ସମ୍ପାଦକୀୟ |

ହିନ୍ଦୁ କିଏ

ହିନ୍ଦୁ କିଏ

ଦେବଦତ୍ତ ପଟ୍ଟନାୟକ
ଦିନେ ଜଣେ ସାମ୍ବାଦିକା ବାରମ୍ବାର କହିଚାଲିଥିଲେ କର୍ମତତ୍ତ୍ୱ ତାଙ୍କ ପାଇଁ କିପରି ସମସ୍ୟା ସୃଷ୍ଟି କରିଥିଲା। ଅବଶ୍ୟ ସେ କର୍ମ ସମ୍ବନ୍ଧରେ ଯାହା ବୁଝିଥିଲେ, ତାହା ଆପଣ ଊନବିଂଶ ଶତାବ୍ଦୀର ଖ୍ରୀଷ୍ଟିଆନ୍‌ ମିଶନାରୀଙ୍କ ପାଖରେ ପାଇବେ, ଯାହାଙ୍କର ଏଜେଣ୍ଡା ଥିଲା ତାଙ୍କ ଧର୍ମ ହିଁ ବାସ୍ତବ ଧର୍ମ ବୋଲି ପ୍ରମାଣ କରିବା। ୟୁରୋପୀୟ ପ୍ରାଚୀନବାଦୀମାନଙ୍କ କର୍ମବାଦ ସହ ହିନ୍ଦୁ ଦର୍ଶନର ସାମଞ୍ଜସ୍ୟ ରହିଛି। ହିନ୍ଦୁମାନଙ୍କ ପରି ସେମାନେ ଭାବୁଥିଲେ ଯେ ସବୁକିଛି ପୂର୍ବ ନିର୍ଦ୍ଧାରିତ। ମଣିଷ ଚାହିଁଲେ ନିଜର ସ୍ବାଧୀନ ଇଚ୍ଛାଶକ୍ତି ବଳରେ କିଛି ବି ବଦଳାଇଦେଇ ପାରିବ ନାହିଁ। ମିଶନାରୀମାନେ ଯୁକ୍ତି କରୁଥିଲେ ଯେ ହିନ୍ଦୁଧର୍ମରେ କେହି ଚାହିଁଲେ ନିଜର ଜାତି ବଦଳାଇପାରିବ ନାହିଁ। ସେ ଯେଉଁ କୁଳରେ ଜନ୍ମ ହୋଇଛି, ସେହି ଜାତିର ବୋଲି ପରିଗଣିତ ହୋଇଥାଏ। କିନ୍ତୁ ଖ୍ରୀଷ୍ଟିଆନ ଧର୍ମରେ ଜଣେ ନିଜର ଜାତି ବଦଳାଇପାରିବ। କାରଣ ଖ୍ରୀଷ୍ଟିଆନ ଧର୍ମରେ ସ୍ବାଧୀନ ଇଚ୍ଛା ଓ ପସନ୍ଦକୁ ଗୁରୁତ୍ୱ ଦିଆଯାଏ। ବିଂଶ ଶତାବ୍ଦୀରେ ଏହି ଯୁକ୍ତିରୁ ଜନ୍ମଲାଭ କଲା ଯୁକ୍ତିବାଦ ଓ ଧର୍ମନିରପେକ୍ଷତାବାଦ। ଯୁକ୍ତିବାଦୀମାନେ ତର୍କ କଲେ ଯେ, ନିଜର ପସନ୍ଦ କରିବାର ସ୍ବାଧୀନ ଅଧିକାର ଥିବାରୁ ଈଶ୍ୱର ବିଶ୍ୱାସ ଆଦି ଭଳି ଅଯୌକ୍ତିକ ଅନ୍ଧବିଶ୍ୱାସ ବଦଳରେ ଯାହା ତର୍କସଙ୍ଗତ ତାକୁ ହିଁ ଗ୍ରହଣ କରିବା ଉଚିତ। ବର୍ତ୍ତମାନ ଅଗ୍ରଣୀ ନ୍ୟୁରୋବାୟୋଲୋଜିଷ୍ଟମାନେ କହୁଛନ୍ତି ଯେ, ସମ୍ଭବତଃ ସ୍ବାଧୀନ ଇଚ୍ଛା ହେଉଛି ଏକ ମାନବୀୟ ଭ୍ରମ ଏବଂ ଖ୍ରୀଷ୍ଟିୟାନମାନଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ସୃଷ୍ଟ ଏକ ଅନ୍ଧବିଶ୍ୱାସ। ମଣିଷର ମସ୍ତିଷ୍କ ହେଉଛି ଅତ୍ୟନ୍ତ ଜଟିଳ, ଯାହା ପରିବେଶରେ ନିଜେ ସ୍ବାଧୀନ ଭାବରେ ବଞ୍ଚୁଛି ବୋଲି ବିଶ୍ୱାସ ସୃଷ୍ଟି କରି ନିଜକୁ ହିଁ ବୋକା ବନାଏ। ତେବେ ହିନ୍ଦୁଧର୍ମ କ’ଣ ଭାଗ୍ୟବାଦୀ? ଏହାର ଉତ୍ତର ଉଭୟ ହଁ ଓ ନା। ପ୍ରସଙ୍ଗ ଉପରେ ଉତ୍ତର ନିର୍ଭର କରେ। କାରଣ କର୍ମ ମାନେ ଉଭୟ କ୍ରିୟା ଓ ପ୍ରତିକ୍ରିୟା। ବେଦରେ କର୍ମ ମାନେ ଧାର୍ମିକ ବିଧିବିଧାନ ପାଳନ କରିବା। ଉପନିଷଦରେ କର୍ମ ମାନେ ପ୍ରତିକ୍ରିୟା: ଆମର ବର୍ତ୍ତମାନ ଅବସ୍ଥା ହେଉଛି ଅତୀତ କର୍ମର