଧରି ସେହିଠାରେ ଗର୍ବୋନ୍ନତ ଶିର ଉତ୍ତୋଳନ କରି ବିଦ୍ୟମାନ।

ଲୁଣା ଜଙ୍ଗଲ ଓ ଉପକୂଳ ସୁରକ୍ଷା

ଲୁଣା ଜଙ୍ଗଲ ଓ ଉପକୂଳ ସୁରକ୍ଷା

ହିମାଂଶୁ ଶେଖର ଫତେସିଂହ/ପୃଥିବୀର ନିରକ୍ଷୀୟ ଓ ଉପନିରକ୍ଷୀୟ ଅଞ୍ଚଳ ଅନ୍ତର୍ଗତ ୨୪ଂ ଉ.ଅକ୍ଷାଂଶରୁ ୩୮ଂ ଦ.ଅକ୍ଷାଂଶ ମଧ୍ୟବର୍ତ୍ତୀ ଅଞ୍ଚଳରେ ସମୁଦ୍ର ତଟବର୍ତ୍ତୀ ଜୁଆରିଆ ଆର୍ଦ୍ର, ବାଲିଆ ଭୂମିରେ ଏକ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ପ୍ରଜାତିର ଉଦ୍ଭିଦ ଦେଖାଯାଆନ୍ତି। ଏହି ଅଞ୍ଚଳରେ ୨୬ଂରୁ ୩୫ଂ ସେଲ୍‌ସିୟସ୍‌ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ଉଚ୍ଚ ବାୟୁମଣ୍ଡଳୀୟ ତାପମାତ୍ରା, ୧୦୦୦ ମିମିରୁ ୩୦୦୦ ମିମି ବୃଷ୍ଟିପାତ, ଉଚ୍ଚ ଲବଣତା, ଜୁଆରିଆ ଜଳ ପ୍ଳାବନ ସତ୍ତ୍ୱେ ଏହି ଉଦ୍ଭିଦଗୁଡ଼ିକ ଜୀବନ ଧାରଣ କରି ବଂଶବୃଦ୍ଧି କରିଥାନ୍ତି।

ଏଇ ଭାରତରେ

ଏଇ ଭାରତରେ

ଲୋକଙ୍କଠାରୁ ମାନବିକତା କ୍ରମେ ହଜିଯାଉଛି। ଅର୍ଥ ଓ ବସ୍ତୁବାଦୀ ହୋଇପଡୁଥିବା ମଣିଷ ଅନ୍ୟ ପ୍ରତି ସହାନୁଭୂତି, ଦୟା ଆଦି ଗୁଣକୁ ହରାଇବସୁଛି। ବିପଦରେ ପଡିଥିବା ଲୋକଙ୍କୁ ସାହାଯ୍ୟ କରିବା ପରିବର୍ତ୍ତେ ସୁଯୋଗର କିଭଳି ଫାଇଦା ଉଠାଇହେବ ସେଥିପ୍ରତି ଆଗ୍ରହ ଦେଖାଉଛି। ଗତ ଶୁକ୍ରବାର ବିଳମ୍ବିତ ରାତିରେ ଦିଲ୍ଲୀ ନିକଟବର୍ତ୍ତୀ ଗାଜିଆବାଦରେ ଘଟିଥିବା ଏକ ଘଟଣା ସମ୍ପର୍କରେ ଶୁଣିଲେ ମଣିଷ ନିକଟରୁ ମାନବିକତାର ଗୁଣ କିପରି ହଜିଯାଉଛି ତାହା ସ୍ପଷ୍ଟ ହୁଏ।

