ସମ୍ପାଦକୀୟ |

ଅନ୍ଧବିଶ୍ୱାସର ଅନ୍ଧଗଳି

ଅନ୍ଧବିଶ୍ୱାସର ଅନ୍ଧଗଳି

ମନ-ମାନଚିତ୍ର/ ଡ. ନରହରି ବେହେରା
ନିଃଶ୍ୱାସଠାରୁ ବିଶ୍ୱାସ ବଡ଼। କାରଣ ନିଃଶ୍ୱାସ ଚାଲିଗଲେ ଆମେ ମରିଥାଉ। କିନ୍ତୁ ବିଶ୍ୱାସ ତୁଟିଗଲେ ଆମକୁ ବାରମ୍ବାର ମରଣଠାରୁ ଅଧିକ ଯନ୍ତ୍ରଣା ଭୋଗିବାକୁ ପଡ଼ିଥାଏ। କିନ୍ତୁ ଏ ବିଶ୍ୱାସ ଯେତେବେଳେ ଦିଗହରା ହୋଇଯାଏ, ବାସ୍ତବତାଠାରୁ ଦୂରେଇ ଯାଇ କେବଳ ଗଭୀର ପରମ୍ପରା ରଜ୍ଜୁରେ ଛନ୍ଦି ହୋଇଯାଏ, ବିଚାରବିମର୍ଶ ବିନା ଅନ୍ଧଭାବରେ ଆମେ ଗ୍ରହଣ କରିନେଉ, ତାକୁ କୁହାଯାଏ ଅନ୍ଧବିଶ୍ୱାସ। ଏହି ଅନ୍ଧବିଶ୍ୱାସ ବ୍ୟକ୍ତି ଓ ସମାଜର କ୍ଷତି ହିଁ କରିଥାଏ। ଆଶ୍ଚର୍ଯ୍ୟର ବିଷୟ ସଭ୍ୟ ମଣିଷ ଆଜି ଗ୍ରହ ଗ୍ରହାନ୍ତରକୁ ବିଜୟ ଯାତ୍ରା ଅବ୍ୟାହତ ରଖିଥିବାବେଳେ ଆମ ସମାଜ ଅନ୍ଧବିଶ୍ୱାସର ଅନ୍ଧଗଳିରେ ଅହରହ ଛଟପଟ ହେଉଛି। ବିଜ୍ଞାନର ବାର୍ତ୍ତା, ସଚେତନାର ପ୍ରୟାସ, ଶିକ୍ଷାର ପ୍ରସାର ପ୍ରଭୃତି ଏ ଅନ୍ଧବିଶ୍ୱାସ ନିକଟରେ ସତେଯେମିତି ପରାହତ ହୋଇଛି। ମଣିଷ ଯେତେ ଶିକ୍ଷିତ ହେଲେ ବି ସହଜରେ ଅନ୍ଧବିଶ୍ୱାସଠାରୁ ନିଜକୁ ମୁକୁଳାଇ ପାରୁନି। ସାତଟି କଞ୍ଚାଲଙ୍କା ସହ ଲେମ୍ବୁକୁ ଦ୍ୱାରବନ୍ଧରେ ଟାଙ୍ଗିଦେଲେ ଲକ୍ଷ୍ମୀ ଖୁସି ହୋଇ ଧନ ପ୍ରଦାନ କରିଥାନ୍ତି। ବାଟରେ କଳା ବିରାଡ଼ି ଦେଖିଲେ ଅଶୁଭ ହୁଏ। ସକାଳୁ କାହା ମୁହଁ ଦେଖିଲେ ଶୁଭ କିମ୍ବା ଅଶୁଭ ହୋଇଥାଏ। ଆଇନା ଭାଙ୍ଗିଗଲେ ଅଶୁଭ ବେଳ ଆସିଯାଏ। ପେଚା ରାବିଲେ କାହାରି ନା କାହାରି ମୃତ୍ୟୁ ହୁଏ। ମଥାରେ କଳା ଟିପା ଲଗାଇଲେ ଅନ୍ୟର ଦୁଷ୍ଟ ନଜର କାଟୁ କରେ ନାହିଁ। ଏହିପରି ଅସଂଖ୍ୟ ଅନ୍ଧବିଶ୍ୱାସ ଘେରି ରହିଛି ଆମ ଚାରିପାଖରେ। ଆଇନାଟିଏ କାଚରେ ତିଆରି ପଡ଼ିଲେ ଭାଙ୍ଗିଯିବ, ପେଚା ପକ୍ଷୀଟିଏ କେଉଁଠି ନା କେଉଁଠି ରାବିବ, କଳା ବିରାଡ଼ିଟି କେଉଁଠି ନା କେଉଁଠି ବୁଲିବ- ଏ ସବୁ ସାଧାରଣ ଘଟଣା। ଏମାନଙ୍କର କାହା ସୌଭାଗ୍ୟ ବା ଦୁର୍ଭାଗ୍ୟ ସହ କିଛି ସମ୍ପର୍କ ନାହିଁ। ଏ କଥାକୁ ଅନେକେ ବିଚାର କରନ୍ତି ନାହିଁ। ବିଶ୍ୱକର୍ମା ପୂଜାଦିନ ଗାଡ଼ିରେ ଲେମ୍ବୁ ଓ ଲଙ୍କାର ମାଳ ଟାଙ୍ଗିବା ପାଇଁ ଶିକ୍ଷିତ ଲୋକମାନେ ଯେମିତି ଭିଡ଼ ଜମାଇଥାନ୍ତି ସେଥିରୁ ଏ ବିଶ୍ୱାସ ପ୍ରତି ସେମାନଙ୍କର କେତେ ଆସ୍ଥା ତାହା ଜଣାପଡ଼ିଥାଏ। ସମାଜରେ ପ୍ରଚଳିତ ଅନ୍ଧବିଶ୍ୱାସର ଯୂପକାଠରେ ପୁରୁଷମାନଙ୍କ ଅପେକ୍ଷା ବେଶି ବଳିପଡ଼ନ୍ତି ନାରୀ। ଆମେ ଏମିତି ପରମ୍ପରା ସୃଷ୍ଟି କରିଛୁ ଯେ, ସବୁକଥାର ଉତ୍ତରଦାୟୀ ହେଉଛନ୍ତି ମହିଳା। ନାରୀଙ୍କୁ ନେଇ ଆମ ସାହିତ୍ୟରେ ଅନେକ କାହାଣୀ, ଉପାଖ୍ୟାନ ରହିଛି। ପ୍ରତି କ୍ଷେତ୍ରରେ ଏପରି ଶୃଙ୍ଖଳ ନିର୍ମାଣ କରାଯାଇଛି ଯେ ସେସବୁକୁ ଡେଇଁ ଚାଲିଯିବା ଜଣେ ନାରୀ ପକ୍ଷରେ ସହଜ ନୁହେଁ। ଏହା ପଛରେ ଯେଉଁ କାରଣ ଥାଉନା କାହିଁକି, ପୁରୁଷର ଅହଂକାର ଏବଂ ନାରୀର ଦୁର୍ବଳ ମନସ୍ତତ୍ତ୍ୱ ହିଁ ଏଥିପାଇଁ ଦାୟୀ। ପରିବାରର ମୁଖ୍ୟ ଅଙ୍ଗ ହେଉଛନ୍ତି ନାରୀ। ତାଙ୍କର ମାନସିକତା, ତ୍ୟାଗ, ପରିବାର ପ୍ରତି ଅନୁରକ୍ତି ହିଁ ଗୋଟିଏ ପରିବାରର ସୁଖଶାନ୍ତିର ମୂଳଦୁଆ ପକାଇଥାଏ। ତେଣୁ କୁହାଯାଏ, ‘ଗୃହିଣୀ ଗୃହମୁଚ୍ୟତେ।’ ପରିବାରର କାହାରି ଦେହ ଖରାପ ହେଲେ କିମ୍ବା ଘରର ଆର୍ଥିକ ଅବସ୍ଥା ବିଗିଡ଼ିଗଲେ ପ୍ରଥମେ ଯଦି କିଏ ବେଶି ବ୍ୟସ୍ତ ହୋଇଯାଆନ୍ତି ସେ ହେଉଛନ୍ତି ନାରୀ। ସେ ସମସ୍ୟାର ଆଶୁ ସମାଧାନ ବା ଟିକିଏ ଆଶ୍ୱାସନା ପାଇଁ ବ୍ୟସ୍ତ ହୋଇ ଦୌଡ଼ିଯାଆନ୍ତି କୋଉ ବଇଦ, ଗୁଣିଆ କିମ୍ବା କେଉଁ ମନ୍ଦିରକୁ। ସେହି ଦୁର୍ବଳ ମୁହୂର୍ତ୍ତରେ ଯିଏ ଯାହା ପରାମର୍ଶ ଦିଏ ସେ ତାକୁ ସହଜରେ ଗ୍ରହଣ କରିନିଅନ୍ତି। ଅମୁକ ଦେବତାଙ୍କୁ ଶାନ୍ତ କରିବା ପାଇଁ ଅମୁକ ବିଧିବିଧାନ କରିବା ଉଚିତ, ଅମୁକ ଗୁଣିଆ ବା ଅମୁକ ବାବାଙ୍କର ପରାମର୍ଶ ନେବା ଉଚିତ କିମ୍ବା ଘରର ଅମୁକ କୋଣରେ ଅମୁକ ପ୍ରତିକାର କଲେ ଦଶା କଟିଯିବ ଇତ୍ୟାଦି କଥାକୁ ସେ ଆଗ୍ରହରେ ଗ୍ରହଣ କରିନିଅନ୍ତି। ପରମ୍ପରାକ୍ରମେ ଏହି ପ୍ରଥା ଶାଶୁଠାରୁ ବୋହୂ ପାଖକୁ ଏବଂ ମା’ଠାରୁ ଝିଅ ପାଖକୁ ଗଡ଼ି ଆସି ଏମିତି ଅସ୍ଥିମଜ୍ଜାଗତ ହୋଇଯାଏ ଯେ ସେସବୁକୁ ସହଜରେ ନାରୀମାନେ ଛାଡ଼ିପାରନ୍ତି ନାହିଁ। ଆମ ସମାଜ ନାରୀମାନଙ୍କର ସହନଶୀଳତା ଏବଂ ଦୁର୍ବଳ ମାନସିକତାକୁ ଆଧାର କରି ଅନେକ ଅନ୍ଧବିଶ୍ୱାସର ନିର୍ଯାତନା ଲଦି ଦେଇଛି। ନବବଧୂଟିଏ ଘରେ ପାଦ ଦେବାପରେ କିଛି ଅଘଟଣ ଘଟିଲେ ବୋହୂଟି ହୋଇଯାଏ ଅଲକ୍ଷଣୀ। ସବୁ ଯନ୍ତ୍ରଣା ତା’ ଉପରେ ଅଜାଡ଼ି ଦିଆଯାଏ। ସ୍ବାମୀ ମଦୁଆ ହେଲେ ବୋହୂର ଦୋଷ, ପୁଅଝିଅ ଅବାଟରେ ଗଲେ ମା’ର ଦୋଷ। ସତେଯେମିତି ଦୋଷର ପାହାଡ଼ ଉପରେ ବସିଛି ନାରୀ। ଯଦି ପିଲାଟିଏ କୋଳମଣ୍ଡନ ନ କଲା କିମ୍ବା ପୁତ୍ର ସନ୍ତାନଟିଏ ନ ହୋଇ କେବଳ ଝିଅ ଜନ୍ମ ହେଲା, ତା’ହେଲେ ସବୁ ଦୋଷ ଚାଲିଯାଏ ବୋହୂ ମୁଣ୍ଡକୁ। ସ୍ବାମୀର କିଛି ଦୋଷ ଧରାଯାଏ ନାହିଁ। ନାରୀଙ୍କୁ ନିର୍ଯାତନା ଦେବା ପାଇଁ ବାଟଟିଏ ଖୋଜି ପଣ୍ଡିତେ କହି ଯାଇଛନ୍ତି- ‘ପୁତ୍ରାର୍ଥେ କ୍ରିୟତେ ଭାର୍ଯ୍ୟା।’ ଏହାକୁ ଆୟୁଧ କରି ପୁତ୍ରପ୍ରାପ୍ତି ପାଇଁ କେହି କେହି ପ୍ରଥମ ପନତ୍ୀଙ୍କୁ ନିର୍ଯାତନା ଦେବା ସହିତ ଦ୍ୱିତୀୟ ବିବାହ କରୁଛନ୍ତି। ନାରୀମାନଙ୍କୁ ଶୃଙ୍ଖଳାବଦ୍ଧ କରିବା ପାଇଁ ଆମ ପଣ୍ଡିତମାନେ ମଧ୍ୟ କିଛି କମ୍‌ ବ୍ୟବସ୍ଥା କରିନାହାନ୍ତି। ସଂସ୍କୃତ ଶ୍ଳୋକମାନ ପ୍ରକ୍ଷିପ୍ତ କରି ଜନମାନସକୁ ବିଭ୍ରାନ୍ତ କରି ରଖିଛନ୍ତି। ବେହେଡ଼ା ଦାନ୍ତୀ କିମ୍ବା ପିଙ୍ଗଳବର୍ଣ୍ଣର ଆଖି ଥିବା ନାରୀ ରାଜକନ୍ୟା ହେଲେ ମଧ୍ୟ ବିବାହଯୋଗ୍ୟା ନୁହନ୍ତି ବୋଲି ଦର୍ଶାଇ ପଣ୍ଡିତ କହିଲେ- ‘ନଷ୍ଟା କୁଦନ୍ତୀ ଯଦି ପିଙ୍ଗଳାକ୍ଷୀ ନ ସା ବିବାହ୍ୟା ଯଦି ରାଜକନ୍ୟା।’ ଦେହର ଆକୃତି ସହିତ ଜୀବନର ସୁଖଦୁଃଖର କି ସମ୍ପର୍କ ଅଛି ତାହା ବୁଝିବା କଷ୍ଟ। କିନ୍ତୁ ଆମ ସମାଜ ସେହି ତତ୍ତ୍ୱକୁ ଗଣ୍ଠିଧନ କରି ଧରି ରଖିଛି। ଏବେ ଦେଖାଯାଉଛି, ଏହି ଶାରୀରିକ ଆକୃତିର ନାରୀମାନେ ବହୁ କ୍ଷେତ୍ରରେ ପାରଦର୍ଶିତା ପ୍ରଦର୍ଶନ କରି ସୁଖରେ ଅଛନ୍ତି। ନିଜକୁ ସୁନ୍ଦରୀ ବୋଲି ପ୍ରତିପାଦିତ କରିବା ପାଇଁ ଆଧୁନିକ ମହିଳାମାନେ ଆଖିରେ ଲେନ୍‌ସ ଲଗାଇ ଆଖିକୁ ପିଙ୍ଗଳବର୍ଣ୍ଣ କରୁଛନ୍ତି। ଏଥିରେ କିଛି ଅଘଟଣ ଘଟିଛି କି? ସତୀ ଏବଂ ଡାହାଣୀ- ଏହି ଦୁଇଟି ଶବ୍ଦରେ ନାରୀମାନଙ୍କୁ ବହୁ ପ୍ରାଚୀନ କାଳରୁ ବାନ୍ଧି ଦିଆଯାଇଛି। ସତୀତ୍ୱ ନାଁରେ ସେମାନଙ୍କୁ ଅନେକ ନିର୍ଯାତନା ମଧ୍ୟ ଦିଆଯାଇଛି। କିନ୍ତୁ ପୁରୁଷମାନଙ୍କୁ ସାତଖୁଣ୍‌ ମାଫ୍‌। ରାମାୟଣରେ ମା’ ସୀତାଙ୍କୁ ଏଥିପାଇଁ ଅଗ୍ନିପରୀକ୍ଷା ଦେବାକୁ ପଡ଼ିଛି। ମହାଭାରତରେ ଦ୍ରୌପଦୀଙ୍କ ମନଗହନକୁ ପରୀକ୍ଷା କରିବା ପାଇଁ ତାଙ୍କୁ ସତ ଆମ୍ବର ପରୀକ୍ଷା ଦେବାକୁ ପଡ଼ିଛି, ମାତ୍ର ଅର୍ଜୁନଙ୍କୁ କିମ୍ବା ଭୀମଙ୍କୁ ବହୁପନତ୍ୀ ସମ୍ପର୍କରେ ପ୍ରଶ୍ନ କରାଯାଇ ନାହିଁ କି ତାଙ୍କ ପ୍ରେମର ଗଭୀରତାକୁ ପରୀକ୍ଷା କରାଯାଇ ନାହିଁ। ଜମଦଗ୍ନିଙ୍କ ପନତ୍ୀ ରେଣୁକା ଗନ୍ଧର୍ବଙ୍କୁ ଚାହିଁଦେବାରୁ ତାଙ୍କୁ ହତ୍ୟା କରାଯାଇଛି। ଏହି ‘ସତୀ’ ଶବ୍ଦଟି ଏତେ ଶକ୍ତିଶାଳୀ ଥିଲା ଯେ ମଧ୍ୟଯୁଗୀୟ ଭାରତରେ ତା’ର କଳାବାଦଲ ଘେରି ରହିଥିଲା। ପରବର୍ତ୍ତୀ ସମୟରେ ଏହା ବନ୍ଦ କରାଯାଇଥିଲେ ମଧ୍ୟ ଏବେ ବି ତା’ର ଗନ୍ଧ କୋଉଠି ନା କୋଉଠି ବାରି ହୋଇପଡ଼ୁଛି। ରାଜସ୍ଥାନରେ ୧୯୮୭ ମସିହାରେ ରୂପ କନୱାରଙ୍କୁ ସତୀପ୍ରଥାର ଅନୁସରଣରେ ଦଗ୍ଧ କରାଯିବା ଘଟଣା ତା’ର ଏକ ଉଦାହରଣ। ୧୮ବର୍ଷୀୟା ଏହି କିଶୋରୀ ମାତ୍ର ସାତ ମାସ ପୂର୍ବରୁ ବିବାହ କରିଥିବା ସ୍ବାମୀଙ୍କର ଅକାଳ ବିୟୋଗ ହେବାରୁ ନିଷ୍ଠୁର ଭାବେ ତାଙ୍କୁ ସ୍ବାମୀଙ୍କ ଚିତାଗ୍ନିରେ ଜଳାଇ ଦିଆଯାଇଥିଲା। ସତୀ ପ୍ରଥା ପରି ଏବେ ‘ଡାହାଣୀ’ର କୁସଂସ୍କାର ଆମ ସମାଜକୁ କବଳିତ କରିଛି। ଡାହାଣୀ ସନ୍ଦେହରେ ଉଲଗ୍ନ କରି ରାସ୍ତାରେ ନିର୍ଯାତନା ଦେବା, ଗଛରେ ବାନ୍ଧି ପିଟିବା, ଜବରଦସ୍ତ ବିଷ୍ଠା ଖୁଆଇବା, ଲଣ୍ଡା କରି ଚୂନକଳା ବୋଳିବା ପରି ଅତ୍ୟନ୍ତ ଅମାନୁଷିକ କାର୍ଯ୍ୟ କରିବାରେ ଆମ ବିବେକ ଟିକିଏ ବି ବାଧା ଦେଉନାହିଁ। ଅତ୍ୟନ୍ତ ଦୁଃଖର ବିଷୟ ଏପରି ନିର୍ଯାତନା ଦେଉଥିବା ଲୋକଙ୍କ ଭିତରେ ଅନେକ ମହିଳା ସାମିଲ ହୋଇଥାନ୍ତି। ଜଣେ ମହିଳା ଆଉ ଜଣେ ମହିଳାଙ୍କର ଦୁଃଖ ଓ ଯନ୍ତ୍ରଣାକୁ ଉପଲବ୍ଧି ନ କରିପାରିବା କେବଳ ଦୁଃଖର ବିଷୟ ନୁହେଁ, ନାରୀ ସମାଜର ଅଧୋଗତିର ମଧ୍ୟ ଏକ କାରଣ। ପ୍ରଥମେ ନାରୀ ହିଁ ସଚେତନ ହେବା ଆବଶ୍ୟକ। ନାରୀ ଗୋଟିଏ ଶକ୍ତି, ଗୋଟିଏ ପରିବାରର ପ୍ରାଣକେନ୍ଦ୍ର ଓ ସମାଜର ଆଦ୍ୟଭୂମି। ସେ ଯେପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ଏପରି ଅନ୍ଧବିଶ୍ୱାସରେ ନିର୍ଯାତିତା ହେଉଥିବେ ସେପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ଆମେ ସ୍ବାଧୀନ ସଭ୍ୟ ମଣିଷ ବୋଲି ନିଜକୁ ବିଚାର କରିବା ଏକ ଆମତ୍ପ୍ରବଞ୍ଚନା ମାତ୍ର।
ବାସୁଦେବବାସ୍ୟମ୍‌, ଜଗନ୍ନାଥବିହାର, ବାଇପାସ୍‌, ଭଦ୍ରକ, ମୋ: ୯୪୩୮୪୬୫୪୭୮