ଫଳଶ୍ରୁତି। ବୌଦ୍ଧ ଜାତକ କହେ: ଭଲ କର୍ମ କଲେ ଭଲ ଫଳ ମିଳେ। ତେଣୁ ଆପଣ ବର୍ତ୍ତମାନ ଯଦି ଭଲ କାମ କରିବେ, ତେବେ ତାହା ଭବିଷ୍ୟତକୁ ବଦଳାଇଦେଇପାରିବ। ଏହା ମଧ୍ୟ କର୍ମ। ହିନ୍ଦୁ ପୁରାଣ ରାମାୟଣ ଓ ମହାଭାରତ ଅନୁସାରେ ଭବିତବ୍ୟକୁ ବଦଳାଇବା ସହଜ ନୁହେଁ। ଏ ବିଶ୍ୱରେ ଅନେକ ଶକ୍ତିର ପ୍ରଭାବ ଆମ ଉପରେ ଥାଏ ଏବଂ ସେସବୁ ଆମ ନିୟନ୍ତ୍ରଣରେ ନ ଥାଏ। ସେଥିପାଇଁ ଆମର ଜୀବନ ଆମ ସ୍ବାଧୀନ ଇଚ୍ଛା ଅନୁସାରେ ପରିଚାଳିତ ହୁଏ ନାହିଁ, ବରଂ ଅନ୍ୟମାନଙ୍କ ଇଚ୍ଛା ଆମ ଉପରେ କାର୍ଯ୍ୟକାରୀ ହୁଏ। ରାମ ନିଜ ଇଚ୍ଛାରେ ବା ତାଙ୍କ ପିତା ଦଶରଥଙ୍କ ଆଦେଶ ପାଳନ କରିବାକୁ ବନକୁ ଯାଇ ନ ଥିଲେ। ସେ ଯାଇଥିଲେ ତାଙ୍କ ବିମାତା କୈକେୟୀଙ୍କ ଇଚ୍ଛା ପୂରଣ କରିବା ପାଇଁ। କୈକେୟୀଙ୍କୁ ଏକଦା ଦଶରଥ ଦୁଇଟି ବର ପ୍ରଦାନ କରିଥିଲେ। ସେହି ବର ସେ ଦରକାର ବେଳେ ମାଗିନେବେ ବୋଲି କହିଥିଲେ। ଧାଈ ମନ୍ଥରାର ପ୍ରରୋଚନାରେ ନିଜ ପୁଅକୁ ନିରଙ୍କୁଶଭାବେ ରାଜା କରାଇବା ପାଇଁ କୈକେୟୀ ଦଶରଥଙ୍କଠାରୁ ପ୍ରଥମ ବରରେ ରାମଙ୍କ ୧୪ ବର୍ଷ ବନବାସ ଓ ଦ୍ୱିତୀୟ ବରରେ ଭରତଙ୍କ ପାଇଁ ରାଜଗାଦି ମାଗିନେଲେ। ତା’ପରେ ଆମେ ଜାଣିଲୁ ଯେ ରାମ ହେଉଛନ୍ତି ଭଗବାନ୍‌ ବିଷ୍ଣୁଙ୍କ ଅବତାର। ରାବଣ ପରି ପାପୀମାନଙ୍କୁ ବିନାଶ କରି ଧର୍ମ ସଂସ୍ଥାପନ ପାଇଁ ତାଙ୍କର ଆବିର୍ଭାବ। ରାବଣର ଦୁଷ୍କର୍ମରୁ ହିଁ ରାମଙ୍କ ଭଗବତ୍ତା ପ୍ରକଟିତ। ପୁଣି ରାମଙ୍କ ଅବତାର ଗ୍ରହଣ ପଛରେ ଅନ୍ୟ କାହାଣୀ ବି ଅଛି। ପୃଥିବୀରେ ମଣିଷ ରୂପରେ ଜନ୍ମଗ୍ରହଣ କରିବା ପାଇଁ ଶୁକ୍ରାଚାର୍ଯ୍ୟ ବିଷ୍ଣୁଙ୍କୁ ଅଭିଶାପ ଦେଇଥିଲେ ଏବଂ ବିଷ୍ଣୁ ତାହା ମଥାପାତି ଗ୍ରହଣ କରିନେଇଥିଲେ। ରାମଙ୍କ ବନବାସ ପଛରେ କାହିଁକି ଅନେକ ଆଶୀର୍ବାଦ ଓ ଅଭିଶାପର କାହାଣୀ ରହିଛି? ଗୋଟିଏ ଘଟଣା ପଛରେ ଅନେକ କାରଣ ଥାଏ ବୋଲି ଏହା ଆମକୁ ଜଣାଇଦେଉଛି। ତେଣୁ କୌଣସି ଘଟଣା ବ୍ୟକ୍ତିଗତ ନିୟନ୍ତ୍ରଣରେ ନ ଥାଏ। ଅବଶ୍ୟ ମୋର ସାମ୍ବାଦିକ ବନ୍ଧୁ ଓ ମିଶନାରୀମାନେ କହିବେ ଯେ, ଏସବୁ ବାହାନା, କାରଣ ନୁହେଁ। ଊନବିଂଶ ଶତାବ୍ଦୀରେ ସମସ୍ତେ ପ୍ରମାଣ କରିବାକୁ ଚାହିଁଲେ ଯେ ସବୁ ଧର୍ମ ସମାନ। କିନ୍ତୁ ପ୍ରକୃତରେ ସବୁ ଧର୍ମ ସମାନ ନୁହେଁ। ପ୍ରତ୍ୟେକ ଧର୍ମରେ ଭିନ୍ନ ଭିନ୍ନ ମତବାଦ ରହିଛି। ଆବ୍ରାହମୀୟ ବିଶ୍ୱାସ ଅନୁସାରେ ଈଶ୍ୱରଙ୍କ ଇଚ୍ଛାରେ ଶୂନ୍ୟରୁ ବିଶ୍ୱବ୍ରହ୍ମାଣ୍ଡ ସୃଷ୍ଟି