ସଂଖ୍ୟାଗୁରୁ ମାନସିକତା

ସଂଖ୍ୟାଗୁରୁ ମାନସିକତା

ଆକାର ପଟେଲ ଭାରତୀୟ ଉପମହାଦେଶର ଉପନିବେଶୀୟ ପର ପରମ୍ପରା ମୁଖ୍ୟତଃ ଧାର୍ମିକ ରହିଆସିଛି ଏବଂ ସଂଖ୍ୟାଗୁରୁ ଧାର୍ମିକ ଗୋଷ୍ଠୀ ସଂଖ୍ୟାଲଘୁମାନଙ୍କ ବିରୋଧୀ ସାଜିଛନ୍ତି। ଶ୍ରୀଲଙ୍କାରେ ସଂଖ୍ୟାଗୁରୁ ବୌଦ୍ଧ ସିଂହଳୀମାନେ ଧର୍ମ ଓ ଭାଷାକୁ ନେଇ ତାମିଲମାନଙ୍କ ବିରୋଧରେ ଲଢ଼େଇ କରିଛନ୍ତି। ଭାରତରେ ବୌଦ୍ଧ ଓ ହିନ୍ଦୁମାନଙ୍କ ଭିତରେ ଘୃଣା ଭାବ ରହିଛି, ଯାହା ସଂଖ୍ୟାଗୁରୁତ୍ୱର ସ୍ବଭାବ। ଶ୍ରୀଲଙ୍କାର ଗୃହଯୁଦ୍ଧ ପ୍ରାୟ ୨୫ ବର୍ଷ ଧରି ଲାଗିରହିଥିଲା, ଯାହା ଫଳରେ ଶ୍ରୀଲଙ୍କାର ଅନେକ ନେତା ଓ ଭାରତର ରାଜୀବ ଗାନ୍ଧୀଙ୍କ ସମେତ ଲକ୍ଷାଧିକ ଲୋକ ମଲେ। ବାଂଲାଦେଶରେ ପ୍ରାଥମିକ ଜାତୀୟତାବାଦ ଭାଷା ଭିତ୍ତିରେ ଗଢ଼ିଉଠିଥିଲା ଏବଂ ଏହା ବଙ୍ଗାଳୀ ମୁସଲମାନ ଓ ହିନ୍ଦୁମାନଙ୍କୁ ପଶ୍ଚିମ ପାକିସ୍ତାନୀଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ସେମାନଙ୍କ ଉପରେ ଜୋରଜବରଦସ୍ତ ଉର୍ଦ୍ଦୁଭାଷାକୁ ଲଦିଦିଆଯିବା ବିରୋଧରେ ଏକତ୍ରିତ କରିଥିଲା। ଆଶ୍ଚର୍ଯ୍ୟର କଥା ମହମ୍ମଦ ଅଲି ଜିନ୍ନା ଜଣେ ...

ବୋହୂଯୋଗ୍ୟା କନ୍ୟା

ବୋହୂଯୋଗ୍ୟା କନ୍ୟା

ପ୍ରକାଶ ତ୍ରିପାଠୀ ଗତ ରବିବାର ସାରେ ଆମେ କିଛି ବନ୍ଧୁ ପୁରୀ ବେଳାଭୂମିରେ ବସିଥିଲୁ। କର୍ମମୟ ଜୀବନରୁ କିଛି ମୁହୂର୍ତ୍ତ ବାହାର କରି ବନ୍ଧୁମାନଙ୍କ ସହ ଦୁଃଖସୁଖ ହେବା କେବଳ ଏହି ଛୁଟିଦିନମାନଙ୍କରେ ହିଁ ସମ୍ଭବ ହୋଇଥାଏ। ତାହା ପୁଣି ଅନିୟମିତ। ସେ ଯାହାହେଉ, ମଝିରେ ମଝିରେ ଏପରି ବନ୍ଧୁମିଳନ ମନରେ ପ୍ରସନ୍ନତା ଭରିଦିଏ ଓ ଆଳାପ ଆଲୋଚନା ଦ୍ୱାରା ମନ ବି ହାଲ୍‌କା ହୋଇଯାଏ। ସେଦିନ କଥାପ୍ରସଙ୍ଗରେ ଜଣେ ବନ୍ଧୁ କହିଲେ ଯେ, ଆଜି ତାଙ୍କ ଘରେ ଝିଅ ଓ ତା’ ମାଆ ମଧ୍ୟରେ ଝଗଡା ହୋଇଯାଇଛି। ଆମେ ଜାଣୁ ଯେ ବନ୍ଧୁଙ୍କ ପତ୍ନୀ ଅତି ସରଳ ଓ ଶାନ୍ତ ସ୍ବଭାବର। ...