All Right Reserved By

ସମ୍ପାଦକୀୟ |

ହିସାବରେ ଅତିକ୍ରମ

ହିସାବରେ ଅତିକ୍ରମ

ତଥାଗତ ସତପଥୀ: ବିଶ୍ୱ ବ୍ୟାଙ୍କ ରିପୋର୍ଟ ୨୦୧୭ ଅନୁଯାୟୀ ମୋଟ ଘରୋଇ ଉତ୍ପାଦ(ଜିଡିପି) ଦୃଷ୍ଟିକୋଣରୁ ଫ୍ରାନ୍ସକୁ ଅତିକ୍ରମ କରି ଭାରତ ବିଶ୍ୱର ଷଷ୍ଠ ବୃହତ୍‌ ଅର୍ଥନୀତିର ମାନ୍ୟତା ଲାଭ କରିଛି। ଆମେରିକା ସର୍ବବୃହତ୍‌ ଅର୍ଥନୀତିର ଟ୍ୟାଗ୍‌କୁ ବଜାୟ ରଖିଥିବା ବେଳେ ତା’ ପଛକୁ ଚାଇନା, ଜାପାନ, ଜର୍ମାନୀ ଏବଂ ବ୍ରିଟେନ୍‌ ରହିଛନ୍ତି। ରିପୋର୍ଟ କହେ, ଫ୍ରାନ୍ସର ଜିଡିପି ୨.୫୮୨ ଟ୍ରିଲିୟନ୍‌ ଡଲାର ଥିବାବେଳେ ଭାରତର ରହିଛି ୨.୫୯୭ ଟ୍ରିଲିୟନ୍‌ ଡଲାର। ଏହି ୧୫ ଟ୍ରିଲିୟନ ଡଲାର ପାର୍ଥକ୍ୟକୁ କୌଣସି ଭାବେ ଗୌଣ କରାଯିବା ଉଚିତ ନୁହେଁ। ବାସ୍ତବରେ ଭାରତୀୟଙ୍କ ପାଇଁ ଏହା କିପରି ଗୁରୁତ୍ୱ ବହନ କରୁଛି, ତାହା ବର୍ତ୍ତମାନ ପ୍ରଶ୍ନବାଚୀ ସୃଷ୍ଟି କରିଛିି। ସଂଖ୍ୟା ହିସାବକୁ ନିଆଗଲେ ଷଷ୍ଠ ବୃହତ୍‌ ଅର୍ଥନୀତି ହେଲେ ସୁଦ୍ଧା ଭାରତକୁ ଆହୁରି ଅନେକ ମାଇଲଖୁଣ୍ଟ ଅତିକ୍ରମ କରିବାକୁ ପଡ଼ିିବ ବୋଲି ନୀତି ଆୟୋଗ ଉପାଧ୍ୟକ୍ଷ ରାଜୀବ କୁମାର କହିଛନ୍ତି। ଷଷ୍ଠ ବୃହତ୍‌ ଅର୍ଥନୀତିର ମାନ୍ୟତା ଆଶା ବାହାରେ ନୁହେଁ, ମାତ୍ର ଦେଶର ମୁଣ୍ଡପିଛା ଆୟ ଚିନ୍ତାର ବିଷୟ ବୋଲି ସେ ମତବ୍ୟକ୍ତ କରିଛନ୍ତି। କାରଣ ଫ୍ରାନ୍ସରେ ଏହା ୪୩,୭୨୦ ଡଲାର ହୋଇଥିବାବେଳେ ଭାରତରେ ମାତ୍ର ୭,୦୬୦ ଡଲାର ରହିଛି।...