ହୋଇଛି। କିନ୍ତୁ ହିନ୍ଦୁ ପୁରାଣ ମତରେ ବିଷ୍ଣୁଙ୍କ ନିଦ୍ରାଭଙ୍ଗ ହେବାରୁ ବିଶ୍ୱବ୍ରହ୍ମାଣ୍ଡ ସୃଷ୍ଟି ହୋଇଛି। ଏଣୁ ଉଭୟ ଧର୍ମର ବିଶ୍ୱାସରେ ଭିନ୍ନତା ରହିଛି। ସାମାଜିକ ପରମ୍ପରା ଅନୁସାରେ ପ୍ରତ୍ୟେକ ବ୍ୟକ୍ତି ନିଜ ନିଜର ଜାତିରେ ଜନ୍ମ ହୋଇଥାନ୍ତି। ଆପଣ ଚାହିଁଲେ ନିଜର ଜାତି ବା ଲିଙ୍ଗ ବଦଳାଇପାରିବେ ନାହିଁ। ନିଜର ପତି ବା ପତ୍ନୀକୁ ବି ଆପଣ ବଦଳାଇପାରିବେ ନାହିଁ। ଜାତି ଅନୁସାରେ କୌଳିକ ବୃତ୍ତି ବା କର୍ମ ବି ନିର୍ଦ୍ଧାରିତ ହୁଏ। ତେବେ ହିନ୍ଦୁଧର୍ମରେ ଏହି ପରମ୍ପରା ଓ ନିୟମ କିଏ ତିଆରି କଲା? କୌଣସି ହିନ୍ଦୁ ତାହା ଜାଣନ୍ତି ନାହିଁ। କିନ୍ତୁ ଊନବିଂଶ ଶତାବ୍ଦୀରେ ୟୁରୋପୀୟ ଅନୁବାଦକମାନେ ଆମ ମନରେ ବିଶ୍ୱାସ ଜନ୍ମାଇ ଦେଇଛନ୍ତି ଯେ, ଏହି ନିୟମ ମନୁ ତିଆରି କରିଛନ୍ତି, ଯିଏ ଇଜିପ୍ଟରେ ମୋସାଙ୍କ ସହ ତୁଳନୀୟ। ଆମେ ବିଶ୍ୱାସ କରିବାକୁ ଚାହୁଁ ଯେ, ସ୍ବାଧୀନ ଇଚ୍ଛା ମାଧ୍ୟମରେ ଜାତିବାଦକୁ ଲଦିଦିଆଯାଇଛି। ପୁଣି ସେହି ସ୍ବାଧୀନ ଇଚ୍ଛା ମାଧ୍ୟମରେ ଜାତିବାଦକୁ ଧ୍ୱଂସ କରିଦିଆଯାଇପାରେ। ବିକଳ୍ପ ଭାବେ ବିଚାର କଲେ ଯେତେବେଳେ ଆମେ ନିଦ୍ରାଗତ ଥାଉ, ସେତେବେଳେ ସଇତାନ ରାଜୁତି କରେ। ଯେତେବେଳେ ଆମେ ଅନ୍ୟମାନଙ୍କ ପ୍ରତି ଧ୍ୟାନ ଦେଉ ନାହିଁ, ସେତେବେଳେ ସମାଜରେ ଜାତିଗତ ଉଚ୍ଚନୀଚ ଭେଦଭାବ ସୃଷ୍ଟି ହୋଇ ସମାଜ ଖଣ୍ଡବିଖଣ୍ଡିତ ହୋଇଯାଏ। ଯେତେବେଳେ ଆମେ ଜାଗ୍ରତ ଥାଉ ସେତେବେଳେ ସବୁ ଭଲ କାମ ହୁଏ। ବର୍ତ୍ତମାନ ଆମେ ଜାତିବାଦର କୁପରିଣାମ ବିଷୟରେ ସଚେତନ। ତେଣୁ ଆମେ ଏପରି କ୍ରିୟା (କର୍ମ) କରିପାରିବା ଯାହାର ପ୍ରତିକ୍ରିୟା (କର୍ମ) ଜାତିବାଦକୁ ଧ୍ୱଂସ କରିଦେବ। ଏହା ଭାଗ୍ୟବାଦ ନୁହେଁ। ଏହା ଆମର ଦାୟିତ୍ୱ। କିନ୍ତୁ ଆମେ ଜାଣୁ ଯେ, ପ୍ରତ୍ୟେକ ହସ୍ତକ୍ଷେପ (କର୍ମ)ର ନିଜସ୍ବ ପରିଣତି (କର୍ମ) ରହିଛି। ତେଣୁ ରାଷ୍ଟ୍ରର ସକାରାତ୍ମକ ଭେଦଭାବକୁ ହିନ୍ଦୁ ପରମ୍ପରାର ବିରୋଧୀ ଓ ପ୍ରତିହିଂସାମୂଳକ ବୋଲି ବିଚାର କରାଯାଇପାରେ।
(ଲେଖକ ଜଣେ ବିଶିଷ୍ଟ ପୁରାଣବିତ୍‌ ଏବଂ ପୁରାଣଶାସ୍ତ୍ର ଉପରେ ସେ ଅନେକ ପୁସ୍ତକ ରଚନା କରିଛନ୍ତି। ତାଙ୍କ ପୁସ୍ତକଗୁଡ଼ିକ ଭୁବନେଶ୍ୱର ମାଷ୍ଟର କ୍ୟାଣ୍ଟିନ୍‌ ଛକରେ ଥିବା ମଡର୍ନ ବୁକ୍‌ ଡିପୋ, ଫୋନ୍‌- ୦୬୭୪-୨୫୩୪୩୭୩, modbooks.bbsr@gmail.comରେ ଉପଲବ୍ଧ।)
ଲେଖକଙ୍କ ଇମେଲ୍‌: devdutt@devdutt.com