 ‘ଲେସ୍‌’ର ଲେଖକ

‘ଲେସ୍‌’ର ଲେଖକ

ବ୍ୟକ୍ତିତ୍ୱ/ଜିତେନ୍ଦ୍ର ଆମେରିକାରେ ଖବରକାଗଜ, ପତ୍ରିକା, ଅନ୍‌ଲାଇନ୍‌ ଜର୍ନାଲିଜିମ୍‌, ସାହିତ୍ୟ ଓ ସଙ୍ଗୀତ ସଂଯୋଜନା କ୍ଷେତ୍ରରେ ‘ପୁଲିଜର ପୁରସ୍କାର’ ମର୍ଯ୍ୟାଦାଜନକ ସମ୍ମାନ ଭାବେ ପରିଚିତ। ହଙ୍ଗେରିଜନ୍ମିତ ଆମେରିକୀୟ ଖବରକାଗଜ ପ୍ରକାଶକ ତଥା ସାମ୍ବାଦିକ ଯୋଶେଫ୍‌ ପୁଲିଜରଙ୍କ ନାମାନୁଯାୟୀ ୧୯୧୭ ମସିହାରୁ ଏହି ସମ୍ମାନ ପ୍ରତିବର୍ଷ କଲମ୍ବିଆ ବିଶ୍ୱବିଦ୍ୟାଳୟ ଦ୍ୱାରା ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଆସୁଛି। ୨୧ଟି କ୍ଷେତ୍ରରେ ଏହି ପୁରସ୍କାର ଦିଆଯାଉଥିବା ବେଳେ ୨୦୧୮ ପାଇଁ କାଳ୍ପନିକ ଲେଖା ସକାଶେ ଆଣ୍ଡ୍ର୍ୟୁ ସିଏନ ଗ୍ରୀର୍‌ ଯୋଗ୍ୟ ବିବେଚିତ ହୋଇଛନ୍ତି।...

ଏଇ ଭାରତରେ

ଏଇ ଭାରତରେ

ପୋଲିସ ପାଖକୁ ଗଲେ ପଇସା ନ ଦେଲେ କୌଣସି କାମ ହୁଏନାହିଁ। ଏହା ବାରମ୍ବାର ପ୍ରମାଣିତ ହୋଇଆସୁଛି। ଖାକି ବର୍ଦ୍ଦି ପିନ୍ଧିଥିବା ଅଧିକାଂଶ ବାବୁ ଅଭିଯୋଗକାରୀଙ୍କ ଆର୍ଥିକ କ୍ଷମତାକୁ ନ ଦେଖି ଅର୍ଥ ଦାବି କରନ୍ତି, ଯାହା ପୈଠ କରିବା କାଠିକର ପାଠ ହୋଇଯାଏ। ନିକଟରେ ବିହାର ବୈଶାଳୀ ଜିଲାର ଜଣେ ଅନାଥ ବାଳକ ଥାନାବାବୁଙ୍କ ଚାହିଦା ପୂରଣ ପାଇଁ ଭିକ୍ଷା କରିବା ଘଟଣା ସମସ୍ତଙ୍କୁ ଆଶ୍ଚର୍ଯ୍ୟ କରିଛି। ବୈଶାଳୀ ଜିଲା କଟହରାର ଚେହରାକଳା ଗ୍ରାମର ଜଣେ ଅନାଥ ବାଳକ ବିବେକଙ୍କଠାରୁ ସମ୍ପୃକ୍ତ ଅଞ୍ଚଳର ଜଣେ ଗୁଣ୍ଡା ଶ୍ରେଣୀୟ ବ୍ୟକ୍ତି ଜୋର୍‌ କରି ଜମି ନେଇଯାଇଥିଲେ। ବିବେକ ଏ ସମ୍ପର୍କରେ ପୋଲିସରେ ଅଭିଯୋଗ କରିବାକୁ ଥାନାକୁ ଗଲେ। ମାତ୍ର ଥାନାବାବୁ ତାଙ୍କୁ ଏଥିପାଇଁ ଦଶ ହଜାର ଟଙ୍କା ଦାବି କରିଥିଲେ। ...