ମଦ୍ୟପାନ: ନକଲ ଓ ଅକଲ

ମଦ୍ୟପାନ: ନକଲ ଓ ଅକଲ

ଡ. ରମେଶ ଚନ୍ଦ୍ର ପରିଡ଼ା: କଥାରେ କହନ୍ତି ”ନକଲରେ ଅକଲ“ ନ ଥାଏ। ଏଠାରେ ନକଲ କହିଲେ ବୁଝାଏ ଅନ୍ଧ ଅନୁକରଣକୁ। ଏଭଳି କରିବା ନିର୍ବୋଧତାର ପରିଚୟ ଦିଏ। ତେବେ ଆମେ ଅନେକେ ଅଧିକାଂଶ ସମୟରେ ତାହା କରୁ। ବଡ ବୋଲି ଭାବୁଥିବା କୌଣସି ଲୋକର ବାହ୍ୟ ଚାକଚକ୍ୟ ଦେଖି ତାକୁ ନକଲ କରୁ, ତାହାର ଭଲମନ୍ଦ ବିଚାର ନ କରି। ଆମ ସମାଜରେ ମଦ୍ୟପାନର ପ୍ରସାର ଘଟିଛି ଏବଂ ଘଟୁଛି ସେହିଭଳି କାରଣରୁ। ପ୍ରଥମେ ଆଭିଜାତ୍ୟରେ ବିଦେଶୀ ଶାସକଙ୍କ ସମକକ୍ଷ ହେବା ଲାଗି ଆମ ସମାଜର ତଥାକଥିତ ଉଚ୍ଚବର୍ଗର ଲୋକେ ତାଙ୍କୁ ଏଥିରେ ଅନୁକରଣ କଲେ। ଏବେ ତ ଆମେ ସମସ୍ତେ ନିଜକୁ ଆଭିଜାତ୍ୟସମ୍ପନ୍ନ ବୋଲି ଉପସ୍ଥାପିତ କରିବାରେ ବ୍ୟସ୍ତ। ସେଇଥିପାଇଁ ଏହା ବଢୁଛି। ପୁନଶ୍ଚ ଆଗେ ଆମେ ମଦ୍ୟପାନ କରୁଥିବା ଲୋକଙ୍କୁ ଘୃଣା କରୁଥିଲୁ। ଆଜିକାଲି ତାହା ନାହିଁ। ପକ୍ଷାନ୍ତରେ, ଆମ ଦୃଷ୍ଟିରେ ସେଲିବ୍ରିଟି ହୋଇଥିବା ବର୍ଗର ଲୋକଙ୍କ ଜୀବନଧାରାର ଏହା ଏକ ଅବିଚ୍ଛେଦ୍ୟ ଅଙ୍ଗ। ଆମେ ବି ତାଙ୍କୁ ନକଲ କରି ନିଜର ଗୁରୁତ୍ୱ ବଢାଇବାରେ ବ୍ୟସ୍ତ। ଏଥିପାଇଁ ଅକଲର ଦରକାର ପଡୁନାହିଁ।...

କାଳିଆ, ତୁ’ ସତରେ କାହାର

କାଳିଆ, ତୁ’ ସତରେ କାହାର

ଡ. ନରହରି ବେହେରା: ମୁଁ ଏଇଠି ଠିଆ ହେଇଚିରେ କାଳିଆ! ବଅସ ହଟିଲାଣି, ଆଖିକି ଭଲ ଦୁଶୁନି, ତଥାପି ତୋତେ ଦେଖିବି ବୋଲି ଦୌଡ଼ି ଆସିଛି। ହେଲେ ମୁଁ ତୋ ପାଖକୁ ଯାଇପାରୁନି। ମୁଁ ନ ଯାଇପାରିଲେ କ’ଣ ହେଲା, ତୁ କ’ଣ ମୋ ପାଖକୁ ଟିକିଏ ଆସିବୁନି? ନିଶ୍ଚୟ ଆସିବୁ। ହେଇ ତୁ ତ ରଥରେ ବସିଲୁଣି। ତୋର ସେଇ ଚକା ଚକା ଆଖି ଦି’ଟା ଦିଶିଲାଣି। ଆରେ, ମୋ ଆଡ଼େ ଟିକିଏ ନ ଚାହିଁ ସିଧା ସିଧା କୁଆଡ଼େ ପଳାଇ ଯାଉଛୁ, ମୋ ଆଖିର ଲୁହ ତୋତେ କ’ଣ ଦେଖାଯାଉନି? ଏ ବୁଢ଼ୀଟା ତୋତେ ବିକଳରେ ଚାହିଁଛି, ତୋ ହୃଦୟ ତରଳି ଯାଉନି? ହଁ ମୁଁ ବି ବାୟାଣୀ ହେଇଗଲିଣି। ତୁ କେତେବେଳେ କାହାର ଥିଲୁ ଯେ, ଆଜି ମୋର ହବୁ? ତୁ ତ ନଟନାଗର, ହଟିଆ କଳାକାର। ତୁ ଯାହାକୁ ଚାହିଁବୁ ତା’ ପାଖକୁ ଯିବୁ, ତୋତେ ଯିଏ ଯେତେ ଚାହିଁଲେ ବି ଯିବୁନି।...