All Right Reserved By

Model This Week

ସନ୍ତୋଷ

ସମ୍ପାଦକୀୟ |

ମେଳି ରହିବ ତ

ମେଳି ରହିବ ତ

ଆକାର ପଟେଲ କଂଗ୍ରେସ ସହ ମେଣ୍ଟ ଗଠନ କରି ଜେଡିଏସ୍‌ ନେତା କୁମାରସ୍ବାମୀ କର୍ନାଟକର ମୁଖ୍ୟମନ୍ତ୍ରୀ ଭାବେ ଶପଥ ନେବା ଅବସରରେ ବାଙ୍ଗାଲୋରରେ ବିରୋଧୀ ଦଳ ନେତାମାନେ ଏକାଠି ହେବା ଘଟଣା କ’ଣ ସୂଚାଉଛି? ସେମାନେ କାହିଁକି ଏକଜୁଟ ହେବାରେ ଲାଗିଛନ୍ତି ଏବଂ ସେମାନଙ୍କର ଏହି ମେଳି ଆଗାମୀ ନିର୍ବାଚନ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ରହିବ ତ? ଏ ବିଷୟରେ ତର୍ଜମା କରିବା ପୂର୍ବରୁ ଆଗ ଦେଖିନେବା କେଉଁ ନେତାମାନେ ବାଙ୍ଗାଲୋର ଆସି ନ ଥିଲେ। ଓଡ଼ିଶାର ମୁଖ୍ୟମନ୍ତ୍ରୀ ତଥା ବିଜେଡି ନେତା ନବୀନ ପଟ୍ଟନାୟକ ଆସି ନ ଥିଲେ। ୨୦୧୪ ସାଧାରଣ ନିର୍ବାଚନରେ ତାଙ୍କ ...

ସଚ୍ଚା ଦେଶପ୍ରେମୀ ଆଢୁଆଳରେ

ସଚ୍ଚା ଦେଶପ୍ରେମୀ ଆଢୁଆଳରେ

ପ୍ରକାଶ ତ୍ରିପାଠୀ ଗତ ରବିବାର ସାରେ ଆମେ କିଛି ବନ୍ଧୁ ଚିରାଚରିତ ଢଙ୍ଗରେ ଏକତ୍ରିତ ହୋଇଥିଲୁ ପୁରୀ ବେଳାଭୂମିର ଏକ ନିଛାଟିଆ ସ୍ଥାନରେ। ଜଣେ ବନ୍ଧୁ ପ୍ରଶ୍ନ ଛଳରେ ପଚାରିଥିଲେ, ଆପଣମାନେ ଅଭିନେତ୍ରୀ ଶ୍ରୀଦେବୀଙ୍କର ଅନ୍ତିମ ସଂସ୍କାରର ଦୃଶ୍ୟ ଟିଭିରେ ଦେଖିଛନ୍ତି? ତ୍ରିରଙ୍ଗା ପତାକା ଆବୃତ୍ତ ଶ୍ରୀଦେବୀଙ୍କ ମର ଶରୀରକୁ ଦେଖି ଆପଣମାନଙ୍କୁ କେମିତି ଲାଗିଲା? ଜାତୀୟ ପତାକାରେ ଏ ସଂସାରରୁ ବିଦାୟ ନେବା ଏକ ମହାନ୍‌ ଗୌରବ ଓ ସୌଭାଗ୍ୟର କଥା। ଭାରତ ମାତାର ସୁଯୋଗ୍ୟ ସନ୍ତାନମାନଙ୍କ ଭାଗ୍ୟରେ ଏଭଳି ବିରଳ ସୁଯୋଗ ସମ୍ଭବ ହୋଇଥାଏ। ଦେଶମାତୃକାର ସୁରକ୍ଷାରେ ଦିବାରାତ୍ର ନିୟୋଜିତ ବୀର ଯବାନଙ୍କ ମରଶରୀରରେ...