 ଭବିଷ୍ୟତ ଗତିବିଧି

ଭବିଷ୍ୟତ ଗତିବିଧି

ଦିଲ୍ଲୀକା ବାବୁ/ ଦିଲୀପ ଚେରିଏନ୍‌ କେନ୍ଦ୍ରୀୟ ପ୍ରତ୍ୟକ୍ଷ କର ପରିଷଦ (ସିବିଡିଟି)ର ଅଧ୍ୟକ୍ଷ ସୁଶୀଲ ଚନ୍ଦ୍ରଙ୍କ ଭବିଷ୍ୟତକୁ ନେଇ ଦିଲ୍ଲୀରେ ନାନା କଳ୍ପନାଜଳ୍ପନା ପ୍ରକାଶ ପାଇଛି। ଆସନ୍ତା ମେ ଶେଷ ସୁଦ୍ଧା ଚନ୍ଦ୍ର ଅବସର ନେବାକୁ ଥିବାବେଳେ ସରକାର ତାଙ୍କ କାର୍ଯ୍ୟକାଳ ପୁଣିଥରେ ବୃଦ୍ଧି କରିପାରନ୍ତି ବୋଲି ଶୁଣିବାକୁ ମିଳୁଛି। ଏଠାରେ ସ୍ମରଣଯୋଗ୍ୟ ଯେ, ଗତବର୍ଷ ମେ ମାସରେ ଚନ୍ଦ୍ର ଅବସର ନେବାର ଥିଲା। କିନ୍ତୁ ତାଙ୍କ ଅବସରର କିଛିଦିନ ପୂର୍ବରୁ ମୋଦି ସରକାର ତାଙ୍କୁ ସିବିଡିଟିର ଅଧ୍ୟକ୍ଷ ଭାବେ ପୁନର୍ନିଯୁକ୍ତ କରିଥିଲେ। ସମ୍ପ୍ରତି ସରକାର ସିବିଡିଟିର ଦୁଇଟି ସଦସ୍ୟ ପଦ ପୂରଣ କରିବା ପାଇଁ ପ୍ରକ୍ରିୟା ଆରମ୍ଭ କରିଥିବାବେଳେ ଚନ୍ଦ୍ରଙ୍କ ଅବସର ପରେ ଖାଲି ହେବାକୁ ଥିବା ଅଧ୍ୟକ୍ଷ ପଦ ପୂରଣ ପାଇଁ ପ୍ରକ୍ରିୟା ଆରମ୍ଭ କରି ନ ଥିବାରୁ ଏପରି କଳ୍ପନାଜଳ୍ପନାକୁ ଖୋରାକ ମିଳିଯାଇଛି। ତେବେ ଆଉ କିଛି ଲୋକଙ୍କ ଅନୁମାନ ଅନୁସାରେ ଚନ୍ଦ୍ରଙ୍କୁ ୧୯୮୪ ବ୍ୟାଚ୍‌ ଆଇପିଏସ୍‌ ଅଫିସର କର୍ନଲ ସିଂଙ୍କ ସ୍ଥାନରେ ପ୍ରବର୍ତ୍ତନ ନିର୍ଦ୍ଦେଶାଳୟ (ଇଡି)ର ମୁଖ୍ୟ କରାଯାଇପାରେ।...

ବିଶ୍ୱାସ ନିକିତିରେ ଦେଶର ତଉଲ

ବିଶ୍ୱାସ ନିକିତିରେ ଦେଶର ତଉଲ

ସରଳ କୁମାର ଦାସ ଯେ କୌଣସି ସମାଜର ଉନ୍ନତି ଓ ପ୍ରଗତି ପାଇଁ ଦୃଢ଼ ଭାବେ ସଂସ୍ଥାପିତ, ବିଶ୍ୱସନୀୟ, ଉତ୍ତରଦାୟୀ, ପ୍ରଭାବୀ ଅନୁଷ୍ଠାନଗୁଡ଼ିକର ଆବଶ୍ୟକତା ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ। ଅନୁଷ୍ଠାନଗୁଡ଼ିକ ସମାଜକୁ ତିଆରି କରୁଥିବା ଇଟାଖଣ୍ଡ ସଦୃଶ। ଜନସାଧାରଣଙ୍କର ସଂସ୍ଥା ଓ ବ୍ୟବସ୍ଥା ପ୍ରତି ଆସ୍ଥା ନ ରହିଲେ ଅରାଜକତା ଦେଖାଦେଇ ତାହା ସମାଜ ଓ ଦେଶର ସଂହତି ପ୍ରତି ବିପଦ ସୃଷ୍ଟି କରିବାର ସମ୍ଭାବନା ଥାଏ। ଲୋକଙ୍କ ଆସ୍ଥା ବିନା ଗୋଟିଏ ଦେଶ ତିଷ୍ଠି ରହିବା ଅସମ୍ଭବ ବୋଲି ବହୁ ଶତାବ୍ଦୀ ପୂର୍ବରୁ ଚୀନ ଦାର୍ଶନିକ କନ୍‌ଫୁସିଅସ୍‌ କହିଥିଲେ।...