ଏଇ ଭାରତରେ

ଏଇ ଭାରତରେ

ନିଜେ ପରିଷ୍କାର ରହିବା ସହିତ ପରିବେଶକୁ ନିର୍ମଳ ରଖିବା ଲାଗି ଆମ ଦେଶରେ କିଏ କେତେ ପ୍ରକାର ଉଦ୍ୟମ କରୁଛନ୍ତି। ଏହି ଉଦ୍ୟମର ଅଂଶ ସ୍ବରୂପ ଅହମଦାବାଦ୍‌ ମହାନଗର ନିଗମ (ଏଏମ୍‌ସି) ଅଧୀନରେ ଥିବା ପ୍ରାଥମିକ ସ୍କୁଲ୍‌ ପିଲାମାନଙ୍କର ମାସକୁ ଥରେ ମାଗଣା କେଶ କଟାଯିବ। ଏହା ‘ସ୍ବଚ୍ଛତା ଆଡକୁ ପାଦେ’ କାର୍ଯ୍ୟକ୍ରମର ଅଂଶବିଶେଷ। ଏଥିପାଇଁ ନିଗମ ଏକ ସ୍ବେଚ୍ଛାସେବୀ ସଂଗଠନ (ଇଣ୍ଟରନ୍ୟାଶନାଲ୍‌ ସ୍କୁଲ୍‌ ଅଫ୍‌ ଆସ୍‌ଥେଟିକ୍ସ ଆଣ୍ଡ୍‌ ସ୍ପା) ସହିତ ଚୁକ୍ତି ସ୍ବାକ୍ଷର କରିଛି।...

ପାକିସ୍ତାନର ପରବର୍ତ୍ତୀ ତ୍ରାଣକର୍ତ୍ତା

ପାକିସ୍ତାନର ପରବର୍ତ୍ତୀ ତ୍ରାଣକର୍ତ୍ତା

ଆକାର ପଟେଲ ପାକିସ୍ତାନ ଅପେକ୍ଷା କରିଛି ତା’ର ପରବର୍ତ୍ତୀ ତ୍ରାଣକର୍ତ୍ତା ଦ୍ରୁତ ବୋଲର ଇମ୍ରାନ୍‌ ଖାନ୍‌ଙ୍କୁ, ଯିଏ କି ଚଳିତ ମାସରେ ହେବାକୁ ଯାଉଥିବା ନିର୍ବାଚନରେ ଜିତି ପ୍ରଧାନମନ୍ତ୍ରୀ ହେବାର ଯଥେଷ୍ଟ ସମ୍ଭାବନା ରହିଛି। ଦେଶର ସେନା ତଥା ପ୍ରଭାବଶାଳୀ ଅମଲାତନ୍ତ୍ରୀମାନେ ତାଙ୍କୁ ସମର୍ଥନ କରୁଥିବା ବେଳେ ଗଣମାଧ୍ୟମରେ ଏପରି ଖବର ପ୍ରକାଶ ପାଉଛି। କଶ୍ମୀରୀ ମୂଳ ପଞ୍ଜାବୀ ନେତା ନଓ୍ବାଜ ଶରିଫ ଗିରଫ ହୋଇ ଜେଲ ଯିବା ଏ ଦିଗରେ ଅନ୍ତିମ ପଦକ୍ଷେପ। ଖାନ୍‌ଙ୍କ ଦଳ ତେହରିକ୍‌ ଇ ଇନ୍‌ସାଫ ଖାଇବର ପାଖତୁନ୍‌ଖ୍ବା ଅଞ୍ଚଳରେ ମଜଭୁତ ଥିବା ବେଳେ ଶରିଫଙ୍କ ଦଳ ମଧ୍ୟ ଏ ଅଞ୍ଚଳରେ ବେଶ୍‌ ଶକ୍ତିଶାଳୀ ରହିଛି। ଦୁର୍ନୀତି ଓ ବିପୁଳ ସମ୍ପତ୍ତି ଠୁଳ ଅଭିଯୋଗରେ ଦୋଷୀ ସାବ୍ୟସ୍ତ ହୋଇ ଶରିଫ ଯଦି ଜେଲ ଯାଇ ନ ଥାନ୍ତେ ତେବେ ଗଣତାନ୍ତ୍ରିକ ଭାବେ ସଫଳତା ପାଇବା ଖାନ୍‌ଙ୍କ ...

ସେଇ ଆଖି ଦିଓଟି

ସେଇ ଆଖି ଦିଓଟି

ଚିତ୍ର ଚରିତ୍ର/ ନିରଞ୍ଜନ ପାଢ଼ୀ ବଡ ରହସ୍ୟମୟ ସେଇ ଆଖି ଦିଓଟି। ବିଶ୍ୱାସ ଓ ବିଜ୍ଞାନର ଦ୍ୱନ୍ଦ୍ୱ ମଧ୍ୟରେ ସେଇ ଆଖି ଦିଓଟିର ଆକର୍ଷଣ ଯେମିତି ଅଭିନବ, ସେମିତି ଅବୋଧ୍ୟ। କାଳ କାଳ ଧରି ଏହା ଆକର୍ଷିତ କରିଆସିଛି ବିଶ୍ୱର ଅଗଣିତ ମଣିଷଙ୍କୁ। ଜାତି, ଧର୍ମ, ବର୍ଣ୍ଣ, ଲିଙ୍ଗ ବା ବୟସ ନିର୍ବିଶେଷରେ ବିମୋହିତ କରିଛି ମୂର୍ଖଙ୍କଠାରୁ ପଣ୍ଡିତଙ୍କ ଯାଏଁ, ଧନୀଙ୍କଠୁ ନିର୍ଦ୍ଧନଙ୍କ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ। ସେଇ ଆଖି ଦିଓଟି ସହ ନିଜ ନିଜର ଆଖି ମିଶାଇବା ପୂର୍ବରୁ ଅବଶ୍ୟ ଅଭିଳାଷରେ ଅତିଷ୍ଠ ହୋଇଛନ୍ତି ସଭିଏଁ ଓ ଚାରିଚକ୍ଷୁର ମିଳନ ପରେ ଅମୃତମୟ ଅନୁଭବରେ ବିଭୋର ହୋଇଛନ୍ତି ସମସ୍ତେ।...