‘ଫ୍ଲାଇଟ୍‌ସ’ର ରୂପକାର

‘ଫ୍ଲାଇଟ୍‌ସ’ର ରୂପକାର

ବ୍ୟକ୍ତିତ୍ୱ/ଜିତେନ୍ଦ୍ର ଯାତ୍ରା ଓ ମଣିଷ ଶରୀରର ଗଠନ ବିଜ୍ଞାନ (ହ୍ୟୁମାନ ଆନାଟୋମି) ଉପରେ ଗଭୀର ଅନୁଶୀଳନ କରି ସେ ଭିନ୍ନ ଧରଣର ଏକ ପୁସ୍ତକ ରଚନା କରିଥିଲେ। ୨୦୦୮ରେ ‘ଫ୍ଲାଇଟ୍‌ସ’ ପ୍ରକାଶ ପାଇବା ପରେ ୨୦୧୮ରେ ଏହାର ଲେଖକ ଓଲ୍‌ଗା ତୋକାର୍କଜୁକ୍‌ଙ୍କୁ ମିଳିପାରିଛି ‘ମ୍ୟାନ୍‌ ବୁକର ଇଣ୍ଡରନ୍ୟାଶନାଲ ପୁରସ୍କାର’। ନିକଟରେ ପୁରସ୍କାର ଘୋଷଣା ହେବା ପରେ ଫ୍ଲାଇଟ୍‌ସ ଓ ଏହାର ଲେଖକଙ୍କ ବିଷୟରେ ଜାଣିବା ପାଇଁ ପାଠିକାପାଠକ ବିଶେଷ ଆଗ୍ରହ ଦେଖାଇଛନ୍ତି। ବିଶ୍ୱରେ ଆମେ ସମସ୍ତେ ଏକ ଯାଯାବର ଜୀବନ ଜିଉଛେ। ଆମର ଅବିରତ ଗତି ଓ କିଛି ପାଇବା ପାଇଁ ଅବିରତ ଇଚ୍ଛା ଆମକୁ ଅଗକୁ ନେଇଯାଉଛି। ମଣିଷ ଶରୀର ମରଣଶୀଳ ହେବା ପରେ ଭୂମିଆଡ଼କୁ ଟାଣି ହୋଇଯିବା ମଧ୍ୟ ଏକ ଗତିର ପ୍ରତୀକ। ତୋକାର୍କଜୁକ୍‌ ‘ଫ୍ଲାଇଟସ୍‌’ ମାଧ୍ୟମରେ ଏହିଭଳି ମନସ୍ତତ୍ତ୍ୱାତ୍ତିକ ଚିରନ୍ତନ ସତ୍ୟକୁ ପ୍ରକାଶ କରିବାକୁ ଚାହିଁ ସାହିତ୍ୟ କ୍ଷେତ୍ରରେ ନୂଆ ଧାରା ସୃଷ୍ଟି କରିଥିବାରୁ ଏବେ ତାଙ୍କ ବ୍ୟକ୍ତିତ୍ୱ ଚର୍ଚ୍ଚାକୁ ଆସିଛି। ...

ଏଇ ଭାରତରେ

ଏଇ ଭାରତରେ

ପ୍ରକୃତ ଅର୍ଥରେ ଦେଖିଲେ ସାହସ ହିଁ ଶକ୍ତି। ସେହିଭଳି ଅଦମ୍ୟ ସାହସିକତା ପ୍ରଦର୍ଶନ କରି ତାମିଲନାଡୁର ଜଣେ ମହିଳା ନିଜର ୧୧ବର୍ଷର ଝିଅକୁ ଚିତାବାଘ ମୁହଁରୁ ଉଦ୍ଧାର କରିପାରିଛନ୍ତି। ଘଟଣାଟି ଘଟିଛି ଶନିବାର ସାରେ ତାମିଲନାଡୁ କୋଏମ୍ବାଟୁର ଜିଲାର ଭାଲପରାଇ ଅଞ୍ଚଳରେ। ଏହି ଅଞ୍ଚଳରେ ପରିବାର ସହ ବାସ କରନ୍ତି ମୁଥୁଲକ୍ଷ୍ମୀ। ଶନିବାର ସାରେ ସେ ରୋଷେଇ ପାଇଁ ଘର ପଛପଟକୁ ଜାଳେଣି କାଠ ଆଣିବାକୁ ଯାଇଥିଲେ। ବାଡିପଟ ଅନ୍ଧାର ହୋଇଥିବାରୁ ଏକ ଡିବିରି ଧରି ଝିଅ ମଧ୍ୟ ତାଙ୍କ ସହ ଯାଇଥିଲେ। ମୁଥୁଲକ୍ଷ୍ମୀ ଭାଡିରୁ କାଠ ବାହାର କରୁଥିବା ବେଳେ ସେଠାରେ ଲୁଚି ରହିଥିବା ଏକ ଚିତାବାଘ ଝିଅକୁ ଆକ୍ରମଣ କରିଥିଲା। ଝିଅ ବେକଠାରୁ କାମୁଡିଧରି ଟାଣିନେବାକୁ ଉଦ୍ୟମ କରିଥିଲା ଏହି ବାଘ। ଝିଅର ଚିତ୍କାର ଶୁଣି ମୁଥୁଲକ୍ଷ୍ମୀ ତୁରନ୍ତ ଏକ କାଠଫାଳିଆରେ ଚିତାକୁ ଜୋରଦାର ପ୍ରହାର କରିଥିଲେ। ସମ୍ଭବତଃ ଆଘାତ ଜୋର ଲାଗିଥିଲା ଚିତାକୁ। ଏଥିରେ ଜନ୍ତୁଟି ଭୟଭୀତ ହୋଇ ଝିଅକୁ ଛାଡିଦେଇ ଜଙ୍ଗଲ ଆଡକୁ ଦୌଡି ପଳାଇଥିଲା। ଝିଅକୁ ଗୁରୁତର ଅବସ୍ଥାରେ ନିକଟବର୍ତ୍ତୀ ଚିକିତ୍ସାଳୟରେ ଭର୍ତ୍ତି କରାଯାଇଛି। ଖବର ପାଇ ବନ ବିଭାଗର କର୍ମଚାରୀମାନେ ଘଟଣାସ୍ଥଳରେ ପହଞ୍ଚି ଚିତାକୁ ଧରିବାକୁ ଉଦ୍ୟମ ଚଳାଇଛନ୍ତି।