ସାହିତ୍ୟ କାହିଁକି

ସାହିତ୍ୟ କାହିଁକି

ଶିବରାମ ଶତପଥୀ ସହିତ ଶବ୍ଦରେ ୟ ପ୍ରତ୍ୟୟ ଯୋଗ କରି ସାହିତ୍ୟ ଶବ୍ଦ ସୃଷ୍ଟ। ପଣ୍ଡିତମାନେ ବ୍ୟାଖ୍ୟା କରି କହିଛନ୍ତି ଯାହା ଜୀବାତ୍ମାକୁ ପରମାତ୍ମାଙ୍କ ସହିତ ମିଶାଏ ତାହା ସାହିତ୍ୟ। ତେବେ ଯୁଗେ ଯୁଗେ ସାହିତ୍ୟ ସୃଷ୍ଟି କରନ୍ତି ଅଳ୍ପକିଛି ସ୍ଥିତଧୀ ବ୍ୟକ୍ତି ଓ ସେଥିରେ ଆପ୍ୟାୟିତ ହୁଅନ୍ତି ଅସଂଖ୍ୟ ପାଠକଳ୍‌। ଯେପରି ଜଣେ ଭଗୀରଥ ଗଙ୍ଗାଙ୍କୁ ସ୍ବର୍ଗରୁ ଅବତରଣ କରାଇଥିଲେ। କେବଳ ଷାଠିଏ ସହସ୍ର ସଗର ପୁତ୍ର ନୁହନ୍ତି କୋଟି କୋଟି ବ୍ୟକ୍ତି ସେ ଜଳରେ ଅବଗାହନ ଓ ପାନ କରି ଉପକୃତ ହେଉଛନ୍ତି। ସାହିତ୍ୟ ସୃଷ୍ଟି ସେପରି ଶାଶ୍ୱତ ଓ ସାର୍ବଜନୀନ ହେବା ଆବଶ୍ୟକ।...

ଏଇ ଭାରତରେ

ଏଇ ଭାରତରେ

ବିବାହ ପୂର୍ବରୁ କନ୍ୟା ତା’ର ପ୍ରେମିକ ସହ ଫେରାର ହୋଇଯିବା ଫଳରେ ବରକୁ ଶିଶୁପାଳ ହୋଇ ଫେରିବାର ଉଦାହରଣ ଅନେକ ରହିଛି। କିନ୍ତୁ ବର ମଦ୍ୟପାନ କରି ବାହା ହେବାକୁ ଆସିଥିବାରୁ କନ୍ୟା ବିନା ଘରକୁ ଫେରିବା ଘଟଣା ଖୁବ୍‌ କମ୍‌ ଦେଖିବାକୁ ମିଳେ। ଏମିତି ଏକ ଘଟଣା ଗତ ମଙ୍ଗଳବାର ଦେଖିବାକୁ ମିଳିଛି ଉତ୍ତରପ୍ରଦେଶର ଇଟାଓ୍ବା ଜିଲା ଶେଖପୁର ସରୌୟା ଗ୍ରାମରେ। କନ୍ୟା କୁମ୍‌କୁମ୍‌ ଖୁବ୍‌ ସାହସ ଦେଖାଇ ମଦ୍ୟପ ବରକୁ ଫେରାଇ ଦେଇଛନ୍ତି। କୁମ୍‌କୁମ୍‌ଙ୍କ ପରିବାର ରୁହନ୍ତି ଶେଖପୁର ସରୌୟା ଗ୍ରାମରେ। ତାଙ୍କର ବିବାହ ସ୍ଥିର ହୋଇଥିଲା ସେହି ଜିଲାର ଯଶଓ୍ବନ୍ତନଗର କସ୍‌ବେ ଗ୍ରାମର ଗୁଲ୍‌ଶନ୍‌ ଯାଦବଙ୍କ ସହ। କୁମ୍‌କୁମ୍‌ ଗୋଟିଏ ସର୍ତ୍ତ ରଖିଥିଲେ ଯେ, ବାହାଘରକୁ କେହି ମଦ ପିଇ ଆସିବେ ନାହିଁ। ବରଯାତ୍ରୀମାନଙ୍କୁ ଏଥିସକାଶେ ବାରଣ ମଧ୍ୟ କରାଯାଇଥିଲା। ...