ଅନନ୍ୟ ବିଚାରକ

ଅନନ୍ୟ ବିଚାରକ

ବ୍ୟକ୍ତିତ୍ୱ/ଜିତେନ୍ଦ୍ର ବିଶିଷ୍ଟ ସ୍ଥପତି ରଘୁନାଥ ମହାପାତ୍ର, ଶାସ୍ତ୍ରୀୟ ଶିଳ୍ପୀ ସୋନାଲ ମାନ୍‌ସିଂ, ପୂର୍ବତନ ଏମ୍‌ପି ରାମ ଶକଲ ଏବଂ ରାଷ୍ଟ୍ରୀୟ ସ୍ବୟଂସେବକ ସଂଘ (ଆର୍‌ଏସ୍‌ଏସ୍‌) ବିଚାରକ ତଥା ଦିଲ୍ଲୀ ବିଶ୍ୱବିଦ୍ୟାଳୟ ପ୍ରଫେସର ରାକେଶ ସିହ୍ନାଙ୍କୁ ୨୦୧୮ ଜୁଲାଇ ୧୪ରେ ରାଷ୍ଟ୍ରପତି ରାମନାଥ କୋବିନ୍ଦ ରାଜ୍ୟ ସଭାକୁ ମନୋନୀତ କରିଛନ୍ତି। ପ୍ରତ୍ୟେକ ନିଜ କ୍ଷେତ୍ରରେ ଉତ୍ତମ ପାରଦର୍ଶିତା ଦେଖାଇ ସାରିଛନ୍ତି। ତେବେ ବିଚାରଗତ ଆଦର୍ଶ ଓ ଶିକ୍ଷା କ୍ଷେତ୍ରରେ ଉତ୍କର୍ଷ ଲାଭ କରି ଚର୍ଚ୍ଚିତ ...

ଏଇ ଭାରତରେ

ଏଇ ଭାରତରେ

ସରକାରୀ ସ୍କୁଲର କେତେକ ଛାତ୍ର ଘରୋଇ ସ୍କୁଲ୍‌ମୁହଁା ହେଉଥିବା ବେଳେ ସେମାନଙ୍କୁ ଏଥିରୁ ନିବୃତ୍ତ କରିବା ପାଇଁ ବିଭାଗୀୟ କର୍ତ୍ତୃପକ୍ଷ ଏକ ଅଭିନବ ଉପାୟ ଆପଣାଇଛନ୍ତି। କର୍ନାଟକସ୍ଥିତ ମହୀଶୂର ଜିଲାର ନାଞ୍ଜାନଗୁଡ ତାଲୁକ ଅଧୀନ ଏକ ସରକାରୀ ସ୍କୁଲ କାନ୍ଥକୁ ଟ୍ରେନ୍‌ ଭଳି ଚିତ୍ରିତ କରାଯାଇଛି। ଏହାକୁ ଏକ ନୂଆ ରୂପ ଦେବାଦ୍ୱାରା ପିଲା ଓ ଅଭିଭାବକଙ୍କ ଦୃଷ୍ଟିଭଙ୍ଗୀ ବଦଳିଯିବ ବୋଲି ବ୍ଲକ୍‌ ଶିକ୍ଷା ଅଧିକାରୀ ଏମ୍‌. ନାରାୟଣ ପ୍ରକାଶ କରିଛନ୍ତି। ପ୍ରଥମରୁ ...

ବିହାରକୁ ରାସ୍ତା

ବିହାରକୁ ରାସ୍ତା

ଦିଲ୍ଲୀକା ବାବୁ/ ଦିଲୀପ ଚେରିଏନ୍‌ ଜାତୀୟ ରାଜପଥ ପ୍ରାଧିକରଣ (ଏନ୍‌ଏଚ୍‌ଏଆଇ)ର ଅଧ୍ୟକ୍ଷ ଥିବା ବିହାର କ୍ୟାଡର ଆଇଏଏସ୍‌ ଅଫିସର ଦୀପକ କୁମାରଙ୍କ ଡେପୁଟେଶନ ଅବଧି ପୂରା ହୋଇ ନ ଥିବାବେଳେ ତାଙ୍କୁ ନିଜ ରାଜ୍ୟ ବିହାରର ରାସ୍ତା ଦେଖାଇ ଦିଆଯିବା ଘଟଣାକୁ ନେଇ ଅନେକଙ୍କ ମନରେ ସନ୍ଦେହ ସୃଷ୍ଟି ହୋଇଛି ଯେ, ତାଙ୍କୁ ହୁଏତ ରାଜ୍ୟର ପରବର୍ତ୍ତୀ ମୁଖ୍ୟ ଶାସନ ସଚିବ କରାଯାଇପାରେ। ରାଜପଥଗୁଡ଼ିକୁ ନିଲାମ କରି ସେଥିରୁ ଟଙ୍କା ଛାଣିବାରେ ଏନ୍‌ଏଚ୍‌ଏଆଇ ବ୍ୟସ୍ତ ଥିବାବେଳେ ଦୀପକ କୁମାରଙ୍କ ବିଦାୟ ଏକ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ଘଟଣା। ସଡ଼କ ପରିବହନ ଓ ରାଜପଥ ମନ୍ତ୍ରୀ ନୀତିନ୍‌ ଗଡ଼କରୀ ପୂର୍ବରୁ କହିଥିଲେ ଯେ, ବିଭିନ୍ନ ପର୍ଯ୍ୟାୟରେ କେନ୍ଦ୍ର ସରକାର ୧୦୫ଟି ରାଜପଥକୁ ଟୋଲ ଫି ପାଇଁ ନିଲାମ କରିବା ମାଧ୍ୟମରେ ଟଙ୍କା ଆଦାୟ କରିବେ, ଯେଉଁଥିରୁ ଦେଢ଼ଲକ୍ଷ କୋଟି ଟଙ୍କା ଆଦାୟ ...