କାର୍ଯ୍ୟକାଳ ବୃଦ୍ଧି ସମ୍ଭାବନା

କାର୍ଯ୍ୟକାଳ ବୃଦ୍ଧି ସମ୍ଭାବନା

ଦିଲ୍ଲୀକା ବାବୁ/ ଦିଲୀପ ଚେରିଏନ୍‌ ଜମ୍ମୁ-କଶ୍ମୀରର ମୁଖ୍ୟ ଶାସନ ସଚିବ ବି.ବି. ବ୍ୟାସଙ୍କ କାର୍ଯ୍ୟକାଳ ତୃତୀୟ ଥର ପାଇଁଛଅ ମାସ ବୃଦ୍ଧି କରାଯିବାର ସମ୍ଭାବନା ଦେଖାଦେଇଛି। ବ୍ୟାସ ଗତବର୍ଷ ନଭେମ୍ବର ମାସରେ ଅବସର ନେବାର ଥିଲା। କିନ୍ତୁ ତାଙ୍କୁ ଦୁଇଥର ତିନିମାସିଆ ସମ୍ପ୍ରସାରଣ ଦିଆଗଲା। ତାଙ୍କର ଦ୍ୱିତୀୟ ସମ୍ପ୍ରସାରିତ ଅବଧି ଚଳିତ ମାସରେ ପୂରିବାକୁ ଯାଉଛି। ପ୍ରାପ୍ତ ସୂଚନା ଅନୁସାରେ, ମୁଖ୍ୟମନ୍ତ୍ରୀ ମେହବୁବା ମୁଫ୍‌ତିଙ୍କ ସୁପାରିସକ୍ରମେ ରାଜ୍ୟ ସରକାର ୧୯୮୬ ବ୍ୟାଚ୍‌ର ଏହି ରାଜସ୍ଥାନ କ୍ୟାଡର ଅଫିସରଙ୍କୁ ଆଉ କିଛି କାଳ ରଖିବା ପାଇଁ କେନ୍ଦ୍ର ସରକାରଙ୍କ ସହ ପରାମର୍ଶ କରୁଛନ୍ତି। ଏହା ପୂର୍ବରୁ ବ୍ୟାସ କେନ୍ଦ୍ରୀୟ ଓ ଅନ୍ତର୍ଜାତୀୟ ଡେପୁଟେଶନରେ କାର୍ଯ୍ୟ ...

କଶ୍ମୀର ସମସ୍ୟା

କଶ୍ମୀର ସମସ୍ୟା

ଶରତ ଚନ୍ଦ୍ର ମିଶ୍ର କଶ୍ମୀର ଭାରତର ଏକ ପୁରାତନ ସମସ୍ୟା। ସ୍ବାଧୀନତା ପରେ ପରେ ୧୯୪୭ ମସିହାରେ ବ୍ରିଟିଶ୍‌ ସେନା ଅଫିସରଙ୍କ ସହାୟତାରେ ମୁସଲମାନ ସୈନ୍ୟମାନେ ବଲ୍‌ଟିକ ସ୍ଥାନ ଓ ଗିଲ୍‌ଗିଟ ଅଞ୍ଚଳରେ କଶ୍ମୀର ମହାରାଜାଙ୍କ ବିରୁଦ୍ଧରେ ବିଦ୍ରୋହ କରି ସେଇ ଅଞ୍ଚଳ ଦୁଇଟିକୁ ପାକିସ୍ତାନରେ ମିଶାଇ ଦେଇଥିଲେ। ପାକିସ୍ତାନୀ ଲୋକ ୧୯୪୮ ମସିହାରେ କଶ୍ମୀର ଆକ୍ରମଣ କରି କିଛି ଅଂଶ ଦଖଲ କରିନେଲେ ଓ ମୁଜାଫରବାଦକୁ ରାଜଧାନୀ କରି ଆଜାଦ କଶ୍ମୀର ସରକାର ସ୍ଥାପନ ହୋଇଛି। କଶ୍ମୀର ମହାରାଜା ତାଙ୍କ ରାଜ୍ୟକୁ ଭାରତରେ ମିଶାଇଲା ପରେ ଭାରତୀୟ ସୈନ୍ୟ ପାକିସ୍ତାନୀ ଆକ୍ରମଣକାରୀଙ୍କୁ ପରାସ୍ତ କଲେ। କିନ୍ତୁ ପାକିସ୍ତାନୀମାନେ କଶ୍ମୀରରୁ ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ବିତାଡିତ ହେବା ପୂର୍ବରୁ ଜାତିସଂଘରେ ଭାରତ ଫେରାଦ ହେଲାରୁ ସ୍ଥିତାବସ୍ଥା ଜାରି ରହିଲା ଓ କଶ୍ମୀରର କିଛି ଅଂଶ ...

ସଂକଳ୍ପ ଗଡ଼ ଜିଣେ

ସଂକଳ୍ପ ଗଡ଼ ଜିଣେ

ମନ-ମାନଚିତ୍ର/ ଡ. ନରହରି ବେହେରା ଚେତନାର ଜାଗରଣ ହିଁ ସଭ୍ୟତା ଅଭ୍ୟୁଦୟର ମୂଳମନ୍ତ୍ର। ଚେତନାର ଉତ୍ତରଣ ବିନା ନୂତନ ସର୍ଜନା ଅସମ୍ଭବ। ଆଜି ସମାଜରେ ଯେଉଁ ସବୁ ପରିବର୍ତ୍ତନ ଘଟିଛି, ତାହା କେବଳ ସମ୍ଭବ ହୋଇଛି ଏହି ଚେତନାର ସ୍ବତଃସ୍ଫୂର୍ତ୍ତ ପରିପ୍ରକାଶ ଯୋଗୁ। ଏ ସଂସାର ହେଉଛି ଚେତନାର ଗନ୍ତାଘର। ମାତ୍ର ଏହା ସବୁବେଳେ ସବୁ ବ୍ୟକ୍ତିସତ୍ତାକୁ ସ୍ପର୍ଶ କରେନାହିଁ। କେବଳ ମନନଶୀଳ ଏବଂ ନିଃସ୍ବାର୍ଥପର ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷଙ୍କୁ ହିଁ ଏହି ମହାଜାଗତିକ ଶକ୍ତି ଛୁଇଁଥାଏ। ପ୍ରଜ୍ୱଳିତ ଅଗ୍ନିକୁ ଜଳ ପ୍ରଶମିତ କରିବାପରି ହୃଦୟରେ ଥିବା ସକଳ ...

ଏଇ ଭାରତରେ

ଏଇ ଭାରତରେ

ସରକାର କାହାକୁ କ’ଣ ଜୀବନସାଥୀ ଦେଇପାରିବେ? କିନ୍ତୁ ରାଜସ୍ଥାନ ଆଜମେର ଜିଲାର ଜଣେ ଯୁବକ ସେମିତି ଦାବି ଉଠାଇଲେ ସରକାରୀ ଭାବେ ଆୟୋଜିତ ଅଭିଯୋଗ ଶୁଣାଣି ଶିବିରରେ। ଯୁବକଙ୍କ ଏଭଳି ଦାବି ଶୁଣି ଶିବିରରେ ଉପସ୍ଥିତ ଲୋକେ ନ ହସି ରହିପାରି ନ ଥିଲେ। ବତୀତଲୋରା ପଞ୍ଚାୟତର ମୁକେଶ ଭଟ୍ଟି ଜଣେ ବିବାହିତ ଯୁବକ। ଦୁଇବର୍ଷ ପୂର୍ବରୁ ସ୍ତ୍ରୀ ତାଙ୍କୁ ଛାଡି ଅନ୍ୟ ଜଣଙ୍କ ସହ ଫେରାର ହୋଇଯାଇଛନ୍ତି। ଏତେଦିନ ବିତିଯାଇଥିଲେ ମଧ୍ୟ ମୁକେଶ ଦ୍ୱିତୀୟ ବିବାହ ପାଇଁ ମନ ବଳାଇ ନ ଥିଲେ। ଏବେ ବାହା ହେବାକୁ ଚାହୁଁଥିଲେ ମଧ୍ୟ ଝିଅ ମିଳୁନାହାନ୍ତି। ତେଣୁ ସେ ଚାହୁଁଛନ୍ତି ତାଙ୍କର ପ୍ରଥମ ସ୍ତ୍ରୀକୁ ଫେରାଇ ଅଣାଯାଉ ନଚେତ୍‌ ଦ୍ୱିତୀୟ ବିବାହ ପାଇଁ ଝିଅଟିଏ ଖୋଜି ଦିଆଯାଉ। ଏଥିପାଇଁ ସେ ପ୍ରଥମେ ପଞ୍ଚାୟତ ବୈଠକରେ କଥା ପକାଇ ଲିଖିତ ଆବେଦନ ...

ଆଜିର ଅର୍ଥନୀତି/ ତୈଳ ବୋମା

ଆଜିର ଅର୍ଥନୀତି/ ତୈଳ ବୋମା

ଦେଶରେ ତୈଳ ଦର କ୍ରମାଗତଭାବେ ବୃଦ୍ଧି ପାଇଚାଲିଛି। ଏହାଦ୍ୱାରା ସାଧାରଣ ଲୋକ ହଇରାଣ ହେଉଛନ୍ତି। ପେଟ୍ରୋଲ ପମ୍ପକୁ ପେଟ୍ରୋଲ ବା ଡିଜେଲ ପକାଇବାକୁ ଗଲାବେଳେ ସାଧାରଣ ଗାଡ଼ିଚାଳକ ମନରେ ଖୁବ୍‌ କ୍ରୋଧ ସୃଷ୍ଟି ହେଉଛି, କିନ୍ତୁ ସେ ନିରୁପାୟ। ଗୁରୁବାର ସୁଦ୍ଧା ତୈଳ କମ୍ପାନୀଗୁଡ଼ିକ କ୍ରମାଗତ ଭାବେ ୧୧ ଦିନ ଧରି ତୈଳ ଦର ବୃଦ୍ଧି କରିଛନ୍ତି। ଭୁବନେଶ୍ୱରରେ ପେଟ୍ରୋଲ ଦର ଲିଟର ପିଛା ପାଖାପାଖି ୭୭ ଓ ଡିଜେଲ ଦର ପ୍ରାୟ ୭୪ ଟଙ୍କା ହୋଇଛି। ପେଟ୍ରୋଲ ଓ ଡିଜେଲ ଦର ମଧ୍ୟରେ ବ୍ୟବଧାନ ହ୍ରାସ ପାଇଛି, ଯାହା କି ଆଗରୁ ନ ଥିଲା। ଏହା ବିରୋଧରେ ଦେଶ ସାରା ଗରିବ ଧନୀ ନିର୍ବିଶେଷରେ ଖାଉଟିମାନେ ବିକ୍ଷୋଭ ଓ ପ୍ରତିବାଦ କଲେ ମଧ୍ୟ ଆଶ୍ଚର୍ଯ୍ୟଜନକଭାବେ ସରକାର ନୀରବ ରହିଛନ୍ତି। ଯଦି ସରକାର ତୁରନ୍ତ ଦର ହ୍ରାସ ନ କରନ୍ତି, ତେବେ ...