ଘୋଷଯାତ୍ରାର ଉଦ୍‌ଘୋଷଣ

ଘୋଷଯାତ୍ରାର ଉଦ୍‌ଘୋଷଣ

ଡ. ପ୍ରଫୁଲ୍ଲ କୁମାର ସାହୁ ମହାପ୍ରଭୁ ଶ୍ରୀଜଗନ୍ନାଥ ଓଡ଼ିଆ ଜାତିର ଆରାଧ୍ୟ ଦେବତା। ସେ ଏ ଜାତିର ସାଂସ୍କୃତିକ ଓ ରାଜନୈତିକ ଚିନ୍ତନର ସର୍ବମୟ କର୍ତ୍ତା। ଜନ୍ମଠାରୁ ମୃତ୍ୟୁ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ପ୍ରତିଟି ସ୍ତରରେ, ପ୍ରତିଟି କାର୍ଯ୍ୟରେ ଓଡ଼ିଆ ଜାତି ଶ୍ରୀଜଗନ୍ନାଥଙ୍କୁ ଆଶ୍ରା କରିଛି ଏବଂ ତାଙ୍କରି ନାମରେ ନିଜକୁ ପରିଚିତ କରେଇଛି ବିଶ୍ୱ ଦରବାରରେ। ସେଥିପାଇଁ ଶ୍ରୀଜଗନ୍ନାଥଙ୍କୁ କେନ୍ଦ୍ରକରି କେଉଁ ସ୍ମରଣାତୀତ କାଳରୁ ଓଡ଼ିଶାର ଜନଜୀବନରେ ପ୍ରବାହିତ ହୋଇଛି ଏକ ସମନ୍ବୟାତ୍ମକ ସାଂସ୍କୃତିକ ସ୍ରୋତ। ଏ ସ୍ରୋତରେ ସମ୍ମିଳିତ ହୋଇଛି ମାନବ ସମାଜର ସଞ୍ଚତ୍ତ ଓ ପରୀକ୍ଷିତ ସକଳ ଦର୍ଶନତତ୍ତ୍ୱ। ସେ ତତ୍ତ୍ୱ କିନ୍ତୁ କୌଣସି ଦାର୍ଶନିକ ପ୍ରଜ୍ଞା ନୁହେଁ, ବରଂ ବ୍ୟକ୍ତି ତଥା ସମାଜ ଜୀବନର ଏକ ଦୃଷ୍ଟିକୋଣ; ଏକ ସାଂସ୍କୃତିକ ଅକଲବନ୍ଦୀ। ତା’ର ଉଦାର ଓ ମହାନ ଅନ୍ତଃପ୍ରେରଣାରେ ରହିଛି ମାନବଜାତିର ଜୀବନଚର୍ଯ୍ୟାକୁ ସରସ, ସୁନ୍ଦର ଓ ସୃଜନଶୀଳ କରି ଗଢିତୋଳିବା ନିମନ୍ତେ ଲୋକଶିକ୍ଷାର ବିସ୍ତୃତ ଅବତାରଣା।...

ଉତ୍କଳଘଣ୍ଟ କବି ଯଦୁମଣି

ଉତ୍କଳଘଣ୍ଟ କବି ଯଦୁମଣି

ଡ. ଉଦ୍ଧବ ଚରଣ ନାୟକ ଓଡିଶାରେ ଯଦୁମଣିଙ୍କୁ କିଏ ନ ଜାଣେ? ତାଙ୍କର ପୂରା ନାମ ଯଦୁମଣି ମହାପାତ୍ର। ସେ ଯେପରି ହାସ୍ୟରସିକ ଥିଲେ ସେହିପରି ଥିଲେ ଜଣେ ମହାନ୍‌ ଭକ୍ତକବି। ତାଙ୍କ ହାସ୍ୟରସିକତା ଥିଲା ବିଭୁଦତ୍ତ। ଷୋଳବର୍ଷ ବୟସରେ କବି ହେବାର ବାସନା ଜାଗ୍ରତ ହେଲା। ଗୁରୁଙ୍କ ଆଦେଶରେ ସେ କବିତ୍ୱ ଲାଭ କରିବା ପାଇଁ ଘୁମୁସର ରାଜ୍ୟ ବିଷ୍ଣୁଚକ୍ର ଗ୍ରାମର ପଞ୍ଚମୁଖ ଭଗବାନ କବିରାଜ ବାହିନୀପତିଙ୍କ ପାଖରେ ପହଞ୍ଚିଲେ। କବିରାଜେ ଦେଖିଲେ ପିଲାଟା ବ୍ରାହ୍ମଣ କୁଳରେ ଜନ୍ମ ନ ହେଲେ ମଧ୍ୟ ସଂସ୍କୃତ ଭାଷାରେ ଗଭୀର ଜ୍ଞାନ ଅର୍ଜନ କରିଛି। ଏଣୁ ସେ ଯଦୁମଣିଙ୍କ ମନସ୍କାମନା ପୂରଣ ନିମନ୍ତେ ଭଗବାନ ହୟଗ୍ରୀବଙ୍କ ପୂଜାକରି ହୟଗ୍ରୀବ ମନ୍ତ୍ରସାଧନା ନିମନ୍ତେ ଆଦେଶ ଦେଲେ। ...

ଏଇ ଭାରତରେ

ଏଇ ଭାରତରେ

ଗାଈ ଓ ବାଘ ମଧ୍ୟରେ ଖାଦ୍ୟ-ଖାଦକ ସମ୍ପର୍କ। ଗାଈ ତୃଣଭୋଜୀ ପ୍ରାଣୀ। ବାଘ ମାଂସାଶୀ। ବାଘ ଜଙ୍ଗଲର ଏକ ହିଂସ୍ର ତଥା ଶିକାରୀ ପ୍ରାଣୀ। ବାଘ ଗାଈକୁ ଆକ୍ରମଣ କରିବା ସ୍ବାଭାବିକ କଥା। କିନ୍ତୁ ଗାଈ ଆକ୍ରମଣରେ ଗୋଟିଏ ଚିତାବାଘ ମୃତ୍ୟୁବରଣ କରିବା ଆଶ୍ଚର୍ଯ୍ୟଜନକ ମନେହେଲେ ମଧ୍ୟ ସତ୍ୟ। ନିକଟରେ ଔରଙ୍ଗାବାଦ୍‌ସ୍ଥିତ ଗୌତଲା ବନ୍ୟପ୍ରାଣୀ ଅଭୟାରଣ୍ୟରେ ଏପରି ଏକ ବିପରୀତ ଘଟଣା ଘଟିଛି। ସୋମବାର ସକାଳେ ଗୌତଲାର ଭାମ୍ବରଓ୍ବାଡି ଶାଇଭରଠାରେ ଗୋଟିଏ ବାଛୁରୀକୁ ଚିତାବାଘ ଆକ୍ରମଣ କରି ମାରିଦେଇଥିଲା। ଏହା ଦେଖି ପଲେ ଗାଈ ଉକ୍ତ ବାଘକୁ ଘେରିଯାଇ ଏହା ଉପରେ ପାଲଟା ...

Model This Week

ରୂପେଶ