କୁନ୍ଦୁଲିରୁ କାଠୁଆ

କୁନ୍ଦୁଲିରୁ କାଠୁଆ

ଡ. ପ୍ରଫୁଲ୍ଲ କୁମାର ସାହୁ ୨୦୧୨ ମସିହା ଡିସେମ୍ବର ମାସରେ ଦେଶର ସାମୂହିକ ଗଣବିବେକକୁ ଦୋହଲେଇ ଦେଇଥିଲା ରାଜଧାନୀ ଦିଲ୍ଲୀର ଲୋମହର୍ଷଣକାରୀ ନିର୍ଭୟା ଗଣଦୁଷ୍କର୍ମ ଘଟଣା। ମହିଳା ସୁରକ୍ଷା ଦାବିରେ ଆନ୍ଦୋଳନକୁ ଓହ୍ଲାଇଥିଲେ ସାରା ଦେଶର ଲୋକେ। ଏଭଳି ଜନ ଆକ୍ରୋଶର ତାତି ପୁଣି ଥରେ ଦେଖିବାକୁ ମିଳିଲା ଗତ ଏପ୍ରିଲ୍‌ ମାସରେ ଉତ୍ତରପ୍ରଦେଶର ଉନ୍ନାଓ ଓ ଜମ୍ମୁର କାଠୁଆ ଘଟଣା ଗଣମାଧ୍ୟମରେ ପ୍ରଘଟ ହେଲା ପରେ। ଏହାକୁ ନେଇ ରାଷ୍ଟ୍ରବ୍ୟାପୀ କ୍ରୋଧ ଓ ବିରୋଧ ପୃଷ୍ଠଭୂମିରେ ସରକାର ଆଣିଲେ ଶିଶୁ କନ୍ୟା ବଳାକତ୍ାରୀଙ୍କ ପାଇଁ ଫାଶୀ ଦଣ୍ଡବିଧାନର ଅଧ୍ୟାଦେଶ। ଏହି ଅଧ୍ୟାଦେଶ ଅନୁସାରେ ୧୨ବର୍ଷରୁ କମ୍‌ ବର୍ଷ ବୟସର ...

ପଞ୍ଚପୀର

ପଞ୍ଚପୀର

ଦେବଦତ୍ତ ପଟ୍ଟନାୟକ ଦକ୍ଷିଣ ଏସିଆରେ ଇସଲାମ ଧର୍ମରେ ଏକ ସ୍ବତନ୍ତ୍ର ଜିନିଷ ଦେଖିବାକୁ ମିଳେ। ତାହା ହେଉଛି ପାଞ୍ଚଜଣ ମହାପୁରୁଷ ବା ସନ୍ଥ (ଆଉଲିଆ) ଯାହାଙ୍କୁ କୁହାଯାଏ ପଞ୍ଚପୀର। ଅନେକ ସମୟରେ ପୀରବାବାଙ୍କ ସ୍ତୂପାକୃତି କବର ବା ମଜାର ଉପରେ ରଖାଯାଇଥିବା ହାତ ପାପୁଲି ଚିହ୍ନ ସେମାନଙ୍କର ପ୍ରତିନିଧିତ୍ୱ କରେ। ପଞ୍ଜାବ, ରାଜସ୍ଥାନ, ଉତ୍ତରପ୍ରଦେଶ ଓ ପଶ୍ଚିମବଙ୍ଗରେ ଆମେ ପଞ୍ଚ ପୀରବାବାଙ୍କ ମଜାର ବା ଦରଘା ଦେଖିବାକୁ ପାଉ। ଅନେକ ସମୟରେ ସେମାନଙ୍କୁ ଶିଆ ଇସଲାମ ସମ୍ପ୍ରଦାୟର ପାଞ୍ଚଜଣ ମହାତ୍ମା ବୋଲି ଚିହ୍ନଟ କରାଯାଏ: ରସୁଲ ମହମ୍ମଦ, ତାଙ୍କ ଝିଅ, ତାଙ୍କ ଜାମାତା ଓ ତାଙ୍କର ଦୁଇଜଣ ନାତି। ଅନ୍ୟମାନେ ସେମାନଙ୍କୁ ...

ଏଇ ଭାରତରେ

ଏଇ ଭାରତରେ

ସମ୍ଭବତଃ କିଛି ଭଲ କାମ ଲୋକଙ୍କ ଆଖିରେ ଯାଏନାହିଁ। ଏପରି କି ନିଜ ପରିବାର ପରିଜନ ସମାଲୋଚନା କରିବାକୁ ପଛାନ୍ତି ନାହିଁ। କେତେକେ ତ ପାଗଳର ଆଖ୍ୟା ଦେଇ ଦିଅନ୍ତି। ମଧ୍ୟପ୍ରଦେଶର ଭୋପାଳ ଅଞ୍ଚଳର ଡା. ଡି.ପି. କନୌଜିୟାଙ୍କ କ୍ଷେତ୍ରରେ ତାହା ହିଁ ଘଟିଛି। ମୋଟାଅଙ୍କର ଦରମାରେ ସରକାରୀ ଚାକିରିରେ ଥିବା କନୌଜିୟା ଦୀର୍ଘ ୩୦ବର୍ଷ ଧରି ଗଛର ଯତ୍ନ ପାଇଁ ଯେଉଁଭଳି କାର୍ଯ୍ୟ କରିଆସିଛନ୍ତି ତାହା ଯେ କେହି ବ୍ୟକ୍ତିକୁ ଆଶ୍ଚର୍ଯ୍ୟ କରିବ। କନୌଜିୟାଙ୍କୁ ଇତିମଧ୍ୟରେ ହେଲାଣି ୭୭ବର୍ଷ। ସେ ଯେତେବେଳେ ୪୭ ବର୍ଷର ହୋଇଥିଲେ ସେବେଠାରୁ ତାଙ୍କର ଗଛ ଲଗାଇବାର ନିଶା ଘାରିଲା। ସେ ଭୋପାଳ ନିକଟବର୍ତ୍ତୀ ଏକ ବା ଜମିରେ ଆରମ୍ଭ କଲେ ଚାରାରୋପଣ। ବିଭିନ୍ନ ପ୍ରଜାତିର ପ୍ରାୟ ୬୦ ଚାରା ଆଣି ସେ ସେଠାରେ ଲଗାଇଥିଲେ। ଗାଈଗୋରୁ, ...